BIF - VLH 2020-11-19

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: BIF - VLH 2020-11-19

Inläggav Svartvadet » fre nov 20, 2020 11:44 am

Varanen skrev:97.3% på Källgren. Landslagsledningen kan inte ignorera honom.


Han har mycket mer att bevisa tydligen. Bara läsa på forumet, det har mer varit flax att han har de siffrorna hittills.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: BIF - VLH 2020-11-19

Inläggav StenhårtSlagskott » fre nov 20, 2020 12:03 pm

Svartvadet skrev:
Varanen skrev:97.3% på Källgren. Landslagsledningen kan inte ignorera honom.


Han har mycket mer att bevisa tydligen. Bara läsa på forumet, det har mer varit flax att han har de siffrorna hittills.


Vet inte om du syftar på min kommentar förra veckan att han inte är given i NHL för att han börjar SHL-säsongen bra, som du tykte eller om du menar något helt annat.

Tycker forfarande han bör göra en eller kanske två säsonger i europa, testa lite landslagsspel och känna på internationell klass in han testar nhl.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: BIF - VLH 2020-11-19

Inläggav venomizer » fre nov 20, 2020 12:16 pm

Han är outstanding. Jag ska inte påstå att mina skills att upptäcka spelare är något annat än hobbynivå. MEN jag hade samma känsla för Fasth förra gången han var här. Och den positionen och snabbheten Källgren har till andra och tredjesituationerna är världsklass. Givetvis för att han har ett bra agerande på första också :lol:
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: BIF - VLH 2020-11-19

Inläggav vlk » fre nov 20, 2020 12:41 pm

Jag tyckte Victor Stjernborg gjorde en fin debut i SHL


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: BIF - VLH 2020-11-19

Inläggav Aleks » fre nov 20, 2020 12:57 pm

StenhårtSlagskott skrev:En back kommer nog tas in. Undra vad som går hitta för back för Peter Anderssons pengar.


Finns nog fler som är i samma läge som Calof. Säsongen är osäker och man vill inte spela var som helst. Att gå ner lite i lön och spela i Sverige är nog något fler kan tänka sig. Har PA runt 100 tusen i månaden kanske? Tror faktiskt att det generösa kontrakt Calof skrev på ligger runt den summan (utan att veta).
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: BIF - VLH 2020-11-19

Inläggav Varanen » fre nov 20, 2020 1:18 pm

Jag är inte för att man tar med sig skit från en match till en annan. Varje match är ett kapitel för sig, men jag blev arg på Rödin igår pga hans illa dolda påkörning mot Källgren. För just själva händelsen, men sedan har det slagit mig hur feg den var. Klart Rödin var medveten om att vi hade få backar och att Vainio tvingats utgå. Med 5 backar hade inte de två vi hade inne under situationen råd att markera tydligt att det inte var ok. Och då passar fegisen på. Just sånt fegt svineri vi borde stävja inom hockeyn. Det är verkligen att inte ha respekt för motståndaren. Du passar på att leka Allanballan mot keepern när du vet att Melart inte kan korrigera ditt dåliga beteende.

Dålig hockeykänsla av domarna. Men Rödin står väl inte uppskriven på deras evildoer-lista. Han borde stå överst på fegis-listan i alla fall efter detta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: BIF - VLH 2020-11-19

Inläggav bratsson » fre nov 20, 2020 1:29 pm

Jag tycker det är lite roligt med tränaren Peter Andersson och Malmö och Brynäs.

I Malmö hade dom inget spel men gjorde mål, i Brynäs har dom spelet men gör inte mål [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 20 gäster