Dif borta 23/11 2019

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Stupet » sön nov 24, 2019 12:58 pm

Jag lägger ansvaret fullt ut på Henrik Evertsson. 2 raka enorma floppsäsonger. Som Sjöaguden (PutteA) säger i sin blogg att allt beror på Elias P och Joel P tror jag med på. Dom bägge spelarna har gjort att Evertsson tror att han är kung när det gäller nyförvärv och att han tror att här kan alla unga spelare blomma ut till toppspelare. Det har stigit honom runt huvudet. Och det är inte bra för klubben. Dessutom så måste ledarsidan ändras till nästa säsong om vi spelar i SHL då. Thermell måste bort med tanke på hur jävla kass det har varit sen han kom in i klubben.
Jag hoppas att dessa 2 floppsäsonger gör att Evertsson kommer ner på jorden igen annars är risken stor att vi blir ett bottengäng nästa år igen.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Baker » sön nov 24, 2019 1:38 pm

Evert har gjort många bra värvningar inget snack om det. Där emot kan inge säga emot att de två senaste säsongerna varit rent usla. Och leva på gamla meriter och värvningar har aldrig och kommer aldrig att hjälpa. Utifrån detta utgår jag från att klubben funderar över framtiden. Hur är han anställd?
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Daniel » sön nov 24, 2019 3:32 pm

Sedan kanske bitarna inte föl på plats, första och andra valen valde bort lakers Evertsson är inte ensam i ankdammen
Sedan är frågan hur mycket Patrik Hall har varit inblandad
Då vi haft en sportshef som också varit vd
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Baker » sön nov 24, 2019 3:40 pm

Daniel skrev:Sedan kanske bitarna inte föl på plats, första och andra valen valde bort lakers Evertsson är inte ensam i ankdammen
Sedan är frågan hur mycket Patrik Hall har varit inblandad
Då vi haft en sportshef som också varit vd


Och ju längre ner i näringskedjan man hamnar ju svårare och dyrare blir det att få ihop hockey/krona det är ett som är säkert.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav vlk » sön nov 24, 2019 3:47 pm

Det måste vara enormt bekvämt att möta Lakers , det räcker med att motståndaren kämpar och kör så ledsnar Lakers till sist.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Kloker » sön nov 24, 2019 4:08 pm

Om vi ser till den budget som VLH förfogar över och sett till vad man kan förvänta sig rent sportsligt utifrån det så är detta en fullständig katastrof. Jag begriper inte varför man INTE ställer de ansvariga för detta pinsamma HAVERI mot väggen. Hönan, Samhall, Hans bästa kompis och Åseda-Nisse har ju misslyckats kapitalt. Fjolårets pinsamma magplask trodde man skulle vara en rejäl väckarklocka men nu är det ju för fan femtioelva resor värre.

Hönans envåldshärskande och svågerpolitik genomsyrar hela jävla föreningen.

Varför har Växjö Lakers ens en styrelse? En hoper nickedockor som inte AGERAR när det barkar åt helvete. En social verksamhet som tycker att kaffe, kaka och arvoden är det bästa som finns. Ryggrad, ett jävlaranamma och ett klarsynt ifrågasättande verkar inte finnas på agendan.

Så jävla undermåligt pinsamt.

Tack för kaffet!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Stupet » mån nov 25, 2019 4:53 am

Vi vet alla vem som egentligen bestämmer i klubben. Spelar inte ett skit roll om du har en ordförande eller en vd. Även om Evertsson bara är uppsatt som sportchef så är det utan tvekan han som bestämmer det mesta som händer i och runt hela föreningen. Jag tror inte att en enda sak går förbi vår sportchef utan att han får säga sitt. Och jag ger mig fan på att det är just Evertsson som bestämmer i slutändan. Har hört allt för mycket om klubben genom åren som man först inte har trott på men nu börjar mer och mer tro att det verkligen stämmer. Handlar om allt från gamla anställda till J20 laget.
Ska vi någonsin få en 100% fungerande förening så måste vi ha i människor som är starkare än Evertsson och som kan ta beslut som inte rör vår sportchef för 5 öre och som han inte ska lägga sig i heller.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Varanen » mån nov 25, 2019 12:14 pm

Wow! Ingenting, och jag betonar INGENTING, fungerar 100% när människor är inblandade. Såtillvida du inte tror vi skapades som Guds avbild, men även då har du fel.

Tur att vi inte har dödsstraff i Sverige för då skulle chiefen få göra sällskap med en giljotin på Stortorget med Stupet och Kloker i svarta huvor hyschandes folket och be om...

...största möjliga tysssssstnad...

2 SM-guld är två fler än LHC och en majoritet av landets hockeyklubbar har. Ville bara slänga in det som perspektiv.

Please continue....
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Baker » mån nov 25, 2019 3:21 pm

Varanen skrev:Wow! Ingenting, och jag betonar INGENTING, fungerar 100% när människor är inblandade. Såtillvida du inte tror vi skapades som Guds avbild, men även då har du fel.

Tur att vi inte har dödsstraff i Sverige för då skulle chiefen få göra sällskap med en giljotin på Stortorget med Stupet och Kloker i svarta huvor hyschandes folket och be om...

...största möjliga tysssssstnad...

2 SM-guld är två fler än LHC och en majoritet av landets hockeyklubbar har. Ville bara slänga in det som perspektiv.

Please continue....


Och skönt att kunna luta sig tillbaka och leva på gamla meriter och resultat? Inget som lockar mig vare till Vida eller soffan hemma. Jag lever i nuet och det är för tillfället mest skit.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Varanen » mån nov 25, 2019 3:37 pm

Självklart ska vi inte luta oss mot gamla meriter. Men alltför svartvit syn på saker känns överdrivet. Antingen Himmel vid Guld eller Avgå Alla vid förluster.

Verkligheten är mer nyanserad. Vi håller på att skapa en ny stomme. Självklart hade alla vi här gjort det bättre än VLH, men lagbyggen går i cykler. Varför kunde Dif inte fortsätta vinna efter tre raka Guld 89-91? Därför att lagbyggen går i cykler. Just nu är vi inte i den roligaste fasen. Med det sagt så finns det givetvis saker chiefen kan kritiseras för, likaså övrig lagledning. Så kritisera på. Ville bara slänga in lite nyans i all depression.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Primeau » ons dec 04, 2019 8:50 pm

StenhårtSlagskott skrev:Eliasson kommer knappast få stå i JVM.


Nu är han i alla fall uttagen:
http://www.minhockey.se/article/lakersm ... pelar-jvm/

Jag tycker det är för jävligt att han inte ens får vara tredjemålvakt i Höne-Växjö. Källgren har dessutom börjat riktigt darrigt.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav vlk » ons dec 04, 2019 11:24 pm

Primeau skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Eliasson kommer knappast få stå i JVM.


Nu är han i alla fall uttagen:
http://www.minhockey.se/article/lakersm ... pelar-jvm/

Jag tycker det är för jävligt att han inte ens får vara tredjemålvakt i Höne-Växjö. Källgren har dessutom börjat riktigt darrigt.


Kan bara instämma. Det är ofattbar slöseri av talanger.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Per Carlsson » tor dec 05, 2019 11:11 am

Det är ju exakt därför han inte spelar i VLH den här säsongen. Hade väl knappast utvecklat honom om han varit tredjemålis här och knappt ombytt?

Speltid i Almtuna = utveckling och precis det han behöver och därmed också det som antagligen genererat att han blivit uttagen till JVM.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav vlk » tor dec 05, 2019 11:41 am

Per Carlsson skrev:Det är ju exakt därför han inte spelar i VLH den här säsongen. Hade väl knappast utvecklat honom om han varit tredjemålis här och knappt ombytt?

Speltid i Almtuna = utveckling och precis det han behöver och därmed också det som antagligen genererat att han blivit uttagen till JVM.


Ok, och efter säsongen? Vi skrev precis med Källgren över nästa säsong. I så fall kanske det blir Eliasson och Källgren ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Primeau » tor dec 05, 2019 12:11 pm

Hahaha, ja den ekvationen ska bli intressant att se hur dom löser. Jag har inget emot att Eliasson lånas ut till AIS, men han skulle naturligtvis ha kallats hem i stället för att ta in Källgren.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Svartvadet » tor dec 05, 2019 12:18 pm

Per Carlsson skrev:Det är ju exakt därför han inte spelar i VLH den här säsongen. Hade väl knappast utvecklat honom om han varit tredjemålis här och knappt ombytt?

Speltid i Almtuna = utveckling och precis det han behöver och därmed också det som antagligen genererat att han blivit uttagen till JVM.


Välkommen tillbaka Per, köpt nytt tangentbord nu? 2014 senast...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Per Carlsson » tor dec 05, 2019 12:24 pm

Det gäller att inte skriva för ofta...... :D
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Re: Dif borta 23/11 2019

Inläggav Varanen » tor dec 05, 2019 12:44 pm

Vad det en känga mot mig? Kvalitet framför kvantitet? 10k vs 8.5k. Same same but different. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster