LIF - VLH 2019-10-05

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav Svartvadet » lör okt 05, 2019 5:34 pm

ENKELT?! :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav Varanen » lör okt 05, 2019 5:35 pm

Mmm...lika enkelt som Holmberg har att hitta maskorna i krysset. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav Härmapan » lör okt 05, 2019 5:36 pm

Borde varit typ 9-1 men man får vara glad för det lilla...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav PutteA » lör okt 05, 2019 5:48 pm

Gott med tre pinnar men satan vad man hamnar på hälarna i egen zon i slutet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav smashinlovely » lör okt 05, 2019 6:14 pm

Såg bara andra halvan av matchen. Är inte imponerad, framförallt försvarsspelet var en nivå sämre nu än mot Malmö. Tur att Leksands anfallsspel gick i ultrarapid (som Fasths sidledsförflyttning vid 1-3 målet.).

Men vi behöver få vinna även med dåliga insatser.

I mina ögon var vi mer värda 2 poäng mot Malmö än 3 mot Leksand sett till vår egen insats.
Tur att Leksand var sämre än oss och nu har vi lite medvind med oss till matchen mot gnällbältets högborg.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav Svartvadet » lör okt 05, 2019 6:43 pm

Det går fort att få bra självförtroende.

En vinst till mot Örebro, så blir kommentarerna helt plötsligt "Växjö går för tredje raka"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav PutteA » lör okt 05, 2019 6:50 pm

smashinlovely skrev:Såg bara andra halvan av matchen. Är inte imponerad, framförallt försvarsspelet var en nivå sämre nu än mot Malmö. Tur att Leksands anfallsspel gick i ultrarapid (som Fasths sidledsförflyttning vid 1-3 målet.).

Men vi behöver få vinna även med dåliga insatser.

I mina ögon var vi mer värda 2 poäng mot Malmö än 3 mot Leksand sett till vår egen insats.
Tur att Leksand var sämre än oss och nu har vi lite medvind med oss till matchen mot gnällbältets högborg.


Jag tror snarare att dom hade fokus på försvarsspelet idag och hålla ner målen bakåt, vilket man lyckades med. Dom pratade om att man ville grisa till sig en seger vilket man gjorde.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav Härmapan » lör okt 05, 2019 7:15 pm

PutteA skrev:
smashinlovely skrev:Såg bara andra halvan av matchen. Är inte imponerad, framförallt försvarsspelet var en nivå sämre nu än mot Malmö. Tur att Leksands anfallsspel gick i ultrarapid (som Fasths sidledsförflyttning vid 1-3 målet.).

Men vi behöver få vinna även med dåliga insatser.

I mina ögon var vi mer värda 2 poäng mot Malmö än 3 mot Leksand sett till vår egen insats.
Tur att Leksand var sämre än oss och nu har vi lite medvind med oss till matchen mot gnällbältets högborg.


Jag tror snarare att dom hade fokus på försvarsspelet idag och hålla ner målen bakåt, vilket man lyckades med. Dom pratade om att man ville grisa till sig en seger vilket man gjorde.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ja, men räkna antalet kvalificerade chanser idag!

Holmberg hade kunnat leda skytteligan efter idag om han inte spelat som Stevie Wonder!

Vi skar otroligt mycket lägen och håller hyggligt tätt bakåt!

Lite ingjutet självförtroende, något nyförvärv, lite flyt och sen står vi på Stortorget i vår!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav PutteA » lör okt 05, 2019 7:17 pm

Härmapan skrev:
PutteA skrev:
smashinlovely skrev:Såg bara andra halvan av matchen. Är inte imponerad, framförallt försvarsspelet var en nivå sämre nu än mot Malmö. Tur att Leksands anfallsspel gick i ultrarapid (som Fasths sidledsförflyttning vid 1-3 målet.).

Men vi behöver få vinna även med dåliga insatser.

I mina ögon var vi mer värda 2 poäng mot Malmö än 3 mot Leksand sett till vår egen insats.
Tur att Leksand var sämre än oss och nu har vi lite medvind med oss till matchen mot gnällbältets högborg.


Jag tror snarare att dom hade fokus på försvarsspelet idag och hålla ner målen bakåt, vilket man lyckades med. Dom pratade om att man ville grisa till sig en seger vilket man gjorde.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ja, men räkna antalet kvalificerade chanser idag!

Holmberg hade kunnat leda skytteligan efter idag om han inte spelat som Stevie Wonder!

Vi skar otroligt mycket lägen och håller hyggligt tätt bakåt!

Lite ingjutet självförtroende, något nyförvärv, lite flyt och sen står vi på Stortorget i vår!


[emoji1787][emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 05, 2019 11:19 pm

Varanen skrev:Så j-a enkelt! :hbang:


Den kommentaren har vi inte blivit bortskämda med iår. Jävligt skönt att se den kommentaren.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav Svartvadet » lör okt 05, 2019 11:23 pm

Ni har rätt i antalet lägen. Holmberg har hela FYRA kvalificerade chanser, varav två är i princip friläge. Gör nada. Bernhardt hade friläge, likaså Gynge. Horak hade också ett jätteläge att göra sin andra.

Med facit i hand, så är utdelningen inte där riktigt än. Hoppas det blir ketchupeffekt snart.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav Stupet » sön okt 06, 2019 2:08 am

Känslan är däremot fortfarande att det börjar bli dags att bänka Emil Pettersson eller testa honom på kanten istället. 1+1 och -3 på 8 matcher är verkligen inte vad någon hade hoppats på av vår 1:a center. Trodde det skulle släppa efter att han gjorde mål men tyvärr inte.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav WilleWestern » sön okt 06, 2019 3:02 pm

Spela defensivt, destruktivt och fokusera på kontringar. Man spelar alltså som det bottenlag man är. Helt perfekt

https://www.svenskafans.com/hockeyzon/v ... ler-608063
WilleWestern
Forumamatör
 
Inlägg: 15
Blev medlem: lör mar 02, 2019 9:51 pm

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav bratsson » sön okt 06, 2019 4:56 pm

WilleWestern skrev:Spela defensivt, destruktivt och fokusera på kontringar. Man spelar alltså som det bottenlag man är. Helt perfekt

https://www.svenskafans.com/hockeyzon/v ... ler-608063
Ja börja om och spela från grunden och så kommer finliret framåt vårkanten.
Sedan så kommer Ilari Melart ta en 5a efter att ha gjort en perfekt tackling på Mikael Lindkvist, Växjö klarar av det och vinner 2 raka mot Färjestad och får ställa sig på Stortorget. [emoji3590]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: LIF - VLH 2019-10-05

Inläggav Lakershjärta71 » sön okt 06, 2019 8:21 pm

Svartvadet skrev:Ni har rätt i antalet lägen. Holmberg har hela FYRA kvalificerade chanser, varav två är i princip friläge. Gör nada. Bernhardt hade friläge, likaså Gynge. Horak hade också ett jätteläge att göra sin andra
Med facit i hand, så är utdelningen inte där riktigt än. Hoppas det blir ketchupeffekt snart.
I Holmbergs fall så verkar det som att hur mycket han tränar på avslut så blir han inte bättre. Han måste väl fråga sig själv varför han inte gör mål! Sätter han över huvud taget inte av timmar själv för att bli en bättre avslutare?
Varför tar man inte efter Elias P som tränat stenhårt på avslut och sitt skott? Det borde alla spelare göra.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster