Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav Härmapan » tor jan 09, 2020 10:11 pm

Jätte-konsekventa bedömningar med spelare i målgården... NOT....

Solklart mål - men döm för HELVETE likadant då
[emoji2961][emoji2961][emoji2961][emoji2961][emoji2961]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jan 09, 2020 10:12 pm

Gillar hur laget kommer ut i tredje trots allt. Stor skillnad mot första och andra.

Surt att vi inte kunde sno någon poäng.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav vlk » tor jan 09, 2020 10:23 pm

Hur länge har vi råd att låta Emil och Gynge glida runt ? Vi håller på att nå en smärtgräns. De presterar inget framåt , fine, om de hade hållit tätt bakåt. Idag osade det katt flera gånger de var inne och givetvis var de inne på båda bakåt. De saknar totalt ödmjukhet i spelet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav PutteA » tor jan 09, 2020 10:45 pm

Jag håller med om att vi spelmässigt steppar upp i tredje, men ärligt. Hur blöta är vi inte. Trots ett ganska så rejält spelövertag i tredje så får vi bara iväg 6 skott på mål. Vi förlorar skotten även i sista med 10-6. Trots att vi tar över spelmässigt så är vi inte jättefarliga. Vi förlorar skotten IGEN med hela 32-17. Den här statistiken säger faktiskt en hel del. Det är inte tillräckligt många som vill skita ner sig. Det är i stort sett bara fyra forwards som vill sticka in näsan där det gör ont och det är Shinnimin, Horak, Lundberg och Ludvig. Kan ge lite kredd även till Bailey. Men resten är sååååå blöta. Dom dansar bara runt Örebros box, dom vill inte in. Samtidigt som våra backar inte får någon tid på blå, och när dom får det så kommer det inga skott mot mål ändå.

När det gäller första kedjan så är den svaga länken en skadad Gynge som spelar med smärta. Är det optimalt? Nä. In med en ny spelare där och låt Gynge läka istället. [emoji107]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav vlk » tor jan 09, 2020 11:01 pm

PutteA skrev:Jag håller med om att vi spelmässigt steppar upp i tredje, men ärligt. Hur blöta är vi inte. Trots ett ganska så rejält spelövertag i tredje så får vi bara iväg 6 skott på mål. Vi förlorar skotten även i sista med 10-6. Trots att vi tar över spelmässigt så är vi inte jättefarliga. Vi förlorar skotten IGEN med hela 32-17. Den här statistiken säger faktiskt en hel del. Det är inte tillräckligt många som vill skita ner sig. Det är i stort sett bara fyra forwards som vill sticka in näsan där det gör ont och det är Shinnimin, Horak, Lundberg och Ludvig. Kan ge lite kredd även till Bailey. Men resten är sååååå blöta. Dom dansar bara runt Örebros box, dom vill inte in. Samtidigt som våra backar inte får någon tid på blå, och när dom får det så kommer det inga skott mot mål ändå.

När det gäller första kedjan så är den svaga länken en skadad Gynge som spelar med smärta. Är det optimalt? Nä. In med en ny spelare där och låt Gynge läka istället. [emoji107]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Pinsamt att se Gynge och Petterson spela när 21 inte ens är ombytt. Någon heder att se en kamrat i ansiktet borde man ha. Sen vet i fan vad Hallam håller på med sista minuten, slänger in 14 och 10. De har inte skapat ett skit på hela matchen. Skulle få chans till revansch för 2-1 målet. Ser ingen annan logik i den coachingen .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav bratsson » tor jan 09, 2020 11:09 pm

...Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav Dannedd » fre jan 10, 2020 12:25 pm

Vi får nog rikta in oss på Playin, tåget gick nog nu...
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav Kloker » fre jan 10, 2020 4:44 pm

Sam trycker på att offensiven är för klen. Å fan!

Tala klarspråk och säg som det är för fan.
- Vi har tre spelare i laget som är här för och göra skillnad offensivt. Det är Gynge, JFK och Pettersson men dom är tyvärr alldeles för jävla dåliga och stjälper laget mer än dom hjälper. Det är pinsamt jag vet.

Det är ju för fan en parodi att se dessa tre mycket välbetalda spelare åka omkring som om det vore allmänhetens åkning i match efter MATCH!

Något måste ju hända!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav vlk » fre jan 10, 2020 4:55 pm

Kloker skrev:Sam trycker på att offensiven är för klen. Å fan!

Tala klarspråk och säg som det är för fan.
- Vi har tre spelare i laget som är här för och göra skillnad offensivt. Det är Gynge, JFK och Pettersson men dom är tyvärr alldeles för jävla dåliga och stjälper laget mer än dom hjälper. Det är pinsamt jag vet.

Det är ju för fan en parodi att se dessa tre mycket välbetalda spelare åka omkring som om det vore allmänhetens åkning i match efter MATCH!

Något måste ju hända!


Med facit i hand verkar detta bli Evertssons mest misslyckade värvningar. Jag håller med. Det är inte hållbart när de tre tilltänkta offensiva spetsarna är de sämsta på isen i match efter match. Omöjligt att få stäm i offensiven när det är så.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav bratsson » fre jan 10, 2020 5:08 pm

vlk skrev:
Kloker skrev:Sam trycker på att offensiven är för klen. Å fan!

Tala klarspråk och säg som det är för fan.
- Vi har tre spelare i laget som är här för och göra skillnad offensivt. Det är Gynge, JFK och Pettersson men dom är tyvärr alldeles för jävla dåliga och stjälper laget mer än dom hjälper. Det är pinsamt jag vet.

Det är ju för fan en parodi att se dessa tre mycket välbetalda spelare åka omkring som om det vore allmänhetens åkning i match efter MATCH!

Något måste ju hända!


Med facit i hand verkar detta bli Evertssons mest misslyckade värvningar. Jag håller med. Det är inte hållbart när de tre tilltänkta offensiva spetsarna är de sämsta på isen i match efter match. Omöjligt att få stäm i offensiven när det är så.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
+ Davidsson + Karlström. [emoji848]

Holmberg får väl godkänd pga sin ålder.
Lundberg Möcke bra
Ludvig möcke bra
Josefsson möcke bra.

Med facit i hand kunde vi lika gärna kunnat ha kvar Robin Söderkvist, Netterberg och Reddox.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav vlk » fre jan 10, 2020 5:15 pm

bratsson skrev:
vlk skrev:
Kloker skrev:Sam trycker på att offensiven är för klen. Å fan!

Tala klarspråk och säg som det är för fan.
- Vi har tre spelare i laget som är här för och göra skillnad offensivt. Det är Gynge, JFK och Pettersson men dom är tyvärr alldeles för jävla dåliga och stjälper laget mer än dom hjälper. Det är pinsamt jag vet.

Det är ju för fan en parodi att se dessa tre mycket välbetalda spelare åka omkring som om det vore allmänhetens åkning i match efter MATCH!

Något måste ju hända!


Med facit i hand verkar detta bli Evertssons mest misslyckade värvningar. Jag håller med. Det är inte hållbart när de tre tilltänkta offensiva spetsarna är de sämsta på isen i match efter match. Omöjligt att få stäm i offensiven när det är så.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
+ Davidsson + Karlström. [emoji848]

Holmberg får väl godkänd pga sin ålder.
Lundberg Möcke bra
Ludvig möcke bra
Josefsson möcke bra.

Med facit i hand kunde vi lika gärna kunnat ha kvar Robin Söderkvist, Netterberg och Reddox.


Davidsson och Karlström har inte så tunga poster att bära på ekonomiskt. Samma ansvar vilar inte på dom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav Kloker » fre jan 10, 2020 5:37 pm

Jag förstår inte varför det INTE ifrågasätts mer än vad det gör. Vi har alltså tre spelare i laget som är värvade för dyra pengar för att göra skillnad. Vara tungan på vågen. Bryta mönster. Vara matchvinnare.

Att EN av dessa har en dålig dag på jobbet är mänskligt. Men att alla TRE är helt under isen under längre tid är ta mig fan helt oacceptabelt. Detta slätas över på något axelryckande vis och följetongen upprepas match efter match utan någon markering.

Gynge berättar i en intervju för minhockey hur ont han har när han spelar. Inget hjälper. Inte ens sprutor. Varför i helvete spelar han för överhuvud taget? Hårresande tamigfan!
Richard Gynge fortsätter att bita i hop.

Stjärnforwarden känner smärta under stora delar av dygnets timmar.

Richard Gynge var borta från spel med Växjö Lakers under en längre tid tidigare under säsongen. Efter sex veckors frånvaro gjorde stjärnforwarden comeback i mitten av december och har spelat sedan dess.

Men smärtfri är han inte.


– Nej, jag får jobba med mig själv dagligen, säger Gynge.

Har du ont när du spelar?

– Ja.

Troligen hämmar smärtan Gynge från att spela på sin fulla nivå.

– Jag brukar göra fler poäng, så ja, om man säger så.

Du har producerat tolv poäng på 22 matcher, vad tänker du om det?

– Helst hade jag såklart gjort fler. Men det är som det är och nu har vi kommit i gång bra med laget och det är det som är det viktiga.

Du känns lite uppgiven över skadan, är det rätt uppfattat?

– Uppgiven är jag inte men det är väl som för alla som älskar att göra något. När man har ont och för mig som har ont på mitt jobb, det är inte kul.

Smärtar det även i vardagen, alltså utanför isen?

– Ja, det känns hela tiden.

Det är inget du kan spela på sprutor med och det försvinner?

– Nej, det är det inte.

8O :oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Örebro vs Lakers torsdag 9 jag 2020 kl. 19.00

Inläggav bratsson » fre jan 10, 2020 6:59 pm

vlk skrev:
bratsson skrev:
vlk skrev:[quote="Kloker"]Sam trycker på att offensiven är för klen. Å fan!

Tala klarspråk och säg som det är för fan.
- Vi har tre spelare i laget som är här för och göra skillnad offensivt. Det är Gynge, JFK och Pettersson men dom är tyvärr alldeles för jävla dåliga och stjälper laget mer än dom hjälper. Det är pinsamt jag vet.

Det är ju för fan en parodi att se dessa tre mycket välbetalda spelare åka omkring som om det vore allmänhetens åkning i match efter MATCH!

Något måste ju hända!


Med facit i hand verkar detta bli Evertssons mest misslyckade värvningar. Jag håller med. Det är inte hållbart när de tre tilltänkta offensiva spetsarna är de sämsta på isen i match efter match. Omöjligt att få stäm i offensiven när det är så.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
+ Davidsson + Karlström. [emoji848]

Holmberg får väl godkänd pga sin ålder.
Lundberg Möcke bra
Ludvig möcke bra
Josefsson möcke bra.

Med facit i hand kunde vi lika gärna kunnat ha kvar Robin Söderkvist, Netterberg och Reddox.


Davidsson och Karlström har inte så tunga poster att bära på ekonomiskt. Samma ansvar vilar inte på dom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]Ok. Inte Karlström då men Davidsson lär sitta på en smaskig lön strax under Pettersson och gänget?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster