'FULEÅ' borta 30/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Towen » tis jan 28, 2020 7:25 pm

Dags att skjuta av scooter-förare igen. Den kaxiga och onödigt stora stammen behöver bantas, och jaktsäsongen i norr är igång. Hoppas våra jägare har de mentala bilderna ur de klassiska scooter-scenerna i "Die Hard 2 - Die Harder" på näthinnan:
På torsdag vill jag se tjugotre stycken 'John McCLANE' med polisbricka, kolfiberarmerad Glock 17 och HK G36 C där ute. Rasande.

Upp till bevis för våra nya åldermän. Skall bli intressant att se om de gör skillnad också mot riktigt motstånd. Och HOLMBERG, har han bestämt sig för att han vill bli en klasspelare i SHL?

Slutligen, VARFÖR kan vi inte få njuta av den här matchen redan ikväll tisdag? *suck*

Tips: 1-3 till Nya Lakers.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav smashinlovely » tis jan 28, 2020 8:06 pm

Yippie-kie-yae, motherfuckers
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Towen » tis jan 28, 2020 8:18 pm

EXAKT den inställningen jag vill ha. Det är SÅ vi täljer metall i vår!

YIPPIE-KAAH-YEEAH MOTHER FUCKER!!! :twisted:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav DeLarge » tis jan 28, 2020 8:59 pm

Lätt match. Luleå borträknade nu när Kovacs inte är kvar
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jan 28, 2020 9:04 pm

Luleå - Seriens bästa lag med seriens sämsta powerplaystatistik. Blir en utmaning!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav smashinlovely » tis jan 28, 2020 9:21 pm

StenhårtSlagskott skrev:Luleå - Seriens bästa lag med seriens sämsta powerplaystatistik. Blir en utmaning!

Till vår fördel eftersom vi lär spendera halva matchen i numerärt underläge
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav MalZon » tis jan 28, 2020 9:57 pm

Plockar ner er på jorden.. Räknar med förlust, 0 inkasserade. :bash:
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Svartvadet » tis jan 28, 2020 10:30 pm

Efter Paulssons intåg så börjar man ju tro...

Dock är det, oavsett om vi hade legat etta och Luleå femma, alltid en stöld om man tar poäng uppe i Norr. Det är bara bonus mao.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jan 29, 2020 12:02 am

Svartvadet skrev:Efter Paulssons intåg så börjar man ju tro...

Dock är det, oavsett om vi hade legat etta och Luleå femma, alltid en stöld om man tar poäng uppe i Norr. Det är bara bonus mao.


Tror vi kan skaka luleå. Gillade vad jag såg senast. Våga splitta på Gynge och Emil. Låter Josefsson leda första.

Horak Josef Gynge
Paulsson EP McFlick
Bailey Lundberg Shinnimin
Sylvis Holmberg karla

Var ska vi stoppa Nilsson? Spontant på sylvis plats men
den.trion förtjänar en chans till...Nilsson får tyvärr bli extra inledningsvis

Hur går det för McDavid och JFK. Är de på is med laget? Allvarligt, förlänger evertsson med Paul så laget ruggigt starkt ut bland forwards.

Då har vi alltså (utanför)
Nilsson
JFK
Davidsson
Cederqvist

Skulle mot förmodan få hem Rosen måste vi nog släppa låna ut någon.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav vlk » ons jan 29, 2020 1:03 am

StenhårtSlagskott skrev:
Svartvadet skrev:Efter Paulssons intåg så börjar man ju tro...

Dock är det, oavsett om vi hade legat etta och Luleå femma, alltid en stöld om man tar poäng uppe i Norr. Det är bara bonus mao.


Tror vi kan skaka luleå. Gillade vad jag såg senast. Våga splitta på Gynge och Emil. Låter Josefsson leda första.

Horak Josef Gynge
Paulsson EP McFlick
Bailey Lundberg Shinnimin
Sylvis Holmberg karla

Var ska vi stoppa Nilsson? Spontant på sylvis plats men
den.trion förtjänar en chans till...Nilsson får tyvärr bli extra inledningsvis

Hur går det för McDavid och JFK. Är de på is med laget? Allvarligt, förlänger evertsson med Paul så laget ruggigt starkt ut bland forwards.

Då har vi alltså (utanför)
Nilsson
JFK
Davidsson
Cederqvist

Skulle mot förmodan få hem Rosen måste vi nog släppa låna ut någon.


Kanske är bra att låta dom leverera på isen innan man hissar för mycket. Det som presteras på isen gäller, inte vad man gjort tidigare i karriären. Många har mycket att bevisa än.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jan 29, 2020 1:52 am

Så är det. Men vad jag pratar om är konkurrensen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Svartvadet » ons jan 29, 2020 11:18 am

Sylve och Karla lär hamna utanför truppen när alla är tillbaka.

Kanske att JFK blir petad helt, men tycker Davidsson sköter sig generellt. Lite fegt fysiskt fortfarande, men har bra fart på benen och försöker iaf.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav vlk » ons jan 29, 2020 1:07 pm

Svartvadet skrev:Sylve och Karla lär hamna utanför truppen när alla är tillbaka.

Kanske att JFK blir petad helt, men tycker Davidsson sköter sig generellt. Lite fegt fysiskt fortfarande, men har bra fart på benen och försöker iaf.


Känsligt att plocka bort en ung spelare som eventuellt är på väg att växa till sig och blomma ut. Det finns andra som känns mer sunda att plocka bort för lite vila. Som skulle må bra av lite bänk.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Person » ons jan 29, 2020 1:12 pm

Som det sett ut tidigare så tror jag inte att JFK kommer bänkas/vara utanför laget. Så som han spelat och ändå gått som ordinarie säger ändå något om Hallams vilja till att ha honom på isen.

Men med alla tillgängliga, och om Paulsson stannar vill jag se:

Paulsson-Pettersson-Micflikier

Tror att gubbarna kan höja Pettersson rejält. Eller det viktigaste är egentligen bara att Pettersson och Gynge splittras.

Horak-Josefsson-Gynge

Josen gör en grym säsong och gör alla han spelar med bättre. Med viss optimism är det kanske det som kan få igång Gynge.

Davidsson-Holmberg-JFK

Davidsson och Holmberg funkade riktigt bra på försäsongen. Nu när Holmberg dessutom är på en helt annan nivå så kan detta bli succé. JFK får gå här för att jag tror han kommer gå in på fyra kedjor, och då är det lika bra att sätta honom med andra unga spelare. Kan det bli vad man trodde om ungdomskedjan från försäsongen?

Shinnimin-Lundberg-Bailey

På inget sätt en typisk fjärdekedja. De kan lika gärna vara en andra kedja, men en jäkligt jobbig sådan. Kommer nog gå många på nerverna, både motståndare och egna fans då det finns risk för en och annan onödig utvisning.

Nilsson/Karlström

Får finna sig i rollen att hoppa in när det behövs, och Nilsson vet man ju kommer gå in heltaggad om tillfället dyker upp.

Genom dessa formationer sprids de offensiva resurserna ut samtidigt som alla kan spela i defensiva situationer.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav vlk » ons jan 29, 2020 1:15 pm

Person skrev:Som det sett ut tidigare så tror jag inte att JFK kommer bänkas/vara utanför laget. Så som han spelat och ändå gått som ordinarie säger ändå något om Hallams vilja till att ha honom på isen.

Men med alla tillgängliga, och om Paulsson stannar vill jag se:

Paulsson-Pettersson-Micflikier

Tror att gubbarna kan höja Pettersson rejält. Eller det viktigaste är egentligen bara att Pettersson och Gynge splittras.

Horak-Josefsson-Gynge

Josen gör en grym säsong och gör alla han spelar med bättre. Med viss optimism är det kanske det som kan få igång Gynge.

Davidsson-Holmberg-JFK

Davidsson och Holmberg funkade riktigt bra på försäsongen. Nu när Holmberg dessutom är på en helt annan nivå så kan detta bli succé. JFK får gå här för att jag tror han kommer gå in på fyra kedjor, och då är det lika bra att sätta honom med andra unga spelare. Kan det bli vad man trodde om ungdomskedjan från försäsongen?

Shinnimin-Lundberg-Bailey

På inget sätt en typisk fjärdekedja. De kan lika gärna vara en andra kedja, men en jäkligt jobbig sådan. Kommer nog gå många på nerverna, både motståndare och egna fans då det finns risk för en och annan onödig utvisning.

Nilsson/Karlström

Får finna sig i rollen att hoppa in när det behövs, och Nilsson vet man ju kommer gå in heltaggad om tillfället dyker upp.

Genom dessa formationer sprids de offensiva resurserna ut samtidigt som alla kan spela i defensiva situationer.



Skickat från min iPhone med Tapatalk


Vad ser ni i Gynge som motiverar medverkan i laget? Jag ser nämligen inte det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Person » ons jan 29, 2020 1:29 pm

Precis som med JFK handlar det om att de gång på gång får chansen. Så jag antar att de har en plats och räknar därmed in dem.

Gynge har inte varit bra i år, men så dålig som många vill få det att låta som har han inte varit. Med normal utdelning sett till vad han skapat borde han gjort dubbla antalet mål, vilket mycket av den underliggande statistiken också tyder på. Hade han istället legat på 12+9 på sina 28 matcher hade nog ingen klagat på honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav vlk » ons jan 29, 2020 1:42 pm

Person skrev:Precis som med JFK handlar det om att de gång på gång får chansen. Så jag antar att de har en plats och räknar därmed in dem.

Gynge har inte varit bra i år, men så dålig som många vill få det att låta som har han inte varit. Med normal utdelning sett till vad han skapat borde han gjort dubbla antalet mål, vilket mycket av den underliggande statistiken också tyder på. Hade han istället legat på 12+9 på sina 28 matcher hade nog ingen klagat på honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


”Normal utdelning” ? , för mig finns bara utdelning. Det man uträttar på isen är det man ska bedömas på.

Tittar man på tex Carlas utveckling har han mognat mycket i sitt spel under säsongen och stärkt upp sitt defensiva spel. Det som är illavarslande för Gynge är inte bara att offensiven sviktar, det är att hans defensiva spel sviktar nästan ännu mer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Person » ons jan 29, 2020 1:57 pm

Nu pratar jag inte om det man bara ser med ögat och den faktiska statistiken. Hade han haft en utdelning som han ”borde” haft så hade vi nog accepterat de defensiva bristerna mer.

Underliggande statistik finns av en anledning och är ett extremt viktigt verktyg för alla som jobbar inom elithockeyn. Då bör ju vi supportrar också kolla på det för att se ifall kritiken är relevant eller i överkant, kan jag tycka.

Jag säger inte att Gynge varit bra i år, men jag försöker hitta argument för att Hallam anser att han ändå ska spela på 12 forwards.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav vlk » ons jan 29, 2020 2:14 pm

Person skrev:Nu pratar jag inte om det man bara ser med ögat och den faktiska statistiken. Hade han haft en utdelning som han ”borde” haft så hade vi nog accepterat de defensiva bristerna mer.

Underliggande statistik finns av en anledning och är ett extremt viktigt verktyg för alla som jobbar inom elithockeyn. Då bör ju vi supportrar också kolla på det för att se ifall kritiken är relevant eller i överkant, kan jag tycka.

Jag säger inte att Gynge varit bra i år, men jag försöker hitta argument för att Hallam anser att han ändå ska spela på 12 forwards.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Att han spelar beror på två saker;

1} han är Richard Gynge , Hallam bänkar inte Gynge oavsett prestation

2} har har ett treårskontrakt och de måste få igång honom

Inget annat motiverar spel.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav bratsson » ons jan 29, 2020 2:14 pm

Person skrev:Som det sett ut tidigare så tror jag inte att JFK kommer bänkas/vara utanför laget. Så som han spelat och ändå gått som ordinarie säger ändå något om Hallams vilja till att ha honom på isen.

Men med alla tillgängliga, och om Paulsson stannar vill jag se:

Paulsson-Pettersson-Micflikier

Tror att gubbarna kan höja Pettersson rejält. Eller det viktigaste är egentligen bara att Pettersson och Gynge splittras.

Horak-Josefsson-Gynge

Josen gör en grym säsong och gör alla han spelar med bättre. Med viss optimism är det kanske det som kan få igång Gynge.

Davidsson-Holmberg-JFK

Davidsson och Holmberg funkade riktigt bra på försäsongen. Nu när Holmberg dessutom är på en helt annan nivå så kan detta bli succé. JFK får gå här för att jag tror han kommer gå in på fyra kedjor, och då är det lika bra att sätta honom med andra unga spelare. Kan det bli vad man trodde om ungdomskedjan från försäsongen?

Shinnimin-Lundberg-Bailey

På inget sätt en typisk fjärdekedja. De kan lika gärna vara en andra kedja, men en jäkligt jobbig sådan. Kommer nog gå många på nerverna, både motståndare och egna fans då det finns risk för en och annan onödig utvisning.

Nilsson/Karlström

Får finna sig i rollen att hoppa in när det behövs, och Nilsson vet man ju kommer gå in heltaggad om tillfället dyker upp.

Genom dessa formationer sprids de offensiva resurserna ut samtidigt som alla kan spela i defensiva situationer.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ser mycket bra ut [emoji106]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Kloker » ons jan 29, 2020 5:19 pm

Jag är helt enig med VLK. Jag förstår inte heller varför det daltas med Gynge och Pettersson. Dessa två har ju misslyckats kapitalt. Den ene säger att han spelar på sprutor och den andre vill bli lika bra som sin bror. Dessa två ihop är en bedrövelseekvation! Lägg till NHL-stackarn-ont-i-huvudet JFK på kontot. TRE förväntat bärande spelare som just nu skämmer ut sig med råge.

Det måste (hoppas jag!) svida något djävulskt för dom när andra VANLIGA spelarknegare gör MÅL och räddar segrar och poäng åt oss.

Efter vinsten i morgon så hoppas jag att Shinny ollar mittcirklen i Coop Norrbotten Arena
och samtidigt ger fingret åt Lappfolket!
Senast redigerad av Kloker ons jan 29, 2020 6:45 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Person » ons jan 29, 2020 6:38 pm

Fast diskussionen handlar inte om att det daltas med dem. Mina resonemang bygger på hur jag tror att Hallam och Co tänker kring deras situationer eftersom de trots allt spelar i toppkedjorna match efter match. För hade de tittat på Pettersson, Gynge och JFK på samma sätt som många här inne gör så hade de inte ens varit uttagna.

Kedjorna jag skrev ut hoppas jag på utifrån vilka jag tror kommer gå in på fyra kedjor när/om alla är tillgängliga. Jag hade hellre haft in Nilsson och Karlström istället för Gynge och JFK men tror inte det händer.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav vlk » ons jan 29, 2020 6:52 pm

Person skrev:Fast diskussionen handlar inte om att det daltas med dem. Mina resonemang bygger på hur jag tror att Hallam och Co tänker kring deras situationer eftersom de trots allt spelar i toppkedjorna match efter match. För hade de tittat på Pettersson, Gynge och JFK på samma sätt som många här inne gör så hade de inte ens varit uttagna.

Kedjorna jag skrev ut hoppas jag på utifrån vilka jag tror kommer gå in på fyra kedjor när/om alla är tillgängliga. Jag hade hellre haft in Nilsson och Karlström istället för Gynge och JFK men tror inte det händer.

Skickat från min iPhone med Tapatalk


Då är vi överens. Hallam petar aldrig Gynge. No way. Det känns så där att inte spela med bästa laget, men thats life.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Kloker » ons jan 29, 2020 6:53 pm

Fattar ditt medhårsresonemang. Men jag förstår inte varför det ska vara så tabubelagt att kritisera? Gynge och Pettersson har ju varit fullständigt bedrövliga. Dessa två belastar mer än vad dom lastar. Men att konstatera-/uttrycka de fakto går inte. Varenda jävel måste ju se det?

Hockey./krona? 8O :oops:
Senast redigerad av Kloker ons jan 29, 2020 6:57 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Towen » ons jan 29, 2020 6:56 pm

Tål att upprepas: Skall bli oerhört intressant att se med vilken attityd PAULSSON och MICFLIKIER tar sig an en av seriens svåraste bortamatcher. Rotar de fram samma cineastiska stake vår hjälte gör i trådingressen, då tror jag vi har en klättrande klubb. Kan vi sedan hitta ett sätt att höja bara EN av #10 och #14 - då har vi plötsligt ett slutspelslag med 'dark horse'-stämpel som INGEN vill möta i utslagsspelet.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jan 29, 2020 7:01 pm

Towen skrev:Tål att upprepas: Skall bli oerhört intressant att se med vilken attityd PAULSSON och MICFLIKIER tar sig an en av seriens svåraste bortamatcher. Rotar de fram samma cineastiska stake vår hjälte gör i trådingressen, då tror jag vi har en klättrande klubb. Kan vi sedan hitta ett sätt att höja bara EN av #10 och #14 - då har vi plötsligt ett slutspelslag med 'dark horse'-stämpel som INGEN vill möta i utslagsspelet.


Nu var ju matchen avgjord mot ett av de sämre lag men 5-1 målet var ett av årets snyggaste i 5m5. Vart finess och ett magiskt avslut med sidvöndningar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Svartvadet » ons jan 29, 2020 11:28 pm

Saxat från Minhockey:

"– Jag har ont varje gång jag har pucken, säger Richard Gynge."

VARFÖR spelar han då? För fan. Ren jävla idioti...

På tal om, så har de även gått ut med laguppställningen imorgon (trovärdigt? Vet ej):

Brendan Shinnimin - Emil Pettersson - Richard Gynge
Marcus Paulsson - Martin Lundberg - Roman Horák
Fredrik Karlström - Pontus Holmberg - Marcus Sylvegård
Ludwig Nilsson - Casey Bailey - Jacob Micflikier
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jan 29, 2020 11:45 pm

Det gör inte varje gång jag ser att Gynge har pucken. Undrar vad det är för typ av skada. Känns ju som hand/arm/axel och inget som kan förvärras. Operation? :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav vlk » tor jan 30, 2020 12:52 am

Svartvadet skrev:Saxat från Minhockey:

"– Jag har ont varje gång jag har pucken, säger Richard Gynge."

VARFÖR spelar han då? För fan. Ren jävla idioti...

På tal om, så har de även gått ut med laguppställningen imorgon (trovärdigt? Vet ej):

Brendan Shinnimin - Emil Pettersson - Richard Gynge
Marcus Paulsson - Martin Lundberg - Roman Horák
Fredrik Karlström - Pontus Holmberg - Marcus Sylvegård
Ludwig Nilsson - Casey Bailey - Jacob Micflikier


Var har du läst den laguppställningen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Kloker » tor jan 30, 2020 1:59 am

Angående Gynge och hans LIPANDE kan vara en patetisk stridsstrategi från VLH. Guldklimpen har ont - hafv medkänsla:

Och det göder ont blod i MÅNGAS ögon!

Ska vi inte kraftsamla, skramla och buda en DYR blomma till Kämpen?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Person » tor jan 30, 2020 7:47 am

Den preliminära uppställningen är från gårdagens träning. Och då sa Hallam att han hoppas Josen är med. Så isf går Josen in i sista och Bailey vet jag nog fan inte var han ska in nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Baker » tor jan 30, 2020 8:42 am

Poäng denna veckan är ren bonus. Tror dock inte på att då blir fallet.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Primeau » tor jan 30, 2020 8:47 am

Daltandet med Gynge och Pettersson börjar bli löjeväckande, men lär fortsätta resten av säsongen: ALDRIG att Evert Halls dyrköpta prestigevärvningar kommer hamna på bänken :!:

Davidsson och JFK måste ha åkt på rejäla proppar, ändå verkar ingen i hela landet ha sett det...? :dontknow:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Person » tor jan 30, 2020 9:21 am

Hjärnskakning kan man få utan att smällen tar mot huvudet, men oftast blir det ju bara lindriga skador av det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1834
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: 'FULEÅ' borta 30/1

Inläggav Svartvadet » tor jan 30, 2020 1:10 pm

vlk skrev:
Svartvadet skrev:Saxat från Minhockey:

"– Jag har ont varje gång jag har pucken, säger Richard Gynge."

VARFÖR spelar han då? För fan. Ren jävla idioti...

På tal om, så har de även gått ut med laguppställningen imorgon (trovärdigt? Vet ej):

Brendan Shinnimin - Emil Pettersson - Richard Gynge
Marcus Paulsson - Martin Lundberg - Roman Horák
Fredrik Karlström - Pontus Holmberg - Marcus Sylvegård
Ludwig Nilsson - Casey Bailey - Jacob Micflikier


Var har du läst den laguppställningen


Var kanske otydlig, men på MinHockey också!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster