VLH-HV 28/11

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

VLH-HV 28/11

Inläggav västrastå » sön nov 24, 2019 7:35 pm

Måste fan vara första gången jag tvekar på att köpa biljett till ett smålandsderby sedan vi hamnade i finrummet...

175sek för att knalla genom ett regnigt Växjö för att trängas i alldeles för trånga monotona korridorer med alldeles för många övermodiga HV-"fans" med 3p redan inkasserat. För att se ett sargat gäng primadonnor "kriga" och "slita" då skillsen gåtfullt gick förlorat över sommaren men förvånansvärt ta ledningen för att därpå fullständigt fallera i två attacker ifrån lillebror och slutligen "forcera" i 30 min med back"skott" ifrån #3, inför ett fullsatt men alldeles för dämpat Vida. För att se Fröberg placera in 1-3 i tom bur och publiken skingra sig från sina dyrbara sittplatser och de gulblåas sång eka över "hemmaborgen". För att köra hem, nu dyngblöt efter det sedvanliga skyfallet, förbannad och hopplös med "Håve Håve blå" fastetsat i huvudet, 175 riksdaler fattigare. För att försöka somna, alldeles för sent med tanke på morgondagens kneg, med vetskapen att det återstår 15 hemmamatcher innan negativt kval...

SÅKLART att torsdagen ska spenderas på detta sätt då det enda som kommer stämma från denna spådom är de 175 kronor som kommer vara ett KAP i paritet med kvällens underhållning. Nu PISSAR vi ner LILLEBROR en gång för alla :clappy:
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 24, 2019 11:36 pm

Underbart! Regn, ett lag i motgång, 175kr rakt ner i...

Vem vill byta bort det?

När solen skiner, vinsterna kommer enkelt. Hockey är gratis. Vem vill gå då. För enkelt då.

Krossa HV :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav smashinlovely » mån nov 25, 2019 8:48 am

Ändå fint på något vis.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Varanen » mån nov 25, 2019 12:18 pm

Torks tårarna allihopa. Fan det är derby mot HV. Det trodde jag inte kunde vara möjligt när jag såg min första match med HC 1988. Och inte trodde jag Växjö kunde vara bättre än TPS i hockey.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14038
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Anders L » mån nov 25, 2019 6:59 pm

Är de det?
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Varanen » mån nov 25, 2019 7:15 pm

Mmm...nu råkar det sig så j-a illa att båda mina favoritlag suger för tillfället. TPS ligger näst sist i Liiga. Så ja, vi är fortfarande bättre.

Men tack Anders för att du påminde mig om hur dåliga TPS är just nu. :bash: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14038
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Overkill » tis nov 26, 2019 6:00 pm

Imorgon kommer vi få höra Hellgren som vanligt inför matchen "Det gäller att få ner farten på dom i mittzon" Fan så trött på att höra det. Varför inte upp med farten istället och åk mer skridskor? Det går inte att stå still och klaga på att vi inte får utvisningar med oss. Hög fart så måste dom haka och hålla i lite!
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 200
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav bratsson » tis nov 26, 2019 6:49 pm

Vi hoppas hv71 vinner stort ikväll så dom är någorlunda mätta på torsdag så vi har någon chans.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Stupet » tis nov 26, 2019 8:51 pm

Känns inte som ett derby på isen iaf.
Finns inte en enda spelare i detta laget förutom Josen som tänder till extra mycket i dessa matcherna. Tittar man på Hv istället så tänder samtliga spelare till. Verkar vara stor skillnad på Lillis Lundh och Niklas Rahm vs Sam, Hellgren och Thermell. Våra tränare verkar vara rent usla på att tända laget i sånna här matcher.
Kollar man bara in alla matcher denna säsong när vi ligger under med ett mål i den tredje perioden så ser man ett tydligt mönster att viljan att komma tillbaka inte finns där verken för spelarna eller tränarna.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Varanen » tis nov 26, 2019 10:17 pm

Viljan finns där givetvis. Men man tror inte på det. Helt klart en självförtroendefråga. Jag tror vi kan hitta en förklaring till det som plågat oss hela säsongen i skillnaden mellan försäsong och den iskalla verkligheten i serien. Laget byggde upp en bild av sig själva under preseason. Den bilden var alltför långt från verkligheten och när de krockade blev det knas. Samma sak gäller oss alla individuellt. Den egna synen på ens förmåga får inte avvika alltför mycket från verkligheten. Det skapar kriser.

Laget behöver skapa en ny identitet, vilket inte är det lättaste under pågående säsong (vilket vi smärtsamt upplever).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14038
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Primeau » tis nov 26, 2019 11:02 pm

Kloka ord (som alltid).
Såg på nätet att nån snubbe på SHL sammanställt statistik/tabellplacering för ligan sett till de senaste 52 omgångarna. Där låg VLH typ näst sist, så detta förfallet började för länge sedan. Visst fick man in många nya spelare i våras, men stommen som redan fanns där då borde inte kunna ha drabbats av sådan hybris; 3-4 segrar under en försäsong gör ju knappast någon till svensk mästare :?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav vlk » tis nov 26, 2019 11:55 pm

Primeau skrev:Kloka ord (som alltid).
Såg på nätet att nån snubbe på SHL sammanställt statistik/tabellplacering för ligan sett till de senaste 52 omgångarna. Där låg VLH typ näst sist, så detta förfallet började för länge sedan. Visst fick man in många nya spelare i våras, men stommen som redan fanns där då borde inte kunna ha drabbats av sådan hybris; 3-4 segrar under en försäsong gör ju knappast någon till svensk mästare :?


Jag tror inte på teorin att vi fick hybris på försäsongen. Nä, sanningen är nog att vi inte är bättre. Varför skulle helt plötslig de spelare vi har vara bättre än motståndarna. Vi har många utfyllnadsspelare eller utvecklingsstördare som inte tagit steget. Flera av våra sk stjärnor har funnits tveksamheter till som visar sig besannas nu. Innan finnarna kom in hade vi ett lag där Linus Högberg var den som hade mest istid, det säger det mesta. Nä, vi är inte bättre helt enkelt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Varanen » ons nov 27, 2019 12:12 am

Ja, i så fall är det verkligen konstigt. Om laget hela tiden haft en korrekt syn på sin kapacitet så agerar de otroligt konstigt. Vi kan ju jämföra med VM-guld laget senast som bestod av SM-liiga-spelare. De visste vad som gällde om de skulle kunna gå långt i turneringen. Man varken underskattade eller överskattade sin förmåga. Tycker inte se det samma i VLH.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14038
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Stupet » ons nov 27, 2019 12:15 am

Det man tycker är så otroligt märkligt är att man kan vinna 3 raka matcher och börja få upp självförtroendet igen. Sen direkt i matchen efter (Malmö borta) så klappar man ihop fullständigt. Det är ju precis som att spelarna inte har någon lust att vinna en 4:e raka match eller så blir man så skitignödiga så fort känslan att vi kommer förlora idag igen att allt går åt helvete. MEN det som är mest märkligt när vi som är på plats eller är hemma i soffan ser så tydligt att det är pågång att gå åt helvete igen så verkar inte tränarna se detta. Har inte sett Sam ta timeout en enda gång när detta har börjat ske. Och jag frågar mig varje gång varför gör han inte det? Dessutom att man har blivit det laget som får andra lag att bryta sitt mönster mot är för mig en gåta.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav vlk » ons nov 27, 2019 1:01 am

Varanen skrev:Ja, i så fall är det verkligen konstigt. Om laget hela tiden haft en korrekt syn på sin kapacitet så agerar de otroligt konstigt. Vi kan ju jämföra med VM-guld laget senast som bestod av SM-liiga-spelare. De visste vad som gällde om de skulle kunna gå långt i turneringen. Man varken underskattade eller överskattade sin förmåga. Tycker inte se det samma i VLH.


Evertssons har inte haft en korrekt syn på lagets kapacitet. De är möjligt att spelarna haft en tro också att vissa spelare i Lakers skulle vara lite bättre än vad de faktiskt är.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Varanen » ons nov 27, 2019 2:03 am

Samtidigt är det inte så enkelt som att är laget bara sammansatt med bra namn så vinner man. Sämre spelare kan vinna matcher om man spelar som ett LAG. Och det är inte chiefens uppgift utan spelarnas och ledartrojkans.

Jag ser ett rätt vilset lag. Och tydligen inte bara jag eftersom coach Hallam testar och testar och testar och kommer fram till att Bohm-Högberg är ett lämpligt backpar. Visst är det chiefens ansvar att de är med i truppen, men hur skulle han kunna förutspå att de tre vise männen skulle para ihop de?

Det finns kritik att rikta mot chiefen. Jag vet exempelvis att flera härinne tidigt sågade backbesättningen, och det visade sig vara tragiskt riktigt. Men att hävda att den hockey vi fått ut av truppen är max vi kan förvänta oss vägrar jag hålla med om.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14038
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav vlk » ons nov 27, 2019 8:33 am

Varanen skrev:Samtidigt är det inte så enkelt som att är laget bara sammansatt med bra namn så vinner man. Sämre spelare kan vinna matcher om man spelar som ett LAG. Och det är inte chiefens uppgift utan spelarnas och ledartrojkans.

Jag ser ett rätt vilset lag. Och tydligen inte bara jag eftersom coach Hallam testar och testar och testar och kommer fram till att Bohm-Högberg är ett lämpligt backpar. Visst är det chiefens ansvar att de är med i truppen, men hur skulle han kunna förutspå att de tre vise männen skulle para ihop de?

Det finns kritik att rikta mot chiefen. Jag vet exempelvis att flera härinne tidigt sågade backbesättningen, och det visade sig vara tragiskt riktigt. Men att hävda att den hockey vi fått ut av truppen är max vi kan förvänta oss vägrar jag hålla med om.


Det är Max just nu. Sen kan både spelare och lag utvecklas, men just nu är det Max. Annars hade vi inte legat där vi ligger.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav vlk » ons nov 27, 2019 3:50 pm

Denna vecka måste det in 6 poäng på kontot... finns inget annat


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav vlk » ons nov 27, 2019 9:25 pm

Tycker inte någon ska ta för lätt på möjligheten att det faktiskt kan bli kval. Sitter just och ser AIK-Västervik 0-2. AIK var topptippade och ligger nu toksist. Djurgården var för några år sedan topptippade men åkte ur SHL. Dom tog inte hotet på allvar, och lyckades aldrig bryta sin negativa spiral.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Varanen » ons nov 27, 2019 10:03 pm

Har vi inte fattat vid det här laget att varje match resten av säsongen är en kamp för överlevnad förtjänar vi att åka ur.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14038
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav StenhårtSlagskott » tor nov 28, 2019 12:18 am

Får laget ihop det går vi för guld! Att det inte finns någonting som tyder på det ser jag bara som ett plus.
Den 2 januari låg SLB sist i hela NHL. Ett halvår senare lyfte de en onödigt stor pokal. JFK drar igång det som självaste Ryan O'Reilly.

Vad får vi se imorgon? Syltryggar eller ölmagar. Ryggdunkare eller stridshingstar?

Guldet hänger på en skör tråd nu. Nu är det allvar :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Stupet » tor nov 28, 2019 1:38 am

Extremt mycket talar för att det står 1-0 eller 1-1 efter första imon och att vi spelar helt ok. Sen går vi in i andra och klappar ihop totalt. Jag hoppas att Källgren står imon igen och kan rädda oss från att ligga under med 3-4 mål inför tredje. Sen vet vi alla hur det isf slutar. VI FÅR INTE LIGGA UNDER INFÖR TREDJE IMON FÖR DÅ FÖRLORAR VI TILL 100%.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav västrastå » tor nov 28, 2019 5:08 pm

Är Coffe på plats ikväll?
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav vlk » tor nov 28, 2019 6:07 pm

Jag räknar med förlust idag. Hittar inte känslan för vinst


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav bratsson » tor nov 28, 2019 7:33 pm

Kvällens derbyloosers/hjältarBildBild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav smashinlovely » tor nov 28, 2019 7:33 pm

Det enda som talar för poäng ikväll är att absolut ingenting talar för poäng ikväll. Vi får hoppas att korgossarna från bönköping gör en riktig plattmatch helt enkelt.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav bnils » tor nov 28, 2019 7:52 pm

Juniorforwarden Nils Thomasson går in som 13:e forward!!
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav vlk » tor nov 28, 2019 8:02 pm

Man tror inte det är sant


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav vlk » tor nov 28, 2019 8:14 pm

Jag skiter i detta nu, domarna förstör precis allt , jag hävdar att de medvetet missgynnar Lakers


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Overkill » tor nov 28, 2019 8:16 pm

Ridå ner....
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 200
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav vlk » tor nov 28, 2019 8:17 pm

Ett bedrövligt dåligt lag rätt över tyvärr


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Stupet » tor nov 28, 2019 8:18 pm

Lakers åker ur i år!!! Lakers åker ur i år!!! Lakers åker ur i år hej hej hej!!!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav vlk » tor nov 28, 2019 8:24 pm

Stupet skrev:Lakers åker ur i år!!! Lakers åker ur i år!!! Lakers åker ur i år hej hej hej!!!!


Det kan bli så, vi har kanske det svagaste laget ...jösses så dåligt det är. Vi har möjligheten att göra som HV för ett par år sedan , värva en helt ny femma efter jul med bara stjärnor. Sista möjligheten. Detta laget tar inte Björklöven


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-HV 28/11

Inläggav Stupet » tor nov 28, 2019 8:29 pm

Inte bara Björklöven vi skulle ha det tufft mot från Allsvenskan. Detta laget som Evertsson satt ihop skulle inte änns vara 1:a i Allsvenskan.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

VLH-HV 28/11

Inläggav vlk » tor nov 28, 2019 8:30 pm

Hemma mot HV, 0-4 skott 3-15

Ska vi gå hem?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av vlk tor nov 28, 2019 8:33 pm, redigerad totalt 1 gång.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 13 gäster