VLH-Färjestad

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Stupet » lör nov 16, 2019 6:27 pm

Fan vilket uselt försvarspel på 2-2 målet av Rahimi!!
Men det var inte direkt förvånat!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Svartvadet » lör nov 16, 2019 6:31 pm

Nä, det var skrivet i sten. Holmberg bränner öppet mål två gånger om. Vi blir rånade på tre slashings, en för många spelare, en holding (Shinnimin) och en high-stick

Går inte att vinna om vi ska spela 5 mot 6. Tyvärr.

Nästan så jag funderar på att sluta kolla hockey, det är inte lönt när domarna ska ta så mycket plats. Varje. Match.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Varanen » lör nov 16, 2019 6:38 pm

Så j-a enkelt! :hbang:

Direktskott är viktiga.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Svartvadet » lör nov 16, 2019 6:38 pm

Sjukt rättvist!!! Men jävlar, bittert att inte få tre. Vi var värda det, all möjlig motgång...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Varanen » lör nov 16, 2019 6:45 pm

Superlöjligt att fråga en professionell hockeyspelare om istiden känns tufft. Det finns INGEN som tycker det, särskilt ingen back. De är skolade att aldrig känna efter. Tränaren beslutar vad du pallar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH-Färjestad

Inläggav venomizer » lör nov 16, 2019 6:53 pm

Ät bajs domarjävlar. Kan ingen skicka en skrivelse ? Avgå alla

I studion var man överens om att Shinnis situation ”måste vara mål”
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Stupet » lör nov 16, 2019 6:55 pm

Känslan är att alla svenska domare har något emot Växjö.
Shinnimin blir omkullvräkt samtidigt som pucken glider in i mål.
Både Wikegård och Rönnqvist tycker att det är löjligt av domaren att inte döma mål. Visst att Shinnimin drar med sig både Svensson och målburen i situationen men samtidigt är det ju en Färjestad spelare som gör att det blir så. Tycker att domarnivån i Sverige är skitdålig!!!!
Lika dant uppe i Skellefteå senast när domarjävlarna höjde armen så fort Växjö spelarna rörde vid en Skellefteå spelare som föll ihop totalt. Är typ 2-3 chanser som är mer diving än utvisning.
Senast redigerad av Stupet lör nov 16, 2019 6:58 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Varanen » lör nov 16, 2019 6:56 pm

Men så här har det varit sedan 1997. Kulturkramarna kan inte acceptera uppstickare. Därför måste vi alltid maxa.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH-Färjestad

Inläggav bratsson » lör nov 16, 2019 6:56 pm

Winge hade ingen bra dag idag. Samma sak i OT. Josefsson blev galen på honom...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH-Färjestad

Inläggav venomizer » lör nov 16, 2019 6:59 pm

Ja #60 var tokig. Konstigt att han inte fick 5 matchers avstängning.
Så besviken på domarna trots segern. Riktigt jävla tråkigt att se på misären. Att dom ens får lön.

Imponerad av spelarna idag som ändå är kyliga.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Varanen » lör nov 16, 2019 7:07 pm

Tvådomarsystemet är ett skämt. Vad blev bättre av det? Ingenting. Det blev snarare sämre. War-roomet likaså. Domarens viktigaste egenskap är känsla för hockeyn. Det har vi försökt eliminera genom diverse åtgärder, och resultatet är givet.

Jag fattar att det är enormt mycket pengar på spel, men i grund och botten bör vi fundera på vilken typ av domare vi själva skulle vilja ha på isen om vi spelade mot ett kompisgäng.

Linjalrättvisa kan inte skapas hur mycket vi än försöker automatisera straffen för hög klubba eller puckout exempelvis. Det blir kontraproduktivt ju mer vi försöker. Bättre att satsa på hockeyälskare vars känsla för sporten vi respekterar även om vi inte alltid håller med om domsluten.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Stupet » lör nov 16, 2019 7:21 pm

Håller fullständigt med dig Varanen!
2 domarsystemet är något av det största skämtet inom svensk ishockey. Man trodde att dom skulle se mer med 4 ögon men känslan är att dom ser ännu mindre än innan. Och med tanke på att båset idag får tillkalla domaren 2 gånger innan han fattar att han ska ut i båset och pratar med kameradomaren så vet i fan om han änns lyssnade på det som kameradomaren sa. Han hade bestämt sig redan från början trots att det domslutet var totalt åt helvete fel!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH-Färjestad

Inläggav DeLarge » lör nov 16, 2019 8:42 pm

3 raka. 35 kvar
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: VLH-Färjestad

Inläggav StenhårtSlagskott » lör nov 16, 2019 9:32 pm

"Ingen pinne utan finne" har väl sällan varit så sant som nu. Plus till ödlan eller vem det nu var som kom dragandes med den sloganen.

Nilsson Shinnimin och Pettersson drar det här tåget. Tillsammans med Mål-Melart :clap:

Känns bra att gnällspikarna har försvunnit spårlöst :D
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH-Färjestad

Inläggav bratsson » lör nov 16, 2019 9:42 pm

StenhårtSlagskott skrev:"Ingen pinne utan finne" har väl sällan varit så sant som nu. Plus till ödlan eller vem det nu var som kom dragandes med den sloganen.

Nilsson Shinnimin och Pettersson drar det här tåget. Tillsammans med Mål-Melart :clap:

Känns bra att gnällspikarna har försvunnit spårlöst :D
Seriöst? Får man inte vara kritisk när vi låg sist i tabellen och kunde inte slå 2 passar på raken och puckarna trillade in?

Vi som gnällde ville ha förändring (bland annat Bernhardt) och Evertsson såg samma sak. Plockat in 3 nya spelare sedan dess.

Hade alla varit som ryggdunkarna så hade VLH spelat derby mot Rydaholm nu.


Och varför skulle vi gnälla när det går bra? [emoji849]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Svartvadet » lör nov 16, 2019 9:58 pm

Nilsson och Shinnimin ihop är galet läckert, faktiskt. Väldigt lika varandra och drar också nytta av detta.

Tycker dock, om jag ska såga Shinnimin lite, att han "förväntar sig" att andra "ska göra det". Förra säsongen så tog han ett betydligt större ansvar.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Kloker » lör nov 16, 2019 11:07 pm

StenhårtSlagskott skrev:Känns bra att gnällspikarna har försvunnit spårlöst.

Syltryggarna består i ett enkelspårigt verklighetsfrånvänt kappvändande ordbajseri.

Fixa teken (måste vara bland de sämsta i serien), skeppa Bodie och in med en riktig sniper ihop med Gynge. Ville Leskinen kanske? Melart kan nog vara en bra sidekick.

Defensivt finns det inte mycket att orda om. Rejäl uppryckning. Kul och se!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Anders L » lör nov 16, 2019 11:14 pm

Vem som helst i alla andra SHL lagen få utvisningarna med sig när de blir hakade, slashade, trippade, eller interferade och så vidare. Men inte Shinnimin, har hela jävla domarkåren gått samman mot Shinnimin å Lakers? Att Morgan Johansson från tomteland var/är emot Lakers är känt. Men resten av domarkåren?!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: VLH-Färjestad

Inläggav smashinlovely » sön nov 17, 2019 12:05 am

Har svårt att slappna av ännu, nånstans vet man vilken bottenlös lägstanivå detta laget bevisligen besitter även om det onekligen känns som pånyttfött efter två sisu-injektioner. Koivisto är bra, passningarna sitter bra redan i andra matchen och inget orosmoment i försvaret. Melart fortsätter sin nya karriär som offensiv spetsback men håller ändå de "tuffaste" motståndarna stången när så krävs, likaså här inget att vara orolig över när han är försvarar.

Kvitteringen är Rahimi helt och hållet, men är inte jättebekymrad över honom heller, hade han bara fått spela sitt spel hade det inte behövt bli lika skitnödigt för honom i försvaret.

Vågar man hoppas på en förbättring i domarkåren?
Känns inte så, hetsjakten mot Shinnimin är verkligen unikt ihärdig. Ska vi räkna filmningar/förstärkningar så ligger vi i lä mot lag som färjestad, likförbannat är det som att hela hockeysverige enats om att varje gång Shinnimin faller så är det medvetet. Finns få i denna ligan som skulle va uppe så raskt på fötterna efter varje smäll som Shinnimin varit efter fjolårets match mot Luleå. Sen att han ger o tar, självklart, men utvisningarna är enkelriktade.

Jag är fortfarande mer förbannad på Winge och hans hejdukar än jag är glad över en bra insats idag. Resultatet sett över 60 minuter kan jag tycka känns rättvist, andra perioden hade kunnat kosta oss hela matchen, men likväl blir vi bestulna på 1 poäng av domarna. Med färre boxplay och ett riktigt PP hade matchbilden varit annorlunda, för att inte prata om Shinnimins mål.

Två tuffa bortamatcher nu (nåja, Malmö och ett skadeskjutet dif), det gäller att smida medans järnet är varmt och innan vindarna vänder igen.

Skönt att ändå halvt tvåla till dansbandsraggarna från Värmland, hoppas pajas-popovic och winge gråter sig till sömns inatt. Skål o godnatt.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH-Färjestad

Inläggav vlk » sön nov 17, 2019 12:52 am

StenhårtSlagskott skrev:"Ingen pinne utan finne" har väl sällan varit så sant som nu. Plus till ödlan eller vem det nu var som kom dragandes med den sloganen.

Nilsson Shinnimin och Pettersson drar det här tåget. Tillsammans med Mål-Melart :clap:

Känns bra att gnällspikarna har försvunnit spårlöst :D


Du är rolig du, är man dålig ska man ha kritik. Jobbar man hårt ska man ha positiv feedback. Lika gött det är när vi vinner lika frustrerande och tungt är det att förlora.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Wolin » sön nov 17, 2019 1:24 am

Har svårt att vara hockeyälskare som någon skrev, när jag ser att ETT lag särbehandlas av domarna i match efter match. Det är bara att slå över till vilken annan shl match som helst, så ser man skillnaden, hur mer rättvisa bedömningarna är. Statistiken ljuger aldrig, dagens match är den första på hela säsongen då vi har fått lika många utvisningar som laget vi möter , vilket är horribelt med tanke på att vi spelat 16-17 omgångar nu. Jag hade inte sagt något om det hänt då och då, vilket det gör, men efter så här många omgångar kan man tydligt se ett mönster, vi blir bestraffade betydligt hårdare för exakt samma förseelser som motståndarlaget.

Dagens match skulle vi haft 3 pinnar helt klart, Shinimins mål borde godkänts, alternativt en straff. Speakern fick höja rösten rejält för att ens kunna få domarna till sekretariatet 8O , de hade redan bestämt sig...
Men det passar utmärkt att ge Lindqvist en straff på övertid sen

Tycker att Lakers borde lyfta detta med domarbasen, vi måste ju få vara med och spela SHL -hockey på samma premisser som alla andra lag, det blir ju som att spela 6 mot 5 spel i varje match nu. Klart som fan det tröttar ut spelarna.
Att vi som lag är illa omtyckt av svenska domarkåren är uppenbart.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Härmapan » sön nov 17, 2019 1:42 am

Mmm, det handlar ju om hur man vill se på saker...

Vi har 4 poäng ner till Oskarshamn på sistaplats och vi har 5 poäng upp till saik på sjundeplats (med 34 omgångar kvar!!!)

Många har skrikit om negativt kval och att avskeda både ledning och stora delar av laget oavsett kostnad!

Andra har förtroende för ledningen och laget i stort och tror att det behövs mindre korrigeringar för att avancera...

Vi har inte sett slutet än - men jag tillhör ”ryggdunkarna”, ”syltryggarna” och de som kämpar, biter ihop och inte ger upp och tror på laget även när det går tungt!

Det finns fortfarande mycket kvar att göra - MEN jag hävdar ff att E och Hallam är Sveriges bästa team för att lösa knutarna!

Vi har nu visat att vi kan vara med och slåss (trots HORRIBLA domare)...

Jag respekterar er som vill kicka styrelse, ledning och 2/3 av laget men jag tror personligen inte att det är lösningen...

Jag hävdar också med en dåres envishet att vi går till slutspel (kanske inte som topp 6) och att vi ALDRIG I HELVETE kvalar i vår!!!

Men som sagt, alla är vi olika...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Ettan » sön nov 17, 2019 1:43 am

Domarna i shl är knas. Finns knappt ingen annan förklaring. ....
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 219
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Ettan » sön nov 17, 2019 1:50 am

Håller även med Härmapan ☺
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 219
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

VLH-Färjestad

Inläggav vlk » sön nov 17, 2019 9:02 am

Härmapan skrev:Mmm, det handlar ju om hur man vill se på saker...

Vi har 4 poäng ner till Oskarshamn på sistaplats och vi har 5 poäng upp till saik på sjundeplats (med 34 omgångar kvar!!!)

Många har skrikit om negativt kval och att avskeda både ledning och stora delar av laget oavsett kostnad!

Andra har förtroende för ledningen och laget i stort och tror att det behövs mindre korrigeringar för att avancera...

Vi har inte sett slutet än - men jag tillhör ”ryggdunkarna”, ”syltryggarna” och de som kämpar, biter ihop och inte ger upp och tror på laget även när det går tungt!

Det finns fortfarande mycket kvar att göra - MEN jag hävdar ff att E och Hallam är Sveriges bästa team för att lösa knutarna!

Vi har nu visat att vi kan vara med och slåss (trots HORRIBLA domare)...

Jag respekterar er som vill kicka styrelse, ledning och 2/3 av laget men jag tror personligen inte att det är lösningen...

Jag hävdar också med en dåres envishet att vi går till slutspel (kanske inte som topp 6) och att vi ALDRIG I HELVETE kvalar i vår!!!

Men som sagt, alla är vi olika...


Jag har med en dåres envishet hävdat att vi måste stärka upp backsidan och målvaktssidan. Det har vi nu gjort. Backsidan höll ej måttet, på grund av felvärvningar. Det står jag för, och dessutom anser jag fortfarande att jag hade rätt. Hade inget hänt inom 10 omgångar, skulle någon annan få ta över, det står jag också för. Nu har saker dock hänt, både Sam och Evert har försökt rätta till tidigare misstag. Nyförvärv har kommit på nämnda positioner och lagstrukturen förändrats bl à genom att utse nya kaptener. Det är bra.

Men jag hävdar fortfarande att jag vill se en ny forward in tämligen omgående. Hur vi än vrider sakerna så har inte 10 och 22 levt upp till förväntningarna. Det står jag också för.

Faktum kvarstår att förra säsongen var inte bra. Glöden och intensiteten saknades. Och denna säsong började på samma sätt. Nyförvärven har inte slagit så väl ut heller. Kanske var det så att Evert inte kunde ha två stolar varma samtidigt. Jag hoppas det, för nu kan han ägna mer tid åt den sportsliga delen.

Men jag säger samma som dig, jag respekterar alla som ville sitta still i båten och hoppas på att ursprungslaget skulle få till en vändning och att inget skulle göras, att allt var frid och fröjd.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Snoken » sön nov 17, 2019 11:29 am

Jag undrar lite om även de två utvisningarna VLH fick med sig var planerade. Båda låg i slutet av perioderna och alla vet att det är svårt att få något etablerat PP på en minut i början av en period.

Nu bor jag inte i växjö så jag kan inte hjälpa till men jag skulle verkligen vilja höra mer vissel och buande från läktaren. Domarna behöver få känna sig obekväma, RIKTIGT OBEKVÄMA.

Jag blev riktigt irriterad när jag såg domaren som stod tre meter ifrån och fullständigt sket i en solklar tripping.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Snoken » sön nov 17, 2019 12:05 pm

Jag knåpade ihop ett litet mail som jag skickade till domaransvarige Joel Hansson

Hej Joel,
Som domaransvarig skickar jag det här till dig.

Det är dags för domarkåren i SHL att rannsaka sig. Matchen mellan Växjö och Färjestad igår var pinsam att se på. Jag må vara färgad eftersom jag håller på Växjö men ärligt talat så undrar jag om inte domarna var det också, åt andra hållet. Det var två helt olika regelböcker som användes igår; en för Växjö och en för Färjestad.

Hur domarna fullständigt kan blunda för minst två solklara trippingar när de står tre meter ifrån. Hög klubba i ansiktet. Sex spelare på isen varav den sjätte spelaren dessutom blev puckförande direkt. Sen som grädde på moset så har vi situationen med det bortdömda målet av Shinnimin i tredje perioden. Det är ju direkt tjänstefel av domarna! De väljer konsekvent att blunda så fort Shinnimin drabbas av något. Det är nästan så jag vill skrika diskriminering. När t o m videogranskarna behöver kalla domarna till sekretariatet så kan man starkt ifrågasätta deras inställning. Även Cmore-studion reagerade på hur den situationen bedömdes.

Jag hoppas att du läser det här brevet, svarar på det och även bemödar dig att ta det här vidare för någonting måste ske om SHL ska vara en trovärdig liga. Kolla statistiken, det finns ett lag som sticker ut rejält när det gäller att få utvisningar med sig vilket innebär att det inte bara är mina känslor som supporter som spökar. Statistik ljuger aldrig.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

VLH-Färjestad

Inläggav Härmapan » sön nov 17, 2019 12:24 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:Mmm, det handlar ju om hur man vill se på saker...

Vi har 4 poäng ner till Oskarshamn på sistaplats och vi har 5 poäng upp till saik på sjundeplats (med 34 omgångar kvar!!!)

Många har skrikit om negativt kval och att avskeda både ledning och stora delar av laget oavsett kostnad!

Andra har förtroende för ledningen och laget i stort och tror att det behövs mindre korrigeringar för att avancera...

Vi har inte sett slutet än - men jag tillhör ”ryggdunkarna”, ”syltryggarna” och de som kämpar, biter ihop och inte ger upp och tror på laget även när det går tungt!

Det finns fortfarande mycket kvar att göra - MEN jag hävdar ff att E och Hallam är Sveriges bästa team för att lösa knutarna!

Vi har nu visat att vi kan vara med och slåss (trots HORRIBLA domare)...

Jag respekterar er som vill kicka styrelse, ledning och 2/3 av laget men jag tror personligen inte att det är lösningen...

Jag hävdar också med en dåres envishet att vi går till slutspel (kanske inte som topp 6) och att vi ALDRIG I HELVETE kvalar i vår!!!

Men som sagt, alla är vi olika...


Jag har med en dåres envishet hävdat att vi måste stärka upp backsidan och målvaktssidan. Det har vi nu gjort. Backsidan höll ej måttet, på grund av felvärvningar. Det står jag för, och dessutom anser jag fortfarande att jag hade rätt. Hade inget hänt inom 10 omgångar, skulle någon annan få ta över, det står jag också för. Nu har saker dock hänt, både Sam och Evert har försökt rätta till tidigare misstag. Nyförvärv har kommit på nämnda positioner och lagstrukturen förändrats bl à genom att utse nya kaptener. Det är bra.

Men jag hävdar fortfarande att jag vill se en ny forward in tämligen omgående. Hur vi än vrider sakerna så har inte 10 och 22 levt upp till förväntningarna. Det står jag också för.

Faktum kvarstår att förra säsongen var inte bra. Glöden och intensiteten saknades. Och denna säsong började på samma sätt. Nyförvärven har inte slagit så väl ut heller. Kanske var det så att Evert inte kunde ha två stolar varma samtidigt. Jag hoppas det, för nu kan han ägna mer tid åt den sportsliga delen.

Men jag säger samma som dig, jag respekterar alla som ville sitta still i båten och hoppas på att ursprungslaget skulle få till en vändning och att inget skulle göras, att allt var frid och fröjd.




Skickat från min iPhone med Tapatalk



Nä, jag ville inte sitta still i båten MEN jag hade/har full förtroende för att ledningen skulle/ska agera - vilket de ju gjort!

Dock är jag är helt övertygad om att om styrelsen kickat hela ledarstaben och 8-10 spelare så hade det gått käpprätt åt helvete!

Nu har inte du sagt det - men det finns de som pratat i de termerna!

Jag håller även med om att vi behöver ytterligare spets och jag är 100% på att det kommer! Det har det ju gjort varje år - det är ju då det funkar - inget konstigt!
Sen tycker jag att man ska vänta till rätt tillfälle - även där litar jag personligen på E och ledningen

Det är som Sam säger små marginaler och det känns som att värvningen av Meilart ingjöt lite mod i laget och man kämpar de där sista procenten extra som ger oss chansen att vinna!

Och jag hävdar fortfarande att vi går till slutspel och att alla som skriker om negativt kval är helt ute och cyklar!

I april har vi facit!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3300
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: VLH-Färjestad

Inläggav vlk » sön nov 17, 2019 12:59 pm

Om vi fortsätter reformeringen kommer vi att kunna ta oss till slutspel. Det tror jag vi gör i och med de förändringar som skett på backsidan och målvaktssidan. Dock måste klubben se över nyrekryteringen av spelare. Det har sett tveksamt ut de sista två åren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Wolin » sön nov 17, 2019 3:47 pm

Underbart, hoppas du får svar, och sedan och kan redogöra det här sen.

Inget förvånar mig längre, domarna tar Växjö personligt numera känns det som, skulle de tar 2x2 min, så skall det ske innan periodvila i möjligaste mån, så PP:et blir söndertrasslat.


Snoken skrev:Jag knåpade ihop ett litet mail som jag skickade till domaransvarige Joel Hansson

Hej Joel,
Som domaransvarig skickar jag det här till dig.

Det är dags för domarkåren i SHL att rannsaka sig. Matchen mellan Växjö och Färjestad igår var pinsam att se på. Jag må vara färgad eftersom jag håller på Växjö men ärligt talat så undrar jag om inte domarna var det också, åt andra hållet. Det var två helt olika regelböcker som användes igår; en för Växjö och en för Färjestad.

Hur domarna fullständigt kan blunda för minst två solklara trippingar när de står tre meter ifrån. Hög klubba i ansiktet. Sex spelare på isen varav den sjätte spelaren dessutom blev puckförande direkt. Sen som grädde på moset så har vi situationen med det bortdömda målet av Shinnimin i tredje perioden. Det är ju direkt tjänstefel av domarna! De väljer konsekvent att blunda så fort Shinnimin drabbas av något. Det är nästan så jag vill skrika diskriminering. När t o m videogranskarna behöver kalla domarna till sekretariatet så kan man starkt ifrågasätta deras inställning. Även Cmore-studion reagerade på hur den situationen bedömdes.

Jag hoppas att du läser det här brevet, svarar på det och även bemödar dig att ta det här vidare för någonting måste ske om SHL ska vara en trovärdig liga. Kolla statistiken, det finns ett lag som sticker ut rejält när det gäller att få utvisningar med sig vilket innebär att det inte bara är mina känslor som supporter som spökar. Statistik ljuger aldrig.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: VLH-Färjestad

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 17, 2019 3:50 pm

Håller fullständigt med härmapan.

Förändringar måste ske och har skett ingen är emot det. Mer kommer ske. Det viktiga är att man ger det tid och utvärderar varje förändring. Dåliga beslut tas vid stress.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH-Färjestad

Inläggav vlk » sön nov 17, 2019 5:33 pm

StenhårtSlagskott skrev:Håller fullständigt med härmapan.

Förändringar måste ske och har skett ingen är emot det. Mer kommer ske. Det viktiga är att man ger det tid och utvärderar varje förändring. Dåliga beslut tas vid stress.


Jag håller med, men undrar hur det stressades inför säsong , med tanke på den backuppsättning Evert satte ihop till säsongsstarten. Vad var syftet med bl a Nänssen värvningen .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-Färjestad

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 17, 2019 6:15 pm

Det föll inte väl ut men hade baksidan klarat sig hyfsat och vi legat i mitten hade evertsson haft många sköna slantar att toppa laget med runt jul. Nu fick evertsson lägga mycket krut på lite dyrare backar.

Det roliga med lagspel är ju inte alltid de bästa spelarna som blir ett bra lag utan en blandning. Evertsson såg ju självklart att försvaret inte klarade sin uppgift och la mycket krut där. Nu har försvaret åtminstone på samma nivå som motståndarna vilket ger oss chansen att vinna matcher om det görs 2-3 mål.

Hoppas det håller i sig över tid.

Angående nässen var han nog tänkt att avlasta lite och matchas in till nästa år men med den prikära positionen i tabellen har laget tvunget att gå för fullt på spelarna.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Varanen » sön nov 17, 2019 10:35 pm

Ja, backsidan visade sig vara för svag. Men det är korrigerat nu med 2 landslagsspelare, 1 EHT-nivå + 1 OS/VM-spelare. Ett stort problem var att Bodie inte kunde axla den tilltänkta rollen och saknade nödvändig pondus, samt att Rahimi av någon anledning var tam (bättre nu). Det orsakade enorm osäkerhet i hela besättningen med knas som följd.

Melart=Rahimi 2.0

Koivisto=Som Bodie borde varit
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH-Färjestad

Inläggav Jck » mån nov 18, 2019 11:43 am

Är det någon som vet någonstans man kan se Shinnimins straff/mål-situation?
Tyvärr missade jag ju just denna sekvens i matchen och sedan togs den självklart inte med i highlights.

För att såga nåt annat än domarna en stund (ja dom var också värdelösa) så vill jag såga SHLs numera otroligt sparsmakade och nedkapade highlights som knappt visar något annat från matchen mer än målen o dessutom är väldigt tråkigt editerade överlag.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster