BIF - VLH 2019-12-07

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav StenhårtSlagskott » lör dec 07, 2019 10:49 pm

Ingen bra match men laget gjorde vad som krävdes för att vinna tills vi blev rånade av domarna. Bedrövligt! Bara att bryta ihop och komma igen.

Lider med laget som blev bestulna på tre poäng.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Primeau » sön dec 08, 2019 12:11 am

Surt att förlora på en riktig domartabbe, men ännu surare att Adam Brodecki framstår som en världsspelare jämfört med majoriteten av Evert Halls lyxlirarvärvningar...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Härmapan » sön dec 08, 2019 12:19 am

Första gången i världshistorien som en domare erkänner att det begåtts något fel...

Vad händer? Börjar de fysiska sanningar vi alltid trott på ruckas? Existerar gravitationen? Är jorden platt..???

http://www.minhockey.se/article/domarba ... platt-dar/
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Varanen » sön dec 08, 2019 12:20 am

Ja det är surt att keruben AngelFace kan äga oss. Riktigt surt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav vlk » sön dec 08, 2019 1:01 am

Josen leder målligan bland forwards. 7 mål har han gjort. Detta utan att spela något PP eller ha möjligheten att börja tek i motståndarens zon.

Det säger lite om josens säsong, men det säger tyvärr mer om flera av våra övriga forwards. Detta uppehåll nu borde rendera i åtgärder ytterligare i truppen. Ingen får tro att detta spel duger eller att vissa spelare helt plötsligt ska utvecklas enormt. Det kommer inte att ske.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav bratsson » sön dec 08, 2019 1:24 am

Det är en sådan här säsongen. Inget kommer gå av sig självt och byta ut hela laget bara för att.... Då tappar jag intresset totalt.

Nä, det här får gubbarna som är idag ta hand om. Kanske någon forward om inte Gynge vaknar till liv ala Jesus men det lär ju knappast hända 2ggr på 2000 år.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav vlk » sön dec 08, 2019 1:31 am

bratsson skrev:Det är en sådan här säsongen. Inget kommer gå av sig självt och byta ut hela laget bara för att.... Då tappar jag intresset totalt.

Nä, det här får gubbarna som är idag ta hand om. Kanske någon forward om inte Gynge vaknar till liv ala Jesus men det lär ju knappast hända 2ggr på 2000 år.


Halva laget ska inte bytas ut. Vart fick du det ifrån? Däremot önskar jag två nya skarpa forwards då tilltänkta i den rollen är totalt iskalla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav bratsson » sön dec 08, 2019 1:37 am

vlk skrev:
bratsson skrev:Det är en sådan här säsongen. Inget kommer gå av sig självt och byta ut hela laget bara för att.... Då tappar jag intresset totalt.

Nä, det här får gubbarna som är idag ta hand om. Kanske någon forward om inte Gynge vaknar till liv ala Jesus men det lär ju knappast hända 2ggr på 2000 år.


Halva laget ska inte bytas ut. Vart fick du det ifrån? Däremot önskar jag två nya skarpa forwards då tilltänkta i den rollen är totalt iskalla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snart är halva laget bytt [emoji16]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Varanen » sön dec 08, 2019 2:21 am

Halva säsongen spelad och inte ett enda radarpar, än mindre en hel kedja eller femma, har skapats. De här pusselbitarna är helt enkelt inte från samma pussel. Frustrerande. Jag bryr mig egentligen inte om de enskilda delarna och deras egenskaper, utan vill se enheter formas. Just nu är det en mängd enskilda atomer som inte kan bilda mer komplexa former.

Chiefen & lagledningen måste börja tänka mer i "rutor", rörelsemönster, och se framför sig vilka delar som skulle kunna kugga i varandra, alternativa lösningar och klassisk rollbesättning. Men nu har vi det som vi har det. Gäller att traggla vidare och försöka få så många som möjligt att förstå varandra och tränarens vision. Hittills har det arbetet gått overkligt segt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Ettan » sön dec 08, 2019 2:38 am

Dom randiga clownerna pajar ju hela säsongen. Horribla utvisningar i match efter match. Felaktigt bortdömda mål och felaktigt dömda mål(idag blåste något pucko för tidigt utan anledning ).
Någon som vet vilka regler som gäller?
Visst domarna är kassa åt bägge håll stundtals, men vi har fan noll fördel av dom iallafall.
Det är svårt att bygga självförtroende i VLH med dessa randiga pajasar på isen. Det är en sak som är säker.
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Primeau » sön dec 08, 2019 9:33 am

Sanny Lindström anser att detta lagbygget måste sprängas i bitar, att det aldrig kommer att fungera i sin nuvarande form. Jag håller med; det finns noll kemi, man tror fortfarande det är tidigt på försäsongen. Eller, nej förresten; då fanns det ändå en viss entusiasm och energi hos vissa nya spelare, en vilja att visa upp sig. Nu är allt det borta, men det virriga spelet och felbeslut består.

Erik Källgren, är pojkstackarn kvar i Växjö än? Lever han?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 08, 2019 10:40 am

Sanny vänder alltid kappan efter vinden.

Du menar samma Sanny som för någon månad sa. Det kommer lyfta för att nu säga det kommer inte lyfta???
Skulle egentligen haft tre raka nu trots att laget inte spelar bra ,om domarna inte vore ett spelförstöranfe moment.
Om någon månad kommer säkert. Vad hade jag sa också från den gode Sanny :D

Nu tror jag inte heller det kommer lyfta till toppen. Men väl play-in.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Härmapan » sön dec 08, 2019 10:51 am

Precis som Sam säger så spelar vi inte bra igår MEN vi förlorar 100% på domarnas inkonsekvens och inkompetens!

Först en horribel 5-3 som ger Brynäs ett mål och sen den totalt sinnessjuka avblåsningen som snuvar oss på ett solklart mål i slutet!

För två år sen med EP & co var vi så överlägsna att vi vann ändå men med årets truppgår inte att vinna matcher under såna förutsättningar!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav bratsson » sön dec 08, 2019 11:39 am

Förövrigt sjukt att Lundberg åker på ett matchstraff i OT när killen snurrar i anfallszon och Lundberg tacklar honom på kroppen?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav vlk » sön dec 08, 2019 11:45 am

bratsson skrev:Förövrigt sjukt att Lundberg åker på ett matchstraff i OT när killen snurrar i anfallszon och Lundberg tacklar honom på kroppen?


Ingenting förvånar längre


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Härmapan » sön dec 08, 2019 12:04 pm

Nu har jag tittat på inledningen av matchen mer än 10 gånger och jag lyckas inte se Meilarts slashing.

Däremot ser jag en klubba på #19’s handskar vid hans friläge...

Sen när det gäller Rahimis puck out så kanske den var korrekt enligt reglerna...?

”En spelare som skjuter, slår eller dirigerar pucken direkt (utan att den reflekteras på någon eller
något) ut från spelytan ifrån sin egen försvarszon, oavsett var pucken faktiskt lämnar spelytan (förutom där det inte finns något skyddsglas), ska ådömas mindre straffet. Den avgörande faktorn är var pucken var när den sköts iväg.”

Han vare sig skjuter eller dirigerar ju pucken när han försöker komma åt brynässpelarens lyftning på volley - men man kan möjligen säga att han ”slår” pucken ut från spelytan...

MEN då borde det bli utvisning varje gång målvakten styr/dirigerar en puck ut i nätet!
Det händer ju ganska ofta att man trycker ut ganska modesta skott mot sarghörnen och inte sällan blir dessa dirigeringar lite för höga!

Samma sak när någon håller fram klubban vid ett skott och slår/dirigerar pucken över plexit!

Eller vad är det som avgör om man slår/dirigerar eller bara styr ut en puck när någon annan skjuter den?

Finns det en outtalad regel att det har med skottets hårdhet/hastighet att göra?

Detta står det INGENTING om i regelboken!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav vlk » sön dec 08, 2019 12:57 pm

Härmapan skrev:Nu har jag tittat på inledningen av matchen mer än 10 gånger och jag lyckas inte se Meilarts slashing.

Däremot ser jag en klubba på #19’s handskar vid hans friläge...

Sen när det gäller Rahimis puck out så kanske den var korrekt enligt reglerna...?

”En spelare som skjuter, slår eller dirigerar pucken direkt (utan att den reflekteras på någon eller
något) ut från spelytan ifrån sin egen försvarszon, oavsett var pucken faktiskt lämnar spelytan (förutom där det inte finns något skyddsglas), ska ådömas mindre straffet. Den avgörande faktorn är var pucken var när den sköts iväg.”

Han vare sig skjuter eller dirigerar ju pucken när han försöker komma åt brynässpelarens lyftning på volley - men man kan möjligen säga att han ”slår” pucken ut från spelytan...

MEN då borde det bli utvisning varje gång målvakten styr/dirigerar en puck ut i nätet!
Det händer ju ganska ofta att man trycker ut ganska modesta skott mot sarghörnen och inte sällan blir dessa dirigeringar lite för höga!

Samma sak när någon håller fram klubban vid ett skott och slår/dirigerar pucken över plexit!

Eller vad är det som avgör om man slår/dirigerar eller bara styr ut en puck när någon annan skjuter den?

Finns det en outtalad regel att det har med skottets hårdhet/hastighet att göra?

Detta står det INGENTING om i regelboken!


Var det inte hög klubba före ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav PutteA » sön dec 08, 2019 12:58 pm

Primeau skrev:Sanny Lindström anser att detta lagbygget måste sprängas i bitar, att det aldrig kommer att fungera i sin nuvarande form. Jag håller med; det finns noll kemi, man tror fortfarande det är tidigt på försäsongen. Eller, nej förresten; då fanns det ändå en viss entusiasm och energi hos vissa nya spelare, en vilja att visa upp sig. Nu är allt det borta, men det virriga spelet och felbeslut består.

Erik Källgren, är pojkstackarn kvar i Växjö än? Lever han?


Jag skrev för mer än en månad sedan för första gången att detta laget måste sprängas. Det har Sanny insett med nu. Fast egentligen såg man det redan efter 12-15 omgångar. Har Evertsson fortfarande ambitionen att ta laget så mycket uppåt det bara går så MÅSTE han spränga laget. Annars kommer vi att vara kvar bland de 4 sämsta.

Men med tanke på hur laget coachas och vilka spelare som fortsatt får förtroende så är jag tveksam till att vare sig Evertsson eller Hallam är av den uppfattningen att laget måste sprängas. HV sprängde laget 13/14 och räddade upp säsongen. Och dom var i ungefär samma avgrund som vi är i.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav bratsson » sön dec 08, 2019 2:36 pm

PutteA skrev:
Primeau skrev:Sanny Lindström anser att detta lagbygget måste sprängas i bitar, att det aldrig kommer att fungera i sin nuvarande form. Jag håller med; det finns noll kemi, man tror fortfarande det är tidigt på försäsongen. Eller, nej förresten; då fanns det ändå en viss entusiasm och energi hos vissa nya spelare, en vilja att visa upp sig. Nu är allt det borta, men det virriga spelet och felbeslut består.

Erik Källgren, är pojkstackarn kvar i Växjö än? Lever han?


Jag skrev för mer än en månad sedan för första gången att detta laget måste sprängas. Det har Sanny insett med nu. Fast egentligen såg man det redan efter 12-15 omgångar. Har Evertsson fortfarande ambitionen att ta laget så mycket uppåt det bara går så MÅSTE han spränga laget. Annars kommer vi att vara kvar bland de 4 sämsta.

Men med tanke på hur laget coachas och vilka spelare som fortsatt får förtroende så är jag tveksam till att vare sig Evertsson eller Hallam är av den uppfattningen att laget måste sprängas. HV sprängde laget 13/14 och räddade upp säsongen. Och dom var i ungefär samma avgrund som vi är i.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Vilka tog dom in och vilka fick flytta på sig?
Dom kickade även Dahlén va?
Campoli, Christensen, Rajala och Salmela?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav PutteA » sön dec 08, 2019 2:39 pm

Japp dom kickade Dahlén och tog in dom du skrev + Beach. Kommer inte ihåg vilka spelare som skeppade.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav bratsson » sön dec 08, 2019 3:54 pm

PutteA skrev:Japp dom kickade Dahlén och tog in dom du skrev + Beach. Kommer inte ihåg vilka spelare som skeppade.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja.... Kanske inte helt fel men sjukt tråkigt.

Om man kollar på Sam de senaste omgångarna med tagna time-out och uttalanden om domare så har han förstått att hans tidigare "integöramycketväsenavsig" inte fungerar på den här truppen. Om det sedan är lite panikartat eller ej.....

Tror fortfarande inte på att kicka Sam i alla fall.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav PutteA » sön dec 08, 2019 4:14 pm

Det gör inte jag heller, däremot tror jag på en sprängning av laget. Man har bara halvsprängt så här långt. Tre in 2 ut. Jag anser att man behöver skicka ut 3 till och in med 2-3 nya till. Och då ska det vara bättre scoutade spelare som har en möjlighet att påverka gruppdynamiken i positiv riktning. Men då måste man från Lakers sportsligt ansvariga först se att detta lag är totalt felbyggt. Jag tror tyvärr Evertsson fortfarande har inställningen att han har ett bra lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav bratsson » sön dec 08, 2019 4:50 pm

PutteA skrev:Det gör inte jag heller, däremot tror jag på en sprängning av laget. Man har bara halvsprängt så här långt. Tre in 2 ut. Jag anser att man behöver skicka ut 3 till och in med 2-3 nya till. Och då ska det vara bättre scoutade spelare som har en möjlighet att påverka gruppdynamiken i positiv riktning. Men då måste man från Lakers sportsligt ansvariga först se att detta lag är totalt felbyggt. Jag tror tyvärr Evertsson fortfarande har inställningen att han har ett bra lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja på pappret men det hjälper inte.
Hur mycket jag än tycker om JFK och tror stenhårt på att han kan leverera, i alla fall nästa säsong, så får han nog gå snart. Säkert något Sthlm -lag som är sugen.

JFK
Karlström
Holmberg

Sedan in med 3 dyra efter nyår.

Kommer bli historiens dyraste totala budget för ett lag och säsong men skit i det.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav PutteA » sön dec 08, 2019 5:09 pm

Ja så är det, och så blev det för HV 13/14. Dom spelarna dom plockade in var ju inga dussinspelare för spottstyver direkt. Det var många miljoner dom slängde ut där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Varanen » sön dec 08, 2019 5:29 pm

bratsson skrev:Ja på pappret men det hjälper inte.
Hur mycket jag än tycker om JFK och tror stenhårt på att han kan leverera, i alla fall nästa säsong, så får han nog gå snart. Säkert något Sthlm -lag som är sugen.

JFK
Karlström
Holmberg

Sedan in med 3 dyra efter nyår.

Kommer bli historiens dyraste totala budget för ett lag och säsong men skit i det.

Måste hålla med. Smärtsamt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav vlk » sön dec 08, 2019 6:02 pm

Detta är det sämst scoutade lag vi någonsin haft. Känns som det inte finns någon röd tråd i det och ingen tanke vad var och en ska bidra med. De som fick A på bröstet är skeppade. Bara den är lite parodi. De var scoutade för sina ledaregenskaper


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Varanen » sön dec 08, 2019 7:24 pm

Håller med igen. Detta är parodi. Otroligt dåligt sammansatt grupp.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Baker » sön dec 08, 2019 8:51 pm

I allt elände måste jag säga att Martin Lundberg är sjukt bra, stor skillnad mot förra årets skadesäsong.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav smashinlovely » sön dec 08, 2019 9:46 pm

Baker skrev:I allt elände måste jag säga att Martin Lundberg är sjukt bra, stor skillnad mot förra årets skadesäsong.

Skulle säga stor skillnad mot samtliga säsonger hos oss. Var skeptisk till en förlängning men det är nog den som fallit mest väl ut av alla. Han och Melart är de stora utropstecknen.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Primeau » sön dec 08, 2019 11:09 pm

Det finns ytterligare någon ljusglimt i mörkret, för mig är Ludvig Nilsson en positiv överraskning så här långt. Och nye Bailey har inlett lovande.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Varanen » sön dec 08, 2019 11:17 pm

Jo enskilda ljusglimtar finns det. Men det är just det - enskilda. Som grupp, som enheter är vi...vi har inga.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav smashinlovely » sön dec 08, 2019 11:46 pm

Ludde håller jag med om. Bailey är för tidigt att säga något om tycker jag. Cederquist har också hållt en bra nivå sett till vad man kan förvänta sig. Men som ödlan sa, det är individuellt och utspridda ljusglimtar.

Svårt att se vad som ska kunna lyfta detta lag ytterligare, för bättre har det ju dock blivit om man jämför med när det var som allra mörkast. Eller så räcker det att det kommer in en spjutspets som råkar spela sitt livs hockey, sånt kan ju faktiskt ändra precis allt även om det är väldigt långsökt.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav vlk » mån dec 09, 2019 12:05 am

smashinlovely skrev:Ludde håller jag med om. Bailey är för tidigt att säga något om tycker jag. Cederquist har också hållt en bra nivå sett till vad man kan förvänta sig. Men som ödlan sa, det är individuellt och utspridda ljusglimtar.

Svårt att se vad som ska kunna lyfta detta lag ytterligare, för bättre har det ju dock blivit om man jämför med när det var som allra mörkast. Eller så räcker det att det kommer in en spjutspets som råkar spela sitt livs hockey, sånt kan ju faktiskt ändra precis allt även om det är väldigt långsökt.


Nej, flera i laget är inte tillräckligt bra för att nå stjärnorna. De kan inte lyfta till en nivå som siktar högst


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Stupet » mån dec 09, 2019 2:14 am

Jag tror däremot starkt på om JFK försvinner långt bort från denna truppen och blir ersatt med något riktigt bra (inte så svårt med tanke på hur jävla skitdålig JFK är) och sen att vi får tillbaka Gynge så kan vi få ihop en riktigt bra första lina med
Gynge - Pettersson - Ny spelare.
Men vi måste oxå få bort Holmberg och Karlström för att kunna väcka flera linor.
Känslan är att det är just dessa 3 spelare som drar ner hela laget i skiten. Det som är så sjukt märkligt är att JFK har spelat hela säsongen i 1:a eller i 2:a linan utan att han har levererat ett jävla skit framåt. Vad fan ser Hallam i JFK som ingen annan ser? Man kan tycka att Pettersson borde leverera mer poäng men samtidigt så spelar han tillsammans med 2 av våra absolut sämsta spelare i laget och då blir det svårt att göra poäng. Nej som sagt ska vi få igång Pettersson igen så MÅSTE Gynge tillbaka och en ny topp forward (som inte är center) Är det någon härinne som förstår varför Sam fortsätter att låta Karlström, Holmberg och JFK spela i match efter match? Hade mycket hellre tagit in Sylvegård istället för Karlström och 2 junisar istället för Holmberg och JFK. Det kan ju knappast bli sämre att ta in 2 hungriga juniorer än som det ser ut nu.
Tycker med att klubbledningen borde ta en rejäl fundering på om Evertsson verkligen ska sitta kvar som sportchef i fortsättningen. Jag hade velat ha in nytt blod på den positionen. Dessutom så måste vi ha in nytt blod på coach sidan. Sam ska självklart vara kvar men Thermell måste bort!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: BIF - VLH 2019-12-07

Inläggav Svartvadet » mån dec 09, 2019 10:24 am

Kan förstå sågningarna av JFK - jag ställer mig bakom dessa. Han har inte varit bra, alls.

Men - det som stör mig något enormt är att han skulle garanterat vara bäst på isen om han var motiverad. Släpper vi honom, då blir det garanterat LHC. Kan nästan lova på 1p/m där.

De borde, om de inte redan har, ta in mr Swärdh och låta honom klura ut JFK:s hjärnspöken. Är det en nära anhörig som är dödligt sjuk? Är fokuset på hockeyn helt borta? Ska han ta ledigt helt och hållet ett tag?

Finns goda möjligheter att han, med rätt motivation, är helt dominant i SHL nästa år. Helt klart ett dilemma.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster