FBK - Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: FBK - Lakers

Inläggav vlk » fre jan 24, 2020 10:32 am

StenhårtSlagskott skrev:Haha Expressen fick pudla. Baiey spottade inte in i båset utan det var Färjestad spelare som sprutade vatten på Bailey.

Stäng av Expressen floskeljournalistik minst fem matcher.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... sanningen/


Kommentatorn Johan hade inte sin bästa dag igår heller. Hade många tveksamma ståndpunkter och ifrågasättanden, bl a att spädde han på möjligheten att Bailey spottade. Han antydde också att domarna skulle dömt bort Lakers mål men sa inget om crosschecking på vår 7.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: FBK - Lakers

Inläggav Härmapan » fre jan 24, 2020 12:54 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Haha Expressen fick pudla. Baiey spottade inte in i båset utan det var Färjestad spelare som sprutade vatten på Bailey.

Stäng av Expressen floskeljournalistik minst fem matcher.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... sanningen/


Kommentatorn Johan hade inte sin bästa dag igår heller. Hade många tveksamma ståndpunkter och ifrågasättanden, bl a att spädde han på möjligheten att Bailey spottade. Han antydde också att domarna skulle dömt bort Lakers mål men sa inget om crosschecking på vår 7.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Är det värre att spotta MOT motståndarens bås än att spruta vatten PÅ någon..? Nu tycker jag inte att det är något att bråka om - men om någon ska bli avstängd så...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: FBK - Lakers

Inläggav Härmapan » fre jan 24, 2020 12:58 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:Ja, det är många som är väldigt snabba med att ge upp...

Jävligt skönt att inte spelare och lagledning har samma mentalitet som de flesta av oss på forumet!


Tycker du ska ta en matchtråd lite för vad den är. Känslostyd, impulsiv och het. Sunt förnuft och analys får komma senare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Så är det ju såklart men det är fortfarande rent allmänt väldigt mycket snack om AS och kvalspel!

Jag förstår mig inte på ge-upp-mentaliteten - men alla är ju olika...

I min värld (och jag är helt övertygad om att våra bespottade ledare Samhall och Höneröven är på samma spår) existerar inte degradering! Det kommer inte att hända!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: FBK - Lakers

Inläggav vlk » fre jan 24, 2020 1:58 pm

Härmapan skrev:
vlk skrev:
Härmapan skrev:Ja, det är många som är väldigt snabba med att ge upp...

Jävligt skönt att inte spelare och lagledning har samma mentalitet som de flesta av oss på forumet!


Tycker du ska ta en matchtråd lite för vad den är. Känslostyd, impulsiv och het. Sunt förnuft och analys får komma senare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Så är det ju såklart men det är fortfarande rent allmänt väldigt mycket snack om AS och kvalspel!

Jag förstår mig inte på ge-upp-mentaliteten - men alla är ju olika...

I min värld (och jag är helt övertygad om att våra bespottade ledare Samhall och Höneröven är på samma spår) existerar inte degradering! Det kommer inte att hända!


Så bespottade är dom inte. Men de bör nog rannsaka sig och se vad som gått fel med sämre rekrytering samt att vårt spel är omständigt och segt. Vi styr inte matcherna som vi gjorde förr allt som oftast.

Men jag tror faktiskt de försöker göra denna självrannsakan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: FBK - Lakers

Inläggav vlk » fre jan 24, 2020 4:31 pm

Härmapan skrev:
vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Haha Expressen fick pudla. Baiey spottade inte in i båset utan det var Färjestad spelare som sprutade vatten på Bailey.

Stäng av Expressen floskeljournalistik minst fem matcher.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... sanningen/


Kommentatorn Johan hade inte sin bästa dag igår heller. Hade många tveksamma ståndpunkter och ifrågasättanden, bl a att spädde han på möjligheten att Bailey spottade. Han antydde också att domarna skulle dömt bort Lakers mål men sa inget om crosschecking på vår 7.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Är det värre att spotta MOT motståndarens bås än att spruta vatten PÅ någon..? Nu tycker jag inte att det är något att bråka om - men om någon ska bli avstängd så...


Instämmer ...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: FBK - Lakers

Inläggav PutteA » lör jan 25, 2020 2:07 am

En sak som jag reagerar på när det gäller Växjös rekryteringar sista två åren är mängden värvningar av spelare med olika typer av bekymmer. Dåligt med speltid, skadehistorik, närliggande skada, misslyckade säsonger eller chansningar på potentiella unga spelare.

Karlström - Ung chansning
Nilsson - Ung chansning
Nässén - Ung chansning
Gynge - Skadeproblem
Pettersson - Dåliga tidigare säsonger
Melart - Skadebekymmer/operation
Koivisto - Dålig inledning i Bern
Erixon - Harvat i AHL länge
MicFlikier - Har inte spelat alls
Bailey - Har harvat i AHL. T.o.m nere i ECHL.
Forsbacka-Karlsson - Personliga problem

Det är inte många säkra kort som värvas in. Givetvis för att dom är dyrare för plånboken men jag tror att man på den här nivån måste satsa mer på säkra kort för att klara sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: FBK - Lakers

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 25, 2020 9:56 am

Allt är ju beroende på lönen.

Finns inga säkra kort i hockey.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: FBK - Lakers

Inläggav Härmapan » lör jan 25, 2020 10:41 am

EP, joel P o Calof platsar också på listan - fast några år tidigare...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: FBK - Lakers

Inläggav Person » lör jan 25, 2020 10:50 am

Hur ska man se på exempelvis Färjestads värvningar?
Ejdsell - svag i AHL
Lindqvist - också ihop sina saker efter bara någon månad i AHL.
Nilsson - plockades från allsvenskan
Rydahl - Brunkare i Luleå och Växjö, tänkt breddspelare
Jesper Olofsson - tog mer eller mindre ett steg bakåt i SAIK

Allt handlar om hur utfallet blir. Alla spelare som värvas till SHL-låg gör det av en anledning. Är det så att en spelare gör succé, ja då är de helt enkelt inte tillgängliga för SHL-lagen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: FBK - Lakers

Inläggav PutteA » lör jan 25, 2020 12:57 pm

Vad jag menar är att det finns mer eller mindre säkra kort. Och dom korten finns oftast redan i SHL. Men det är sällan eller aldrig som Evertsson jagar spelare som Linus Johansson, Robin Kovac, Fredrik Händemark, ett exempel på beprövade spelare i SHL. Behöver inte nödvändigtvis vara dessa utan är bara exempel. Evertsson verkar bara leta spelare där färre aktörer är med och bettar. Och jag tror det är där skon klämmer. De beprövade SHL spelarna är intressanta hos många därför blir det lönerace och då vill inte Evertsson vara med. T.o.m Rönnqvist och Lindström sa i någon Cmore sändning att man måste satsa lite mer på säkra kort än vad Växjö gör. Och jag håller faktiskt med. Evertsson vill helt enkelt inte vara i samma ankdamm som alla andra är och simmar i, därav blir det så här.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: FBK - Lakers

Inläggav bratsson » lör jan 25, 2020 1:00 pm

PutteA skrev:Vad jag menar är att det finns mer eller mindre säkra kort. Och dom korten finns oftast redan i SHL. Men det är sällan eller aldrig som Evertsson jagar spelare som Linus Johansson, Robin Kovac, Fredrik Händemark, ett exempel på beprövade spelare i SHL. Behöver inte nödvändigtvis vara dessa utan är bara exempel. Evertsson verkar bara leta spelare där färre aktörer är med och bettar. Och jag tror det är där skon klämmer. De beprövade SHL spelarna är intressanta hos många därför blir det lönerace och då vill inte Evertsson vara med. T.o.m Rönnqvist och Lindström sa i någon Cmore sändning att man måste satsa lite mer på säkra kort än vad Växjö gör. Och jag håller faktiskt med. Evertsson vill helt enkelt inte vara i samma ankdamm som alla andra är och simmar i, därav blir det så här.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Precis.

Vi har haft våra säkra kort i Reddox, Kiiskinen och Rosén och sedan tagit in lite halvintressanta figurer som visat sig passa bra i laget.

Nu när vi byggde om nästan hela laget så är det för mycket chansningar med spelare som mycket väl kunnat bli extremt lyckade.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: FBK - Lakers

Inläggav PutteA » lör jan 25, 2020 1:09 pm

bratsson skrev:
PutteA skrev:Vad jag menar är att det finns mer eller mindre säkra kort. Och dom korten finns oftast redan i SHL. Men det är sällan eller aldrig som Evertsson jagar spelare som Linus Johansson, Robin Kovac, Fredrik Händemark, ett exempel på beprövade spelare i SHL. Behöver inte nödvändigtvis vara dessa utan är bara exempel. Evertsson verkar bara leta spelare där färre aktörer är med och bettar. Och jag tror det är där skon klämmer. De beprövade SHL spelarna är intressanta hos många därför blir det lönerace och då vill inte Evertsson vara med. T.o.m Rönnqvist och Lindström sa i någon Cmore sändning att man måste satsa lite mer på säkra kort än vad Växjö gör. Och jag håller faktiskt med. Evertsson vill helt enkelt inte vara i samma ankdamm som alla andra är och simmar i, därav blir det så här.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Precis.

Vi har haft våra säkra kort i Reddox, Kiiskinen och Rosén och sedan tagit in lite halvintressanta figurer som visat sig passa bra i laget.

Nu när vi byggde om nästan hela laget så är det för mycket chansningar med spelare som mycket väl kunnat bli extremt lyckade.


Japp, problemet med att bygga om med bara osäkra kort är att när det inte blir stäm, som den här säsongen, så blir det stora problem, och man kanske t.o.m får börja om igen när säsongen är slut. Problemet då är att man kanske sitter på en massa jävulskt dyra kontrakt som man kanske inte längre vill ha. Chansningar måste man kunna göra men de ska underbyggas med ett antal spelare som man vet kommer att leverera i SHL.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster