VLH - DIF 2/1 15.15

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Kloker » lör jan 02, 2021 6:54 pm

Jag vet inte om det är ordbajs. Men om man har en vinnarstrike på hemmais och har 2-2, vad har man då att förlora på att ta en timeout? Tagga laget, dra fram en whiteboard och kleta med en penna, visa vinnarskalle och BÄNKA spelare som inte har i de sista minuterna av matchen att göra. Första perioden är under all kritik.

Bygdens pajk visar på all tydlighet i sitt agerande i slutskedet (och i stort sett hela matchen) att han har ingen vinnarskalle. Nonchalanta ben och segt vinnarjävlaranamma. Lägg till Gynge. Vilken kombo...

Huvva!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav PutteA » lör jan 02, 2021 6:57 pm

Jag vet inte men SHL domare överlag brukar vara enormt restriktiva när det gäller att blåsa straffslag. Det ska vara 100% friläge och 100% kontroll på pucken. Nu blåser MJ straff när två spelare är i höjd med varandra. Solklar utvisning, men straff??? Visst jag kan köpa det faktiskt om det alltid är så!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Primeau » lör jan 02, 2021 7:38 pm

Försök nu inte få detta till ännu en domarskandal; Lakers var värdelösa, skapade i stort sett inte en enda kvalificerad målchans i spel 5 mot 5.
Lakers är oftast svårslagna, men känslan jag har är att man spelar omodernt o osexigt, DIF är inget stjärngäng men känns betydligt rappare o mer kreativa, starkare i närkamperna också.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav PutteA » lör jan 02, 2021 8:10 pm

Primeau skrev:Försök nu inte få detta till ännu en domarskandal; Lakers var värdelösa, skapade i stort sett inte en enda kvalificerad målchans i spel 5 mot 5.
Lakers är oftast svårslagna, men känslan jag har är att man spelar omodernt o osexigt, DIF är inget stjärngäng men känns betydligt rappare o mer kreativa, starkare i närkamperna också.


Nej, jag plockade ut en situation i matchen som jag undrar över. Kan du åtminstone försöka fatta det. Jag har skrivit hela eftermiddagen hur jävla dåligt dom agerar idag. Så läs gärna igenom flödet Primeau innan du attackerar. [emoji867]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Primeau » lör jan 02, 2021 8:24 pm

Ok, missuppfattade dig Putte. Sorry!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav bratsson » lör jan 02, 2021 8:36 pm

PutteA skrev:Jag vet inte men SHL domare överlag brukar vara enormt restriktiva när det gäller att blåsa straffslag. Det ska vara 100% friläge och 100% kontroll på pucken. Nu blåser MJ straff när två spelare är i höjd med varandra. Solklar utvisning, men straff??? Visst jag kan köpa det faktiskt om det alltid är så!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det var dåligt åt båda hållen idag...
Det roliga är att Djurgården tycker dom skulle haft alla 3 poäng. Ok, 1a var dom mycket bättre men sedan var vi snäppet bättre men lite uddlösa.

Det är inte för inte Djurgården tagit flest poäng av alla lag senaste 11 omgångarna.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav PutteA » lör jan 02, 2021 8:40 pm

Primeau skrev:Ok, missuppfattade dig Putte. Sorry!


Sorry från mig med. Bad day. [emoji85]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 03, 2021 1:40 am

Vad tror ni om det här före match. Kan gärna leverera några flaskor till Vida på måndag om det hjälper lagat att vara piggare och tävla från start. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... r-nedslapp
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav vlk » sön jan 03, 2021 10:28 am

Nu är axelsson anmäld.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - DIF 2/1 15.15

Inläggav Svartvadet » sön jan 03, 2021 12:59 pm

Dick fälld, tre matcher avstängning.

Där rök två poäng för oss högst sannolikt, då fem min PP bör leda till iaf ETT mål...

Samma med Abols, som också blev avstängd i efterhand och fick dessutom AVGÖRA matchen mot oss i Oktober :wallbang: :wallbang:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster