VLH - DIF 2/1 15.15

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 01, 2021 4:55 pm

Djurgården har varit tuffa matcher och nu är det dubbelmöte mot nollåtterna. Det har klagats och stånkats i stugorna ganska mycket under 2020. Har det inte varit corona så har det varit Emil Pettersson som inte håller, har det inte varit Emil så har det varit gynge eller jfk. Även evertsson har fått stora slevar med kritik och det ska han förvisso ha när det går dåligt för han är ansvarig för resultaten. Men i takt med att laget radar upp vinster, främst på hemmaplan, så har det kritiken tystnat betänkligt. Faktum är att lika mycket kritik som evertosson fått förra året, lika mycket beröm bör han och hallam får nu. Eller vad sägs om Emil Pettersson, 30 poäng och leder både poängligan och skytteligan, Fasth leder målvaktsligan och källgren är inte långt efter. Målmelart har gjort flest mål bland försvarare och JP leder poängligan bland försvarare i vanlig ordning. Utöver det har gynge 10 mål, 19 poäng på 26 matcher. Rosen på 7 mål, 22 poäng på 27 matcher. Är inga dåliga siffror om vi tittar historsikt även om de nog kan göra något fler poäng med lite stämm.
De som spelar mest bland forwards är Emil Pettersson, Drury som snittar ca en minuter mer än rosen och gynge. Calof ligger på PPG men spelar ungefär lika mycket som gynge. Troligtvis för att han liksom gynge inte spelar lika mycket i boxplay.
Karlström ligger imponerande högt poäng med bara en poäng mindre än gynge och klockar in i snitt ca 3 minuter mindre på 13:24 min. Holmberg, 10 poäng bör kunna lite bättre och sylvegård med 11 poäng gör små framsteg hela tiden. Solid tredje. Sedan har vi spelarna som aldrig gnäller. kaptenen, Lundberg, Forslund och Nilsson tuggar på utan att märks. Precis om det ska vara. Krigar på och petar in en puck här och där. jfk är kanske den spelare som diskuterats mest här på forumet så känner att vi är klara där. kan bli en flytt, kan bli kvar men kommer troligen inte spela så mycket om det inte kommer skador. Slutligen Stjernborg som visserligen gjort den bra och får spela i andra med gynge och rosen. Snart måste det börja trilla in någon poäng på hans konto. Inte som ett krav men ifall han är en spelare som ska gå in i slutspel så håller det inte. Är han med för att se och lära och att en ersättare är påväg in så räcker hans insats gott och väl. Lag är jämnare och vinner mer. Har inte lika långa och djupa dalar som förra året. Läget inför nya året känns ljust och laget känns starkt. BP är bra(tredje bäst) och PP är bra(fjärde bäst) De två sista matcherna mot Malmö och Färjestad har varit otroligt bra och kan laget spela så blir det tufft för djurgården att ta poäng. Både Malmös och Färjestad tränare erkände att de förlorade mot ett bättre lag och det säger de inte om det är spelmässigt jämna matcher. Finns så mycket uppsida i laget även om flera andra lag känns starkare nu så har Växjö en bättre poängsvit än de övriga topplagen och forsätter det så kan en första eller andra plats vara inom räckhåll snart med viktig hemmafördel. Har en riktigt bra känsla inför 2021. Skönt med lite ordbajseri såhär innan en ny match, nytt år. Backarna ser så ruskigt starka ut nu med en ny backklippa på ingång så det är ett ämne för en annan gång, annan match.
En knapp förslut på bortais mot DIF men nu är det hemmaplan och kollar vi på 2020 så betyder det ju vinst :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Baker » fre jan 01, 2021 9:16 pm

StenhårtSlagskott skrev:Djurgården har varit tuffa matcher och nu är det dubbelmöte mot nollåtterna. Det har klagats och stånkats i stugorna ganska mycket under 2020. Har det inte varit corona så har det varit Emil Pettersson som inte håller, har det inte varit Emil så har det varit gynge eller jfk. Även evertsson har fått stora slevar med kritik och det ska han förvisso ha när det går dåligt för han är ansvarig för resultaten. Men i takt med att laget radar upp vinster, främst på hemmaplan, så har det kritiken tystnat betänkligt. Faktum är att lika mycket kritik som evertosson fått förra året, lika mycket beröm bör han och hallam får nu. Eller vad sägs om Emil Pettersson, 30 poäng och leder både poängligan och skytteligan, Fasth leder målvaktsligan och källgren är inte långt efter. Målmelart har gjort flest mål bland försvarare och JP leder poängligan bland försvarare i vanlig ordning. Utöver det har gynge 10 mål, 19 poäng på 26 matcher. Rosen på 7 mål, 22 poäng på 27 matcher. Är inga dåliga siffror om vi tittar historsikt även om de nog kan göra något fler poäng med lite stämm.
De som spelar mest bland forwards är Emil Pettersson, Drury som snittar ca en minuter mer än rosen och gynge. Calof ligger på PPG men spelar ungefär lika mycket som gynge. Troligtvis för att han liksom gynge inte spelar lika mycket i boxplay.
Karlström ligger imponerande högt poäng med bara en poäng mindre än gynge och klockar in i snitt ca 3 minuter mindre på 13:24 min. Holmberg, 10 poäng bör kunna lite bättre och sylvegård med 11 poäng gör små framsteg hela tiden. Solid tredje. Sedan har vi spelarna som aldrig gnäller. kaptenen, Lundberg, Forslund och Nilsson tuggar på utan att märks. Precis om det ska vara. Krigar på och petar in en puck här och där. jfk är kanske den spelare som diskuterats mest här på forumet så känner att vi är klara där. kan bli en flytt, kan bli kvar men kommer troligen inte spela så mycket om det inte kommer skador. Slutligen Stjernborg som visserligen gjort den bra och får spela i andra med gynge och rosen. Snart måste det börja trilla in någon poäng på hans konto. Inte som ett krav men ifall han är en spelare som ska gå in i slutspel så håller det inte. Är han med för att se och lära och att en ersättare är påväg in så räcker hans insats gott och väl. Lag är jämnare och vinner mer. Har inte lika långa och djupa dalar som förra året. Läget inför nya året känns ljust och laget känns starkt. BP är bra(tredje bäst) och PP är bra(fjärde bäst) De två sista matcherna mot Malmö och Färjestad har varit otroligt bra och kan laget spela så blir det tufft för djurgården att ta poäng. Både Malmös och Färjestad tränare erkände att de förlorade mot ett bättre lag och det säger de inte om det är spelmässigt jämna matcher. Finns så mycket uppsida i laget även om flera andra lag känns starkare nu så har Växjö en bättre poängsvit än de övriga topplagen och forsätter det så kan en första eller andra plats vara inom räckhåll snart med viktig hemmafördel. Har en riktigt bra känsla inför 2021. Skönt med lite ordbajseri såhär innan en ny match, nytt år. Backarna ser så ruskigt starka ut nu med en ny backklippa på ingång så det är ett ämne för en annan gång, annan match.
En knapp förslut på bortais mot DIF men nu är det hemmaplan och kollar vi på 2020 så betyder det ju vinst :clap:


Amen.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav venomizer » fre jan 01, 2021 10:36 pm

Tycker du sammanfattar det fantastiskt. Och alla som gnäller på helheten av det här är inte riktigt kloka. Det är förstås inte som guldåret senast, men den var inte ens rolig för att vi var FÖR överlägsna.
Och alla som spytt över Hallam och Evertsson de senaste två säsongerna tycker jag kan ta sig en funderare över sättet man analyserar saker. Det vi har i de två herrarna är unikt.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav vlk » fre jan 01, 2021 11:05 pm

Snälla. Sluta vara så jäkla efterhandskloka. Bara lägg ner. Vi spelade och agerade på ett bedrövligt sätt under ett par år. Då kommer kritik. Inget konstigt i det. Njut istället då det går bra och ge beröm. Ledningen och laget har gjort sin läxa efter ett par katastrofala år.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav venomizer » fre jan 01, 2021 11:12 pm

Jag är inte efterklok. Jag sa samma sak då. Bra att du kände dig träffad.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav smashinlovely » fre jan 01, 2021 11:14 pm

vlk skrev:Snälla. Sluta vara så jäkla efterhandskloka. Bara lägg ner. Vi spelade och agerade på ett bedrövligt sätt under ett par år. Då kommer kritik. Inget konstigt i det. Njut istället då det går bra och ge beröm. Ledningen och laget har gjort sin läxa efter ett par katastrofala år.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Amen 8)
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 01, 2021 11:37 pm

Det var inte menat som kritik mot någon här utan mer att peka på att laget är jävligt bra nu på många vis och viktigast av allt; Är på rätt väg uppåt. Spelarna leder alla viktiga individuella listor. Det enda som fattas är den viktigaste, serieledning. Ett bra mål för 2021. Når vi inte hela vägen är det ingen katastrof. Hallam och Evertsson har styrt upp laget på ett bra vis. Ville få igång ett bra snack inför första matchen 2021 mot Djurgården helt enkelt :clap: Är Folin spelklar imorgon eller ska vi ge han minst en träning med laget först? :D
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav vlk » fre jan 01, 2021 11:56 pm

venomizer skrev:Jag är inte efterklok. Jag sa samma sak då. Bra att du kände dig träffad.


Bara lägg ner.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav venomizer » lör jan 02, 2021 11:04 am

Droppa attityden, mitt inlägg kanske uppfattades som lite snorkigt men du är inte ett skvatt bättre själv. Vad tror du om matchen då VLK? Jag fortsätter tro på förlust, har inte insett att vi är ett topplag ännu.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 02, 2021 11:37 am

Tycker det börjar lukta hattrick :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav vlk » lör jan 02, 2021 12:49 pm

venomizer skrev:Droppa attityden, mitt inlägg kanske uppfattades som lite snorkigt men du är inte ett skvatt bättre själv. Vad tror du om matchen då VLK? Jag fortsätter tro på förlust, har inte insett att vi är ett topplag ännu.


Idag vinner vi [emoji23]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Svartvadet » lör jan 02, 2021 1:14 pm

Spelar vi som två senaste matcherna, då är det tre poäng.

Låter vi DIF köra sin "skölja över första perioden"-hockey, då är det bye bye.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav bratsson » lör jan 02, 2021 2:53 pm

Varför ska Hardy ner i hierarkin för? [emoji848]Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 02, 2021 3:03 pm

Tycker han varit lite sådär. Framförallt med puck kan vilken indian som helt hända. Men jag tror mest det handlar om rotation. Kovisto var ju extra förra veckan. Kan ju också vara att hallam vill testa lite nu när folin snart kommer in och ska ta plats.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav bratsson » lör jan 02, 2021 3:05 pm

StenhårtSlagskott skrev:Tycker han varit lite sådär. Framförallt med puck kan vilken indian som helt hända. Men jag tror mest det handlar om rotation. Kovisto var ju extra förra veckan. Kan ju också vara att hallam vill testa lite nu när folin snart kommer in och ska ta plats.
Ok.
Ja det har du nog rätt i. Jag är inte så förtjust i Kouvistu för tillfället. Bra på skridskorna men sen vet jag inte.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Person » lör jan 02, 2021 4:11 pm

bratsson skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Tycker han varit lite sådär. Framförallt med puck kan vilken indian som helt hända. Men jag tror mest det handlar om rotation. Kovisto var ju extra förra veckan. Kan ju också vara att hallam vill testa lite nu när folin snart kommer in och ska ta plats.
Ok.
Ja det har du nog rätt i. Jag är inte så förtjust i Kouvistu för tillfället. Bra på skridskorna men sen vet jag inte.
Jag tycker att han spelat mer stabilt än förra säsongen. Han är en bra passningsspelare vilket 5 ass på 10 matcher visar.
Dessutom ska det kommas ihåg att han endast fick en försäsongsmatch, så man kan säga att han nu är ”fullt redo för tävlingsmatch”.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 02, 2021 4:22 pm

Reta upp dick lite så han tappar det.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav vlk » lör jan 02, 2021 4:22 pm

Detta ser inte bra ut , helvetes vad loja vi är


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Senast redigerad av vlk lör jan 02, 2021 4:26 pm, redigerad totalt 1 gång.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 02, 2021 4:25 pm

Fasth dominerar :clappy:
Fan vilket förvirrat bp.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Svartvadet » lör jan 02, 2021 4:27 pm

Haha nu är vi tillbaka...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav vlk » lör jan 02, 2021 4:28 pm

Svartvadet skrev:Haha nu är vi tillbaka...


Det är fan pinsamt detta , två bra matcher blev för mycket för vattenskallarna att hantera.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Senast redigerad av vlk lör jan 02, 2021 4:30 pm, redigerad totalt 1 gång.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Primeau » lör jan 02, 2021 4:30 pm

Ja, nu är vi tillbaka. Vi var världsmästare efter att ha vunnit mot FBK, som saknade 8 spelare, och mot MIF, ligans sämsta lag.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav bratsson » lör jan 02, 2021 4:30 pm

Djurgårdens spelstil har aldrig passat oss.
Men bättre än så här kan vi.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Varanen » lör jan 02, 2021 4:30 pm

Loj början. Dags att bli kvickare i både knopp och kropp!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav PutteA » lör jan 02, 2021 4:31 pm

Malmö matchen fast tvärtom. Herregud. Dom står ju och tittar på???


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Varanen » lör jan 02, 2021 4:33 pm

Ankrövar! Värsta jag vet. Istället för att röra på fötterna böjer man sig framåt och sträcker ut klubbarmen och viftar lite med klubban.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav bratsson » lör jan 02, 2021 4:37 pm

Vi har lite svårt med lag som har spelande backar.... Hinner inte få upp våran checking och så kommer dom med fart i mittzon istället.

Tvärt om hinner dom checka fast oss och vi kommer med 0 fart..
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 02, 2021 4:37 pm

Vinn en jävla puck!!! Nä, vi tar det lugnt och är trea på pucken. Sluta slänga puckar och hitta spelet som gav kaffe, kaka, 11 raka :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav vlk » lör jan 02, 2021 4:40 pm

Nästan inte värt att lägga tid på några som så uppenbart inte vill vara med...

Världsmästarlaget !!!!!!!!!! Vi skulle må bra av 0-7 i röven.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Senast redigerad av vlk lör jan 02, 2021 4:44 pm, redigerad totalt 1 gång.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Svartvadet » lör jan 02, 2021 4:44 pm

Helt sjukt, något är inte rätt med detta laget?

Hur kan de tappa ALLT helt plötsligt igen? Kan ju omöjligt vara en droppe svett på någon efter första. Möjligtvis Sylvegård isf, vilket säger allt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Person » lör jan 02, 2021 4:44 pm

Ser förjävligt ut. Blir inte lättare av att domarna släpper solklara hakningar, interference och felaktiga byten.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Varanen » lör jan 02, 2021 4:45 pm

De skärper sig säkert i nästa period. Men eftersom våra killar gillar att puta med bakdelen kanske vi skulle kunna göra en nakenkalender så de kan visa upp sina vältränade rumpor på riktigt. Skulle ge klubben lite cash i alla fall. Nog så viktigt i dessa tider.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 02, 2021 4:46 pm

Bästa perioden 2021! :roflol:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav vlk » lör jan 02, 2021 4:48 pm

Detta är ett sjukt lag. Jag förstår Hallams frustration. Att laget inte klarar att hålla en högre lägstanivå är sanslöst.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Varanen » lör jan 02, 2021 4:49 pm

DIF får lusta sig på oss. Återkommer när jag tagit en dusch. Känner mig smutsig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster