Lakers VS RBK

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Lakers VS RBK

Inläggav Härmapan » lör okt 12, 2019 8:04 pm

Nån gång måste det såklart ske förändringar och jag har alltid gillat Cederquist (han borde komma för Suyvegård i rank 10 gånger av 10)
Däremot är det inte han som kommer att frälsa oss!

Att plocka in hela J20 till förmån för Gynge, JFK, EP med fler, som vissa anser, är ju inte lösningen!

Att kicka hela ledningen och spela med att juniorlag...? Det blir säkert bra... NOT!

Som jag ser det handlar det om att få igång de som ska göra skillnad! Att få få dem att tro på det de gör och få dem att börja leverera!

Jag vägrar tro att alla våra spelare plötsligt förvandlats till division1-spelare...

Jag kan inte komma på någon som jag tror mer på än Hallam och E när det gäller att vända detta!

Ni som vill att alla avgår - kom gärna med förslag på någon ni hellre vill ha...?

Jag tror och hoppas att det kommer in en spelförande back och en riktig sniper i truppen och sen vänder det!

JAG tror fortfarande på laget och jag hoppas innerligt att de också gör det!
Jag hoppas också att ingen i hela organisationen har lika sunkig fighting spirit som många här inne (nu syftar jag inte på någon speciell person utan på hela stämningen

Knyt handen och kämpa för fan!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Lakers VS RBK

Inläggav vlk » lör okt 12, 2019 8:26 pm

Härmapan skrev:Nån gång måste det såklart ske förändringar och jag har alltid gillat Cederquist (han borde komma för Suyvegård i rank 10 gånger av 10)
Däremot är det inte han som kommer att frälsa oss!

Att plocka in hela J20 till förmån för Gynge, JFK, EP med fler, som vissa anser, är ju inte lösningen!

Att kicka hela ledningen och spela med att juniorlag...? Det blir säkert bra... NOT!

Som jag ser det handlar det om att få igång de som ska göra skillnad! Att få få dem att tro på det de gör och få dem att börja leverera!

Jag vägrar tro att alla våra spelare plötsligt förvandlats till division1-spelare...

Jag kan inte komma på någon som jag tror mer på än Hallam och E när det gäller att vända detta!

Ni som vill att alla avgår - kom gärna med förslag på någon ni hellre vill ha...?

Jag tror och hoppas att det kommer in en spelförande back och en riktig sniper i truppen och sen vänder det!

JAG tror fortfarande på laget och jag hoppas innerligt att de också gör det!
Jag hoppas också att ingen i hela organisationen har lika sunkig fighting spirit som många här inne (nu syftar jag inte på någon speciell person utan på hela stämningen

Knyt handen och kämpa för fan!


Du slåss mot väderkvarnar...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers VS RBK

Inläggav PutteA » lör okt 12, 2019 8:44 pm

Vi borde alla kunna vara lite mer nyanserade när vi utvärdera laget i vårt hjärta här inne. Jag håller med, det ser inte bra ut. Men att ta till så drastiska saker som att kicka Hallam och även Evertsson är ju inte lösningen. Det borde ju de flesta här inne kunna inse!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers VS RBK

Inläggav Primeau » lör okt 12, 2019 9:09 pm

Kickar man Hallam så är det fritt fall, det är min uppfattning. Hallam gör sitt jobb, han är ett proffs. Men han kan inte trolla med knäna, han använder sig av de spelare som finns att tillgå. Jag kan tycka Cederqvist borde få mer speltid, men det kan ju finnas 1000 orsaker till varför han t ex inte lirar idag.
Den dag Sam Hallam lämnar VLH så kommer det bli en jättekrater att fylla.


Rögle har helt klart kikat på Växjö, fast Växjö verkar ha kikat på Väsby :?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Lakers VS RBK

Inläggav PutteA » lör okt 12, 2019 9:37 pm

Primeau skrev:Rögle har helt klart kikat på Växjö, fast Växjö verkar ha kikat på Väsby :?


Hehe, ja vem fasen vet. Känns ju lite så! Det jag kan tycka är lite sorgligt är när man tittar i Rögles bås så står där två ledare som vi mer eller mindre ratat i vår egen organisation. Varför vårdade vi inte Murphy när han slutade? Varför såg vi inte till att trycka in sån som Cam i vår A-lagsverksamhet när han var här. Det reagerade jag på då, och idag känns det lite tungt att se dom skörda framgångar i Rögles bås.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers VS RBK

Inläggav Stupet » lör okt 12, 2019 9:43 pm

Inte så konstigt med den mentaliteten som finns i klubben.
Hade inte Sam varit polare med Thermell tex så tror jag aldrig någonsin att Tobias hade kommit hit.
Vi får väl se hur det ser ut om 10 matcher till. Ser det lika dant ut då med 12 inspelade poäng så ska det bli intressant att höra vad vissa säger härinne.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Inläggav PutteA » lör okt 12, 2019 9:50 pm

Stupet skrev:Inte så konstigt med den mentaliteten som finns i klubben.
Hade inte Sam varit polare med Thermell tex så tror jag aldrig någonsin att Tobias hade kommit hit.
Vi får väl se hur det ser ut om 10 matcher till. Ser det lika dant ut då med 12 inspelade poäng så ska det bli intressant att höra vad vissa säger härinne.


Istället för att säga så, så lägg istället fram hur du tycker dom ska vända detta. Om dom ska kicka ledarna, vilka ska in, och hur ska dom se till att vända detta. Det är så lätt att gapa om förändringar. Men vad ska man göra tycker du, i detalj?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers VS RBK

Inläggav noneedforaname » lör okt 12, 2019 9:54 pm

Man får applådera Cam, Murphy och Rögle. Rögle spelar en genomtänkt, effektiv och underhållande hockey. Visst avdrag för filmningen som punkterade den lilla bubblan av hopp i slutminuterna.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Lakers VS RBK

Inläggav Stupet » lör okt 12, 2019 9:57 pm

Sen håller det inte i längden att ge vissa spelare chans på chans på chans utan att dessa levererar ett skit. Eller finns det ingen gräns i klubben? Sen dom som gör det bra dom får höra hemma i en 3:e eller 4:e lina. Det är ju verkligen till att ge spelare chansen. Eller så spelar dom inte alls. Tittar man på en spelare som Dominik Bokk i Rögle tex. Dom trodde stenhårt på honom om han bara fick chansen i första eller andra linan. Men nu är han i en 4:e lina eller så spelar han inte alls. Skillnaden på Rögle och Växjö är just där att även fast man tror på vissa spelare så finns det en gräns. Men här får man bara chans på chans sen spelar det ingen roll om du levererar eller inte, platsen är din i vilket fall. Det skapar noll konkurans om platserna. Alla i laget vet ju om att oavset hur bra eller dålig Pettersson är tex så är han given av ledarna som första center. Vilket för mig är helt obegripligt.
Detta är bara min åsikt om saken!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Inläggav Stupet » lör okt 12, 2019 10:03 pm

Jag tycker inte att man ska sparka någon.
Det jag däremot tycker är att man måste våga bänka någon av våra såkallade stjärnor. Det verkar ju inte funka att ge en helvetes massa chanser i uppställningen när det ändå inte vill lossna för dom. Chansa något annat då.
Vi har en massa centrar i laget. Men ändå sprider man inte runt dom mer. Varför inte testa Davidsson som första center ett tag tex?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Inläggav PutteA » lör okt 12, 2019 10:46 pm

Spelare med dåligt självförtroende bygger du knappast upp genom att bänka dom. Finns bara två vägar där. Antingen tålamod och försök på olika sätt att få dom att lyft. Tex genom att testa olika omgivningar, positioner. Andra alternativet är att avsluta samarbetet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers VS RBK

Inläggav Wolin » lör okt 12, 2019 11:23 pm

Någon ny röst måste in i båset, om det så är huvudtränare eller en ny assisterande , något måste hända i tränarstaben, det är tvunget med den utveckling som sker nu, risken är överhängande att det blir en enkelbiljett ner i allsvenskan annars. Även ledarna måste sätta laget före jaget.
Jag ser Hallam och Thermell stå och småprata med varandra i båset match efter match nu, inget händer, det är fakta..
Man ältar om gameplanen hela tiden, det händer nada
Alternativet är att inte göra nånting, bara vänta på kvalet neråt i vår. Alla som tror att de kommer vända detta tror jag dessvärre blir besvikna.

Övrigt, hemsk och horribel domarinsats i dagens match, när de tog en 2:a på Rögle när det var 15 sekunder kvar och troligtvis bara för att snygga till statistiken, sa allt .Det sista VLH behöver nu är dåliga domarinsatser som ger det andra laget fördelar.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Lakers VS RBK

Inläggav Stupet » sön okt 13, 2019 11:56 am

Med andra ord Putte så tycker du att vi ska fortsätta med Pettersson som vår första center tills att det lossnar om det lossnar. Det håller ju inte! Du säger att det inte är vägen att gå att bänka någon för att väcka självförtroende. Varför är då Cederqvist bänkad i match efter match som har självförtroende? Problemet som jag ser är att man tydligen inte vågar flytta ner Pettersson i 3:e linan istället. Varför värvade vi så jäkla många centrar isf när man aldrig ger typ Davidsson chansen som första center?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 13, 2019 2:05 pm

Klart man vågar. Men då kommer ju frågan. Vad vill man uppnå med det då de tre kedjorna ska vara jämna. Tycker du andra och tredje öser in poäng eller?

Tycker det är modigare att köra vidare med Pettersson.

Cederqvist borde kunna få chansen i någon lina men är ingen game changer.

Problemet är inte en spelares vara eller inte vara. Hela laget måste höja sig som grupp.

Jag tycker man ska jobba på till omgång 15 ungefär för att se hur det ser ut för då har alla mött alla och man kan få en rimlig bild av läget.

Kanske bänka någon tillfälligt. Plocka in någon om det finns. Osv
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers VS RBK

Inläggav PutteA » sön okt 13, 2019 6:25 pm

Exakt!!! Ska du ta till åtgärder så måste det ju vara något som ger effekt. Ceder är en spelare på uppgång som inte påverkas av en petning på samma sätt som en etablerad stjärna. En sån som Ceder tar detta mer som att ”jävlar vad jag ska visa dom när jag får chansen”. Medan en etablerad petad spelare sänker sitt självförtroende ännu mer. Det är därför det bara finns två vägar för Emil. Antingen behåller man tron på honom och fortsätter ge han chansen i hopp om att det ska lossna. Eller avslutar man samarbetet. Det är här ledarskapet kommer in. Jag är säker på att dom internt har satt upp hur länge dom har tålamod med både laget och enskilda spelare. Men jag tror inte dom är där ännu på ett antal matcher. Om det inte lyft mellan 15-20 matcher då kommer saker att hända.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers VS RBK

Inläggav Stupet » sön okt 13, 2019 11:46 pm

Du menar alltså att en rutinerad och etablerad stjärna inte klarar av en petning. Då skulle jag inte kalla det för en stjärnspelare.
Tyvärr Putte jag ser faktiskt inte att Evertsson skulle kicka Pettersson efter 15-20 matcher och jag ser inte heller att Sam skulle bänka honom oavset hur dåligt det ser ut.
Jag hoppas att det släpper för Emil snart för hans egen skull i första hand. Men klubb byte tror jag inte kommer att ske för Pettersson.
Sen på frågan från stenhårt om jag tycker att 2:a och 3:e öser in poäng. Svaret är nej det tycker jag inte. Men varför värvade vi in så många spelare som kan spela på centerpositionen om vi inte kan testa någon ny center? Varför inte sätta ut Pettersson på kanten?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers VS RBK

Inläggav PutteA » tis okt 15, 2019 9:40 am

Stupet skrev:Du menar alltså att en rutinerad och etablerad stjärna inte klarar av en petning. Då skulle jag inte kalla det för en stjärnspelare.
Tyvärr Putte jag ser faktiskt inte att Evertsson skulle kicka Pettersson efter 15-20 matcher och jag ser inte heller att Sam skulle bänka honom oavset hur dåligt det ser ut.
Jag hoppas att det släpper för Emil snart för hans egen skull i första hand. Men klubb byte tror jag inte kommer att ske för Pettersson.
Sen på frågan från stenhårt om jag tycker att 2:a och 3:e öser in poäng. Svaret är nej det tycker jag inte. Men varför värvade vi in så många spelare som kan spela på centerpositionen om vi inte kan testa någon ny center? Varför inte sätta ut Pettersson på kanten?


Det handlar inte om att vara stjärnspelare, etablerad utan om ren psykologi. En spelare i unga år vet att en del av hans vardag blir att nöta bänk, men att det gäller att ta chansen när den kommer. En etablerad ”stjärna” vet att dom är värvade för att leverera. Gör dom inte det utan maskineriet hackar så trycks ju självförtroendet sakta ner i stövlarna. Det enda sättet att rädda dom är ju att fortsätta tro på dom och bara ge dom istid och hoppas att det vänder. Att bänka den typen av spelare genererar ju ännu mer frustration. Titta på hur Hallam hanterar Shinnimin. Trots dumheterna nu senast i boxplay så får han tex fortsatt förtroende i PK. Varför? Jo, Hallam vet vilken känslomänniska Shinnimin är och att ta bort honom ifrån dessa kritiska lägen är en signal som istället skulle sänka Shinnimin som spelare. Psykologi, smart ledarskap. När du sedan hamnar i ett läge där du inser att spelaren inte kommer lyfta, då ör det dags att tacka varandra för ett gott samarbete.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers VS RBK

Inläggav bratsson » tis okt 15, 2019 10:36 am

PutteA skrev:
Stupet skrev:Du menar alltså att en rutinerad och etablerad stjärna inte klarar av en petning. Då skulle jag inte kalla det för en stjärnspelare.
Tyvärr Putte jag ser faktiskt inte att Evertsson skulle kicka Pettersson efter 15-20 matcher och jag ser inte heller att Sam skulle bänka honom oavset hur dåligt det ser ut.
Jag hoppas att det släpper för Emil snart för hans egen skull i första hand. Men klubb byte tror jag inte kommer att ske för Pettersson.
Sen på frågan från stenhårt om jag tycker att 2:a och 3:e öser in poäng. Svaret är nej det tycker jag inte. Men varför värvade vi in så många spelare som kan spela på centerpositionen om vi inte kan testa någon ny center? Varför inte sätta ut Pettersson på kanten?


Det handlar inte om att vara stjärnspelare, etablerad utan om ren psykologi. En spelare i unga år vet att en del av hans vardag blir att nöta bänk, men att det gäller att ta chansen när den kommer. En etablerad ”stjärna” vet att dom är värvade för att leverera. Gör dom inte det utan maskineriet hackar så trycks ju självförtroendet sakta ner i stövlarna. Det enda sättet att rädda dom är ju att fortsätta tro på dom och bara ge dom istid och hoppas att det vänder. Att bänka den typen av spelare genererar ju ännu mer frustration. Titta på hur Hallam hanterar Shinnimin. Trots dumheterna nu senast i boxplay så får han tex fortsatt förtroende i PK. Varför? Jo, Hallam vet vilken känslomänniska Shinnimin är och att ta bort honom ifrån dessa kritiska lägen är en signal som istället skulle sänka Shinnimin som spelare. Psykologi, smart ledarskap. När du sedan hamnar i ett läge där du inser att spelaren inte kommer lyfta, då ör det dags att tacka varandra för ett gott samarbete.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Eller så kanske man behöver en tankeställare som får igång hjärnan och du börjar tänka på andra sätt och kommer upp ur hålet. Finns inga givna svar på hur man skall göra utan VLH har nog tänkt på detta mer än vad någon av oss har här inne och dom har nog full fart på det psykiska i truppen.

Trampar man vatten hjälper det inte att nöta på utan man får vända och vrida på saker och ting.

Som till exempel att ta spelarbussen till hemmamatcherna för det psykologiska. Hjärnan är lurig [emoji28]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers VS RBK

Inläggav Jck » tis okt 15, 2019 2:50 pm

Det där med hur man hanterar en bänkning är både väldigt individuellt och väldigt från fall till fall även för en individ.

Det är dock alltid ett risktagande från tränarstabens sida att ta till sådana metoder men någonstans tycker jag att man har kommit dit där man behöver börja ta risker och visa att nu är det allvar.

Jag har själv blivit bänkad/ersatt i lag många gånger i livet och jag har tacklat det både som att "nu jävlar skiter jag i det här" och "nu jävlar ska jag visa dom" så det finns inga 100% rätta svar vill jag påstå.
Men någonstans måste man ju börja göra något för effekt, alternativt sluta rodda om i femmorna helt i ett antal matcher om man tror att lugn och trygghet är vägen till bättring.

Just nu tycker jag mest man tar fram stora tombolan hela tiden och det gynnar inte någon. Personligen känns det som det stora antalet centrar ligger oss till last. Majoriteten av forwardsbesättningen har snart gått som både center och vinge och det kan inte vara lätt för ett mönster att sätta sig i spelet.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Lakers VS RBK

Inläggav vlk » tis okt 15, 2019 3:07 pm

Jck skrev:Det där med hur man hanterar en bänkning är både väldigt individuellt och väldigt från fall till fall även för en individ.

Det är dock alltid ett risktagande från tränarstabens sida att ta till sådana metoder men någonstans tycker jag att man har kommit dit där man behöver börja ta risker och visa att nu är det allvar.

Jag har själv blivit bänkad/ersatt i lag många gånger i livet och jag har tacklat det både som att "nu jävlar skiter jag i det här" och "nu jävlar ska jag visa dom" så det finns inga 100% rätta svar vill jag påstå.
Men någonstans måste man ju börja göra något för effekt, alternativt sluta rodda om i femmorna helt i ett antal matcher om man tror att lugn och trygghet är vägen till bättring.

Just nu tycker jag mest man tar fram stora tombolan hela tiden och det gynnar inte någon. Personligen känns det som det stora antalet centrar ligger oss till last. Majoriteten av forwardsbesättningen har snart gått som både center och vinge och det kan inte vara lätt för ett mönster att sätta sig i spelet.


Rhettshani bänkades rejält och vann sedan poängligan i slutspelet...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers VS RBK

Inläggav Härmapan » tis okt 15, 2019 4:17 pm

Ja, och Vampola bänkades och försvann...

Finns inte någon ensidig tydlig koppling!

Men visst: tror man att EP är för bekväm/lat och behöver tillrättavisas för att komma igång så ska han naturligtvis bänkas och bestraffas!

Nu är jag inte insatt i vare sig EP’s situation eller lagets dynamik så jag vill inte uttala mig om rätt eller fel... Det lämnar jag över till ledningen av laget och utgår ifrån att de har bättre beslutsunderlag än vi här på forumet!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster