Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav Stupet » tor feb 27, 2020 10:17 pm

Har han misslyckats en gång? Det var något nytt!! Så du tycker inte att förra året var ett misslyckande?
Funkar inte att spela på gamla meriter längre och det är bara därför som Evertsson sitter kvar.
Det är ungefär samma sak att säga att vi ger detta laget en till chans nästa år så kanske dom gör det bättre.
Behövs nytt blod till detta laget och till hela klubben.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav vlk » tor feb 27, 2020 10:19 pm

Härmapan skrev:
vlk skrev:
bratsson skrev:Koivisto tar och ger väldigt mycket i den här matchen. Vet inte var jag har honom


En gång? Vi har de sista två åren startat en ökenvandring som kan sluta i allsvenskan nästa säsong.

Skrev under fel citat , sorry


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Vem vill ni ha istället?


Vet inte, inte min uppgift att ta fram. Det kan andra göra bättre. Får detta lagbygge fortsätta åker vi ur. Det är vad jag tror.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav Stupet » tor feb 27, 2020 10:23 pm

Hade alla dagar i veckan byt ut Evertsson mot Björklövens Per Kenttä. Tyvärr är han väl klar för Björklöven nästa säsong oxå.
Risken är gigantisk att det blir en ännu större flopp nästa år om Evertsson ska fortsätta vara boss, chef, president, vd, sportchef för denna klubben. Verkar som att det inte finns någon som vågar kritisera Evertsson heller. Och det funkar fan inte!!
Senast redigerad av Stupet tor feb 27, 2020 10:26 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav StenhårtSlagskott » tor feb 27, 2020 10:26 pm

Stupet skrev:Har han misslyckats en gång? Det var något nytt!! Så du tycker inte att förra året var ett misslyckande?
Funkar inte att spela på gamla meriter längre och det är bara därför som Evertsson sitter kvar.
Det är ungefär samma sak att säga att vi ger detta laget en till chans nästa år så kanske dom gör det bättre.
Behövs nytt blod till detta laget och till hela klubben.


Förra året hade vi ett lag av gamla hjältar och en bra stomme med små möjligheter att ändra. Laget var helt enkelt för gammalt visade det sig men kan evertsson inte lastas för.

Årets har ju laget kunnat bygga om i grunden och evertsson har kunnat bygga laget efter tycke och smak då många dyra kontrakt gick ut. Stor skillnad mot förra året tycker jag.

Käntti är ju inte på marknaden så det går ju inte.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tor feb 27, 2020 10:28 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav Primeau » tor feb 27, 2020 10:26 pm

Nu väntar jag bara på att Everts polare Patrik Larsson ska presenteras som ny sportchef i VLH. Larsson har förvandlat KHK till en Div.1-klubb igen (där hör dom hemma) :clap:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav Stupet » tor feb 27, 2020 10:31 pm

Problemet är som någon sa härinne att Evertsson inte kommer försöka göra sig av med verken Pettersson, JFK eller Gynge mfl. Många utav dessa sitter med dyra kontrakt även nästa år. Kommer bli svårt att få hit några riktiga toppspelare med tanke på våra dyra föredetingar.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav Aleks » tor feb 27, 2020 10:34 pm

Detta lag kan endast räddas genom att vi får ha kvar Holmberg till nästa säsong. Han kommer snart vara i landslaget om han fortsätter såhär. Jag sätter min vänstra navel på att alla "stjärnspelare" kommer sitta säkert till nästa säsong. Allsvenskan här kommer Lakers!

Vi går mot vår svettigaste Silly någonsin och det kommer vara Evertsson som styr skutan då också, det vet vi alla innerst inne. Antingen räddar han upp sitt namn och blir ninja i guldhjälm eller så blir han mannen som drabbades av storhetsvansinne efter att ha tagit Lakers till toppen för att sedan köra ner dem i botten.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav PutteA » tor feb 27, 2020 10:35 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Stupet skrev:Har han misslyckats en gång? Det var något nytt!! Så du tycker inte att förra året var ett misslyckande?
Funkar inte att spela på gamla meriter längre och det är bara därför som Evertsson sitter kvar.
Det är ungefär samma sak att säga att vi ger detta laget en till chans nästa år så kanske dom gör det bättre.
Behövs nytt blod till detta laget och till hela klubben.


Förra året hade vi ett lag av gamla hjältar och en bra stomme med små möjligheter att ändra. Laget var helt enkelt för gammalt visade det sig men kan evertsson inte lastas för.

Årets har ju laget kunnat bygga om i grunden och evertsson har kunnat bygga laget efter tycke och smak då många dyra kontrakt gick ut. Stor skillnad mot förra året tycker jag.


Problemet är nog att man tror att man kan göra en ny Elias Pettersson och Joel Persson av varenda jävla ny ung spelare. Man kan inte bygga ett lag som man gjort i år, och gå in med så lite rutin som man gjorde och HOPPAS. Nu tog det i stort sett hela säsongen för både Holmberg och Karlström att ta det där steget som ledningen garanterat trodde dom skulle ta direkt i en klubb där man utvecklar spelare. Jag tror att vad Växjö Lakers måste göra när hesa Fredrik ljuder den sista gången den här säsongen det är att ställa sig och titta sig själva i spegeln och där och då inse att man inte har råd att chansa på så bred front som man gjorde inför den här säsongen. Man måste förändra sin självbild och ta fram ödmjukheten. Nästa år åker ett SHL lag ut oavsett och ett nytt kommer upp. Då vill man inte vara lag 13 och 14.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav Varanen » tor feb 27, 2020 10:43 pm

Luften gick ur när kontraktet säkrades. Golfklubborna är framtagna och putsade.

Det transcendentala är att de kan tvingas genomlida play-in ändå eftersom botten i SHL är ett tragiskt skämt.
Senast redigerad av Varanen tor feb 27, 2020 10:55 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav Anders L » tor feb 27, 2020 11:18 pm

Inte lätt att vinna när:
Spetsen är för trubbig.
Målvakten läcker som ett såll.
Backarna är som har höns.
För dåligt driv från ledarna i båset.
Vi gör självmål.
Osv.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav Primeau » fre feb 28, 2020 1:22 am

Gynge var stekhet idag, i omgång 46 slog han till. +/- 0 är grym statistik för hans del :clap:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav MalZon » fre feb 28, 2020 6:38 am

Tror Thermell är problemet. Var skeptisk rån början, har inte blivit bättre.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Leksand mot Lakers 27 feb 2020 kl: 19.00

Inläggav vlk » fre feb 28, 2020 7:45 am

Det känns som de har gett upp säsongen. Viljan att nå slutspel fanns inte. Lågan har slocknad. Är inte sugen på att åka till Vida i morgon. Det blir tv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster