Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav PutteA » sön jan 12, 2020 3:42 pm

Bara en som borde straffas och det är Meyer. Det han gör är utstuderat. Istället för att åka ute i banan till sitt bås går han in och ska passera vårt bås där byte pågår. Båsdörren är öppen, klubban kommer in i båset och fastnar och sen försöker fanskapet hoppa in i vårt bås, två gånger. Allt eskalerar när Lumdberg vill hjälpa Fasth och trycka tillbaka Meyer mot Malmös bås. Då kommer ju hela Malmös lag. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav bratsson » sön jan 12, 2020 3:43 pm

Jag tycker det är grymt roligt att se Sylvegård, som föddes i MIFs omklädningsrum, ge sig in i bråkhögen och ge allt för just Växjö Lakers skull.

Tänk om JFK eller Davidsson visat minsta lilla klubbtillhörighet och ge allt för klubben i alla situationer. Tror det skulle gynna deras spel på ett eller annat sätt.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav Varanen » sön jan 12, 2020 4:48 pm

Jag är ju forumets enda Sylvegård-fan så kan inte annat än hålla med dig. Tycker han bidrar med energi varje gång han är med. Och är det något vi saknar så är det tjofräs.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 12, 2020 6:56 pm

Sylvegård är här för att se och lära. Inte för att dra laget. Allt han gör är positivt även när han inte spelar och ingen spelare jag egentligen vill ha i laget just nu. Kanske om något år när han låter sin hockey tala. Det känns inte som han är redo för SHL.
Hans inställning för laget håller dock klass men tyvärr krävs det lite mer än inställning.
Ödlan. SISU är inte allt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav Varanen » sön jan 12, 2020 9:38 pm

Jag vet att det var knas bl a i defensiven i början av säsongen för Sylvegård. Men allvarligt talat så hade alla, inklusive målvakterna, noll koll på vad de skulle göra. Jag tycker det är konstigt att i ett läge där rädslan förlamade laget lyfta bort en spelare, som med sina brister, åtminstone inte är skräckslagen.

Jag ser verkligen inte samma spelare ni andra gör.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav bratsson » sön jan 12, 2020 9:54 pm

Varanen skrev:Jag vet att det var knas bl a i defensiven i början av säsongen för Sylvegård. Men allvarligt talat så hade alla, inklusive målvakterna, noll koll på vad de skulle göra. Jag tycker det är konstigt att i ett läge där rädslan förlamade laget lyfta bort en spelare, som med sina brister, åtminstone inte är skräckslagen.

Jag ser verkligen inte samma spelare ni andra gör.
Håller med.
Han är inte gammal men har en inställning som många i laget skulle må bra av.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav PutteA » sön jan 12, 2020 11:30 pm

Håller också med. Gillar Sylve skarpt. Han har en härlig hockeyilska som jag tycker borde utnyttjas mer!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav Varanen » mån jan 13, 2020 2:59 am

Gott Bratsson och PutteA. Då är vi tre åtminstone som kan hockey. :wink: :lol:

En förklaring till att vi på forumet ser olika på en spelare som Sylvegård d.y är vikten jag lägger på de olika roller jag anser att ett lag ska innehålla. Ser man mer till individuella tekniska egenskaper, typ skott, skridskoteknik, handleder osv kan man komma till en annan slutsats. Jag vore värdelös som scout om det inte rör spelare till ett specifikt lagbygge. Jag värderar alla i relation till vad de bidrar/kan bidra med i ett konkret lag. Det är därför jag slår fast att LHC är Sveriges sämsta lagbygge. Inte för att de enskilda spelarna nödvändigtvis placerar sig individuellt i botten, utan för att jag ser luckor i laget. Enligt mig kan man inte bara samla på sig 25 fina pusselbitar och tro att pusslet ser bra ut när man satt ihop det. Om man ens får ihop det. Ett scenario med en vacker äng innehåller flera gröna bitar. Inte så snygga i sig, men behövs för en lyckad slutprodukt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jan 13, 2020 9:45 am

Fast det är inte hans hockeyilska eller inställning jag inte gillar. Det är hans nivå av hockey. På allsvensk nivå kan han nog göra sig mer rättvis.
Vi har Shinnimin som har ilska så det räcker och blir över. Den rollen bör han ha i en tredje där de två första linorna kan producera. Dessutom har vi Nilsson som jag håller före sylvegård i hockeyilska men också i spelet med puck.
Just nu är så inte fallet tyvärr men för att Växjö ska hitta tillbaka till toppen bör energispelarna lämna toppkedjerna för poäng producerande spelare.
Shinnimin och Nilsson är idag drivande spelare i första eller andra vilket är ett problem då de inte har skill eller lugnet.
Så sylvegård är just nu överflödig.
Bara det jag menar.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott mån jan 13, 2020 9:49 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav Varanen » mån jan 13, 2020 9:48 am

Ja, eller så har vi sk producerande spelare som är överflödiga (eller snarare gör sin roll för dåligt). Jag ser inte att vi har för mycket energi vs konstruktivitet. Vi saknar både och.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jan 13, 2020 9:53 am

Varanen skrev:Ja, eller så har vi sk producerande spelare som är överflödiga (eller snarare gör sin roll för dåligt). Jag ser inte att vi har för mycket energi vs konstruktivitet. Vi saknar både och.


Det är den tänkta första och andra kedjan som inte är tillräckligt bra då att Shinnimin och Nilsson måste in där och röja för att det ska hända något.
Mer hockeyilskana spelare än bi redan har anser inte jag att vi behöver såvida de inte är hyfsade puckspelare också men då brukar de tyvärr vara extremt dyra men toppkedjerna behöver driva mer poäng med ett jämnare spel. Det kan aldrig sylvegård vara svaret på.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav Varanen » mån jan 13, 2020 10:03 am

Du har rätt i att varken Shinnimin, Heavy Metal eller Sylvegård tillhör topp2-kedjorna. Men Karlström och Holmberg är fel i åtminstone en 4:e (men även 3:e skulle jag säga). Och skulle våra ledande konstruktiva spelare vara bättre skulle en energispelare kunna vara ytskapare/sargvinnare i topp2 (Jfr Tikkanen med Gretzky/Kurri). Men givetvis blir det knas nu när de konstruktiva inte konstruerar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav vlk » mån jan 13, 2020 1:07 pm

Problemet kan vändas om och om igen och svaret blir alltid det samma. 14 , 10 och 22 är misslyckade värvningar vad gäller både produktion som att driva laget. Hade de lyckats med produktion och drivit laget hade dessa diskussioner inte funnits. Hela laget får en otrygghet i att de som skulle vara toppen nästan är botten.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav Härmapan » mån jan 13, 2020 2:53 pm

Ja, nu har vi ju både Shinimin, Nilsson, Lundberg och Bailey som köttar.
De kan givetvis kötta ännu mer och vi kan såklart plocka in fler köttare i laget men så länge ingen förvaltar de framköttade puckarna i målchanser så blir ju köttandet ganska lönlöst...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav Varanen » mån jan 13, 2020 3:41 pm

Båda lagen tillrättavisas, men slipper vidare straff som det verkar.

Upphovet till tumultet nämner man inte ens. Värdelöst som vanligt. Hoppa in i andras bås ger alltså inte ens en tillrättavisning. Undra om de ens skulle orka höja ett pekfinger om det andra laget stormade motståndarens omklädningsrum? Antagligen inte. Eller jo, båda lagen skulle få en skarp tillsägelse.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Malmö Räddhaks

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jan 13, 2020 8:00 pm

Tror det grundar sig i att ingen förstod vad halvdanskarna sa och när dansken som startade skulle förklara så hörde utredarna bara GÖÖÖ BLÖÖ LÖÖ som vanligt när danskar ska förklara något.

Kan väl vara ok med en varning. Men Malmö har ju varit inblandad i ett par slagsmål vid båsen så det kanske borde få en skarpare varning. Men är förmodligen bra att det stannar här så att det inte går vidare utanför hockeynetablissemanget och slutar i domstol.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster