VLH - FBK 12 Mars

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Varanen » tor mar 12, 2020 8:36 pm

Låt Källgren stanna i Åbo fram till dagen före premiären. Från den dag han sätter foten i vår härliga organisation kommer han bli successivt sämre. Som alla målvakter.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Härmapan » tor mar 12, 2020 8:37 pm

Ja, det här är nog det sista vi ser för i år!
Det lär inte gå att spela inför publik mer i vår iaf!
Lika bra att sluta med flaggan i botten!

Enda glädjen om nu guldet ändå delas ut är ju att Luleå typ får medaljerna på posten helt utan att få avgöra och dessutom inget firande på stan, ingen bankett eller uppmärksamhet över huvud taget...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Svartvadet » tor mar 12, 2020 8:49 pm

Eliasson!!! Äntligen, lite jävla respons
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Varanen » tor mar 12, 2020 8:58 pm

Håller med. Tänk vad coolt det vore om han inte var den klassiska ödmjuke nykomlingen, utan skulle vara helt berserk och jaga de egna slapptaskarna med spaden vid avblåsningarna. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

VLH - FBK 12 Mars

Inläggav vlk » tor mar 12, 2020 8:59 pm

Sorgligt lag ta mig fan...

Ungdomskedjan ....sen har vi ingenting


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Varanen » tor mar 12, 2020 9:03 pm

Mål-Nicke!

Ja, vi har 5-6 spelare som tycker att hockey är tokskoj. Resten har sett plågade ut hela säsongen. Att vi kom 10:a är ett underverk.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Primeau » tor mar 12, 2020 9:18 pm

Melart har börjat visa att han hör hemma i Lakers...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav vlk » tor mar 12, 2020 9:18 pm

Jag klöks på våra sk etablerade spelare. Klarar knappt att se dem mer. Fullständigt ointressant att se deras byten. Jag ser numera bara lakers för vissa spelares skull. Jag har helt gett upp flertalet. Stannar för många av dom överväger jag att skita i säsongskortet


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav PutteA » tor mar 12, 2020 9:20 pm

Ja jisses vilka mål man bjuder på. Snacka om att sänka sig själv [emoji15]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Varanen » tor mar 12, 2020 9:20 pm

Du menar som var etablerade. Melart-Koivisto har aldrig varit längre från Lejonen. Kom till VLH och tappa allt du trodde dig kunna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav vlk » tor mar 12, 2020 9:30 pm

Varanen skrev:Du menar som var etablerade. Melart-Koivisto har aldrig varit längre från Lejonen. Kom till VLH och tappa allt du trodde dig kunna.
Ja, vem som helst ser ju att även dom geggats in i lakersträsket. Nu är Lundgren ny och levererar bra spel. Ge honom 15 matcher sen är han inne i geggamojan. Det är tragiskt det som sker.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Varanen » tor mar 12, 2020 9:35 pm

Mmm...har vi drabbats av kultur-viruset eller vad är det frågan om? Det har sett hängigt och slappt ut från början. Därför alla nykomlingar sett heta ut när de anlänt för att sedan hänga med huvudet som resten.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Stupet » tor mar 12, 2020 10:40 pm

Släpper man in 7 mål i samma match och 4 i en period så förstår man vilket skitkass lag Evertsson satt ihop i år. Går inte bara säga att Andren gör en dålig match. Alla våra överbetalda föredetingar hjälper ju inte mycket till och har inte gjort det under hela säsongen.
Nej som sagt hoppas att många av dessa nollor försvinner efter denna skit säsongen. Finns rättså många som man inte vill se i Växjö tröjan nästa år.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav vlk » tor mar 12, 2020 11:25 pm

Detta var nog sista matchen för säsongen. Nu återstår en sak att lösa. Hur göra med upp och nedflyttning ????


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav PutteA » tor mar 12, 2020 11:47 pm

Det måste spelas


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Person » fre mar 13, 2020 8:19 am

Frågan är om det verkligen kommer spelas. Björklöven och Modo har riktigt bra chanser att gå upp, men t.o.m. anställda inom Modo säger att de inte vill förutsätta. Att spela inför tomma läktare är liksom inte hockey längre.

Kollar vi SHL så är isf vinnarna såklart Leksand och IKO. Det kan ju inte heller betraktas som en nackdel för oss, LHC och Brynäs att säsongen läggs ner. Vem kommer minnas vår dåliga säsong om 20 år? Ingen förutom kanske Lakersfans.

De stora förlorarna är såklart Luleå som är storfavoriter. Men på längre sikt kan det faktiskt vara Rögle som förlorar mest på det. Första slutspelet på 26(?) år och ett riktigt bra lag. Jag tror att de kommer ha chans på slutspel om något år också, men de kommer aldrig kunna ersätta Curran, Brithén och Bristedt (inte till det priset iaf). Dessutom kan de tappa Bokk och Höglander, spelare som producerar men inte kostar dem mer än 20-25k i månaden.

Även SAIK kan komma att förlora stort på detta. De har en ganska ansträngd ekonomi, stora förluster senaste säsongerna och mycket investerat i Möller och Lindström. Dessa två herrar blir inte yngre och för varje säsong som går minskar nog chansen till att gå långt. Samtidigt har de en del intressanta unga spelare och en nysignad målvakt. Berggren, Olofsson, Wingerli, Wilsby, Frödén och Broberg kommer alla ta ytterligare kliv nästa säsong men tror inte att det räcker. SAIK kommer även tappa Pudas.

Färjestad är ett annat lag som kommer tappa tongivande spelare som inte går att ersätta rakt av. Dock har de helt andra muskler och förutsättningar för att, så gott det går, täcka upp de tappen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav noneedforaname » fre mar 13, 2020 11:19 am

Den enda ljuspunkten den här våren: Skager.
Slut på meddelandet, ses i höst! ;)
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 282
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Varanen » fre mar 13, 2020 11:53 am

Holmbergs lina har skött sig. En riktig solskenshistoria faktiskt. Som vingar har han haft de två mest utskällda och bespottade spelarna i truppen. Jag själv har nog aldrig sågat en Lakers-spelare lika mycket som Karlström. Och ett tag var jag ensam om att försvara Sylvegård. Den sistnämnda har exakt de egenskaperna och spelstilen jag hade velat ha som center. En spelare som inte bara gillar att äta utan som inser att matkassarna inte bär sig hem på egen hand. Dessutom är det aldrig fel att ha lite Sylvegård-attityd i femman. Karlström har tagit enorma kliv i sitt spel. Från pojkvasker till man, en ung sådan med mer att lära, men gott så här. Jag trodde inte att det skulle kunna bli en nyttig spelare på högsta nivån av honom i början av säsongen. Skönt att jag hade fel. Hoppas han behåller ödmjukheten.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Lakershjärta71 » fre mar 13, 2020 1:06 pm

PutteA skrev:Det måste spelas


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Vad skulle i så fall alternativet vara? Ge Le Mat till Luleå? Hur gör man med HA? Att spela med tomma läktare borde vara ganska smärtfritt men inte särskilt motiverande för spelarna. Om det inte blir slutspel alls så borde det gälla alla idrotter.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav PutteA » fre mar 13, 2020 3:34 pm

Om du läst allt så kanske du ser att jag anser att slutspelet ska ställas in men att allt kvalspel bör spelas då det påverkar alla serier rakt neråt. Men det är bara vad jag känslomässigt tycker. Det är kanske inte genomförbart för HA och div 1 heller. Jag vet inte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav bratsson » fre mar 13, 2020 8:24 pm

Varanen skrev:Holmbergs lina har skött sig. En riktig solskenshistoria faktiskt. Som vingar har han haft de två mest utskällda och bespottade spelarna i truppen. Jag själv har nog aldrig sågat en Lakers-spelare lika mycket som Karlström. Och ett tag var jag ensam om att försvara Sylvegård. Den sistnämnda har exakt de egenskaperna och spelstilen jag hade velat ha som center. En spelare som inte bara gillar att äta utan som inser att matkassarna inte bär sig hem på egen hand. Dessutom är det aldrig fel att ha lite Sylvegård-attityd i femman. Karlström har tagit enorma kliv i sitt spel. Från pojkvasker till man, en ung sådan med mer att lära, men gott så här. Jag trodde inte att det skulle kunna bli en nyttig spelare på högsta nivån av honom i början av säsongen. Skönt att jag hade fel. Hoppas han behåller ödmjukheten.
Hrmmmm. Sylvegård har jag med försvarat... Och även skällt på Karlström [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - FBK 12 Mars

Inläggav Varanen » lör mar 14, 2020 10:02 am

Helt rätt. Jag vet att du var bland de som såg honom i ett positivt ljus. Jag får väl korrigera mig och säga att det kändes som att jag var en av få som försvarade Sylvegård.

Jag tror skillnaden på hur man bedömer spelare beror på om man tittar på de individ för individ för individ, eller ser de som en kugge i en större helhet. Eller snarare var man lägger tonvikten. Det är mycket där det knasat till sig rejält den här säsongen. Individuellt är vi nog bättre än 10:e placeringen (eller snarare på ett 2 år gammalt papper) , men vi fick till väldigt lite "magi". Få naturliga enheter formades under säsongen. Holmberg-linan undantagen. Coach Hallams första stora misslyckande under karriären. Någonstans misstänker jag att han trodde det skulle falla på plats under resan gång. För laget vi ställde på benen i premiären var undermåligt förberedd. Något jag hoppas lagledningen också inser inför förberedelserna för nästa säsong.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster