Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Varanen » lör jan 04, 2020 6:00 pm

Äntligen träffar Shinnimin pucken! :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav vlk » lör jan 04, 2020 6:20 pm

Fan vad Brynäs filmar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav bratsson » lör jan 04, 2020 6:22 pm

Fasth = inga returer [emoji106]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav vlk » lör jan 04, 2020 6:26 pm

Domarskandal detta. Nu leder vi med 3-1, och vi lär vinna. Men det är en skandal detta


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Kloker » lör jan 04, 2020 6:27 pm

Gynge, Pettersson och JFK. Vliken SPETS!
Senast redigerad av Kloker lör jan 04, 2020 6:30 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Härmapan » lör jan 04, 2020 6:28 pm

Fy fan vad jävla skitdåligt - hela vägen sv domarna [emoji2961][emoji2961][emoji2961]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Svartvadet » lör jan 04, 2020 6:28 pm

Domarskandal, som vanligt.

Totalt jävla värdelöst dåligt. Usch. Nästan så att man själv skulle börja döma igen.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Varanen » lör jan 04, 2020 6:29 pm

War-room i SHL är det största skämtet någonsin. Kan man inte se att hela pucken är över linjen kan man inte blåsa mål. Allt är så j-a oproffsigt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Svartvadet » lör jan 04, 2020 6:31 pm

Just det jag inte förstår heller?!

Kommentatorn: "Ja, det är helt omöjligt att se mål. Det finns inga bilder på det iaf"
Domaren: "Äsch, det kändes som mål iaf. Vi hatar Lakers."
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Varanen » lör jan 04, 2020 6:35 pm

Man börjar ju undra. Likaså alla mördar-crosscheckingar vi åkte ut för. Nästan som 70-talets brutalhockey. Växjö Killers Hockey.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav vlk » lör jan 04, 2020 6:40 pm

Jag har tappat hoppet för sporten på grund av de katastrofala domarinsatser vi ser. Det är så trist


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Härmapan » lör jan 04, 2020 7:25 pm

Det hade varit så otroligt intressant att höra domarnas förklaring till att de dömde mål!

De blir ju då tvungna att erkänna att de gissar!

Det är så in i helvete jävla dåligt!

Men idag lyckades de ju i alla fall (trots idoga försök) inte avgöra matchen...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Rothen » lör jan 04, 2020 7:38 pm

Anledningen till att det döms mål är inte att det blev fel i war-room, det är för att dommaren blåste mål redan på isen, gör de det och sen inte kan bevisa att beslutet var fel på replays så är det mål. Det går inte se om det är mål eller ej, och hade de dömt ej mål och kollat replay och fått se samma video hade det inte varit mål. Dåligt dömt men rätt beslut efter.
Rothen
Forumamatör
 
Inlägg: 26
Blev medlem: tor okt 20, 2016 5:53 pm

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 04, 2020 7:51 pm

Rothen skrev:Anledningen till att det döms mål är inte att det blev fel i war-room, det är för att dommaren blåste mål redan på isen, gör de det och sen inte kan bevisa att beslutet var fel på replays så är det mål. Det går inte se om det är mål eller ej, och hade de dömt ej mål och kollat replay och fått se samma video hade det inte varit mål. Dåligt dömt men rätt beslut efter.


Fast det gäller ju bara om de inte dömt mål på isen.
Har de dömt mål på isen sâ är det ju ingen mening att kolla målet på video isf??

Tittar man på det och inte kan se att pucken är inne se så kan det inte vara mål. Man kan inte anta att pucken kanske var inne. Då ska det inte vara mål.

Du ser att pucken är på mållinjen på cmores bilder men du ser aldrig att den är över.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott lör jan 04, 2020 7:55 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav PutteA » lör jan 04, 2020 7:51 pm

Två scenarior här. Domaren tycker sig se pucken över linjen, vilket även jag tycker, och han pekar mål. Videogranskningen kan handla om två saker och oavsett så är det mål. Antingen kollar han för säkerhets skull vad videon visar. Den ger honom inconclusive vilket gör att beslutet på isen får laga kraft. Mål. Eller vill han bara kolla om det fanns några oigentligheter i form av spelare som stört målvakt eller liknande, vilket det inte var. Mål. Om sedan domaren har sett pucken inne eller om han chansade vet bara han. Jag tror faktiskt att han såg pucken över mållinjen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav PutteA » lör jan 04, 2020 7:55 pm

När det gäller matchen och spelet finns det ju egentligen ingenting att vara nöjd över mer än tre poäng. Är detta medveten strategi att spela helt utan kontrollerat anfallsspel eller tappar man allt pga den defensiva inriktningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav bratsson » lör jan 04, 2020 8:14 pm

PutteA skrev:När det gäller matchen och spelet finns det ju egentligen ingenting att vara nöjd över mer än tre poäng. Är detta medveten strategi att spela helt utan kontrollerat anfallsspel eller tappar man allt pga den defensiva inriktningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Laget är alldeles för osynkade med varandra för att kunna hålla uppe ett styrande spel. Lever just nu på defensiven och målvaktsspelet. Innan levde vi på Melart.

Tänk när laget kan börja leva på Gynge, Pettersson, JFK(dom är finurlig idag iofs), Davidsson.

Vill lyfta Ludvig Nilsson som varit riktigt bra några matcher nu.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav PutteA » lör jan 04, 2020 9:33 pm

bratsson skrev:
PutteA skrev:När det gäller matchen och spelet finns det ju egentligen ingenting att vara nöjd över mer än tre poäng. Är detta medveten strategi att spela helt utan kontrollerat anfallsspel eller tappar man allt pga den defensiva inriktningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Laget är alldeles för osynkade med varandra för att kunna hålla uppe ett styrande spel. Lever just nu på defensiven och målvaktsspelet. Innan levde vi på Melart.

Tänk när laget kan börja leva på Gynge, Pettersson, JFK(dom är finurlig idag iofs), Davidsson.

Vill lyfta Ludvig Nilsson som varit riktigt bra några matcher nu.


Det har gått 30 omgångar och vi lever inte idag på dessa spelare. Jag tror inte dessa spelare kommer att vara av avgörande betydelse den här säsongen över huvudtaget. Som du skriver så lever vi just nu på defensiven och bra mv spel. Så fort några av dessa saker klickar så kommer vi förlora. Dessutom lever vi också på en enorm effektivitet just nu. Jag tycker egentligen inte vi har gjort något riktigt bra sedan annandagsmatchen mot DIF. Efter det tycker jag bara det varit struligt. Inget ordnat alls. Okontrollerade utgångar och dåliga ingångar. Mest dump n chase. Vi gnetar oss till poäng men vi vinner inga mästerskap på det här sättet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Varanen » lör jan 04, 2020 9:43 pm

Nej, det gör vi inte. Men så som säsongen varit kanske det inte är att vänta. Tycker faktiskt laget gör det bra. Ingen bajsnödighet (frustrerade mig till vansinne) längre och vi tar tre pinnar. Man kan alltid resonera som att laget vinner bara för att x, y, z fungerar men vänta bara tills det inte gör det. Vad är det som säger att inte Riku Gyngiläinen kliver fram när försvaret fungerar sämre?

Laget vinner och då är jag nöjd. Den sprakande underhållningen får vänta tills nästa säsong.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav smashinlovely » lör jan 04, 2020 9:55 pm

Vi är närmare kvartsfinal än ingenmansland just nu, då skiter jag i om vi inte vinner snyggt 8)
Med lite tur kanske även fler saker i spelet kuggar i när poängen nu äntligen börjat trilla in och vi fått lite luft neråt
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav PutteA » lör jan 04, 2020 9:58 pm

Varanen skrev:Nej, det gör vi inte. Men så som säsongen varit kanske det inte är att vänta. Tycker faktiskt laget gör det bra. Ingen bajsnödighet (frustrerade mig till vansinne) längre och vi tar tre pinnar. Man kan alltid resonera som att laget vinner bara för att x, y, z fungerar men vänta bara tills det inte gör det. Vad är det som säger att inte Riku Gyngiläinen kliver fram när försvaret fungerar sämre?

Laget vinner och då är jag nöjd. Den sprakande underhållningen får vänta tills nästa säsong.


Jag är också nöjd att laget vinner och tar full poäng. Men hade detta varit ett topplag vi mött idag med det spelet hade vi inte vunnit, det är jag ganska säker på. Att vi vinner idag beror ju mer på motståndets oförmåga att utnyttja sitt spelövertag och vår enorma effektivitet. Vi möter trots allt ett lag idag som är 9 p efter oss i tabellen, men som är spelmässigt mycket bättre än oss. Jag tycker faktiskt det. Dom har ett kontrollerat spel från utgången av egen zon till ingången i offensiv zon. Dom har långa anfall på oss där vi inte kommer åt dom. Dom är starkare än oss i sargspelet och kommer ut med puckarna. Vad Brynäs saknar är det där sista som krävs för att göra mål. Dom vinner dessutom skotten ganska överlägset på vår hemmaplan (20-32). 20 skott får vi iväg mot mål på vår egna hemmaplan. Det är faktiskt rätt dåligt med tanke på att vi möter ett lag som ligger efter oss. Bra med tre poäng, men vad tar detta oss i förlängningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Svartvadet » lör jan 04, 2020 10:12 pm

Man kan raljera rejält kring säsongen hittills, men någonstans visste vi att det skulle kunna se ut såhär.

VLH har byggt nytt. Helt nytt. Saker ska sätta sig, spelare ska hitta roller, teamet ska hitta dynamik. Antingen har man tur med sådant (som många experter trodde) där allt faller ut och vi är topp tre. I annat fall så ser det ut precis så som det gör just nu.

Nästa år dock... Wow, vilket lag vi kan ha då igen. Jesus. Bara reflektera över detta:

1. Vi har avtal med Koivisto och Melart
2. Davidsson, JFK, Gynge, Emil, Shinnimin - de har ALLA en nivå till (kanske även sopor som Karlström)
3. Vi kan ersätta Rahimi, Högberg och (kanske) Bohm med billigare och bättre (*hoppas Rahimi får göra en säsong med Löven i SHL)

De betyder att vi kan krydda med spelare som håller RIKTIGT hög klass - DET ger mig lite ståk*k
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Varanen » lör jan 04, 2020 10:14 pm

Fokus på nästa byte PutteA och uppgiften du har här och nu.

Under den overkliga säsongsinledningen så hade vi matcher där vi inte vann en enda man-man situation. Nej, det här spelet räcker inte till att slå ut Luleå eller Frölunda i en kvart, men för två månader sedan funderade vi på om spelet skulle räcka mot kulturkramarna i Ö-vik. Bitar börjar falla på plats och saker och ting har normaliserats. Är det top notch - verkligen inte. Men nu syns det att aktörerna inte började testa sporten veckan innan säsongsstarten. Laget har tagit stora kliv.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav vlk » sön jan 05, 2020 12:02 am

Fan vad det gnälls. Vi har hittat ett sätt att spela som gör oss grymt svåra att slå. Vi är tajta, spelar uppoffrande och har hittat effektivitet i skyttet. Det är fan saker vi inte såg skymten av för 20 omgångar sedan. 3 poängerna tickar in, trots att vissa spelare inte fungerar offensivt, men de faller åtminstone inte igenom radikalt defensivt. Det är ett lyft. Troligtvis kommer vi inte att få stäm på allt samtidigt. Det viktigaste är att laget hittar en trygghet i spelet och det ser ut som det håller på att ske. Vi är inte längre skitnödiga och det är befriande att se.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Dannedd » sön jan 05, 2020 12:16 am

Kolla senaste 10 matcherna, där ligger vlh i topp, kolla senaste 5matcherna och även där ligger vlh i topp.

Hockey går ut på att vinna, inte att det ska se snyggt ut. Det känns som man hittat ett sätt att vinna istället för att det ska se snyggt ut. Det stavas defensiv och det verkade som att man i början av säsongen mer satsade på att det skulle se snyggt ut och glömde det defensiva.

Nu tror jag inte att vi kommer att gå hela vägen iår (om inte spetsen helt plötsligt börjar leverera, läs jfk, gynge, ep mfl) men jag tror ändå vi kan vara med och utmana absolut.

Tror fortfarande vi har en chans till topp 6 som vi nog måste om vi ska kunna gå till semi och då tror jag inte vi ska stirra oss blinda på Rögle utan det blir nog Örebro som rasar, 11p upp just nu. Senaste 5 matcherna har vi tagit in 7p på dem, just saying att det finns en chans att nå topp 6.

Nästa match bli alltså extra viktig, som nästa och nästa...
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav vlk » sön jan 05, 2020 12:27 am

Dannedd skrev:Kolla senaste 10 matcherna, där ligger vlh i topp, kolla senaste 5matcherna och även där ligger vlh i topp.

Hockey går ut på att vinna, inte att det ska se snyggt ut. Det känns som man hittat ett sätt att vinna istället för att det ska se snyggt ut. Det stavas defensiv och det verkade som att man i början av säsongen mer satsade på att det skulle se snyggt ut och glömde det defensiva.

Nu tror jag inte att vi kommer att gå hela vägen iår (om inte spetsen helt plötsligt börjar leverera, läs jfk, gynge, ep mfl) men jag tror ändå vi kan vara med och utmana absolut.

Tror fortfarande vi har en chans till topp 6 som vi nog måste om vi ska kunna gå till semi och då tror jag inte vi ska stirra oss blinda på Rögle utan det blir nog Örebro som rasar, 11p upp just nu. Senaste 5 matcherna har vi tagit in 7p på dem, just saying att det finns en chans att nå topp 6.

Nästa match bli alltså extra viktig, som nästa och nästa...


Även lagen i playin som är före oss måste gå dåligt, tex saik


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Dannedd » sön jan 05, 2020 12:48 am

vlk skrev:
Dannedd skrev:Kolla senaste 10 matcherna, där ligger vlh i topp, kolla senaste 5matcherna och även där ligger vlh i topp.

Hockey går ut på att vinna, inte att det ska se snyggt ut. Det känns som man hittat ett sätt att vinna istället för att det ska se snyggt ut. Det stavas defensiv och det verkade som att man i början av säsongen mer satsade på att det skulle se snyggt ut och glömde det defensiva.

Nu tror jag inte att vi kommer att gå hela vägen iår (om inte spetsen helt plötsligt börjar leverera, läs jfk, gynge, ep mfl) men jag tror ändå vi kan vara med och utmana absolut.

Tror fortfarande vi har en chans till topp 6 som vi nog måste om vi ska kunna gå till semi och då tror jag inte vi ska stirra oss blinda på Rögle utan det blir nog Örebro som rasar, 11p upp just nu. Senaste 5 matcherna har vi tagit in 7p på dem, just saying att det finns en chans att nå topp 6.

Nästa match bli alltså extra viktig, som nästa och nästa...


Även lagen i playin som är före oss måste gå dåligt, tex saik


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Ja det skulle vara saik isf, dif och mif känns för ojämna.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 05, 2020 12:56 am

PlayIn känns ganska rimligt för det här laget så som säsongen ser ut. Även statistiken över målchanser för och emot lägger oss just i mitten. Gäller att skaffa sig hemmaplanfördel.
Gillar att laget poängmässigt hittat sätt att vinna. Framförallt stabilt på hemmaplan.

Tycker dock att vi tar helt sjukt onödiga utvisningar. Var det fyra i offensiv zon idag? Håller inte mot bättre motstånd.

Plus vår obligatoriska puckOut i slutet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Varanen » sön jan 05, 2020 9:28 am

Några saker som gör mig glad:

1. MV-spelet
Alltid A och O i hockey. Jag tillhör de som anser att MV-postens betydelse bokstavligt är 50%. Har givetvis med den tajtare defensiven att göra i stort, men målvakterna har höjt sitt spel markant individuellt.

2. Kampviljan
För mig personligen kanske den mest underhållande delen av sporten. Hockey består av otaliga kampmoment under en match, vilket gör att jag hela tiden får situationer att leva mig in i. I, den nu notoriska, säsongsinledningen saknades tävlingsinstinkten. Den nödvändiga hockeyilskan och glädjen över att få ge sig in duellen fanns inte där. Backen ska älska kampen framför eget mål, centern ska älska varje tekning, sargbökaren får och ger sitt lag energi varje gång han sparkar med sig pucken, yttern jublar inombords när han lurar backen att följa med i hans åkning så att centern får fritt blås mot mål osv osv osv. När allt detta uppnås når man stadiet TOKSKOJ. Vi är inte där ännu, men hockeyglädjen är på en helt annan nivå nu. Bevisar att gladhockey inte alltid är den som är roligast, eller ger mest energi. Och ett offensivare, öppnare, spel fungerar inte heller utan kampviljan.

3. Individuella utropstecken
Det finns fler men jag vill lyfta fram Lundberg som ett riktigt glädjeämne. Nu är han den spelare jag förväntade mig när han värvades. Otroligt nyttig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 05, 2020 10:43 am

Så tittar du på hockeyn som spelades för två månader sedan så är det stor förbättring i försvarsspelet. Vad säger att det inte blir samma förbättring i offensiven om två månader till? Adderat självförtroende samt ev en ny forward om det finns pengar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Varanen » sön jan 05, 2020 11:13 am

Jag har inte gett upp på något sätt och är det något lag som skulle kunna gå hela vägen efter en första halva som jag inte ens önskar den mest snobbiga kulturkramaren, så är det väl vi. För poppens skull och med hjälp av Hockeyguden.

Men det är inte främst taktiskt vi förbättrat oss eller ens spelmässigt. Vi har bättre, mer professionell, attityd nu. Spelarna gör sitt jobb och reagerar inte överdrivet känslomässigt på hur det går i matcherna. Vi tänker mindre och gör mer.

Med det sagt så tror jag det ska fortsätta vara fokus. Hela tiden höja den professionella nivån och få ihop pusslet för att sedan ha gott slagläge nästa säsong. Och det är någonting som känns spännande att följa nu när laget kämpar. Det enda jag kräver.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav Person » mån jan 06, 2020 11:59 am

Vi hade 6p efter 10 omgångar. Därefter har vi plockat 37p på 20 matcher vilket ger ett snitt på 1,85p/match. Hade vi hållit det snittet från start hade vi landat en 2-3 plats. Visst, 8p med 22 matcher är mycket att ta in men fortsätter vi på samma snitt landar vi på 83 pinnar vilket faktiskt hade gett en topp 6-plats förra säsongen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav vlk » mån jan 06, 2020 12:31 pm

Person skrev:Vi hade 6p efter 10 omgångar. Därefter har vi plockat 37p på 20 matcher vilket ger ett snitt på 1,85p/match. Hade vi hållit det snittet från start hade vi landat en 2-3 plats. Visst, 8p med 22 matcher är mycket att ta in men fortsätter vi på samma snitt landar vi på 83 pinnar vilket faktiskt hade gett en topp 6-plats förra säsongen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Känns orimligt att vi skulle fortsätta resten av serien utan några svackor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers - Brynäs IF Den 4 jan 2020 kl. 15.15

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jan 06, 2020 1:26 pm

Håller jag med om. Spelet har inte varit så bra som resulten visar liksom spelet inte var så dåligt som resultaten visade inledningsvis.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster