SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Inläggav vlk » tor okt 15, 2020 11:07 pm

Bla bla bla. .....jag börjar ledsna på dessa förklaringar . https://www.minhockey.se/sport/josefsso ... s-7cb9f510


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 16, 2020 10:46 am

Inga ursäkter. Men spelet sista två matcherna har varit något sämre och första så måste skärpa sig. Ska vara minst ett mål från dem i matchen. Andra har fortsatt svårt att göra något vettigt. 13 är för valpig, 22 för svag i närkamperna och samma gäller 14. In med lundberg i andra och låt pettersson centra. Flytta upp Drury till Gynge och Rosen.
Men över lag tycker jag laget förlorade på sämre inställning och det håller inte. Ny tag imorgon. :clap:

Drury-Rosen-Gynge
Lundberg-Josefsson-pettersson
Tredje samma
Den starke-JFK-Den snabbe
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Inläggav Primeau » fre okt 16, 2020 1:04 pm

Drury har tyvärr börjat komma in i Lakerslallandet nu; lite hårdare i kroppen och rejälare spel än Ortega, men han ser ungefär lika vilsen ut som texmexaren gjorde. Austin Ortega var inte mycket att hänga i granen, MEN han producerade åtminstone lite poäng. Gemensamt för båda två är ju att dom - enligt Hönan - bara skulle hit o vända, sen väntade NHL. Drury kan nog fortfarande ta sig dit, men han valde fel svensk klubb; så länge han får spela ihop med lallare kommer det aldrig lyfta för honom, hade han valt t ex Rögle hade han antagligen redan varit en attraktion och succé.

Gynge ser hopplöst tung och trög ut, han hänger inte med. Pettersson tjurar som ett barn för att han blivit petad från förstalinan, fyra helt meningslösa utvisningar på de senaste matcherna. Så tråkigt att se, en riktig energitjuv.
JFK borde spela i typ Vita Hästen eller nåt, kanske t o m. Troja. I SHL hör han inte hemma.

Forslund och Vainio snudd på sämst corsi enligt bilden nån la upp på forumet häromdagen. Hönans båda superfynd, dom han redan hade i pipen och presenterade innan svetten i pikkaskydden hade torkat efter förra säsongens debacle... say no more....

Häman Aktell är däremot ett fynd, jävlar med vilken pondus och enkelhet han spelar. Kul också att se Holmberg, han går från klarhet till klarhet. Plusbetyg även till målisarna så här långt, hade mina farhågor där innan säsongen.
Resten? På ren småländska: APE-SKIT. Det gäller även coachningen, framför allt anfallsspelet och pp - pinsamt dåligt! :oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Inläggav vlk » fre okt 16, 2020 1:12 pm

Primeau skrev:Drury har tyvärr börjat komma in i Lakerslallandet nu; lite hårdare i kroppen och rejälare spel än Ortega, men han ser ungefär lika vilsen ut som texmexaren gjorde. Austin Ortega var inte mycket att hänga i granen, MEN han producerade åtminstone lite poäng. Gemensamt för båda två är ju att dom - enligt Hönan - bara skulle hit o vända, sen väntade NHL. Drury kan nog fortfarande ta sig dit, men han valde fel svensk klubb; så länge han får spela ihop med lallare kommer det aldrig lyfta för honom, hade han valt t ex Rögle hade han antagligen redan varit en attraktion och succé.

Gynge ser hopplöst tung och trög ut, han hänger inte med. Pettersson tjurar som ett barn för att han blivit petad från förstalinan, fyra helt meningslösa utvisningar på de senaste matcherna. Så tråkigt att se, en riktig energitjuv.
JFK borde spela i typ Vita Hästen eller nåt, kanske t o m. Troja. I SHL hör han inte hemma.

Forslund och Vainio snudd på sämst corsi enligt bilden nån la upp på forumet häromdagen. Hönans båda superfynd, dom han redan hade i pipen och presenterade innan svetten i pikkaskydden hade torkat efter förra säsongens debacle... say no more....

Häman Aktell är däremot ett fynd, jävlar med vilken pondus och enkelhet han spelar. Kul också att se Holmberg, han går från klarhet till klarhet. Plusbetyg även till målisarna så här långt, hade mina farhågor där innan säsongen.
Resten? På ren småländska: APE-SKIT. Det gäller även coachningen, framför allt anfallsspelet och pp - pinsamt dåligt! :oops:
I stort sett AMEN på det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Inläggav Varanen » fre okt 16, 2020 1:14 pm

Så länge MV-spelet inte kollapsar så slipper vi tala om kris. Enligt mig så står den positionen för ungefär 50% av lagets resultat. Och hittills har den halvan varit excellent. Jag är helnöjd. Lika sunkig som positionen var långt in på förra säsongen, lika bra är den nu.

Backarna får gärna vara kyliga i egen zon. Jag accepterar att vi ibland blir fastnaglade. Men det jag inte accepterar är att man slänger ifrån sig pucken i panik om det ser ut som om man är på väg att bli tacklad. Kylig= :ok: . Rädd och bajsa ner sig= :notOK: .

Det kan vara extrem confirmation bias från min sida. Men jag tyckte mig se en liten tendens till att man försökte skjuta högre. Inte bara för Holmbergs felträffar. Fler avslut var det definitivt, vilket är bra i sig. Då kan situationen som jag kallar bomba fortet uppstå. Skott mot mål kommer främst från våra backar, men avslut kan hagla från alla håll och vinklar. Motståndarförsvaret hinner inte med och riskerar nackskador pga alla huvudvridningar.

Och till sist det sämsta. Vi vinner knappt inga dueller. I varenda man-man situation är vi svagare både psykiskt och fysiskt. Någonting i laget gör att vi fokuserar väldigt mycket på strukturen/taktiken, men glömmer samtidigt bort att ingenting av det har betydelse om man inte vinner situationerna ute på isen. Mindre organiserad isdans, mer hälsosam hockeyilska, Gärna att man blir förbannad redan innan matchen har börjat när man tänker på all den smärta man måste utstå, alla idiotiska motståndare som åker omkring och tror de äger en som sin biatch.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Inläggav Primeau » fre okt 16, 2020 1:33 pm

Lakers verkar överlag vara dåligt tränade, den känslan har jag haft i snart tre år....
Långsamma i både fötter och tanke, vinner sällan sina kamper man-man, orkar inte trycka sig in på mål osv.

För det kan väl inte vara så enkelt att Hönan bara gillar den typen av spelare? ”Unga pojkar som inte trilskas och bjuder på motstånd”...? :lol: :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Inläggav Stupet » fre okt 16, 2020 4:15 pm

En sak jag undrar över är vad Thermells strategi är i PP egentligen? Igår såg man att inget PP är likt det andra. Det är typ knappt 15-20 sek varje PP som man ställer upp i offensiv zon annars är det mest en jävla massa dumpningar av puck och skott efter sargen.
Tittade på Linköping mot Djurgården och deras PP och det är ju som natt och dag mellan vårat och deras. Killarna i Djurgårn vet exakt vad dom ska göra och dom har en 100% plan för det. Även om det inte alltid går som dom vill så följer dom ändå son plan i varje PP. Vi bara lallar runt och det händer inte en skit. Känns som att vi inte har någon plan alls.
Vi är många som länge sagt att Thermell måste bort från tränarstaben. Och nu måste det verkligen hända något. Alla såg vårat bedrövliga offensiva spel förra året. Alla såg det men inte Evertsson. Man kan ju börja undra om Thermell bjuder på så god söndagsmiddag till Evertsson varje vecka att han inte kan sparka honom.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Inläggav Kloker » fre okt 16, 2020 5:53 pm

De inledande matcherna har inte varit dåliga. Defensiven gav ett ett kvitto igår på att den är bra. Förbannat bra IGEN - med vissa undantag. Målvaktssidan är också bra bra även om jag kan tycka att Fasth nog spelar på sista Gandalfstrået. Sidledsförflyttningarna rockar ju inte Studio 54 längre direkt.

Offensiven, vad fan är det frågan om? På pappret så är det ju inget snack om saken. Nätet ska rassla. Gemene Lakerssupporter måste kunna förvänta sig mer!

Pettersson, Forsbacka, Gynge, Drury, Erixon, Persson, Rosén? Lägg till Evertsson, Thermell och Hellgren. Vilken uppsättning de hade varit i en Pilsnerfilm! Paralympics nästa...

Tredje DRÄNG-säsongen är vi inne på nu och det är INGEN som helst skillnad överhuvud taget. Vad beror detta krampaktiga vattentrampande på? Det osar surt!

Tråkigt och se. Det förstör dessutom nattsömnen! :|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Inläggav Overkill » fre okt 16, 2020 7:23 pm

På tal om nattsömn så har jag sovit gott sedan slutet på förra säsongen. Nu börjar helvetet igen..Å den där Byxrunkan Thermell håller mig vaken igen. Seriöst vad är det för folk i styrelsen som bestämmer? Här inne finns många nya styrelsemedlemar som vet hur det ska vara :D
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Inläggav Stupet » lör okt 17, 2020 3:30 am

Sätter hur mycket som helst på att styrelsen inte få ta några egna beslut utan att det måste gå förbi Henrik Evertsson kontor först. Tar styrelsen beslutet att tex Thermell måsta sparkas så väger Evertssons röst (nej i det fallet) högre än alla styrelsemedlemar tillsammans. Utåt sett är Evertsson bara sportchef. Inom föreningen däremot är det helt annorlunda. Då är Evertsson president över hela klubben.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: SHL: Frölunda vs VLH 15/10 kl.19.00

Inläggav Härmapan » lör okt 17, 2020 1:30 pm

Stupet skrev:Sätter hur mycket som helst på att styrelsen inte få ta några egna beslut utan att det måste gå förbi Henrik Evertsson kontor först. Tar styrelsen beslutet att tex Thermell måsta sparkas så väger Evertssons röst (nej i det fallet) högre än alla styrelsemedlemar tillsammans. Utåt sett är Evertsson bara sportchef. Inom föreningen däremot är det helt annorlunda. Då är Evertsson president över hela klubben.
Ja, det tog ett bra tag att genomskåda Evertsson!

Han fixade ett par guld för att invagga oss i falsk trygghet när hans egentliga mål alltid varit att köra klubben i botten!

Han är obehagligt bakslug......
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster