Växjö - Luleå

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Overkill » lör nov 02, 2019 8:34 pm

Om någon ska bänkas så är det JFK. Åtminstone ge han en örfil så han vaknar till! Vad är det med han?
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Varanen » lör nov 02, 2019 8:51 pm

Tycker faktiskt han gör sin bästa match idag. Mer aktiv och lugnare i sitt agerande. Att medspelarna konstant passar honom på skridskorna är inte hans fel.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö - Luleå

Inläggav bnils » lör nov 02, 2019 8:54 pm

Inte mycket offensivt i tredje, känns mer som luleå ska kvittera
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Växjö - Luleå

Inläggav bratsson » lör nov 02, 2019 9:11 pm

Mycket nödvändigt och skönt.
Bra jobbat [emoji106]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Växjö - Luleå

Inläggav bnils » lör nov 02, 2019 9:12 pm

Kämparinsats! Strongt!!
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Overkill » lör nov 02, 2019 9:12 pm

Vi vann!!!
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö - Luleå

Inläggav vlk » lör nov 02, 2019 9:12 pm

En av de viktigaste segrarna vi tagit sen vi gick upp i SHL. Suveränt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö - Luleå

Inläggav DeLarge » lör nov 02, 2019 9:12 pm

Bild
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Varanen » lör nov 02, 2019 9:13 pm

Så j-a enkelt! :hbang:

Äntligen KÖTT!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Svartvadet » lör nov 02, 2019 9:20 pm

Sylvegård spelade till sig en plats i laget till nästa match.

Där snackar vi om att ta en petning/utlåning på rätt sätt. Riktig stridsk*k i hans spel idag!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Varanen » lör nov 02, 2019 9:29 pm

Svartvadet - Håller givetvis med då jag hela tiden försvarat honom. Faktum är att INNAN denna matchen låg 3:a i anfallarnas tacklingsliga. Förstår inte varför man spelar honom och Cederqvist när laget haft pyspunka. I de situationerna måste man ge energispelarna istid. De vackra konstnärerna måste givetvis också hitta sitt spel, men vi har haft fel balans.

Extra skoj att se Gyngiläinen röra på fötterna i de två första perioderna. JFK blixtrade också till någon gång och dessutom så vann han någon kampsituation. Undra om de två varit (är?) kasst tränade.

God laginsats. Härligt. Förlorar man med den här attityden så är det som det är. Men de kommer märka att det ger poäng. Något lagledningen borde ha "informerat" gruppen om INNAN säsongstart. Men bättre sent än aldrig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö - Luleå

Inläggav vlk » lör nov 02, 2019 10:05 pm

Varanen skrev:Svartvadet - Håller givetvis med då jag hela tiden försvarat honom. Faktum är att INNAN denna matchen låg 3:a i anfallarnas tacklingsliga. Förstår inte varför man spelar honom och Cederqvist när laget haft pyspunka. I de situationerna måste man ge energispelarna istid. De vackra konstnärerna måste givetvis också hitta sitt spel, men vi har haft fel balans.

Extra skoj att se Gyngiläinen röra på fötterna i de två första perioderna. JFK blixtrade också till någon gång och dessutom så vann han någon kampsituation. Undra om de två varit (är?) kasst tränade.

God laginsats. Härligt. Förlorar man med den här attityden så är det som det är. Men de kommer märka att det ger poäng. Något lagledningen borde ha "informerat" gruppen om INNAN säsongstart. Men bättre sent än aldrig.


Är det någon som ska till Kristianstad så är det 22. Trots att han vann EN närkamp och ”blixtrade till” (fniss) vid ETT tillfälle.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö - Luleå

Inläggav StenhårtSlagskott » lör nov 02, 2019 10:06 pm

Laget spelade sig ur egen zon på ett bra och kontrollerat sätt i den här matchen som jag inte sett på hela säsongen. Mycket bra understöd och avlastning och det blir ett helt annat anfallsspel.

:clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Varanen » lör nov 02, 2019 10:15 pm

vlk skrev:Är det någon som ska till Kristianstad så är det 22. Trots att han vann EN närkamp och ”blixtrade till” (fniss) vid ETT tillfälle.

Jag ser något annat i JFK än du ser. Han är bättre då spelet är snabbare. När vi kör fredagsmys krävs mycket mer fysik av spelarna eftersom det inte är svårt för motståndet att hänga med/vara i vägen med mer gröt som följd. Gröt är inte JFKs styrka.

Och han var bra mer än vid ett tillfälle. Hade han inte fått pucken bakom sig ett antal gånger hade det sett ännu bättre ut. Jag säger inte att jag är nöjd, men jag ser vad som kan bli.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö - Luleå

Inläggav vlk » lör nov 02, 2019 10:42 pm

Varanen skrev:
vlk skrev:Är det någon som ska till Kristianstad så är det 22. Trots att han vann EN närkamp och ”blixtrade till” (fniss) vid ETT tillfälle.

Jag ser något annat i JFK än du ser. Han är bättre då spelet är snabbare. När vi kör fredagsmys krävs mycket mer fysik av spelarna eftersom det inte är svårt för motståndet att hänga med/vara i vägen med mer gröt som följd. Gröt är inte JFKs styrka.

Och han var bra mer än vid ett tillfälle. Hade han inte fått pucken bakom sig ett antal gånger hade det sett ännu bättre ut. Jag säger inte att jag är nöjd, men jag ser vad som kan bli.


Han har inte kvaliteter som krävs för en plats i våra produktiva linor. Helt ofarlig är han. En av de största mellanmjölkspelare vi haft.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö - Luleå

Inläggav PutteA » lör nov 02, 2019 11:04 pm

Jag kan hålla med om att alla spelare höjde sig idag, helt klart. Men faktum kvarstår. JFK visar ingenting tycker jag. Visst han får en del pass på skridskorna men det är många som får, även i gästerna. Men de flesta kan hantera det på ett rätt okey sätt. Inte en enda gång kunde han hantera det. Han är dessutom helt ofarlig. Skapar ingenting, syns i stort sett aldrig. Samma sak gäller Gynge. Han vill mycket men det händer ingenting. Han är helt ofarlig. Är sällan något direkt hot. Svag i närkampsspelet precis som #22. Däremot håller jag med om att Sylvegård var en injektion. Men samtidigt har väl inte den killen ens fått chansen innan. Saker är ganska oförändrat trots allt. Det jag kan sträcka mig till idag är att faktiskt backsidan höjde sig med ungefär 200% eller nått. Stor skillnad både med och utan puck.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö - Luleå

Inläggav StenhårtSlagskott » lör nov 02, 2019 11:17 pm

Som jag ser det gjort backsidan bara två misstag på hela matchen vilket är väldigt bra. En gång står Bodie 5 sek bakom eget mål och lägger en onödig pass till egen stillastående spelare nere i sarghörnet och med spelare på sig direkt och blir fadtcheckade enkelt och farlig målchans mot oss.

Rahimi drar en riktig indindianarare.

I övrigt gjorde backarna vettiga saker med pucken. Och blev inte festcheckade så lätt som vanligt nu mera. Vilket ger mer tid i anfallszon, mindre chans att vi gör misstag i egen zon och att motståndarna gör dem istället.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Towen » sön nov 03, 2019 12:26 am

När det gäller 'SYLVE' är ju grejen att det är lätt glömma han är väldigt ung - dvs det kan hända väldigt mycket på kort tid. En uppsida.

Skönt att runda av med en vinst. Känns så jäkla hopplöst bara - så helve*es långt upp till där det bryts mineral och ädelmetall i vår. Att redan i november behöva tänka på vilka två lag vi kan lyckas ha bakom oss efter 52. Som att gå runt med en våt filt över huvudet när man ser, läser eller tänker hockey.

Vi får se vad som händer under uppehållet.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Svartvadet » sön nov 03, 2019 12:55 am

Man kan vrida och vända på det där 1000 gånger om Towen.

Det är en väldigt tight tabell också. Vi är endast i omgång 16 av 52. Inte ens halvvägs.
Just nu är vi EN seger ifrån att vara på "play-in". En.

Jag hoppas vi fortsätter grisa, för som vi spelade mot Leksand - det får aldrig hända igen. Aldrig. Någonsin.
Det är hårt jävla jobb i 60 minuter. Inget annat. Tummar vi på det, då får vi pisk mot Löven alla dagar i veckan.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Primeau » sön nov 03, 2019 1:11 am

Vem vet, det kanske finns en mening med allt? Kanske kan förlusten mot Leksand så småningom spela VLH rätt i händerna, eller vinsten ikväll visa sig vara ofantligt viktig längre fram i vår?

Kulturkramare, popcornbrännare, skogstroll och fula skåningar har i alla fall fått lite att fundera på under speluppehållet; den eldfärgade katten spinner igen - och har sju liv kvar :twisted:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Växjö - Luleå

Inläggav DeLarge » sön nov 03, 2019 2:00 am

De är ju det som gör SHL-tabellen så sjukt orättvis. Jag tycker lag ska straffas mer om man har en dålig säsong. Kommer man på plats 10 kan man slå vilket lag som helst i en play-in bäst av tre. Sen i kvartsfinalerna kan allt hända oavsett motstånd.

SAKNAR 8 FÖRSTA TILL SLUTSPEL!! Hatar play in
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Stupet » sön nov 03, 2019 2:43 am

Jag hoppas att detta var det sista vi fick se utav JFK i Växjö tröjan på ett bra tag.
Kanske att man lånar ut honom eller att man helt enkelt kickar honom för i SHL platsar han inte. Bättre isf att satsa på Sylvegård och Ceder istället.
Jag hoppas att det kommer in ett par nya namn nu under uppehållet och först in får mer än gärna vara en målvakt.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Växjö - Luleå

Inläggav smashinlovely » sön nov 03, 2019 8:49 am

DeLarge skrev:De är ju det som gör SHL-tabellen så sjukt orättvis. Jag tycker lag ska straffas mer om man har en dålig säsong. Kommer man på plats 10 kan man slå vilket lag som helst i en play-in bäst av tre. Sen i kvartsfinalerna kan allt hända oavsett motstånd.

SAKNAR 8 FÖRSTA TILL SLUTSPEL!! Hatar play in


Helt enig. +1.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö - Luleå

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 03, 2019 9:03 am

DeLarge skrev:De är ju det som gör SHL-tabellen så sjukt orättvis. Jag tycker lag ska straffas mer om man har en dålig säsong. Kommer man på plats 10 kan man slå vilket lag som helst i en play-in bäst av tre. Sen i kvartsfinalerna kan allt hända oavsett motstånd.

SAKNAR 8 FÖRSTA TILL SLUTSPEL!! Hatar play in


Kan ja. Men det händer sällan eller aldrig. Lag 1-3 vinner ju 9 gånger av 10.

Hv skrällde ju som lag 8 en gång. Men då var det bäst av 5 då det kan inte jämföras med dagens sysyem.

Visst kan man straffa lagen hårdare. Men vad vill man uppnå med det som man inte får redan?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Flamma » sön nov 03, 2019 10:45 am

Spelet igår var något helt annat än tidigare. Lakers var helt enkelt rappare. Stark krigarinsats. Man möter upp lule i högre upp i banan vilket skapade problem för dem. Uppspelen ur egen zon fungerade bättre. Andren var bättre.
Sylvegård lyste. Pontus Nilsson krigade grymt bra (drog på sig någon onödig utvisning dock). Det lyste pondus och spelglädje om hela laget. Rahimi tacklade pang!! Boxplay bra.
Och framför allt såg ni hur lyckliga hela laget blev efter slutsignal, såg ut som de vunnit sm-guld.

En grym skalp lakers tog igår. Luleå var ju inte dåliga.
Blev genast kul med hockey igen jag som sovit så dåligt om nätterna senaste tiden torsdagar och lördagar.

Nu vill vi ha in backen Maione, var är han?
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Härmapan » sön nov 03, 2019 10:52 am

Det kommer att hända saker och vi kommer att gå till slutspel!
Inte säkert att vi blir topp 6 - men om inte så tar vi oss dit via play in!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö - Luleå

Inläggav DeLarge » sön nov 03, 2019 9:12 pm

StenhårtSlagskott skrev:
DeLarge skrev:De är ju det som gör SHL-tabellen så sjukt orättvis. Jag tycker lag ska straffas mer om man har en dålig säsong. Kommer man på plats 10 kan man slå vilket lag som helst i en play-in bäst av tre. Sen i kvartsfinalerna kan allt hända oavsett motstånd.

SAKNAR 8 FÖRSTA TILL SLUTSPEL!! Hatar play in


Kan ja. Men det händer sällan eller aldrig. Lag 1-3 vinner ju 9 gånger av 10.

Hv skrällde ju som lag 8 en gång. Men då var det bäst av 5 då det kan inte jämföras med dagens sysyem.

Visst kan man straffa lagen hårdare. Men vad vill man uppnå med det som man inte får redan?


Det jag primärt syftar på är att ett lag som precis missar top 6 kan vara 20-30 poäng före laget som precis klarat plats 10. Och i en bäst av tre är det helt öppet
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Svartvadet » sön nov 03, 2019 11:14 pm

Vi kan absolut bli äckliga, det tror jag alla vet.

Potentialen i vårt lag, den är enormt hög. Det står jag fast vid. Sedan att vi värvat spelare som kommer från en dålig säsong, det är en annan femma. Kommer vi upp i standard, då ska vi vara topp-4. Så är det bara.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö - Luleå

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 03, 2019 11:34 pm

Svartvadet skrev:Vi kan absolut bli äckliga, det tror jag alla vet.

Potentialen i vårt lag, den är enormt hög. Det står jag fast vid. Sedan att vi värvat spelare som kommer från en dålig säsong, det är en annan femma. Kommer vi upp i standard, då ska vi vara topp-4. Så är det bara.


Final minst med spelet igår. Luleå var utspelade långa stunder i 5vs5.

En back till in och en målskytt.

Det luktar guld om vi hittar en förstamålvakt som når 92-93% i playin/slutspel.

Sedan måste vi ha tur med skador. Melart, Shinnimin och Pettersson måste bara hela och fina. Förhoppningsvis kan vi räkna in Gynge som ett nyförvärv runt jul och att han börjar producera mer regelbundet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Lakershjärta71 » mån nov 04, 2019 12:47 pm

Vad jag har hörde inne på Vida i lördags ska det in 4-5 nya spelare. Marcus Davidson är en som kommer att få lämna.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Svartvadet » mån nov 04, 2019 12:56 pm

Hoppas verkligen inte Davidsson är en av dem!

Han, om någon, gör iaf skäl för lönen med sitt driv på isen.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Person » mån nov 04, 2019 1:48 pm

4-5 spelare har jag väldigt svårt att tro att det ska komma in på en gång. Då skriker det snarare panik än uppgradering.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Växjö - Luleå

Inläggav smashinlovely » mån nov 04, 2019 1:59 pm

Det var värst. En seger o vi är världsmästare igen.
Nä, jag tror det blir ingenmansland eller kval. Har såklart helst fel.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö - Luleå

Inläggav Härmapan » mån nov 04, 2019 2:24 pm

Nä, långt ifrån världsmästare men vi visar att vi KAN bjuda upp till kamp - viktigt!

Med det spel vi presterat hittills så hamnar vi troligen närmare plats 12 än topp 4 men att vi inte skulle lyckas ha två lag bakom oss känns helt orimligt!

Sen tillhör jag minoriteten som tror att vi kommer att klättra! (Inte pga att vi slog Luleå utan för att vi har grym potential).
Jag är dessutom helt övertygad om att det kommer att hända saker i både truppen och spelet som gör att vi lämnar bottenträsket!

Jag gissar att vi är med och slåss om de sista direktkvartsfinalplatserna framåt våren!

Vi har börjat katastrofalt och vi har stora problem - ja!

Det är 10p till plats 6. Skulle det vara omöjligt att äta in på 36 matcher?

I min värld finns inte att ge upp säsongen och sikta på negativt kval - och det tror jag inte det gör hos Lakers ledning heller!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö - Luleå

Inläggav DeLarge » tis nov 05, 2019 1:26 am

smashinlovely skrev:Det var värst. En seger o vi är världsmästare igen.
Nä, jag tror det blir ingenmansland eller kval. Har såklart helst fel.


Vi tar 36 raka nu.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster