BIF - VLH 2019-12-07

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Härmapan » mån dec 09, 2019 12:06 pm

Ja någonstans finns ju skillsen hos JFK - men just nu är han inte i balans...

Det är verkligen en besvärlig sits!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav vlk » mån dec 09, 2019 12:37 pm

Jag har sagt det tidigare. Ta ner honom i en 3:e 4:e line. Låt honom jobba hårt. Vi har råd att vara ett rehabcenter i 1:a och 2:a linan. Dom två linorna måste fungera.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Svartvadet » mån dec 09, 2019 3:30 pm

vlk skrev:Jag har sagt det tidigare. Ta ner honom i en 3:e 4:e line. Låt honom jobba hårt. Vi har råd att vara ett rehabcenter i 1:a och 2:a linan. Dom två linorna måste fungera.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Mjo, fast det är kanske inte det han behöver? Är fokuset inte med honom, för han mår dåligt psykiskt - tror du det hjälper att slänga ned honom i kedjorna då Tror nästan det är bättre om han är ledig från hockeyn helt ett tag. Samla krafterna. Hitta glädjen och suget i att spela igen.

Hockeyn ska vara en ynnest, inget som dämpar dig
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav vlk » mån dec 09, 2019 3:44 pm

Svartvadet skrev:
vlk skrev:Jag har sagt det tidigare. Ta ner honom i en 3:e 4:e line. Låt honom jobba hårt. Vi har råd att vara ett rehabcenter i 1:a och 2:a linan. Dom två linorna måste fungera.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Mjo, fast det är kanske inte det han behöver? Är fokuset inte med honom, för han mår dåligt psykiskt - tror du det hjälper att slänga ned honom i kedjorna då Tror nästan det är bättre om han är ledig från hockeyn helt ett tag. Samla krafterna. Hitta glädjen och suget i att spela igen.

Hockeyn ska vara en ynnest, inget som dämpar dig


Ok, gör så då, bara han inte upptar en plats i de två första linorna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Stupet » mån dec 09, 2019 4:18 pm

Så det du säger svartis är att om JFK skulle lämna för en annan klubb så skulle han göra 1p/m? (Vilket jag ser som helt osannolikt) Du menar alltså att hans motivation skulle bli bättre i en annan klubb? Isf ligger ju inte felet i JFK utan i klubben Växjö Lakers.
Och att han skulle dominera hela SHL nästa säsong känns väldigt tveksamt.
Det vi däremot kan vara eniga om är att verken Holmberg eller Karlström håller för SHL.
Skulle gärna se att man gör sig av med bägge eller låter dom lånas ut till Allsvenskan. Västerås tar nog gärna emot Holmberg.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Svartvadet » mån dec 09, 2019 11:18 pm

Stupet skrev:Så det du säger svartis är att om JFK skulle lämna för en annan klubb så skulle han göra 1p/m? (Vilket jag ser som helt osannolikt) Du menar alltså att hans motivation skulle bli bättre i en annan klubb? Isf ligger ju inte felet i JFK utan i klubben Växjö Lakers.
Och att han skulle dominera hela SHL nästa säsong känns väldigt tveksamt.
Det vi däremot kan vara eniga om är att verken Holmberg eller Karlström håller för SHL.
Skulle gärna se att man gör sig av med bägge eller låter dom lånas ut till Allsvenskan. Västerås tar nog gärna emot Holmberg.


Njae, då missförstod du mig. Det med LHC syftade jag på om nästa år. Lite otydligt dock.

Håller med om Karlström och Holmberg. Holmberg är gudabenådad på grillorna, men har absolut noll edge.

Det jag menar, för att förtydliga med JFK - han har en ENORM uppsida. Något är det som gör att den inte kommer fram, eller hur? Jag ser liksom inte glöden, även om jag ibland ser skillen. Då är ju frågan - hur löser vi problemet? Just nu så upplever jag att han inte tycker Hockey är (som Varanen säger) "tokskoj". Det är nog viktigast av allt att man har den känslan. Har man inte passionen - då blir resultatet därefter.

För att dra en parallell - du kanske är en grym telefonförsäljare, men hatar du ditt jobb så kommer du aldrig lyckas ta dig vidare.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Dannedd » tis dec 10, 2019 8:29 pm

Fanns ju en anledning till att han vände hemåt. Han ville prioritera familjen...
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Stupet » ons dec 11, 2019 6:36 pm

Håller oxå med om att viljan att spela hockey inte finns i JFK just nu. Och med tanke på att han flyttade hem pga familjen så tycker jag att Evertsson borde ge honom en time out från hockeyn för denna säsongen och ta hand om sin familj istället. Och sen komma tillbaka när han börjar hitta glädjen i hockey igen.

Evertsson har prioriterat målvaktsidan och backsidan fram till nu. Men det börjar bli dags att prioritera forwards oxå. Vi MÅSTE få tillbaka Gynge snart. Plus att vi måste få in toppspelare så som Andrew Calof.
Just nu är konkurensen obefintlig i laget och det gör att Sam är så illa tvungen att spela med 2 av JFK, Karlström och Holmberg varje match. Hade mycket hellre sett Sylvegård på Karlströms plats.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster