SHL: HV71 - VLH 29/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav vlk » tor okt 29, 2020 10:17 pm

Romiro skrev:Jag unnar Drury ett mål. Avgör nu Drury!!
Jag börjar ledsna så smått på han faktiskt .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav Romiro » tor okt 29, 2020 10:21 pm

Tycker Drury gör mycket bra, det enda som saknas är mål. Joel persson var virrig ikväll. Synd att släppa taktpinnen efter första perioden. Grymt besviken.
Romiro
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: ons dec 26, 2018 9:12 pm

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav PutteA » tor okt 29, 2020 10:25 pm

Men vad bedrövliga vi är i mellanåt. Alltså, vi är sååååå mycket bättre än HV och vi lassar iväg hela 40 skott och ändå låter vi tre stycken i tre olika sekvenser avgöra den här matchen med tre individuella prestationer. Vad i helvete gör Karlström vid Bergströms mål. Faaaaaan, jävla dåliga bedömningar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav Person » tor okt 29, 2020 10:25 pm

vlk skrev:
Romiro skrev:Jag unnar Drury ett mål. Avgör nu Drury!!
Jag börjar ledsna så smått på han faktiskt .


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Varför det? Han skapar målchanser för sig själv och medspelare, bidrar offensivt utan att spela PP1 och är stabil bakåt. Trots stolpe ut ligger han på ett poängsnitt inför idag på 26 pinnar. Det är riktigt bra för en spelare som varken går i förstakedjan eller PP1.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav vlk » tor okt 29, 2020 10:46 pm

PutteA skrev:Men vad bedrövliga vi är i mellanåt. Alltså, vi är sååååå mycket bättre än HV och vi lassar iväg hela 40 skott och ändå låter vi tre stycken i tre olika sekvenser avgöra den här matchen med tre individuella prestationer. Vad i helvete gör Karlström vid Bergströms mål. Faaaaaan, jävla dåliga bedömningar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Karlström var inne på alla tre baklängesmålen ...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav bnils » tor okt 29, 2020 10:55 pm

Inte konstigt att EP40 gjort långvarigt intryck i sportsverige.
Bilagor
234E979F-B0B2-496E-BF06-83D8F4F80A7F.png
234E979F-B0B2-496E-BF06-83D8F4F80A7F.png (241.02 KiB) Visad 3358 gånger
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav Kloker » fre okt 30, 2020 2:46 pm

Om vi tar de två senaste matcherna där vi förvisso har tagit poäng och så kan vi slänga in Luleå också där vi också tog poäng. Men i sådana här matcher måste spelare kliva fram som är här för att vara tungan på vågen.

Rosén, Gynge, Petterssoon och Persson levererar INTE. Visst ett par första-/andra assister hit och dit - men dom måste ju själva göra MÅL. Det är därför dom är här dessa stackars permitterade Lyxlirarna. Att stånga motståndet tillbaka när klinchen är som benhårdast och LEVERERA MÅL! Tabellmässigt så hade Vi varit högre upp om det hade levererats som förväntat från ovanstående och inte enbart behöva förlita sig på att drängarna ska göra jobbet.

Om vi hade torskat dessa matcherna ned stora siffror så hade det varit en annan sak, men dessa uddamålsförlusterna gör ju att man höjer på ögonbrynen.

VAKNA för i helvete innan toppen gasar iväg!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav bratsson » fre okt 30, 2020 2:48 pm

Kloker skrev:Om vi tar de två senaste matcherna där vi förvisso har tagit poäng och så kan vi slänga in Luleå också där vi också tog poäng. Men i sådana här matcher måste spelare kliva fram som är här för att vara tungan på vågen.

Rosén, Gynge, Petterssoon och Persson levererar INTE. Visst ett par första-/andra assister hit och dit - men dom måste ju själva göra MÅL. Det är därför dom är här dessa stackars permitterade Lyxlirarna. Att stånga motståndet tillbaka när klinchen är som benhårdast och LEVERERA MÅL! Tabellmässigt så hade Vi varit högre upp om det hade levererats som förväntat från ovanstående och inte enbart behöva förlita sig på att drängarna ska göra jobbet.

Om vi hade torskat dessa matcherna ned stora siffror så hade det varit en annan sak, men dessa uddamålsförlusterna gör ju att man höjer på ögonbrynen.

VAKNA för i helvete innan toppen gasar iväg!
Det kommer kloker, det kommer....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav Kloker » fre okt 30, 2020 2:57 pm

Vi få väl se det. Hoppas att avundsjuka storebror Pettersson begriper att man inte får några poäng för att man skjuter stenhårt i bröstet på målvakten och att Persson hoppar av räkmackan som han glidit på och inser att motståndarspelarna faktiskt vet vad han tidigare har gjort och skärper till sig och kliver ner från sin höga häst, slänger av sig gloriamössan och spelar från grunden och inget jet-set lir.

Rosén och Gynge. Synkningen är medelmåttig snällt uttryckt med tanke på hur kemin och historien dessa två emellan har varit.

Dessa alla ovanstående måste börja näta!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav bratsson » fre okt 30, 2020 2:59 pm

Ja våran skotteffektivitet har legat på runt 6% tror jag? Den lär gå upp på samma sätt som Oskarshamns PP% lär gå ner.

Annars kan vi slänga all statistik whatsoever I soptunnan [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav Kloker » fre okt 30, 2020 3:20 pm

Jag är inte bitter bara ifrågasättande.

Vad anbelangar defensiven och målvaktsspelet så finns det inget nämnvärt att anmärka på tycker jag. Faktiskt mycket bättre än vad jag hade vågat hoppats på innan serien startade. Dessa akilleshälar har mönstrats upp rejält och det är kul och se. Bp är snudd på fenomenalt och Källgren ingjuter ett lugn i egen zon. Han suger puckarna och lämnar få returer. Jag håller honom före Fasth. Men Fasth står nog i morgon, det är väl inskrivet i kontraktet.

Men den offensiva delen med tanke på vilka namn som finns i laguppställningen är snudd på under all kritik. Man ska kunna begära och förvänta sig mer av dyrt kontrakterade och förväntade spetsspelare.

Tänk om offensiven kickar igång ihop med en redan förbannat bra defensiv då kommer detta att bli skitbra. Det får inte gå för lång tid så att poängen rinner iväg och att glappet blir för stort. Vi ska ligga topp-6 och låta den nervpirrande spänningen ha sin gång men då måste som sagts offensiven spetsa till sig.
Senast redigerad av Kloker fre okt 30, 2020 3:24 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav bratsson » fre okt 30, 2020 3:24 pm

Kloker skrev:Jag är inte bitter bara ifrågasättande.

Vad anbelangar defensiven och målvaktsspelet så finns det inget nämnvärt att anmärka på tycker jag. Faktiskt mycket solidare an vad jag hade hoppats på innan serien startade. Dessa akilleshälar har mönstrats upp rejält och det är kul och se. Bp är snudd på fenomenalt och Källgren ingjuter ett lugn i egen zon. Han suger puckarna och lämnar få returer. Jag håller honom före Fasth. Men Fasth står nog i morgon, det är väl inskrivet i kontraktet.

Men den offensiva delen med tanke på vilka namn som finns i laguppställningen är snudd på under all kritik. Man ska kunna begära och förvänta sig mer av dyrt kontrakterade och förväntade spetsspelare.

Tänk om offensiven kickar igång ihop med en redan förbannat bra defensiv då kommer detta att bli skitbra. Det får inte gå för lång tid så att poängen rinner iväg och att glappet blir för stort. Vi ska ligga topp-6 och låta den nervpirrande spänningen ha sin gång men då måste som sagts offensiven spetsa till sig.
Jag håller med...
Vi kan inte spela lika och förlora OT varje gång.....
Då dalar vi så småningom.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav Härmapan » fre okt 30, 2020 8:22 pm

Med nuvarande poängtakt landar EP på 56 poäng, RR och Gynge på 43 poäng var och Joel på 38.

Som jämförelse så vann Lasch på 48 poäng förra året

Jag håller absolut med om att de kan bättre och att jag vill se fler mål men den poängskörden kan knappast kallas katastrofal...

Igår borde vi absolut gjort fler mål igår men alla HV’s mål föregicks av helt jävla otroligt tafatt och hafsigt agerande. Defensiven ser i stort bra ut men målen igår gjorde mig galen!

Låt oss hoppas på mindre hafs imorgon i kombo med en lite skarpare offensiv - då kan det bli en kul kväll!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 30, 2020 11:41 pm

Drury är värvad för att leverera, för våra snipers är lätträknade. Hur mycket tålamod har lagledningen?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav bratsson » fre okt 30, 2020 11:43 pm

Härmapan skrev:Med nuvarande poängtakt landar EP på 56 poäng, RR och Gynge på 43 poäng var och Joel på 38.

Som jämförelse så vann Lasch på 48 poäng förra året

Jag håller absolut med om att de kan bättre och att jag vill se fler mål men den poängskörden kan knappast kallas katastrofal...

Igår borde vi absolut gjort fler mål igår men alla HV’s mål föregicks av helt jävla otroligt tafatt och hafsigt agerande. Defensiven ser i stort bra ut men målen igår gjorde mig galen!

Låt oss hoppas på mindre hafs imorgon i kombo med en lite skarpare offensiv - då kan det bli en kul kväll!

Sjukt. Då hade dom kommit upp i Loobs rekord med högre skotteffektivitet [emoji849]

Skämt å sido.... Dom pöjkarna har varit ok, inte mer. Det är ju 2a kedjan som inte hittar rätt.

Unga pojkarna gör det bra.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav PutteA » lör okt 31, 2020 1:46 pm

Lakershjärta71 skrev:Drury är värvad för att leverera, för våra snipers är lätträknade. Hur mycket tålamod har lagledningen?


Drury tror jag inte är värvad för att lassa in en massa mål och poäng. Han är bara 20 år och är invärvad som vilken junior som helst. Säkerligen en väldigt billig spelare med enorm potential. Att sätta den pressen på en 20 åring, leverera eller du åker väck, skulle vi ju inte göra på en svenska 20 åringar. Nej, där tror jag du är lite fel ute.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: SHL: HV71 - VLH 29/10

Inläggav vlk » lör okt 31, 2020 2:08 pm

PutteA skrev:
Lakershjärta71 skrev:Drury är värvad för att leverera, för våra snipers är lätträknade. Hur mycket tålamod har lagledningen?


Drury tror jag inte är värvad för att lassa in en massa mål och poäng. Han är bara 20 år och är invärvad som vilken junior som helst. Säkerligen en väldigt billig spelare med enorm potential. Att sätta den pressen på en 20 åring, leverera eller du åker väck, skulle vi ju inte göra på en svenska 20 åringar. Nej, där tror jag du är lite fel ute.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det nog, men spelarna i första och andra linan måste leverera om vi ska få framgång


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster