Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav PutteA » lör dec 28, 2019 6:03 pm

Tar vi poäng här idag så är det nog en bragd. Vi har inte bettet alls. Vi fightas inte tillräckligt i avgörande lägen. Titta på Davidssons agerande innan 3-0. ”Får inte göra ont idag, så jag petar lite bara”.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Stupet » lör dec 28, 2019 6:04 pm

Vi är fortfarande lika jävla passiva i egen zon. Vi är skitdåliga i egen zon!!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Varanen » lör dec 28, 2019 6:05 pm

Karlström är inte mogen nog i sitt spel för SHL. Tror vi på honom ska han lånas ut till AS.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Kloker » lör dec 28, 2019 6:09 pm

Matchen kunde har varit punkterad efter första perioden. Ett buande Scandinavium och en helröd Rönnberg. Gynge hoppas jag sover jävligt dåligt i natt.

Vår offensiv är för blek. Vi kan inte enbart förlita oss på EN målskytt. JFK, Gynge och Petterson - DYR katastrof TRIO! Finns ju ingen kontinuerlig poängproduktion dessa TRE emellan!

Helvete!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Varanen » lör dec 28, 2019 6:09 pm

Äntligen utvisning för diving. Me likey. :D Hockeyn kommer bli 100 ggr roligare om fusket stävjas.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Stupet » lör dec 28, 2019 6:12 pm

Hoppas att Evertsson hittar någon riktig målskytt i januari.
Egenligen är iaf jag glad och nöjd om vi bara säkrar kontraktet för SHL till nästa år. Jag skiter fullständigt i slutspelet med tanke på hur jävla usla vi var dom första 20 matcherna.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Varanen » lör dec 28, 2019 6:16 pm

Melart är en riktig målskytt. Förra matchen hade vi 5 målskyttar. Detta är en normal match. Jämför då vi var förlamade från midjan och uppåt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav vlk » lör dec 28, 2019 6:20 pm

Vi blev nog lite för bra för vår eget bästa efter 5-0 mot djurgården.

Tyvärr vinner Rögle och hv och slutspel känns långt borta , väldigt långt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Svartvadet » lör dec 28, 2019 6:27 pm

Hmm, tänker faktiskt inte såga för mycket idag. Luften gick ur oss lite efter DIF.

Plötsligt blev vi mätta och mötte ett lag som var hungriga på revansch. Laget vet att de kan bättre och det kommer vi få se mot IKO. Hoppas på en rejäl urladdning med hockey-samba på Måndag!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Stupet » lör dec 28, 2019 6:29 pm

Dags att komma ner på jorden för vissa spelare i denna matchen. Vi måste vinna på måndag och stutsa tillbaka på en gång annars kommer vi tillbaka till samma skit som innan.
Men som sagt våra ledande spelare måste upp 5-6 snäpp annars blir det som idag.
Gynge hoppas jag sover skitdåligt inatt med tanke på vilket skit han levererar idag.
Sen tycker jag att det är väldigt väldigt väldigt svagt att vi går från att spela riktigt bra ena matchen till att vara rent du sagt skitdåliga idag.
Sen är det som Sam säger att våra ledande spelare inte höjer sig idag och att dom inte klarar att göra det i ett fullsatt Scandinavium är för mig jävligt svagt!! För att inte säga SKITDÅLIGT!!!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Varanen » lör dec 28, 2019 6:39 pm

Gyngiläinen - the artist formerly known as Gynge - ska givetvis INTE sova dåligt någon natt. Vi håller på våra krigare i vått och torrt.

Jag missade första perioden, men tycker vi kämpade på bra i period 2 och 3. Lundbergs kedja hade det jobbigt. Bl a så undvek Davidsson smärta som någon påpekade ovan. Absolut tabu i min bok. Och Karlström tittar fortfarande mest bara på när motståndarna har puck i vår zon. Det eviga dribblandet är också tröttsamt, men är tydligen något lagledningen gett klartecken till.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav StenhårtSlagskott » lör dec 28, 2019 6:49 pm

Måste ju måla i första med så många fria lägen.

Där ska det vara minst ett eller två mål.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Kloker » lör dec 28, 2019 7:03 pm

Varanen skrev:Gyngiläinen - the artist formerly known as Gynge - ska givetvis INTE sova dåligt någon natt. Vi håller på våra krigare i vått och torrt.

Jag missade första perioden.


Det förklarar varför du tycker att Gynge (efter sina missade soloåkningar i första perioden) ska sova pampersgott i natt med sitt feta checkhäfte under sin rosenrosa barbiekudde. Var det din squatträningen som drog ut på tiden så du missade första perioden? :wink:

Full gas på hårtorken från Sam på GYNGE i bussen ner till Växjö hoppas jag på. Hela jävla autostradan ska gunga ta mig fan! Om Gynge hade haft en vässad klubba så hade VLH vunnit!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav smashinlovely » lör dec 28, 2019 7:48 pm

Frölunda va bättre på alla positioner idag utan att de va på topp.
Vinst på måndag är ett måste annars är vi tillbaka där vi va innan vi började vinna lite matcher.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Kloker » lör dec 28, 2019 8:01 pm

Jag tycker vi sköljde över dom ordentligt i första utan att få betalt. Andra och tredje så är vi där men Frölunda gör målen. Om Vi hade haft en bredare offensiv spets så hade Vi vunnit matchen.

Trion (Gynge, JFK, Pettersson) som är här nu ska nog ta sig en rejäl jävla tankeställare!
Senast redigerad av Kloker lör dec 28, 2019 8:04 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Varanen » lör dec 28, 2019 8:03 pm

Alla verkar superdeppade trots att första tydligen var en bra period, och i 2 och 3 kämpade vi i alla fall. Inget av det jag såg liknade katastrofen första halvan av säsongen. Är vi beredda att kötta på måndag och kan tänka oss att ta en smäll (tittar inte bara på dig Davidsson) så blir det tre pinnar.

Men om vi har tänkt att snyggåka oss till seger blir det surt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Aleks » lör dec 28, 2019 8:21 pm

Det man kan önska sig denna mellanmjölk säsong när vi inte verkar ha kontinuiteten att hota på allvar är en rolig slutspels-matchup. Först ska vi givetvis ta oss dit men det känns ändå rimligt att göra via ett play-in eller möjligtvis en sjätteplats.

Ge mig sedan HV i en kvartsfinal. Griseri och rivalitet ska skapas!
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Svartvadet » lör dec 28, 2019 8:24 pm

Det är alltid så med idrott, på något vänster. Vi spelade bra mot DIF, men det var absolut inte någon 5-0 match. Lika lite som det var 0-4 idag.

Hade Gynge satt iaf ett (vilket är rimligt sett till lägen) och sedan ett mål till (Lundbergs avslut i 3-mot-1 var ingen höjdare med mitt i magen) - då hade matchen varit helt annorlunda. Kanske fortfarande en förlust, men tongången hade varit annan.

Pucken är platt, bollen är rund. Jag tar hellre en förlust med 0-4 mot Frölunda på bortaplan, med detta spelet, än en knapp förlust (som förra gången mot dem borta) med dåligt spel och noll vilja.

Topp-6 vore sjukt, det tror jag alla fattar vid denna tidpunkten. Dock tror jag I-N-G-E-N vill möta oss i ett Slutspel, om det så är via play-in. Känslan är att vi kan slå alla lag, alla dar. Spelar vi på topp, så matchar få lag det vi har. Skulle t.om. sticka ut hakan och säga att: Jag tror vi har en rimligt chans mot Frölunda i en bäst av sju. Faktiskt. Om vi löser play-in osv, så är känslan av att vara underdogs helt fantastisk - glöm inte det!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Kloker » lör dec 28, 2019 8:38 pm

Svartvadet skrev:Det är alltid så med idrott, på något vänster. Vi spelade bra mot DIF, men det var absolut inte någon 5-0 match. Lika lite som det var 0-4 idag.

Hade Gynge satt iaf ett (vilket är rimligt sett till lägen) och sedan ett mål till (Lundbergs avslut i 3-mot-1 var ingen höjdare med mitt i magen) - då hade matchen varit helt annorlunda. Kanske fortfarande en förlust, men tongången hade varit annan.

Pucken är platt, bollen är rund. Jag tar hellre en förlust med 0-4 mot Frölunda på bortaplan, med detta spelet, än en knapp förlust (som förra gången mot dem borta) med dåligt spel och noll vilja.

Topp-6 vore sjukt, det tror jag alla fattar vid denna tidpunkten. Dock tror jag I-N-G-E-N vill möta oss i ett Slutspel, om det så är via play-in. Känslan är att vi kan slå alla lag, alla dar. Spelar vi på topp, så matchar få lag det vi har. Skulle t.om. sticka ut hakan och säga att: Jag tror vi har en rimligt chans mot Frölunda i en bäst av sju. Faktiskt. Om vi löser play-in osv, så är känslan av att vara underdogs helt fantastisk - glöm inte det!

Vackert sammanflätat. Tummen upp för den!
:ok:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav bratsson » lör dec 28, 2019 9:20 pm

Jaha. 1 förlust får man ta....MEN hur laget reagerar på måndag är sjukt spännande.

Engström lär ju avgöra.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Varanen » lör dec 28, 2019 9:25 pm

IKO slog väntat Sveriges sämsta lagbygge med 3-2 efter straffar. LIF slog BIF i The Battle of the Culturehuggers.

Resultaten går med oss.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav bratsson » lör dec 28, 2019 9:36 pm

Varanen skrev:IKO slog väntat Sveriges sämsta lagbygge med 3-2 efter straffar. LIF slog BIF i The Battle of the Culturehuggers.

Resultaten går med oss.
Var det inte folk som ville byta Sam Hallam med Robertsson? [emoji4][emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Kloker » lör dec 28, 2019 9:37 pm

Varanen skrev:Resultaten går med oss.


Men inte vår offensiva hockey-/krona. Och det är för jävla tråkigt. Hur förklarar man det?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Varanen » lör dec 28, 2019 9:43 pm

Jag gillar inte coach Bert, men hur i h-e kunde han ta det jobbet? Måste blivit lovad ett helt annat lag. En apa som kastar pil skulle slumpvis sätta ihop en bättre trupp. Jag ser absolut INGEN idé i LHCs lagbygge. Vad är tanken? Det är nog den slafsigaste och lataste lagbygget jag sett. Chiefen (som jag gillade som spelare) har nog bara tagit de som kontaktat honom i tur och ordning.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav smashinlovely » lör dec 28, 2019 9:45 pm

Varanen skrev:IKO slog väntat Sveriges sämsta lagbygge med 3-2 efter straffar. LIF slog BIF i The Battle of the Culturehuggers.

Resultaten går med oss.


Jag ser fan nästan hellre att glappet ner till iko/lif växer än att avståndet mellan oss och BIF står kvar, medveten om de djupa dalar detta lag kan åka ner i.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Varanen » lör dec 28, 2019 9:52 pm

Vi kommer inte längre vandra i de djupaste av dalar. Jag ser att laget har "normaliserats". Spelarna förstår nu att deras kroppar inte bara är till för sweet lovemaking. Smärta, kamp, och stök är en del av sporten. Även vid en förlust som idag undviker man inte situationerna (eller hur Davidsson?). Mmm...med något beklagligt undantag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Varanen » lör dec 28, 2019 10:09 pm

Kloker skrev:
Varanen skrev:Resultaten går med oss.


Men inte vår offensiva hockey-/krona. Och det är för jävla tråkigt. Hur förklarar man det?

Som jag tagit upp tidigare så finns det en mängd delförklaringar som jag tror man kan hitta vid en analys. När det kommer till The Artist formerly known as Gynge så vet vi att han haft en lång skadefrånvaro och är nog inte helt återställd ännu.

JFK lämnade oväntat NA. Vi vet inte riktigt varför. Han har dessutom inte spelat seniorhockey på stor rink tidigare. Centerspelet är dessutom något helt annat i NA än här hemma.

EP anslöt efter två rätt kassa säsonger i NA (speciellt förra då han degraderades till ECHL). Självförtroendet lär inte varit på topp.

Allmän oordning i laget från första början. Laget vi ställde upp i premiären med var inte redo. Något lagledningen MÅSTE analysera till nästa säsong.

23 centrar av 25 möjliga. Coach Hallam borde tidigare beslutat vilka han tänkte satsa på som de 4. Hade varit lättare för ALLA att hitta sin roll då.

Och om du bara syftar på dagens match så skapade vi ju en del. Ibland sitter inte pucken, men så länge vi skapar, har idéer och skjuter högt kommer målen trilla in.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Kloker » lör dec 28, 2019 10:30 pm

Det är nog inte bara jag som ifrågasätter VLH's offensiva kvartett. Ska man behöva VÄNTA över en halv säsong på att TRE av lagets BÄST BETALDA OFFENSIVA spelare ska leverera? Omställning?

Pinsamt FÖR FAN.

Agera då. Skeppa JFK och Karlström. Pettersson måste jävlar i mig steppa upp! Gynge är jag trygg med.

Två nya offensiva pjäser förväntar jag mig MINST innan fönstret stänger. OM man vill boxas i toppen.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav StenhårtSlagskott » lör dec 28, 2019 11:10 pm

Nog finns det mål och mening i vår färd
Men det är vägen, som är mödan värd

Toppen av SHL behöver vi inte bekymra oss om iår.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Towen » sön dec 29, 2019 4:03 am

I somras hette det i en samlad presskår att föregående säsongs måltorka skulle vara ett minne blott i år - "En frejdig, kreativ, bred, mångfacetterad och målkåt offensiv" - ungefär.

Japp.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 29, 2019 1:58 pm

Towen skrev:I somras hette det i en samlad presskår att föregående säsongs måltorka skulle vara ett minne blott i år - "En frejdig, kreativ, bred, mångfacetterad och målkåt offensiv" - ungefär.

Japp.


Fast tittar du på de senaste matcherna så har vi ju haft det och då ofta i första perioden.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Varanen » sön dec 29, 2019 2:11 pm

Ja, vi kan inte hantera de förbeskade andra perioderna. Det är inte många som vet att det är längre till båset när man ska byta. Jobbigt. Motståndarna får alltid till långa anfall mot oss. Försök själv vinna när motståndet lägger pucken djupt i vår zon för då kan man inte byta. Skulle vi mot förmodan få tag på pucken är det viktigt att inte få ut den i mittzon för då skulle allt bli för j-a enkelt.

VLH gillar utmaningar. Efter senaste guldet bestämde vi oss för att göra andra perioderna svårare än de behöver vara. Med tanke på det är säsongen en succé!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav PutteA » sön dec 29, 2019 2:28 pm

Det märkliga är att även motståndet har aningen längre till båset i andra, men verkar kunna hantera det på ett bättre sätt? [emoji15][emoji848]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 29, 2019 3:52 pm

Vad man kan göra mer frekvent i andra är att medvetet chippa ner på målvakt. Ta fler skott utifrån istället för att spela snyggt till bättre läget. Få fler tekningar i ogfensiv zon.

Men ett bättre sätt att fixa mittperiofen är att inte dra på sig utvisningar i offensiv zon.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Frölunda - Växjö Lakers 28/12

Inläggav Varanen » sön dec 29, 2019 6:44 pm

Precis. Ett av VLHs styrkor genom åren är att vi inte varit blyga för att kopiera andras framgångsrecept. Något jag verkligen uppskattat och respekterat. Bara idioter vägrar lära sig av andra.

Så låt oss göra det. Vad gör motståndet i andra perioderna som får oss att bli nertryckta i egen zon med 3 minuters byten på gubbarna? När vi klargjort det trycker vi på kopiera knappen och en ny situation har uppstått; kampen om att dra nytta av motståndarens längre väg till båset. Just nu spelar vi bara offret. Låt oss tampas om det. Mycket roligare för alla - motståndet undantaget.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster