SHL: VLH vs RBK 1/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Varanen » tor okt 01, 2020 8:23 pm

Tänk vad mycket roligare det är med 2a perioder när vi inte befinner oss i egen zon hela tiden. Gott att lagledningen analyserat förra säsongen på den punkten i alla fall.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Härmapan » tor okt 01, 2020 8:24 pm

Enda gången Rögle haft lite tryck var i 5-3!

I övrigt är vi ju en klass bättre!

Ge oss lite rättvisa ny!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 01, 2020 8:50 pm

Kriga! Fortsätt framåt, anfall är bästa försvar :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Varanen » tor okt 01, 2020 8:54 pm

Vinner vi en tekning så blir det vinst.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Person » tor okt 01, 2020 8:55 pm

Vad hände med domarens bedömningar gällande att man inte ska få ”boxa ut”? Det var ju precis det everberg gjorde så antar att det bara är backarna som inte får göra det.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav bratsson » tor okt 01, 2020 9:04 pm

Äntligen någon som pallar med Everberg framför mål.
HHA!

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Varanen » tor okt 01, 2020 9:05 pm

Hockeyröv!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Person » tor okt 01, 2020 9:06 pm

Fan va Eronen fegar i situationen!
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Varanen » tor okt 01, 2020 9:08 pm

Så j-a enkelt! :hbang:

Stabilt. Ingen magi i Drurys lina. Lagledningen måste fortsätta fundera.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Person » tor okt 01, 2020 9:09 pm

Härligt! Gillar hur de försvarar sig i stora delar men Eronen fick mig nästan att slå sönder vardagsrummet. Sådär får man inte bromsa in i en situation med 30 sek kvar och en man mer på banan! Våga vinn istället! Som EK65 säger: gör det rätta, inte det lätta!
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Varanen » tor okt 01, 2020 9:12 pm

Eronen är en bättre variant av Aki Heino. Varken mer eller mindre.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 01, 2020 9:12 pm

:evil: :clappy: viktigt med trea! :clappy:
Stabil match från samtliga. Roligt att se :clap:
Fint avstamp att jobba vidare med.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tor okt 01, 2020 9:14 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Kloker » tor okt 01, 2020 9:12 pm

Källgren är bra. Riktigt bra. Han kommer att gå långt.

Man börjar känna igen VLH från fornstora dagar. Mycket positivt intryck efter tre matcher. Bra första, kamp i andra och defibrillering i tredje. Superkedjan ger jag inte mycket för däremot. Den måste korrigeras. Ju snarare desto bättre.

Bra inledning!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Person » tor okt 01, 2020 9:21 pm

Kloker skrev:Källgren är bra. Riktigt bra. Han kommer att gå långt.

Man börjar känna igen VLH från fornstora dagar. Mycket positivt intryck efter tre matcher. Superkedjan ger jag inte mycket för. Den måste korrigeras.

Bra inledning!
Det jag är bekväm med är grundspelet (hur diffust det än låter) men det jävlar bara sitter där. Alla känns trygga i det vilket varit synonymt med Lakers. Vi har aldrig varit det flashigaste laget med mest speed osv utan en lagmaskin. Och detta lag ser mer ut som en maskin än fyra olika enheter.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 01, 2020 9:41 pm

Här har vi sportjournalister som har koll...https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... for-rogle/

Edit: Nu verkar de rättat tokigheterna i rubrik och artikel.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott fre okt 02, 2020 7:24 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav PutteA » tor okt 01, 2020 9:45 pm

Det jag efterlyser är bara MER attack fortfarande. Som nån skrev, bara 13 skott efter 2 perioder med det övertaget. Det är nått jag tycker man måste prata igenom. Jag tycker IKO är ett bra exempel på det. Inget flashigt lag men när dom får chansen så slänger dom allt dom har på mål. Kan vi få in mer av den varan med det här spelet så kan det bli kul.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Person » fre okt 02, 2020 7:43 am

Kollade igenom highlights än en gång nu på morgonen, och Häman-Aktells benparad med 40 sek kvar är så jävla vacker! Förra säsongen hade det läget garanterat resulterat i mål men inte 20/21!
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 02, 2020 9:46 am

Person skrev:Kollade igenom highlights än en gång nu på morgonen, och Häman-Aktells benparad med 40 sek kvar är så jävla vacker! Förra säsongen hade det läget garanterat resulterat i mål men inte 20/21!


Den är fin.
Det är hockeyallsvenska över det agerandet när försöker sig på ett långskott i slutet. Självklart ska han inte gå för målet där utan spela eller dumpa.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Svartvadet » fre okt 02, 2020 10:44 am

Ja exakt! Han rättade till sitt misstag där.

Att gå för målet i den situationen - väldigt valpigt beteende. Gillar attityden hos Häman dock, han räds verkligen inget alls. Kommer bli en fin NHL-back om något år.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 02, 2020 1:06 pm

Den amerikanska talangen Drury behöver nya kedjekamrater om han ska ha betalat av sig efter säsongen. Tycker inte att lagledningen har tänkt igenom den kedjan. En andrakedja ska ha starkare namn bredvid Drury.
Han är här för att producera!
Har man skärt ner i spelarbudgeten blir det kanske inte bättre än så här.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Varanen » fre okt 02, 2020 1:52 pm

Det handlar inte bara om pengar vilket Holmbergs lina är ett bevis på. Utan mer om det jag tjatar om, nämligen enhetsbildning. Summan av en kedja, ett backpar, en femma bör vara mer än om man bara adderar de enskilda spelarnas skicklighet.

Men med det sagt så håller jag med om att Drurys lina fortfarande är tre individuella spelare som åker omkring som atomer. Någon gör en bra grej här, en annan forecheckar bra i nästa sekvens men de gör det inte TILLSAMMANS.

Lagledningen måste se till att det skapas magi redan nu. Antingen tror de på Lex Tok-Janne som säger att det är spelarnas ansvar helt och hållet och genom tålamod kommer magi att skapas förr eller senare. Eller så vidtar man någon form av åtgärd för att nå den önskade ENHETEN.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav vlk » fre okt 02, 2020 3:55 pm

Varanen skrev:Det handlar inte bara om pengar vilket Holmbergs lina är ett bevis på. Utan mer om det jag tjatar om, nämligen enhetsbildning. Summan av en kedja, ett backpar, en femma bör vara mer än om man bara adderar de enskilda spelarnas skicklighet.

Men med det sagt så håller jag med om att Drurys lina fortfarande är tre individuella spelare som åker omkring som atomer. Någon gör en bra grej här, en annan forecheckar bra i nästa sekvens men de gör det inte TILLSAMMANS.

Lagledningen måste se till att det skapas magi redan nu. Antingen tror de på Lex Tok-Janne som säger att det är spelarnas ansvar helt och hållet och genom tålamod kommer magi att skapas förr eller senare. Eller så vidtar man någon form av åtgärd för att nå den önskade ENHETEN.
Mig veterligen har inget blivit magiskt som haft 22 med sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav bratsson » fre okt 02, 2020 3:58 pm

Vi alla vet ju att så länge det går bra för laget så kommer inte Sam ändra på något alls, däribland JFK.
Davidsson fick 0 minuter sist så enda chansen för honom är nog att prestationen rasar i laget eller någon skadar sig....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 02, 2020 5:37 pm

bratsson skrev:Vi alla vet ju att så länge det går bra för laget så kommer inte Sam ändra på något alls, däribland JFK.
Davidsson fick 0 minuter sist så enda chansen för honom är nog att prestationen rasar i laget eller någon skadar sig....


Att Davidsson fick 0 minuter tror jag har andra anledningar. Tror inte han är i matchform ännu för då skulle han fått några minuter för att successivt öka.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Kloker » fre okt 02, 2020 6:11 pm

Någonting är fel med JFK. Det funkar helt enkelt inte och det kan inte endast bero på otur eller en dålig dag. Uppenbarligen så har det någon gång funnits magiska handleder och fötter men dom är borta. Jag tycker att VLH i samråd med JFK ska avsluta kontraktet. Win-win. Miljöombyte för JFK och en nytändning om lågan finns där och ett sätt för VLH att lösa pengar till någon ny spelare som förtjänar det. VLH är inte någon social verksamhet på ideell basis.

Detta får inte bli en Lex Netterberg. Gynnar ingendera av parterna. Peter Andersson kan ingå i skeppningen.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 02, 2020 6:41 pm

Tror du ör fel ute igen. Är förmodligen mer lose-lose. Främst ekonomiskt men kanske också för laget. JFK måste höja sig annars kommer han få sämre möjligheter framöver. win-win är att spela ut kontraktet eftersom förmodligen ingen vill/kan ta honom rakt av med pandemi pågående.
Tycker ändå han jobbar på bättre och sliter men ingen spelare som gör skillnad.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Kloker » fre okt 02, 2020 7:01 pm

Fel ute IGEN! :lol: :lol: :lol:

JFK måste tänka på sig sitt varumärke och sitt CV. Att sitta på bänken i Växjö gynnar honom inte. Möjligtvis JFK's bankkonto men vilket sken av sig själv gentemot andra klubbar och kommande arbetsgivare ger han? Ett tänkvärt ordspråk myntar hockey-/krona och JFK är långt ifrån det.

Definitivt en win-win för båda parter om vägarna skiljs. Framför allt för VLH.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Härmapan » fre okt 02, 2020 7:54 pm

Kloker skrev:Någonting är fel med JFK. Det funkar helt enkelt inte och det kan inte endast bero på otur eller en dålig dag. Uppenbarligen så har det någon gång funnits magiska handleder och fötter men dom är borta. Jag tycker att VLH i samråd med JFK ska avsluta kontraktet. Win-win. Miljöombyte för JFK och en nytändning om lågan finns där och ett sätt för VLH att lösa pengar till någon ny spelare som förtjänar det. VLH är inte någon social verksamhet på ideell basis.

Detta får inte bli en Lex Netterberg. Gynnar ingendera av parterna. Peter Andersson kan ingå i skeppningen.
Om JFK hade gått att lösa utan att förlora pesetas så gärna - men att kicka honom och fortsätta betala lön för ingenting känns ju mer tveksamt...

Om någon back ska skeppas så skickar jag nog hellre Tim Erixon än PA...

Tycker att han känns väldigt blek och loj...
Han kostar nog tre gånger så mycket dessutom...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav vlk » fre okt 02, 2020 8:00 pm

Härmapan skrev:
Kloker skrev:Någonting är fel med JFK. Det funkar helt enkelt inte och det kan inte endast bero på otur eller en dålig dag. Uppenbarligen så har det någon gång funnits magiska handleder och fötter men dom är borta. Jag tycker att VLH i samråd med JFK ska avsluta kontraktet. Win-win. Miljöombyte för JFK och en nytändning om lågan finns där och ett sätt för VLH att lösa pengar till någon ny spelare som förtjänar det. VLH är inte någon social verksamhet på ideell basis.

Detta får inte bli en Lex Netterberg. Gynnar ingendera av parterna. Peter Andersson kan ingå i skeppningen.
Om JFK hade gått att lösa utan att förlora pesetas så gärna - men att kicka honom och fortsätta betala lön för ingenting känns ju mer tveksamt...

Om någon back ska skeppas så skickar jag nog hellre Tim Erixon än PA...

Tycker att han känns väldigt blek och loj...
Han kostar nog tre gånger så mycket dessutom...
Både JFK och Erixson är floppvärvningar. Pengarna spelar mindre roll avseende JFK. En spelare som inte förmår hota mer än han gör kan inte uppta en plats i en offensiv lina.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Kloker » fre okt 02, 2020 8:08 pm

Givetvis ska inte JFK sparkas på bar backe med VLH som fortsatt arbetsgivare. Någon annan klubb måste ju gå in. Det har VLH anställda för att lösa förutsätter jag. Det är inte inom ekvationen att ha en sån dyr spelare som sitter på bänken och bara tankar på egen-banken.

Håller med angående Erixon. Också en pjäs som kostar sina dyra kronor men som inte ger särskilt mycket tillbaka.

Bort med JFK, Andersson och Erixon och in med Melart, Koivisto, Rasmussen och en JOKER. Då djävlar!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Svartvadet » fre okt 02, 2020 11:20 pm

Kloker, du är helt rätt på det (sjukt nog för att vara mig!!)

JFK håller inte ens i Allsvenskan idag. Något hände, som vi aldrig lär få veta, som förstörde hans karriär. Samma gäller Erixon som inte varit i närheten av sin lön.

Lärdom för Evert.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav bratsson » fre okt 02, 2020 11:25 pm

Svartvadet skrev:Kloker, du är helt rätt på det (sjukt nog för att vara mig!!)

JFK håller inte ens i Allsvenskan idag. Något hände, som vi aldrig lär få veta, som förstörde hans karriär. Samma gäller Erixon som inte varit i närheten av sin lön.

Lärdom för Evert.
Ja vad ska han lära sig?
Att inte ta in en NHL-spelare? [emoji28]
Skåmt å sido... Har personer problem, speciellt familjeproblem(?) Så kanske man ska dra öronen åt sig.

Alla vet vi hur man fungerar på sitt jobb när inte livet runt jobbet inte fungerar....

Märklig historia vilket som...


Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav Svartvadet » fre okt 02, 2020 11:29 pm

Haha, funderade tillräckligt över det.

Lärdomen är väl: "Hitta hungriga spelare som vill uppåt"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: SHL: VLH vs RBK 1/10

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 03, 2020 7:30 am

Går inte bygga ett lag på hungriga spelare som vill uppåt. Det är mer komplext än så. Finns inga enkla lösningar på komplexa problem. Evertsson ska såklart alltid lära men han gör mycket rätt så det är delvis därför laget ligger sexa idag. Inget fel på värvningarna av JFK och Erixon. Den typen av värvningar behövs i varje lagdel. Att de sedan inte är mest hockey per krona är kanske synd. Men som exempel kan ni ju fundera på DRURY. Varför valde han växjö? En sak han nämde var att han tidigare sett JFK spela i NHL. Säger inte att det på något vis var avgörande men kan påverkat beslutet att laget hade nhl-meriterad forward som han kände igen.

Och ska vi vara ärliga så har ju inte Drury och Lundberg heller leverat något nämmvärt för att vara en relevant och hotande andrafemma.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster