VLH - IKO 30/1-21

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav smashinlovely » lör jan 30, 2021 9:38 pm

Som sagt innan, extremt uddlöst.
Skönt med en gratis chans till att vända skutan på rätt kurs igen med 3 lätta poäng mot loosers club nästa omgång.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav Varanen » lör jan 30, 2021 9:41 pm

vlk skrev:Det syntes tidigt att detta skulle gå åt pepparn.

Du menar när vi gjorde 2-0 och ägde 100% av pucken? :lol:

Vi utökade serieledningen med 1 pinne och HV är fortsatt sämst i Småland. Finns ljusglimtar i det mesta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

VLH - IKO 30/1-21

Inläggav Härmapan » lör jan 30, 2021 9:45 pm

...
Senast redigerad av Härmapan sön jan 31, 2021 11:50 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav vlk » lör jan 30, 2021 10:03 pm

Varanen skrev:
vlk skrev:Det syntes tidigt att detta skulle gå åt pepparn.

Du menar när vi gjorde 2-0 och ägde 100% av pucken? :lol:

Vi utökade serieledningen med 1 pinne och HV är fortsatt sämst i Småland. Finns ljusglimtar i det mesta.


När vi trots spelövertag och 2-1 skrev jag att kommer inte 3-1 nu , då kommer 2-2


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

VLH - IKO 30/1-21

Inläggav PutteA » lör jan 30, 2021 10:08 pm

Jag tycker man ser en tendens av nöjdhet i de två senaste matcherna där man inte riktigt vill göra det grova jobbet, som krävs för att vinna matcher. Det hjälper sällan att spela bra i 40 minuter för att vinna matcher. Det är vi själva ett bevis för i många matcher.

Att man trots ett enormt skottövertag ändå inte får in pucken beror inte på nått annat än att man helt enkelt inte är tillräckligt påkopplad och fokuserad. Hallam är inne på det i pausen till tredje. Vi gör mycket bra, men det sista är för dåligt. Då är vi inte riktigt tillräckligt där och vill.

Jag är lite rädd för att vi är på väg in i ett negativt trendbrott. Vi har börjat trampa vatten och mycket tror jag beror på att man nu ser hur bra man är. Man har varit med i toppen hela seriespelet och nu är man längst upp. Frågan är bara hur lång tid det tar innan man vänder upp igen. Får lite samma vibbar som den säsongen vi åkte ut mot Malmö i kvarten. Då hade vi en nedåtgående trend sista delen av ligan innan slutspelet.



Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 30, 2021 10:12 pm

Du har nog rätt men hoppas spelarna blir mer skärpta av en förlust lite då och då. Förhoppningsvis kommer aggressiviteten tillbaka till matchen mot Linköping.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav bratsson » lör jan 30, 2021 10:19 pm

PutteA skrev:Jag tycker man ser en tendens av nöjdhet i de två senaste matcherna där man inte riktigt vill göra det grova jobbet, som krävs för att vinna matcher. Det hjälper sällan att spela bra i 40 minuter för att vinna matcher. Det är vi själva ett bevis för i många matcher.

Att man trots ett enormt skottövertag ändå inte får in pucken beror inte på nått annat än att man helt enkelt inte är tillräckligt påkopplad och fokuserad. Hallam är inne på det i pausen till tredje. Vi gör mycket bra, men det sista är för dåligt. Då är vi inte riktigt tillräckligt där och vill.

Jag är lite rädd för att vi är på väg in i ett negativt trendbrott. Vi har börjat trampa vatten och mycket tror jag beror på att man nu ser hur bra man är. Man har varit med i toppen hela seriespelet och nu är man längst upp. Frågan är bara hur lång tid det tar innan man vänder upp igen. Får lite samma vibbar som den säsongen vi åkte ut mot Malmö i kvarten. Då hade vi en nedåtgående trend sista delen av ligan innan slutspelet.



Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Exakt... Jag satt med och tänkte på året då vi vann och Malmö plockade ner oss.... .skillnaden då är väl att vi har rätt mycket stabilare backar och inget HV71 som jagar oss. [emoji28]

Men det gäller att hålla i till slutet och vidare efter det.

Jag säger det igen, fast Varanen kommer flyga på mig ([emoji3531]), det kommer inte hålla i ett slutspel att vara kass i 1-2 perioder för att sedan ösa in mål i 1 period.
Kommer inte tillåtas sådana "happy hour" I ett slutspel.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 30, 2021 10:31 pm

År vi vann och åkte mot malmö avslutade laget serie n fruktansvärt dåligt. Då var vi guldtippade inför slutspelet. Nu är många lag som LHF, RBK och FHC guldtippade. Växjö tagit små steg hela tiden. Så förhoppningsvis avslutar vi serien bra och kommer in med ett bra flyt i en jämn serie och har en bra chans i kvarten och hemmafördel.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav PutteA » lör jan 30, 2021 11:04 pm

StenhårtSlagskott skrev:År vi vann och åkte mot malmö avslutade laget serie n fruktansvärt dåligt. Då var vi guldtippade inför slutspelet. Nu är många lag som LHF, RBK och FHC guldtippade. Växjö tagit små steg hela tiden. Så förhoppningsvis avslutar vi serien bra och kommer in med ett bra flyt i en jämn serie och har en bra chans i kvarten och hemmafördel.


Jag är inte hundra med dig faktiskt. Jag har ganska länge känt en rätt stor frustration över vad laget presterat samtidigt som man varit jävligt nöjd med alla segrar. Men ser man helheten så gör vi inte många hela matcher. Den enda match jag kan komma på där vi faktiskt varit totalt överlägsna och dominanta över 60 minuter var senast vi mötte Malmö borta. Den matchen var i stort sett helt perfekt genomförd.

Jag har länge tänkt att när den matchen kommer där vi inte får utdelning så kommer vi förlora. Det hände ikväll.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 30, 2021 11:17 pm

Men gör övriga lag det? Laget är trots det svårslagna trots avsaknad av kompletta matcher och genomgående bra spel så är laget med i alla matcher. Allt handlar om att vara som bäst mot slutet. Alla topplagen sviktar vad jag kan se. Då kommer de berömda marginalerna.
Samtidigt så undrar jag hur du trodde att säsongen skulle gå för laget. Nog har de spelat bättre än väntat trots allt?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav Towen » sön jan 31, 2021 2:19 am

Egentligen borde man ju vara besviken en sådan här kväll, men titta på tabellen tjejer - 8)

En 1:a, FÖRSTA plats. Game of THRONE(S): Växjö Lakers Hockey.

Vi kan inte vara 2018 varje år, men tänk 2015..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav Towen » sön jan 31, 2021 2:28 am

Dessutom saknade vi våra normalt två bästa forwards - Jack och Ilari 8)

Men ett spjuth till in hade jag mått bra av. Nu när vi har häng på medaljen.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav bratsson » sön jan 31, 2021 10:53 am

Så sant så...Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav Varanen » sön jan 31, 2021 12:37 pm

IKO i en kvartsfinal vore illa. Vi gillar inte anonyma krigargäng.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 31, 2021 1:21 pm

Nu vet jag inte va du yrar om, ödlan. IKO måste väl ändå vara en av de mest fördelaktiga kvartsfinaler vi kan få med nuvarande tabell?
Absolut ingen given vinst men bör ha en bra chans.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav Varanen » sön jan 31, 2021 1:42 pm

Och på pappret har vi säkert en 90% chans att gå vidare, men som jag skrev så trivs vi inte mot anonyma krigargäng. Så var det när Mif slog ut oss i kvarten och samma risk finns om vi möter IKO. De kommer ha all tålamod i världen och vi blir lätt frustrerade om det inte flyter på mot, ett på pappret, mycket svagare motstånd. Varje hinder, varje liten sten IKO kan placera på vägen, är en framgång.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 31, 2021 2:02 pm

Då var då, nu är nu. Så du tror Djurgården eller Färjestad skulle passa laget bättre.
Laget som åkte mot malmö var gröna som en nyskördad sparris. Lagets styrka var offensiven.
Dagens lag har sin styrka i defensiven. Melart, Folin och Hardy har styrkan som saknades då.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav Varanen » sön jan 31, 2021 2:28 pm

Ja, jag tror ärligt alla kulturlag passar oss bättre. De som håller för näsan när vi är i närheten passar oss perfekt. Inte lag vi själva tycker luktar skunk. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 31, 2021 2:48 pm

Skärpning. Nu snackar vi ishockey. Spelarna, lagen, tittar på vad laget uträttar på isen nu. Vilken kulturkramarklubb som helst skulle byta plats med oss i tabellen. Där ligger fokus.
Att det sedan finns några halsduksklädda här och där som kollat hockey sedan mitten av 70-talet och inte gillar nya lag eller ännu värre, de som håller på kulturen men har just fått gå på sina första hockeymatcher utan föräldrar och ogillar växjö för det är inne. :)
De påverkar inte matcher eller slutspel. När pucken släpps är det tävling mellan coach och spelare. Allt annat kvittar där och då.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott sön jan 31, 2021 2:52 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav Varanen » sön jan 31, 2021 2:52 pm

Underskatta inte psykologins betydelse i idrott. Det finns så mycket i det undermedvetna som påverkar prestationer både på ont och gott.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 31, 2021 2:55 pm

Varanen skrev:Underskatta inte psykologins betydelse i idrott. Det finns så mycket i det undermedvetna som påverkar prestationer både på ont och gott.


Du byter ju samtalsämne i varje ny post :roflol:
Jaja, okej.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - IKO 30/1-21

Inläggav Varanen » sön jan 31, 2021 3:49 pm

Nej, det är samma ämne hela tiden. Jag menade inte att man tycker lag bokstavligen luktar olika illa, utan att man undermedvetet har olika respekt för motståndet. Jag vill inte möta IKO som respekterar oss och vet om sin egen kapacitet. De vet vad de måste göra för att besegra oss. Samtidigt som vi inte har samma respekt för de jämfört med ex FBK. Men FBK å sin sida anser oss vara plastsjö och ovärdiga att närvara i deras sällskap. Du ser den psykologiska dynamiken. Vi är som bäst när vi ska krossa kultursnobbar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster