Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Stupet » lör sep 28, 2019 8:29 pm

Risken är att man kommer inse detta försent när det gått typ 25-30 matcher och vi ligger tvärsist i tabellen.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Varanen » lör sep 28, 2019 8:29 pm

PutteA - Du har givetvis rätt i sak, men kör inte med att vi har otur när jag skojat i två dagar om att LHC skyllt på otur i 20 år. :oops: Vi får inte bli det nya "oturslaget". Bäst egentligen, men de små marginalerna dansar mazurka på fel sida.

I morgon orkar jag säkert vara konstruktiv igen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Lakersfan_03 » lör sep 28, 2019 8:40 pm

Powerplay oroar dig? Det är väl det enda vi har levererar i. Endast djurgården har högre % i PP.

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Flamma » lör sep 28, 2019 8:46 pm

Fan vi har ju börjat att hänga på Öster
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 28, 2019 8:51 pm

Otur kan man skylla på i en match men nu har vi förlorat ett par och dessutom mot LHC som spelmässigt är sämre. Att truppen inte håller är jag tveksam till. Det kan vända med lite mål framåt eller något nyförvärv som får saker att falla på plats. Det viktiga är att förlusterna byts till segrar.

Idag gör vi inte mål framåt och bjuder bakåt. Eliminera en av dem och vi vinner idag. Jag tror att en backa kan stabilisera spelet som gór att segrar börjar komma.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Towen » lör sep 28, 2019 8:57 pm

"Det viktiga är att förlusterna byts till segrar " - Du är helt säker i den skarpa iakttagelsen eller? :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav steve_saviano_theking » lör sep 28, 2019 9:01 pm

Stupet skrev:Vilken jävla skit!! Sämsta jag sett för oss i SHL.
Värdelöst. Blir det ingen förändring i laget nu så blir det aldrig slutspel ALDRIG!!
Varsågoda att säga att man överdriver.
Men detta är verkligen skitdåligt!!


Det är inte slutspel vi ska fokusera på, det vi ska fokusera på är att undvika kval. Men det är lugnt, vi har ju helige Hallam vid rodret, allt löser sig...

Men ärligt talat så har vi underpresterat hela tiden sen säsongen 17/18. Hur länge ska Hallam kunna leva på gamla meriter, det behövs förändring. Han verkar inte kapabel till att åstadkomma en förändring. Jag blir inte förvånad om vi sparkar med Hallam med 5-10 omgångar kvar, när det är försent. Precis som Djurgården gjorde med Hardy Nilsson när de åkte ur. Hardy var precis som Hallam en helig ko ganska länge då.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Primeau » lör sep 28, 2019 9:06 pm

Otur? :lol:

Allt snack om att Växjö är en toppklubb kan vi bara glömma, det andas amatörism både på och utanför isen. VLH tillhör bottenskrapet och nu gäller det att försöka ha två, helst fyra, lag bakom sig när grundserien är avklarad. Hur nu det ska gå till...?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Wolin » lör sep 28, 2019 9:07 pm

Jag undrar vad nästa ursäkt blir, "vi har bara förlorat 5 matcher på kort tid, ingen hade märkt det om vi hade varit i november månad " :roll:

Det som förvånar mig är att man från ledningens sida verka sitta helt lugnt i båten , att segrarna kommer bara man väntar ut det. Brukar inte vara Lakers melodi att inte agera..


Jaga en ny målvakt skulle jag säga, de ligger klart under gränsen i räddningsprocent.
Hitta någon som kan komma in och göra de där matchavgörande räddningarna, det har vi inte i idag mer än i någon enstaka match, men det håller inte med tiden.
Börja längst bak och täpp till där, fortsätt sedan med någon stabil back.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav PutteA » lör sep 28, 2019 9:13 pm

Corsi är något som visar om du är förtjänt av den utdelning du har. Corsi brukar visa vilka som för tillfället har tur och vilka som har otur. Jag skulle vilja se en upldaterad Corsitabell. Tittar vi bara på skott på mål så har vi redan där en Corsi på 55. Då ska vi ha med både skott utanför och blockade. Tur och otur låter fullt i en dels huvud, men vi kan säga förtjänt och oförtjänt då. Rent statistiskt ska det vända.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16437
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Kloker » lör sep 28, 2019 9:14 pm

Höneröven är den som ska sitta på presskonferensen och förklara sig.

Höneröven verkar sitta i skyddad verkstad med en massa penningar som INTE levererar!!!

Dags att ställa lite KRAV på HÖNERÖVEN!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Wolin » lör sep 28, 2019 9:24 pm

PutteA skrev:Corsi är något som visar om du är förtjänt av den utdelning du har. Corsi brukar visa vilka som för tillfället har tur och vilka som har otur. Jag skulle vilja se en upldaterad Corsitabell. Tittar vi bara på skott på mål så har vi redan där en Corsi på 55. Då ska vi ha med både skott utanför och blockade. Tur och otur låter fullt i en dels huvud, men vi kan säga förtjänt och oförtjänt då. Rent statistiskt ska det vända.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Kan Corsi även mäta spelarnas självförtroende, gruppens sammanhållning , stämning osv?
Dessa parametrar är väl också nog så viktiga i ett lagspel tänker jag
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Primeau » lör sep 28, 2019 9:28 pm

Wolin, detta skulle ha skötts tidigare; VLH åkte som bekant ut tidigt så Evert Hall har haft gott om tid på sig att ställa ett slagkraftigt lag på isen. Nu blir det till att jaga horbultar och rejects igen; Netik, Pilar, Junttilla och liknande ”frälsare”. Och lycka till med målvaktscirkusen (vi har JVM-målisen utlånad till Almtuna), speciellt detta ska bli intressant att följa.

Evert Hall har knappt inte lyckats få fram ett enda vettigt nyförvärv till i år. Visst, Gynge, Pettersson och Erixson är ju välkända namn, men kollar man deras stats så ser man ju att dom antingen varit långtidsskadade eller inte haft några större framgångar på bra många säsonger. Det går fort i hockey, på två-tre år hinner mycket förändras. Nä, hela lagbygget känns som en lat Gösser-i-hängmattan-lösning; lite unga killar som inte platsat hos våra konkurrenter kombinerat med hemvändare, spelare som varit här förut. För ett bra tag sedan.
JFK och Bodie var dom enda som kändes som fräscha nyförvärv, tyvärr har ingen av dom än så länge motsvarat förväntningarna. Inte på långa vägar.

Jonas Engström gillar jag, alltid nåt.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 28, 2019 9:34 pm

Towen skrev:"Det viktiga är att förlusterna byts till segrar " - Du är helt säker i den skarpa iakttagelsen eller? :wink:


Ja.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Kloker » lör sep 28, 2019 10:01 pm

Corsi, diskussionsavsugningar och förnekande funkar inte längre.

Det osar ruttet. Fy fan!

Man får ju för fan nypa sig i armen så jävlaranamma satans pissbajsigt unket bedrövligt Växjö Lakers levererar.

AGERA för i HELVETE!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav PutteA » lör sep 28, 2019 10:07 pm

Hur ska dom agera? Nya spelare? Eller?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16437
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Towen » lör sep 28, 2019 10:30 pm

1. En magnifik PP-back in. Någon som egentligen är för bra för SHL.

2. En excellent tvåvägsback in. Någon som egentligen är för bra för SHL.

3. Köp tillbaka JÖNSSON. Låt han flyga privatjet ToR till Karlstad varje vecka.


Det behöver uppriktigt inte vara svårare än så.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Kloker » lör sep 28, 2019 10:41 pm

Vad tycker du själv? Och kom nu inte pletande om samma dravels som tidigare.

VLH suger kuk och spelar som en hoper förbannat bra välbetalda cunts! Höneröven borde ifrågasättas OCH varför i helvete har man en styrelse som består av sådana som du - nickedockor?

Tycker du annat?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav bratsson » lör sep 28, 2019 10:55 pm

Laget kan börja med att förstå att dom inte är bättre än så här och sedan spela utefter laget dom verkligen är. Får nöta ner motståndarna istället för att försöka dra sin gubbe på blå så dom kommer fri mot en målvakt som slutat ta puckar i friläge.

Don efter person

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Wolin » lör sep 28, 2019 11:37 pm

Jag kan lite om Corsi, men jag har svårt att se att det är där skon klämmer, först och främst måste laget fungera, annars man kan lägga in hur mycket siffror/statistik som helst i diverse datasystem det kommer inte hjälpa. Det är gruppen som måste synka med varandra i första hand, det är en lagsport vi talar om.

Jag tycker personligen Corsi bara låter som ännu en undanflykt/ursäkt. Även om det säkert kan vara till hjälp för redan välfungerande lag, det är långt ifrån vad Lakers idag, då är det annat som bör prioriteras.

Byt ut målvakt är mitt främsta förslag, de sa för 2 matcher sedan nånting om att de inte klickat med försvaret,
tror det snarare ligger i den egna prestationen. Även om försvaret också underpresterat rejält bitvis, så kan man inte enbart skylla på att man inte klickat.
Fasth tror jag har haft sin storhetstid dessvärre, han är inte alls på samma nivå som tidigare. Andrèn kan fungera som andra keeper i SHL men inte första, talar om nuvarande prestationer, vilket man måste.

Värvningarna, man har går för mycket på namnet och på vad man presterat tidigare som Primeau skrev, inte på vad man presterat senaste säsongen i sin dåvarande klubb.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Stagger Lee » lör sep 28, 2019 11:49 pm

Tjockisar som är bortskämda. 2, 10, 14, 22, 30 och 81.
Sen ber jag Om ursäkt Sam för man får tydligen inte vara kritisk utan du blir grinig.

Har ni fyllt år färdigt snart, ni har nu nått botten och kan bara flyta uppåt hoppas jag.

Börjar det inte bli en trend med dessa seriestarter?
Kanske något för sportchefen att tänka på .

Men enligt honom är laget bra nog. Vad är felet då?
Lutar isen åt fel håll?
Är det olika stora målramar?
Är domarna ett syndikat som vars ända uppgift är att straffa VLH?

Eller är det några som är lite självgoda och lite mätta för de andra har inte fattat än?

Självkännedom och spela därefter. Självkännedom och värva därefter.

Förra året tyckte jag nr. 6 var sämst, nu är han bäst.
Är det han som utvecklats eller tvärtom.

Skämmes Sam. Skämmes Henrik.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stagger Lee
Forumamatör
 
Inlägg: 10
Blev medlem: fre sep 27, 2013 10:19 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav PutteA » lör sep 28, 2019 11:53 pm

Wolin skrev:Jag kan lite om Corsi, men jag har svårt att se att det är där skon klämmer, först och främst måste laget fungera, annars man kan lägga in hur mycket siffror/statistik som helst i diverse datasystem det kommer inte hjälpa. Det är gruppen som måste synka med varandra i första hand, det är en lagsport vi talar om.

Jag tycker personligen Corsi bara låter som ännu en undanflykt/ursäkt. Även om det säkert kan vara till hjälp för redan välfungerande lag, det är långt ifrån vad Lakers idag, då är det annat som bör prioriteras.


Nej, Corsi är ju egentligen totalt ointressant för fungerande lag där allt redan finns på plats. Corsi ger ju bara svar om ett lag går bättre än det borde göra eller sämre än det borde. Ett lag som tex ligger i toppen av tabellen och har ett lågt Corsi har ju fått bättre betalt än vad dom borde fått enligt prestationen. Och ett sånt lag kommer det vända utför till slut. Kolla LHC i fjol i starten av säsongen. Man gick fram som en ångvält och ledde serien. Men jag tror det var Sanny som påpekade deras Corsi och att den var alldeles för dålig för den platsen dom då innehade. Verkligheten kom ikapp LHC och dom sjönk som en gråsten i tabellen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16437
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav vlk » lör sep 28, 2019 11:57 pm

Hallam - Evertsson Magin är till ända. Det finns ingen magi längre. Jag ser bara ett sönderläst trubbigt spel. Ingen hunger, ingen kraft.

Ta bara Rahimi. Han är som en stor babys. Motståndaren huserar fritt framför mål och han bara tittar på. Hade jag varit Hallam hade jag beordrat tuffa tag framför mål och en annan attityd. Någon måste leda detta deprimerade lag, leda dem ut från den mörka grottan där alla hänger med huvudet.

Sen får Evertsson ransaka sig och börja om på backsidan. Mycket negativt samspelar. Nyförvärven håller inte alls. Högberg tar inte nästa steg. Rahimi verkar mest åka och mysa. Ett par backar är knappt allsvensk klass.

Tre bra backar måste in.

Målvakterna, tja, det är Evertssons sak att lösa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav PutteA » sön sep 29, 2019 12:03 am

Tänk på att det är nya regler i år också gällande spelet framför målen. Det är tuffare nu när det gäller tex att boxa ut. Backarna måste hitta nya sätt att agera framför eget mål för att inte riskera utvisningar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16437
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Stagger Lee » sön sep 29, 2019 12:08 am

PutteA skrev:Tänk på att det är nya regler i år också gällande spelet framför målen. Det är tuffare nu när det gäller tex att boxa ut. Backarna måste hitta nya sätt att agera framför eget mål för att inte riskera utvisningar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Försöker du hitta orsaker till eländet eller?

Misstänker att nr 6. är en av de billigare backarna jämfört med nr. 2 och 4.

Ingen ko på isen än men DET MÅSTE FINNAS SJÄLVINSIKT FRÅN OCH MED NU.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stagger Lee
Forumamatör
 
Inlägg: 10
Blev medlem: fre sep 27, 2013 10:19 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav PutteA » sön sep 29, 2019 12:17 am

Stagger Lee skrev:
PutteA skrev:Tänk på att det är nya regler i år också gällande spelet framför målen. Det är tuffare nu när det gäller tex att boxa ut. Backarna måste hitta nya sätt att agera framför eget mål för att inte riskera utvisningar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Försöker du hitta orsaker till eländet eller?

Misstänker att nr 6. är en av de billigare backarna jämfört med nr. 2 och 4.

Ingen ko på isen än men DET MÅSTE FINNAS SJÄLVINSIKT FRÅN OCH MED NU.



Skickat från min iPhone med Tapatalk


Nej, jag har varit kritisk tidigare, framför allt efter Skellefteå matchen men även efter segern mot IKO. Mot LHC tycker jag det görs väldigt mycket bra saker. Och då blir man kallad både det ena och andra här inne. Jag är ingen JÄVLA nickedocka utan uttrycker MIN åsikt.

Precis vad en viss Kloker här alltid gör. Spyr ut sina åsikter om allt och alla. Dessutom ska alla ha öknamn. Bara för att man tycker nått motsatt från dig kloker betyder det inte att man går någon annans ärende. Men det är väl det konspiratoriska i dig som vill ha det på det sättet. Du får kalla mig vad fan du vill. Men det är MINA åsikter och ingen annans.

Och ja, jag tycker Lakers är klasser bättre än LHC ikväll, förlusten till trots.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16437
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Stagger Lee » sön sep 29, 2019 12:43 am

Klasser bättre?
Att låta någon åka omkring där det är bekvämt är klasser bättre!?

Tycker inte att LHC är så mycket bättre men de behöver inte göra mycket för att störa VLH.

Mycket smartare mycket enklare då det bara finns en back i VLH som är bekväm med pucken (6).

Men låt oss inte bort se från elefanten i rummet. Nr 2 kan inte åka skridskor, han blir från åkt av inlandsisen vid varje byte.

Det har helt enkelt blivit fel från början, då erkänner man och gör om.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stagger Lee
Forumamatör
 
Inlägg: 10
Blev medlem: fre sep 27, 2013 10:19 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Lakershjärta71 » sön sep 29, 2019 1:52 am

PutteA skrev:Hur ska dom agera? Nya spelare? Eller?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det funkar ju inte att byta ut halva laget under säsong även om man ibland skulle vilja. Nu får man köra på det här eller börja om i HA och ta konsekvenserna av ett undermåligt lagbygge, IGEN!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav DeLarge » sön sep 29, 2019 2:07 am

St Louis Blues låg sist efter halva säsongen.

Gick bra för dem sen.

Ses på stortorget.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Towen » sön sep 29, 2019 2:49 am

Fast de har en lite annan budget att jobba med när de skall ut och köpa en ny backupp$ättning va'? :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav StenhårtSlagskott » sön sep 29, 2019 6:41 am

Sitt lugnt i båten. Segrarna kommer. Defensiven måste upp så där kan behövas lite stridskasss. Vi har varit minst lika bra eller bättre än motståndarna långa stunder med undantag Luleå borta och Skellefteå hemma. Det betyder dock inte att vi kommer börja vinna matcher men det finns förutsättningar.

Ledningar tappas på ett osunt sätt där laget inte kan kapitalisera på en ledning med en stark defensiv och enkla mål.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Lakersfan_03 » sön sep 29, 2019 8:12 am

Det som varit våran framgångssaga är ju kontinuitet och tålamod. Att folk ens överväger att man ska kicka hallam är ju patetiskt. Sam hallam och Evertsson sitter säkrast i hela shl med all rätt. Sam ska ingenstans, rögle ligger 1a och Oskarshamn på slutspel, mycket kommer förändras.



Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Primeau » sön sep 29, 2019 8:17 am

Nu går vi in i oktober. VLH har snittat 0,5p per match under inledningen. Jag kan hålla med om att det borde varit fler poäng sett till spelet, bl a DIF hemma skulle man ha vunnit. Så om VLH fördubblar poängsnittet under oktober månad, det borde man kunna mäkta med, tror jag på följande scenario:

3/10 VLH-MIF 1p
5/10 LIF-VLH 0p
10/10 ÖHK-VLH 1p
12/10 VLH-RBK 0p
17/10 FHC-VLH 0p
19/10 VLH-BIF 3p
24/10 HV-VLH 0p
26/10 VLH-LHC 2p
31/10 VLH-LIF 0p

Med reservation för att jag kanske är lite för positiv, t ex väntar närmast MIF. Dom är tunga, såna lag brukar VLH har svårt att hävda sig mot. Peter Andersson brukar kunna manövrera ut Hallam med ren tjurighet, men jag tippar ändå att det blir en poäng där. Sen ser det mörkt ut igen under större delen av månaden. Med lite flax kan man sprattla till mot antingen ÖHK eller BIF, dom verkar också sopiga i år. Att vi ska kunna skrälla och ta poäng mot lagen i toppen ser jag som en omöjlighet med detta målvakts- och backspelet. Även forwards måste höja sig, effektiviteten är ju bedrövlig, i nivå med fjolårets bleka insats. VLH är sämst på det mesta (utom PP), därav tabellplaceringen.

November väntar jag med, men vi inleder mot Luleå 2/11 -> VLH-LHF 0p...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav StenhårtSlagskott » sön sep 29, 2019 9:42 am

Snyggt. Gillar din lite mer funderande post.

Tar vi bara 7p på kommande 9 matcher så bör man agera. Och då menar jag inte att sparka hallam utan att ta in någon chansvärvning.

Tror oktober månad kommer bli ett lyft. Kan ju knappast gå sämre :D
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Linköping HC - Växjö Lakers 28/9

Inläggav Aleks » sön sep 29, 2019 10:29 am

Det var längesedan det var så mycket snack i matchtrådarna iaf, det är ju positivt.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster