Hv - Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Hv - Lakers

Inläggav Baker » lör feb 01, 2020 10:27 pm

Man har följt laget hela resan och fått vara med om en fantastisk upplevelse. Efter kvällens match och i stort sett de två senaste säsongerna känns nu bara tomhet. Det är mest skit i hela klubben. A lag, J 20 och U 18 ligger i respektive träsk. Hur löser en oerfaren VD och en lika grön ordförande detta. Vem är t.ex byxad att i fråga sätta sportchefen och hans sätt att utföra sitt jobb. Oroande.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Hv - Lakers

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 01, 2020 11:01 pm

Idrott går upp och ner. Bara att bryta ihop. Om någon vecka blir det hockey igen och då är det nya tag och friskt humör som gäller. :clap:

Ordförande och VD hoppas jag är ett bra stöd och inte vill in och peta utan se till att det finns fina förutsättningar för starkt lag även nästa år.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Hv - Lakers

Inläggav PutteA » lör feb 01, 2020 11:15 pm

StenhårtSlagskott skrev:Idrott går upp och ner. Bara att bryta ihop. Om någon vecka blir det hockey igen och då är det nya tag och friskt humör som gäller. :clap:

Ordförande och VD hoppas jag är ett bra stöd och inte vill in och peta utan se till att det finns fina förutsättningar för starkt lag även nästa år.


Önskar verkligen att du har rätt och att det är så enkelt.........


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Hv - Lakers

Inläggav Baker » lör feb 01, 2020 11:34 pm

StenhårtSlagskott skrev:Idrott går upp och ner. Bara att bryta ihop. Om någon vecka blir det hockey igen och då är det nya tag och friskt humör som gäller. :clap:

Ordförande och VD hoppas jag är ett bra stöd och inte vill in och peta utan se till att det finns fina förutsättningar för starkt lag även nästa år.


Jo tack men vem leder skutan? Eller är det Evert som är big boss överallt? För mig känns det oroande.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Hv - Lakers

Inläggav Varanen » lör feb 01, 2020 11:39 pm

Känslor av oro ger jag inte fem spänn för.

Nu samlar vi oss. Kulturen rövkn*llar oss. Vissa känner oro. Jag vill slåss.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Hv - Lakers

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 01, 2020 11:45 pm

Baker skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Idrott går upp och ner. Bara att bryta ihop. Om någon vecka blir det hockey igen och då är det nya tag och friskt humör som gäller. :clap:

Ordförande och VD hoppas jag är ett bra stöd och inte vill in och peta utan se till att det finns fina förutsättningar för starkt lag även nästa år.


Jo tack men vem leder skutan? Eller är det Evert som är big boss överallt? För mig känns det oroande.


Evertsson är sportsligt ansvarig så han leder skutan i allt som rör hockeyn. Inget snack. Precis som det ska vara. Men han har ramar han måste följa såsom budget och mål osv som vilken annan ledare som helst.

Hallam leder laget och tränarna säkert med bra kommunikation med Evert efter alla år.

Min stärsta fundering är vilka spelare som leder laget. Vilka är de inofficiella lederna? Ska laget plocka några placeringar så är det här det viktigaste. Det som betyder något i det korta loppet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Hv - Lakers

Inläggav Sura-pelle » sön feb 02, 2020 12:24 am

Jag förutsätter att radikala förändringar har skett i min klubb när laget kommer tillbaks efter uppehållet. Om inte så klipper jag mitt säsongskort. För här går ta mig fan min gräns för vad jag accepterar. DET ALLRA MINSTA jag begär är att laget själva visar att de vill någonting och kämpar för märket.

FY FAN!!!!
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Hv - Lakers

Inläggav Lakershjärta71 » sön feb 02, 2020 1:00 am

Hur svårt kan det vara som spelare och som grupp att bara slå näven i bordet och bestämma sig att inte använda otillåtna medel ute på isen utom endast i nödfall ?? VLH har inte löst den ekvationen på i stort sätt hela säsongen. Dock borde det vara ett av de enklaste sakerna att lägga av med. Har man inte igång skridskorna så lär man snart komma på efterkälken och istället tvingas göra "dumheter".
Det är ju ändå vuxna människor, professionella sådana, som arbetar med detta på heltid..
Sen kanske det inte är läge att gå omkring med kycklingdräkt i dessa dagar när man borde fokusera på viktiga saker.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Hv - Lakers

Inläggav Baker » sön feb 02, 2020 9:13 am

All sport är för mig underhållning . VLH roar/ underhåller mig för tillfället inte och ger mig mest dåligt humör och dålig nattsömn. Samtidigt ser man sina egna inlägg är bara gnäll. Då är något fel. Lägger ner för säsongen och skall lägga min tid på annat. Hoppas intresset återkommer i augusti. För i grunden är ändå hockey tokskoj.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Hv - Lakers

Inläggav Primeau » sön feb 02, 2020 11:07 am

”Vi ska ha ett ungt och hungrigt lag, som spelar med mycket fart”. Så sades det inför säsongen, och det lät ju sååå bra. Nu är medelåldern i laget 27,7 år - högst i ligan :idea:

HV vann inte bara med förkrossande 5-0 mot Evertssons trötta föredettingar; man skickade in en spelare född 2002 som - med all rätt - blev vald till Matchens lirare. *Varsågod och svälj* Det bästa Växjö Lakers Hocky-Bocky Club får fram via sin ”ungdomssatsning” håller för spel i typ division 1... Eller, man hade ju en JVM-spelare i föreningen, Jesper Eliasson, när säsongen startade. Men han dög tydligen inte ens som tredjemålvakt utan måste lånas ut neråt. Stora fina klubbar gör ju så. :oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Hv - Lakers

Inläggav vlk » sön feb 02, 2020 11:35 am

Primeau skrev:”Vi ska ha ett ungt och hungrigt lag, som spelar med mycket fart”. Så sades det inför säsongen, och det lät ju sååå bra. Nu är medelåldern i laget 27,7 år - högst i ligan :idea:

HV vann inte bara med förkrossande 5-0 mot Evertssons trötta föredettingar; man skickade in en spelare född 2002 som - med all rätt - blev vald till Matchens lirare. *Varsågod och svälj* Det bästa Växjö Lakers Hocky-Bocky Club får fram via sin ”ungdomssatsning” håller för spel i typ division 1... Eller, man hade ju en JVM-spelare i föreningen, Jesper Eliasson, när säsongen startade. Men han dög tydligen inte ens som tredjemålvakt utan måste lånas ut neråt. Stora fina klubbar gör ju så. :oops:


Fy fan vad den sanningen gör ont faktiskt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Hv - Lakers

Inläggav PutteA » sön feb 02, 2020 1:28 pm

Primeau skrev:”Vi ska ha ett ungt och hungrigt lag, som spelar med mycket fart”. Så sades det inför säsongen, och det lät ju sååå bra. Nu är medelåldern i laget 27,7 år - högst i ligan :idea:

HV vann inte bara med förkrossande 5-0 mot Evertssons trötta föredettingar; man skickade in en spelare född 2002 som - med all rätt - blev vald till Matchens lirare. *Varsågod och svälj* Det bästa Växjö Lakers Hocky-Bocky Club får fram via sin ”ungdomssatsning” håller för spel i typ division 1... Eller, man hade ju en JVM-spelare i föreningen, Jesper Eliasson, när säsongen startade. Men han dög tydligen inte ens som tredjemålvakt utan måste lånas ut neråt. Stora fina klubbar gör ju så. :oops:


Jag håller med dig Primeau, till största delen. Samtidigt så hoppas jag klubben består och kan fortsätta på innevarande nivå. För jag är tämligen säker på att om ca en så där 4-6 år kommer vi att se en del fina hockeyspelare poppa upp ur den egna verksamheten. Det jag oroar mig mest för är att man inte tar vara på dom. För det som har gjorts i de nedre ungdomsleden de senaste 4-5 åren är riktigt bra. Men det tar tid innan vi får se resultatet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Hv - Lakers

Inläggav vlk » sön feb 02, 2020 1:51 pm

Kommer inte att ske under Hallam och Evertssons


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Hv - Lakers

Inläggav Wolin » sön feb 02, 2020 3:38 pm

Roger Melin vill själv lämna Leksand, tycker det strongt av en ledare att vilja ställa sin egen plats till förfogande när det har gått åt pipan med resultaten. Det är självinsikt.
Skulle Sam eller Evertsson ens tänka i dem banorna?, ytterst tveksamt.

En ledare som Växjö hade behövt nu till det här håglösa laget hade varit Tuffe Uffe, där är en som hade fått spelarna att vakna till liv igen. Då tror jag inte det hade varit tal om kycklingdräkter, massa spellediga dagar,
fri träning osv.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Hv - Lakers

Inläggav Stupet » ons feb 05, 2020 12:27 am

Jag förstår faktiskt inte varför vi inte ger mer chanser till våra juniorer. Problemet blir att ju mindre chanser som junisarna får ju större risk är det att junisarna väljer ett annat gymnasium eller en klubb som verkligen satsar på sina juniorer. Och där ligger Växjö i botten av hela SHL tyvärr. Jag trodde faktiskt att man skulle ge de unga grabbarna fler chanser så fort vi tog steget upp. Men nu efter 9 år i högsta ligan så har det inte hänt ett skit.
Och mycket av det beror på att man hellre satsar på dyra meritterade spelare än på killarna i dom egna leden. Och att vi under denna tiden haft samma gamla sportchef som tydligen inte vill se att de unga slusas in i A-laget varje år. Vi ser samma system i år. Vi har en ung målvakt som har blivit draftad av Detroit och som varit med i JVM laget 2 år i rad men istället för att ge honom chansen här i A-laget så lånar man ut honom och inte nog med det så värvar man in yterligare en målvakt. Tycker att det sänder iväg så fruktansvärt jävla dåliga signaler till alla juniorer i hela hockeysverige. Ingen mening att gå till Växjö för där tror ändå ingen på dig eller ger dig chansen om du inte heter Elias Pettersson förstås. Jag kan hålla med om att det tar tid att få ihop en fungerande junior sida men nu efter 9 år så ser vi fortfarande inga tendenser som säger att vi kommer ha någon egen junior i truppen denna säsongen. Och faktiskt inte nästa år heller. Inte speciellt konstigt att Växjö kanske har hela SHLs dyraste trupp med tanke på att man hellre kontrakterar en gammal spelare som inte spelat en enda match i år innan han kom till Växjö än att ge en junior chansen att få visa upp sig.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Hv - Lakers

Inläggav Lakershjärta71 » ons feb 05, 2020 1:01 am

Evertsson har ju sagt det flera gånger, att finns det ingen egen juniorprodukt som är lika bra eller bättre än det lag man har byggt inför säsongen så tar man inte upp dom. Så enkelt är det! Frågan är varför Lakers inte får fram några egna "stjärnor" medan andra lag kan få fram någpt guldkorn varje år.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Hv - Lakers

Inläggav venomizer » ons feb 05, 2020 7:20 am

Enligt Evertsson är dom ju med på träning men är inte tillräckligt bra.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Hv - Lakers

Inläggav PutteA » ons feb 05, 2020 7:47 am

Lakershjärta71 skrev:Evertsson har ju sagt det flera gånger, att finns det ingen egen juniorprodukt som är lika bra eller bättre än det lag man har byggt inför säsongen så tar man inte upp dom. Så enkelt är det! Frågan är varför Lakers inte får fram några egna "stjärnor" medan andra lag kan få fram någpt guldkorn varje år.


4-5 år till sedan ska den satta ungdoms satsningen ge avkastning. Så säs 23/24 bör vi kunna skönja lite egna produkter på hög nivå. Det tar tid att bygga upp och framför allt komma igenom med de ungdomar som verkligen fostrats av klubben sedan barnsben. Skulle säga att årgången 06/07 är nog den första gruppen som startat från LHS och gått igenom allt. Dom är alltså idag 13-14 år.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Hv - Lakers

Inläggav Stupet » ons feb 05, 2020 1:43 pm

Lägger Evertsson fram den jämförelsen så är han ju helt jävla sjuk i huvudet isf så kommer vi aldrig någonsin plocka upp någon junior. Iaf inte med nuvarande trögskalle till sportchef, vd, chef, boss.
- Är du inte lika bra som typ Horak eller Gynge eller JFK så får du ingen plats i laget. Och får du en plats så är risken gigantisk att du blir extraspelare eller blir satt i en fjärdelina där du inte kommer utvecklas ett skit.
Haha vilket skämt!!
Sålänge vi har det systemet så kommer vi alltid vara hela hockeysveriges stora köpelag.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Hv - Lakers

Inläggav Stupet » ons feb 05, 2020 1:56 pm

Några spelare som jag iaf tycker att man skulle ge chansen i A-lager är Lucas Edmonds och Lukas Söderlund. Och med chansen menar jag i första eller andra kjedjan och inte bara i en match utan resten av säsongen.
Men som sagt Evertsson tycker väl att spelarna i A-laget presterar bättre. Frågan är bara vilka då?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Hv - Lakers

Inläggav smashinlovely » ons feb 05, 2020 1:58 pm

Stupet skrev:Några spelare som jag iaf tycker att man skulle ge chansen i A-lager är Lucas Edmonds och Lukas Söderlund. Och med chansen menar jag i första eller andra kjedjan och inte bara i en match utan resten av säsongen.
Men som sagt Evertsson tycker väl att spelarna i A-laget presterar bättre. Frågan är bara vilka då?


Lukas har väl stuckit, men Lucas borde man ju klart testa. Och vila/operera Gynge
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Hv - Lakers

Inläggav PutteA » tor feb 06, 2020 12:58 am

smashinlovely skrev:
Stupet skrev:Några spelare som jag iaf tycker att man skulle ge chansen i A-lager är Lucas Edmonds och Lukas Söderlund. Och med chansen menar jag i första eller andra kjedjan och inte bara i en match utan resten av säsongen.
Men som sagt Evertsson tycker väl att spelarna i A-laget presterar bättre. Frågan är bara vilka då?


Lukas har väl stuckit, men Lucas borde man ju klart testa. Och vila/operera Gynge


Om jag förstått rätt så är Gynges skada i handens båtben. Vilket tydligen är väldigt svårläkt. Kan inte opereras utan kan bara läka genom vila. Dock så blir inte skadan värre av att spela. Det är vad jag fått till mig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Hv - Lakers

Inläggav Aleks » tor feb 06, 2020 5:34 pm

PutteA skrev:
smashinlovely skrev:
Stupet skrev:Några spelare som jag iaf tycker att man skulle ge chansen i A-lager är Lucas Edmonds och Lukas Söderlund. Och med chansen menar jag i första eller andra kjedjan och inte bara i en match utan resten av säsongen.
Men som sagt Evertsson tycker väl att spelarna i A-laget presterar bättre. Frågan är bara vilka då?


Lukas har väl stuckit, men Lucas borde man ju klart testa. Och vila/operera Gynge


Om jag förstått rätt så är Gynges skada i handens båtben. Vilket tydligen är väldigt svårläkt. Kan inte opereras utan kan bara läka genom vila. Dock så blir inte skadan värre av att spela. Det är vad jag fått till mig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Kan förklara varför hans skott är obefintligt. Åka skridskor kan man dock göra ändå och om det hämmar honom i närkamper finns det absolut ingen poäng att spela honom. Ge honom vila så han är redo för nästa säsong.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster