Saik - Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Saik - Lakers

Inläggav PutteA » tor nov 12, 2020 10:27 pm

Sen samtidigt är vi ju åt helvete för blöta i våra avslut. Kolla Rosén när han kommer in i slottet och lägger en myra i målvaktens plock. Tror fan vi inte gör mål.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Saik - Lakers

Inläggav bratsson » tor nov 12, 2020 10:33 pm

PutteA skrev:Sen samtidigt är vi ju åt helvete för blöta i våra avslut. Kolla Rosén när han kommer in i slottet och lägger en myra i målvaktens plock. Tror fan vi inte gör mål.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Haha ja... Kändes som han inte ville det skulle bli mål....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Saik - Lakers

Inläggav Wolin » fre nov 13, 2020 2:43 am

Jag var kritisk mot domarna i matchen , men tyckte de lyfte sig betydligt i de två sista perioderna , och offside i målgården var linjemannens misstag , det är sådant som kan hända , en lakers spelare klappade ju till och med om ena linjemannen efter matchen antar att det var han som gjorde misstaget . Ingen är felfri så är det bara. Gillar dagens kommentator , han är skön , med glimten i ögat lite som Patrik Westerberg , vågar ta ut svängarna lite inte så stel och tråkig som vissa kommentatorer kan vara. Att vi har svårt för SAIK denna säsongen är uppenbart, hoppas vi kan trycka till dom i nästa möte
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Saik - Lakers

Inläggav vlk » fre nov 13, 2020 7:15 am

Wolin skrev:Jag var kritisk mot domarna i matchen , men tyckte de lyfte sig betydligt i de två sista perioderna , och offside i målgården var linjemannens misstag , det är sådant som kan hända , en lakers spelare klappade ju till och med om ena linjemannen efter matchen antar att det var han som gjorde misstaget . Ingen är felfri så är det bara. Gillar dagens kommentator , han är skön , med glimten i ögat lite som Patrik Westerberg , vågar ta ut svängarna lite inte så stel och tråkig som vissa kommentatorer kan vara. Att vi har svårt för SAIK denna säsongen är uppenbart, hoppas vi kan trycka till dom i nästa möte


Westerberg är oftast neutral. Denna kommentator är enligt mig alldeles för hemmakär där hans sympatier lyser igenom för väl.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Saik - Lakers

Inläggav Flamma » fre nov 13, 2020 2:07 pm

Tycker med tanke på tapp av flera spelare att vi står upp helt ok. EP gör ju en stark match och verkar bli bättre hela tiden, Dury och Melart likaså. Martin L är en jäkla murbräcka som få flyttar på, otroligt stark i alla närkamper. Kommer bli bra när alla frisknar till och hoppas Holmberg ej blir långtidsskadad.
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Saik - Lakers

Inläggav vlk » fre nov 13, 2020 2:47 pm

Vi må vara hur bra som helst i våra egna tankar men vi har inte riktigt den jämnheten i poängproduktion för att vara riktigt topplag. Vi kommer att få kriga hårt i platserna 6-10 tror jag. Att vi ska kunna utmana de allra bästa i serien tror jag blir svårt, möjligen i ett slutspel.

I morgon vill jag se Källgren i mål tack.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Saik - Lakers

Inläggav Kloker » fre nov 13, 2020 4:13 pm

Jag tycker att vi gjorde en bra match igår med tanke på omständigheterna. Att vi skulle förlora matchen var dömt på förhand frågan var bara med vilka siffror. Skaik imponerade inte trots fullt(?) manskap. Söndagsskoleåkningen gynnade definitivt oss annars så hade vi gått på knäna i början på tredje. Första perioden så plockade jag fram den stora kulramen men vi höll det tillbaka. Andra och tredje så är vi hyggligt med i matchen trots allt. Domarnas insats brukar jämna ut sig men igår så finns det inga ursäkter. Två mål i rumpan som inte borde ha blivit av. Straffen och offsiden. Att domaren senare blåser för offside i målgården bara för att visa att han minsann kan tolka regeln och att det är han som bestämmer är bara pinsamt och tyder på osäkerhet.

Men. Offensiven är för jäkla lam. Inget hot överhuvudtaget. Nu var manfallet stort men man ska väl ändå kunna begära att de som är på isen och som ska vara giftiga levererar någorlunda konstruktivt. Jag vill inte hänga ut någon speciell men det måste ju de flesta se och förstå. Och det är fler än EN.

Fasth. Han är inte bra. Inte så bra som han behöver vara. Sidledsförflyttningarna och upp från knästående är ingen vacker syn. Det tar för lång tid. Och sedan är det två specialiteter som verkar gälla för denna herrn. Ut i slottet ner på knä, ut med armarna blunda och hoppas på det bästa eller Sälen dvs slänga sig handlöst på mage och vifta frenetiskt med klubban längs isen och återigen hoppas på det bästa. Han inger inget lugn-/pondus mellan stolparna och det smittar givetvis av sig en osäkerhet på övriga spelare och det märks.

Hoppas att manskapet fylls på någorlunda i morgon (Gynge, Karlström), och att vissa höjer sig och att det blir en rockad på målvaktssidan (vilket jag förutsätter!) annars så är även denna matchen dömd på förhand att torska.

Tyvärr.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster