LHF-VLH 21/1 19.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: LHF-VLH 21/1 19.00

Inläggav bratsson » tor jan 21, 2021 11:44 pm

PutteA skrev:Fantastiskt skön seger. Och det är definitivt spelet utan puck som segrar idag. Och sen utnyttjar vi det lilla vi får i sista perioden. Men jag tycker vi borde kunna skapa mer än vi gör. Det är jag kritisk mot.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Håller med....
Defensiven ger oss poäng... Kan vi hålla på så här ända fram till guldet? Inte ens Viktor Fasth orkar hålla den nivån så länge tror jag.

Visserligen kommer Jack Drury tillbaka...

I den här matchen hade vi CF% på 32. Det är inte bra... Luleå hade ca 67.

Sedan slänger Luleå in pucken på mål hela tiden och försöker böka in dem.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: LHF-VLH 21/1 19.00

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jan 21, 2021 11:53 pm

Nä i slutspel krävs det effektivitet eller längre anfall. Men gillar hur laget spelar och efter 1-0 hade vi flera lägen där något bör sitta. Så hade laget gjort 1-0 tidigare hade laget ägt mer anfall och skapat mer när luleå fick släppa sitt defensiva tänk. Så kan laget skrälla även i ett slutspel.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: LHF-VLH 21/1 19.00

Inläggav Aleks » tor jan 21, 2021 11:56 pm

bratsson skrev:
PutteA skrev:Fantastiskt skön seger. Och det är definitivt spelet utan puck som segrar idag. Och sen utnyttjar vi det lilla vi får i sista perioden. Men jag tycker vi borde kunna skapa mer än vi gör. Det är jag kritisk mot.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Håller med....
Defensiven ger oss poäng... Kan vi hålla på så här ända fram till guldet? Inte ens Viktor Fasth orkar hålla den nivån så länge tror jag.

Visserligen kommer Jack Drury tillbaka...

I den här matchen hade vi CF% på 32. Det är inte bra... Luleå hade ca 67.

Sedan slänger Luleå in pucken på mål hela tiden och försöker böka in dem.


Vi är långt ifrån någon favorit än, men vi har uppenbarligen hittat något. Härligt att se att laget kan vinna genom tät defensiv, ett av flera sett vi visat att vi kan avgöra på. Låt oss leka med tanken att vi nyss med denna seger brunkat oss till första matchen i en finalserie och sedan ska spela match 2 i vida där vi är starka. Då är det inte så illa.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: LHF-VLH 21/1 19.00

Inläggav Towen » fre jan 22, 2021 12:08 am

Att nolla 'Fuleå' borta och flyga genom halva nordeuropa hem - med TRE cannacas - är ALLTID respekt, oavsett spel. Har #13 en nivå till när vårsolen börjar bränna, då blir vi livsfarliga..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: LHF-VLH 21/1 19.00

Inläggav ratscore » fre jan 22, 2021 2:41 am

DeLarge skrev:april
sm-guld
stortorget
josefsson lyfer lemat
...och 8 pers i publiken! [emoji14]

Sent from my SM-G981B using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: LHF-VLH 21/1 19.00

Inläggav Kloker » fre jan 22, 2021 2:24 pm

Jäkligt go trea igår! Jag tycker att vi spelar solitt i tre perioder och skapar flera bra lägen. Visst finns det saker att anmärka på och som kan bli bättre, men definitivt ingen turmatch för vår sida. En förbannat bra laginsats framför allt defensivt. Tre raka BP mot oss som reddes ut med bravur. Fortsätter Fasth så här så ringer väl snart Kronorna och hör sig för.

Däremot när man lyssnar på Bulan (PK'n) så verkar det ju bara ha funnits ett lag på isen och att Luleå i stort sett körde över oss i sextio minuter. Nä, jag har svårt för den där självgoda Skoter-Lappen. Hoppas dom åker ur...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: LHF-VLH 21/1 19.00

Inläggav Varanen » fre jan 22, 2021 2:53 pm

Ska de åka ur får HV verkligen ta och skärpa sig. Och det vet vi kommer inte hända. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: LHF-VLH 21/1 19.00

Inläggav Kloker » fre jan 22, 2021 3:11 pm

Jag har plockat fram min Ouijabräda med ett kort på Bulan i mitten och hoppas på att andarna ska vara med mig... 8)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster