Lakers-Leksand 31/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Sura-pelle » tor okt 31, 2019 11:54 pm

Det här var droppen för mig. Jag skiter i det här nu. Det här laget har inget högre än ingenmansland att göra.
Nu handlar allt om att klara kontraktet. Förhoppningsvis kan vi ha två lag bakom oss. Det kommer bli nog så tufft.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Lakershjärta71 » fre nov 01, 2019 12:25 am

Stupet skrev:Dom kan ju börja med att testa Eliasson i kassen och sen ta tillbaka Cederqvist och Sylvegård. Sen placera in Edmonds i en lina istället för extraspelare. Finns så sjukt många andra spelare i truppen som just nu inte änns är värda att få speltid.
Sylvegård har inte visat ett skit. I Lakers håller han inte SHL-nivå.Tyvärr.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Svartvadet » fre nov 01, 2019 12:28 am

Jag är den första att erkänna att jag hade fel.

Jag hade fel om lagbygget, hur bra det är och vilken harmoni vi kommer ha i varje kedja. Att jag inte skulle "vilja byta forwards mot något annat lag".

Denna säsongen kommer vara ofantligt jobbig. Ofantligt.
Så pass illa, så att jag tror att det kommer vara lindans till sista omgången. Kanske att vi klarar oss. Kanske.

Möta Björklöven i bäst av sju? Vi har inte en chans.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Wolin » fre nov 01, 2019 1:02 am

Det som förvånar mig mest är att de som verkligen har makten , dvs styrelsen inte agerar på detta, alla visioner har man har , att bli en maktfaktor i svenska ishockey etc, istället har man fullt förtroende. Jag tror ärligt talat inte den här skutan går att vända nu, man har haft ett alldeles för stort och långt tålamod, faktum är att lag som Almtuna, Kristianstad redan knackar på dörren till Vida.

Jag trodde aldrig Växjö Lakers skulle försätta sig i en sån här situation, en proffsklubb av råge, mycket förvånad. Jag har följt Lakers sedan säsongen 00-01, aldrig upplevt den här känslan av att man har varit så här närma att åka ur en serie redan i oktober-november månad.

Och det mest fundamentala att göra nu, vore att stärka upp målvaktssidan, det borde gå före alla backar och forwards i världen, det är därifrån man bygger upp tryggheten i laget, att ha en målvakt som kan rädda laget emellanåt, särskilt med de bjudningar vårt försvar har.
Säger inget om dagens tabbe, det är tyvärr sånt som kan inträffa, men överlag har vi inte haft den styrka av målvakterna som Växjö behöver denna säsongen.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Varanen » fre nov 01, 2019 4:30 am

Primeau skrev:(Det blir en jobbig fredag för grabbarna: bakvänd keps på träningscykeln, gratis lunch, kanske avsluta fredagen med ett lättare ispass, sen hem och räkna pengarna på kontot. Jag lider med dom.)

Men tänk på alla uteblivna segerpremier och bonusar. Inte konstigt det rinner tårar längs kinderna på laget. Jag tycker vi ska starta en insamling för grabbarna så de får sina premier ändå. Varför donera till sönderbrända barn i Kurdistan när du kan donera till ett, nästan, svettigt gäng pojkmän med bakåtvända kepsar utan blåmärken?

Det är dem riktiga offren i världen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Stupet » fre nov 01, 2019 6:11 am

Lakershjärta. Du tycker att Sylvegård inte har visat ett skit på de 5 matcherna han fått typ 2-5 min speltid i och därför inte håller på SHL nivå. Tittar vi på JFK så har han spelat 15 matcher med 10-20 min speltid i varje match men visar inte ett skit ändå. Han som skulle gå in och hålla för NHL håller inte änns för SHL. Men ändå ger Sam honom chans på chans på chans utan att han höjer sitt spel ett skit.

Hade gärna sett Sam säga till JFK, Gynge mfl imon att ni behöver inte byta om på lördag för att eran plats är just nu upptagen av en kille från J20 och att Sam känner att han behöver ha in lite energi i laget. Det kommer tyvärr aldrig hända för att Sam verkar tydligen aldrig vilja chansa med något nytt.
Ni som var helt emot bänkningar efter 10 matcher undrar jag hur ni tänker nu?
Börjar det bli okej att bänka spelare nu eller vill ni ge dom 10 matcher till?
För min del får Sam mer än gärna trycka in 4-5 juniorer i laget nu. Det kan ju knappast bli sämre och mer energilöst än dagens trupp. Sen om Sam inte klarar av att bänka folk så är det bättre att kliva åt sidan och ta in Janne Karlsson istället.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Primeau » fre nov 01, 2019 7:02 am

”Vi kommer få se ett ungt och hungrigt lag, som spelar med mycket fart och blir otroligt jobbiga att möta.” Så lät det lite överallt, i olika medier, i somras. Jag trodde också det skulle bli så, inte ens i mina vildaste mardrömmar trodde jag det skulle bli precis tvärtom; ett intetsägande grått lag utan spets, vars enda chans att hänga med topplagen är att försöka dra ner på tempot, annars blir man överspelade. :oops:
Inte så lätt att ändra på ett bygge som är totalt felbyggt redan från grunden, nu blir det mer till att försöka kasta in lite nya tegelstenar här och där och be en stilla bön att tornet inte rasar innan maj månad. Men följande tycker jag behöver bytas ut mot något bättre:
Fasth
Andrén
Bodie
Rahimi
Andersson
Bernhardt
Bohm
Högberg
Gynge
Karlström
Lundberg
Forsbacka-Karlsson
Sylvegård
Josefsson
Thermell
Hellgren
Evertsson
Fysansvarig
Musikansvarig (Byssan-Lull i technoversion...)

(Även arkitekten till arenan kan avgå, så dålig logistik!)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Flamma » fre nov 01, 2019 10:19 am

Oj oj så illa det är. Lakers hittar hela tiden sätt att FÖRLORA.
Backarna utom Melart är så jävla dåliga och kan ju inte spela ut pucken ur egna zonen på ett bra sätt. Det är mer eller mindre panik byte efter byte. Här behövs allt nytt. Rahimi har ju bäst före datum.
Forwards JFK så jävla trist han tillför ju ingenting!
Målvakter Andren som ett såll.
Spelare att ha kvar Melart, Martin Lundberg, Emil P, Shinni, Horak, davidsson. Resten adjö!!

Bra tips och odds säkert spel, måste ju vara pengarna på lule på lördag.
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav bratsson » fre nov 01, 2019 11:11 am

Evertsson har fått lite "Nubbensyndrom".
Gjorde Timrå grymma med små medel och fingertoppskänsla.
När han kom till Frölunda så hade han väldigt mycket mer pengar och stjärnor som ville komma till klubben och spela. Hur gick det? Tvärkast.

Evertsson har på samma sätt fått det svårt nu när just svenska stjärnor vill spela för klubben och då kanske gått mer på namn än vad som verkligen behövs? Fingerspitzengefühl (ja jag googlade stavningen) är som bortblåst och Evertsson får antingen gå tillbaka på det han är duktig på eller gå till en annan klubb där medlen är små och han kan göra underverk igen.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav ollebolle » fre nov 01, 2019 11:56 am

Jag vet inte om någon annan klubb på denna nivå haft en kombination av VD och sportchef i samma person. Det kan ju vara så att det helt enkelt blivit lite för mycket att hinna med. Då kan det nog lätt bli så att det är lättare att gå på att man vet vad man får (T ex Gynge, Pettersson) och förhoppningar om att andra spelare ska blomma ut eller få en nytändning när de kommer i rätt omgivning (En hel bunt spelare). Men tidigare säsonger har det funnits ett starkt fundament med en skicklig backsida kombinerat med Rosén / Kiiskinen. Där är vi milt uttryckt inte nu. Det känns tveksamt om Hallam klarar av att anpassa spelet efter spelförmågan. Redan förra säsongen var det antingen offensiv utan defensiv eller defensiv utan mål. Nu är det bara ett svart hål.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Flamma » fre nov 01, 2019 12:13 pm

Luleå odds 2,50 wow! easy money.
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Jck » fre nov 01, 2019 1:05 pm

Alltså jag förstår att alla tycker det är skit, det tycker jag med.

Men att sitta o beskylla Evertsson för att han gjort värvningar som Emil Pettersson och Richard Gynge blir ju bara fars.

Finns knappt en sportchef som skulle ha tackat nej till dessa värvningar, ja Gynge var en liten chansning med tanke på hans skadehistorik förra säsongen men vi pratar om en spelare som levererat genomgående och varit en bärande spelare i KHL i flera säsonger innan det. Och som dessutom levererade 1p/match senast han spelade i Lakers-tröjan.

Emil P gjorde succé senast han var här (förvisso på ett litet axplock matcher) men har dessutom levererat ordentligt nu på slutet. Att sitta o beskylla honom(12p på 15 matcher) för att det går dåligt i ett lag där allt annat överlag är så dåligt att man måste ta fram skämskudden flera gånger per match känns bara löjligt. Det var dessutom han som gjorde första målet idag vilket syns tydligt i highlight-klippet att han styr in pucken på Högbergs skott. (ja den tar på Leksands-backens klubba men även på Emils).

Med det sagt så håller jag med om att varken lagbygge, coachning, backspel, anfallsspel eller målvaktsspel fungerar just nu men att sitta o säga att värvningarna av dessa 2 inte borde ha gjorts är ju helt orimligt. Lite nyans kan vi väl ha i våra åsikter fortfarande.

Nu hoppas jag på minst 1 ny forward o 2 nya backar för annars blir det här sjukt jobbigt.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Varanen » fre nov 01, 2019 1:10 pm

Håller med. Men du glömmer/undviker ett stort problem och det är målvakterna. Överlägset sämst i SHL statistiskt och en enorm osäkerhetsfaktor överlag. Men kanske räknar du med att Eliassson kan bära laget. Men det vet varken du eller jag med säkerhet.

I övrigt som sagt håller jag med dig. JFK spelade 29 matcher för Boston förra säsongen. Men av någon lustig anledning är det många som såg varenda match och kan säga chiefen gjorde ett tjänstefel. Wow! Jag vill absolut ha de 2 argaste på forumet som sportsligt ansvariga för de kan sia in i framtiden. En egenskap GULD värd.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Primeau » fre nov 01, 2019 1:24 pm

Emil P är lurig, 12p på 15 matcher är väldigt bra. Men har inte nästan alla dessa poäng kommit under ett fåtal matcher med rejäl ketchupeffekt, och att han innan och efter dessa matcher varit rätt osynlig? Jaja, han är en av få som försöker i alla, även om det emellanåt är lite Vampola-varning på honom. Pettersson är inte med i min lista ovan, han är en av få jag kan tänka mig behålla.

En kille som inte levererar är Karlström. Han är ung och kommer säkert ta kliv, men nu har han fått en mer offensiv roll och ändå är hans poängsnitt inte märkvärt bättre än i LHC, där han ju hade en mer defensiv, enligt honom felaktig, roll. Han och Sylvegård skulle aldrig ha värvats, det var dessa ess Evertsson högg på direkt. Dom värvades först.
Gynge har tappat allt, om han var en chansning så gick den inte hem. Han och Bodie borde hänga väldigt löst, sett till prestation kontra innehåll i lönekuvertet.

Målvakterna är en parodi, puckarna rinner ju rakt igenom båda två. Även när man sett repriserna 45 ggr så begriper man inte hur många av målen har lyckats gå rakt igenom Fasth/Andrén.
Nu kommer nog snart den trötte tjecken jag förutspådde för ett bra tag sedan...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav smashinlovely » fre nov 01, 2019 6:41 pm

Mitt största hopp just nu lägger jag på att Sotji fuckar upp det än mer i år med sina löneutbetalningar, RR får hemlängtan, kommer hem och gynge återuppstår från de döda. Ett julmirakel som aldrig lär inträffa.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav PutteA » fre nov 01, 2019 10:04 pm

smashinlovely skrev:Mitt största hopp just nu lägger jag på att Sotji fuckar upp det än mer i år med sina löneutbetalningar, RR får hemlängtan, kommer hem och gynge återuppstår från de döda. Ett julmirakel som aldrig lär inträffa.


Hur ofta under säsong ser vi svenskar som lämnar KHL för spel i SHL. Om Rosén lämnar Sochi under säsong kommer han att gå till Schweiz, alternativt ett annat KHL lag. Tror inte Evertsson är intresserad av att kompensera Rosén för skattepengarna han förlorar i ett sådant fall. Rosèn kommer nog först nästa säsong.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav vlk » fre nov 01, 2019 10:38 pm

PutteA skrev:
smashinlovely skrev:Mitt största hopp just nu lägger jag på att Sotji fuckar upp det än mer i år med sina löneutbetalningar, RR får hemlängtan, kommer hem och gynge återuppstår från de döda. Ett julmirakel som aldrig lär inträffa.


Hur ofta under säsong ser vi svenskar som lämnar KHL för spel i SHL. Om Rosén lämnar Sochi under säsong kommer han att gå till Schweiz, alternativt ett annat KHL lag. Tror inte Evertsson är intresserad av att kompensera Rosén för skattepengarna han förlorar i ett sådant fall. Rosèn kommer nog först nästa säsong.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Om vi spelar i shl då


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav PutteA » fre nov 01, 2019 10:48 pm

vlk skrev:
PutteA skrev:
smashinlovely skrev:Mitt största hopp just nu lägger jag på att Sotji fuckar upp det än mer i år med sina löneutbetalningar, RR får hemlängtan, kommer hem och gynge återuppstår från de döda. Ett julmirakel som aldrig lär inträffa.


Hur ofta under säsong ser vi svenskar som lämnar KHL för spel i SHL. Om Rosén lämnar Sochi under säsong kommer han att gå till Schweiz, alternativt ett annat KHL lag. Tror inte Evertsson är intresserad av att kompensera Rosén för skattepengarna han förlorar i ett sådant fall. Rosèn kommer nog först nästa säsong.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Om vi spelar i shl då


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Ja så är det ju!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav StenhårtSlagskott » fre nov 01, 2019 11:01 pm

Brukar vara ganska positiv men gårdagens förlust var som en riktig käftsmäll. Var länge sedan jag var så osugen på en Lakersmatch som nu. Ska bli skönt med uppehåll. Ska nog sticka lite imorgon istället :lol: Sparar man ju lite pengar också.

Cederqvist är alltså matchens profil imorgon. Ironiskt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav PutteA » fre nov 01, 2019 11:07 pm

Ja det är verkligen ironiskt. Det tillsammans med lagets insats och ett anskrämligt intro i Vida gör just nu att allt känns såååå oproffsigt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav vlk » fre nov 01, 2019 11:25 pm

PutteA skrev:Ja det är verkligen ironiskt. Det tillsammans med lagets insats och ett anskrämligt intro i Vida gör just nu att allt känns såååå oproffsigt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ja, det känns faktiskt riktigt B alltihopa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav bratsson » fre nov 01, 2019 11:29 pm

Glöm inte att twitter-kontot fortfarande är borttaget också [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Primeau » fre nov 01, 2019 11:35 pm

Pajasvarning på precis allt, hela föreningen känns lite på dekis; från att ha varit rankade tvåa i Europa till detta... på 1,5 år dessutom.... :clap:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Kloker » fre nov 01, 2019 11:39 pm

Jäntan Toresson (PR OCH KommunikationsCHEF) borde inte hon ha koll på detta?

Aningens pinsamt skimmer över DET HELA minst sagt!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Lakers-Leksand 31/10

Inläggav Stupet » lör nov 02, 2019 4:01 am

Skönt att läsa att man inte är ensam om att tycka att vårt intro är ett av hockeysveriges sämsta. Den personen som har satt upp introt verkar ju inte kunna ett skit om hur man ska få igång publiken när spelarna kommer in på isen. Skitdåligt!! Många div 1 och 2 klubbar har ju bättre intro än vi har.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster