Lakers - Rögle

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Lakers - Rögle

Inläggav MalZon » tis feb 11, 2020 10:06 pm

Bara vi slipper kval så får vi vara nöjda.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Lakers - Rögle

Inläggav PutteA » tis feb 11, 2020 10:10 pm

Fasen vad intetsägande vi är. Trots skottstatistiken så finns det inget denna kväll som talar för att vi kan ta poäng. [emoji15]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers - Rögle

Inläggav vlk » tis feb 11, 2020 10:11 pm

Vi har en massa kontrakt vi måste bryta helt enkelt efter säsongen. Evertssons får betala dessa ur egen ficka för vem fan vill ta över dom. Detta är det dyraste lag vi ställt på banan någonsin. Bara hänghuvuden och föredettingar. Helt utan stolthet och ambitioner.

Synd om ungdomskedjan som får dras med dessa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - Rögle

Inläggav Stupet » tis feb 11, 2020 10:23 pm

Det första huvudet som ska rulla är iaf Evertssons.
Han går från att vara en av Sveriges bästa sportchefer till att bli som Gynge. En kass föredeting!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers - Rögle

Inläggav Lakershjärta71 » tis feb 11, 2020 10:45 pm

Fy fan va uselt!!!
Samma hafs och skitspel i tre perioder.
Vad gör dom egentligen på träningarna? Tränar de på rätt saker?
Jag ser inget spelsystem, inga linjer, finns knappt två spelare som synkar med varandra.
Var det Emil Petterssons sämsta match på säsongen?
Gynge iskall.
Sylvegård, kämpar på med sin tröga stil, men definitivt SHL:s sämsta forward tekniskt sätt.
Senast redigerad av Lakershjärta71 tis feb 11, 2020 11:17 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers - Rögle

Inläggav Aleks » tis feb 11, 2020 10:54 pm

Man blir mörkrädd! Det som är jobbigast är inte den misslyckade säsongen utan att nästa säsong redan kan vara förstörd. Då kommer vi ryka, det är en sak som är säkert. Vår "spets" som är så trubbig att den inte ens levererat i knattegruppen sitter på dyra kontrakt. Jag är ganska säker på att de är kvar nästa år också, det enda man kan be om är att Rosén kommer och tar med sig någon mirakelmedecin så att Gynge och JFK kan hitta nätmaskorna.

Två alternativ inför nästa säsong

1. Ha kvar kontrakterade "spetsen" och riskera att åka ur

2. Köpa ur "spetsen" och sedan använda en lägre budget för att bygga ett riktigt LAG igen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Lakers - Rögle

Inläggav vlk » tis feb 11, 2020 11:04 pm

Aleks skrev:Man blir mörkrädd! Det som är jobbigast är inte den misslyckade säsongen utan att nästa säsong redan kan vara förstörd. Då kommer vi ryka, det är en sak som är säkert. Vår "spets" som är så trubbig att den inte ens levererat i knattegruppen sitter på dyra kontrakt. Jag är ganska säker på att de är kvar nästa år också, det enda man kan be om är att Rosén kommer och tar med sig någon mirakelmedecin så att Gynge och JFK kan hitta nätmaskorna.

Två alternativ inför nästa säsong

1. Ha kvar kontrakterade "spetsen" och riskera att åka ur

2. Köpa ur "spetsen" och sedan använda en lägre budget för att bygga ett riktigt LAG igen.


Vi måste göra det sistnämnda. Det går inte att ha dem på isen. Tillför ingenting och är helt slut som elitspelare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - Rögle

Inläggav Varanen » tis feb 11, 2020 11:06 pm

Orkar någon räkna ut om fullpott mot LIF och IKO samt hälften mot LHC räcker för att undvika kval?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - Rögle

Inläggav PutteA » tis feb 11, 2020 11:09 pm

Oskarshamn och Leksand måste på de sista 13 omgångarna öka sitt snitt till över 1 poäng per match för att nå våra 50p. Samtidigt som vi inte får ta mer poäng. Jag vill nog påstå att vi inte behöver oroa oss för kval. Däremot tror jag det är färdigspelat efter omg 52.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers - Rögle

Inläggav vlk » tis feb 11, 2020 11:25 pm

PutteA skrev:Oskarshamn och Leksand måste på de sista 13 omgångarna öka sitt snitt till över 1 poäng per match för att nå våra 50p. Samtidigt som vi inte får ta mer poäng. Jag vill nog påstå att vi inte behöver oroa oss för kval. Däremot tror jag det är färdigspelat efter omg 52.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Jag är nöjd med säsongen om du får rätt. Sen kommer den svåraste perioden i vår historia, att få ordning på laget och organisationen igen. Annars åker vi ur nästa säsong. Vågar vi inte se realiteten i vitögat är vi rökta. Det kommer att kosta flis, men har vi något val ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - Rögle (0-4)

Inläggav Anders L » tis feb 11, 2020 11:30 pm

Finns det inte någon som kan gömma Gynges å Pettersson skridskor å skicka upp dem på läktaren?) :oops:
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Lakers - Rögle

Inläggav Varanen » ons feb 12, 2020 4:31 am

Horáks kedja var anskrämlig. De var inne på de två första baklängesmålen, vilket satte loserstämningen direkt. Efter det klarade vi av att spela jämnt med lika många på isen (om man bortser målet i tom kasse). Men det är så dags då.

Tyvärr måste vi fortsätta förändra eftersom vissa enheter är totalt skit. Som exempelvis Horak, Bailey, Gyngiläinen. Horák måste ha två yttrar som kan spela.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - Rögle

Inläggav bratsson » ons feb 12, 2020 9:31 am

Det som stör mig är att "alla" i laget går runt och tycker att vi spelar bra hockey och att vi blir "straffade hårt", "dom får ett skitmål" "vi spelar bra" osv...

Dom lever i någon slags limbo där ingen gör något fel utan allt som händer är utanför deras makt.

Jag satt live igår och kollade matchen och visst, man hade mer puck än vad dom brukar ha men det kvittar. Rögle hade full koll och gjorde precis som dom ville i anfallszon och defensivt var det inte ens jobbigt att möta Lakers.

Nä om det skall hända något så måste varje individ i laget förstå att det inte är yttre omständigheter som spelar dom ett spratt match ut och match in utan det är upp till dom själva.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers - Rögle

Inläggav vlk » ons feb 12, 2020 9:48 am

Varanen skrev:Horáks kedja var anskrämlig. De var inne på de två första baklängesmålen, vilket satte loserstämningen direkt. Efter det klarade vi av att spela jämnt med lika många på isen (om man bortser målet i tom kasse). Men det är så dags då.

Tyvärr måste vi fortsätta förändra eftersom vissa enheter är totalt skit. Som exempelvis Horak, Bailey, Gyngiläinen. Horák måste ha två yttrar som kan spela.


Varje kedja Gynge är med i är som att spela med en man mindre i den kedjan. Han tillför 0 offensivt, och hinner inte alls med i defensiven, helt yr i egen zon. När han spelade med Petterson var dom inne på allt bakåt. Jag tycker mest synd om Gynge nu för det hjälper inte att bli arg. Han är helt enkelt inte bättre nu, han verkar slut som elitspelare. Har liksom tappat allt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - Rögle

Inläggav PutteA » ons feb 12, 2020 10:33 pm

Längesedan man såg en spelare på den här nivån som har så svårt att vrida på huvudet och räkna in. Gynge åker i nån slags dvala där han försent inser att satan, jag glömde räkna in min gubbe, som vid 0-2 målet igår. T.o.m mina U11 spelare räknar in bättre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster