LHF-VLH 9/10 15.15

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: LHF-VLH 9/10 15.15

Inläggav Svartvadet » lör okt 09, 2021 8:56 pm

Fast jämnhet styrs också utav utfall av spelarstandard. Det går inte rent matematiskt ihop, inte ens i teorin. Finns det ingen konkurrens så finns det ingen negativ kvot av misslyckande ergo "alla är trygga där dom är".

Däremot om vi adderar lite spets till - då jävlar ska du se!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: LHF-VLH 9/10 15.15

Inläggav vlk » lör okt 09, 2021 8:59 pm

Svartvadet skrev:Fast jämnhet styrs också utav utfall av spelarstandard. Det går inte rent matematiskt ihop, inte ens i teorin. Finns det ingen konkurrens så finns det ingen negativ kvot av misslyckande ergo "alla är trygga där dom är".

Däremot om vi adderar lite spets till - då jävlar ska du se!
Det tror jag också, det är inte så mycket som behövs. Några speciella pjäser


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: LHF-VLH 9/10 15.15

Inläggav Svartvadet » lör okt 09, 2021 9:05 pm

En bra psykologisk-tanke är att ställa denna frågan:

"Hade du inför säsongen varit nöjd med kvällens match"

Mitt svar på den frågan är ett rungande JA! Med tanke på att Real Luleå står på andra sidan. Möter vi Luleå i slutspelet med en spetsad trupp - då tror jag inte de har en jävla chans alls. Speciellt inte med Fröbajs som förste center.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: LHF-VLH 9/10 15.15

Inläggav PutteA » lör okt 09, 2021 9:12 pm

Svartvadet skrev:En bra psykologisk-tanke är att ställa denna frågan:

"Hade du inför säsongen varit nöjd med kvällens match"

Mitt svar på den frågan är ett rungande JA! Med tanke på att Real Luleå står på andra sidan. Möter vi Luleå i slutspelet med en spetsad trupp - då tror jag inte de har en jävla chans alls. Speciellt inte med Fröbajs som förste center.
Där håller jag med dig!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: LHF-VLH 9/10 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 09, 2021 9:30 pm

Inte för att jag inte tror att det var mål eller att det spelar någon roll nu. Men var pucken på 2-0 synlig eller chansar domaren? Någon som såg den? Ser den inte på reprisen heller. Är mer intresserad vilken väg den tog över mållinjen?. Borde de inte tittat på det? Luleåspelaren framför mål jublar inte heller och inte heller ligger det någon puck i mål efter att janis trykt sig ut. Teortiskt kan den väl vara under benskydden utanför linjen.

Varför sitter en gubbe med handen uppe i sekretariatet?

1:07 in cmoresändningen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: LHF-VLH 9/10 15.15

Inläggav Paskapää » sön okt 10, 2021 9:33 am

StenhårtSlagskott skrev:Inte för att jag inte tror att det var mål eller att det spelar någon roll nu. Men var pucken på 2-0 synlig eller chansar domaren? Någon som såg den? Ser den inte på reprisen heller. Är mer intresserad vilken väg den tog över mållinjen?. Borde de inte tittat på det? Luleåspelaren framför mål jublar inte heller och inte heller ligger det någon puck i mål efter att janis trykt sig ut. Teortiskt kan den väl vara under benskydden utanför linjen.

Varför sitter en gubbe med handen uppe i sekretariatet?

1:07 in cmoresändningen.



Nja, domaren pekar med handen att det var mål, pucken låg under Janis hela tiden.

Bild
Paskapää
Forumamatör
 
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 10, 2021 9:27 am

Re: LHF-VLH 9/10 15.15

Inläggav bratsson » sön okt 10, 2021 10:15 am

Sam var inte nöjd med domarnas beteende igår.
Christoffer Holm är nog en av de mer nonchalanta domarna vi har.
Glömmer aldrig hans sjukt nonchalanta beteende när vi gjorde mål mot Skellefteå och man ser "något svart" röra sig inne i målet men nej, han var så tvärsäker Mr Holm.

Kan tänka mig han alltid är helt 100% tvärsäker på alla sina domslut och sådant beteende ger knappast något förtroende från spelare och ledare.

Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: LHF-VLH 9/10 15.15

Inläggav Varanen » sön okt 10, 2021 12:41 pm

Som jag misstänkte så var matchen åtminstone mer underhållande än de två tidigare anti-hockey matcherna. Helt ok från vår sida förutom perioden då VLH har superlångt till båset.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: LHF-VLH 9/10 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 10, 2021 3:06 pm

Paskapää skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Inte för att jag inte tror att det var mål eller att det spelar någon roll nu. Men var pucken på 2-0 synlig eller chansar domaren? Någon som såg den? Ser den inte på reprisen heller. Är mer intresserad vilken väg den tog över mållinjen?. Borde de inte tittat på det? Luleåspelaren framför mål jublar inte heller och inte heller ligger det någon puck i mål efter att janis trykt sig ut. Teortiskt kan den väl vara under benskydden utanför linjen.

Varför sitter en gubbe med handen uppe i sekretariatet?

1:07 in cmoresändningen.



Nja, domaren pekar med handen att det var mål, pucken låg under Janis hela tiden.
Bild


Ja, tackar. Då är det ju det cmore borde visat. Man vill ju liksom se målet och pucken ligger i eller passerar mållinjen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster