26/9 VLH-IKO 19.00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav vlk » fre sep 27, 2019 8:11 am

Backsidan har tappat enormt i pondus sedan vi gjorde om Rahimi från bulldozer till baby.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav bratsson » fre sep 27, 2019 8:53 am

Person skrev:Kollar vi backsidan så handlar det mycket om skridskoåkning. Vi har för många tröga spelare. Visst behöver man ett par rejäla spelare som inger respekt samt är skickliga i boxplay och när matcher ska stängas. Då vi har Rahimi, Erixon och Andersson, vad är syftet med att ta in Bernhardt och förlänga Bohm? Bodie är inte heller tillräckligt bra och skicklig skridskoåkare för att sticka ut ur mängden, dagens hockey handlar mycket om fart och teknik. Det är ingen slump att DIF och HV har de bästa backsidorna, alla deras backar är mer tekniska än våra. Det blir alltför ofta statiskt och lättläst när Lakers ska sätta igång spelet bakifrån. Jag hade önskat att vi hade något liknande på backsidan:
X/Bodie-Rahimi
X/Nässén (han måste få lite speltid och förtroende)-Erixon
Högberg-Andersson

Jag ser verkligen ingen plats för Bernhardt eller Bohm i detta lag. Inte för att de inte håller SHL-nivå, men vi har redan spelare som gör deras jobb fast lite bättre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja vi har haft det innan men då körde Malmö över oss.
Som allt annat så är det en kombination av båda världar.

Jag säger det igen, en Welch där bak [emoji3590]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Jocke86 » fre sep 27, 2019 9:26 am

Håller med Sanny i resonemanget.Bild

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Person » fre sep 27, 2019 9:53 am

Shinnimin anmäls inte. Håller med Sanny om anmälan/inte anmälan. Det känns i sammanhanget inte så jävla viktigt, det viktigaste är att Nilsson repar sig.

Dock lustiga uttalanden igår, någon inom IKO menade att Nilsson är riktigt illa skadad (verkar vara det som stämmer) medan Åhlund efter matchen lät positiv kring att Nilsson är fullt medvetande men behövde ligga kvar på sjukhuset över natten.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Varanen » fre sep 27, 2019 11:54 am

Bra beslut av disciplinnämnden. Tacklingar ingår fortfarande i spelet (näppeligen). Och den regeltolkning jag fruktade innan säsongen, att sena tacklingar ska beivras hårdare, inte innebär att man slutar vara puckförande samma hundradel pucken lämnat bladet. Positivt.

Jag gillar IKOs tränare, men här är han helt ute och glidflyger. Hockeyns själ är på spel. Exempelvis Ilkka har tröttnat (tills tillräckligt med deg piggar upp igen :wink: ). Skämt åsido så har hockey blivit svårare att spela eftersom avstängningar och böter delas ut till synes slumpmässigt.

Vi måste, MÅSTE, återinföra kunskapen och medvetandet om att motståndare befinner sig på isen som vill använda fysik som en naturlig del i sitt spel. Av många en uppskattad del.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Jocke86 » fre sep 27, 2019 12:00 pm

Varanen skrev:Bra beslut av disciplinnämnden. Tacklingar ingår fortfarande i spelet (näppeligen). Och den regeltolkning jag fruktade innan säsongen, att sena tacklingar ska beivras hårdare, inte innebär att man slutar vara puckförande samma hundradel pucken lämnat bladet. Positivt.

Jag gillar IKOs tränare, men här är han helt ute och glidflyger. Hockeyns själ är på spel. Exempelvis Ilkka har tröttnat (tills tillräckligt med deg piggar upp igen :wink: ). Skämt åsido så har hockey blivit svårare att spela eftersom avstängningar och böter delas ut till synes slumpmässigt.

Vi måste, MÅSTE, återinföra kunskapen och medvetandet om att motståndare befinner sig på isen som vill använda fysik som en naturlig del i sitt spel. Av många en uppskattad del.


Skrev i ett annat forum lite om detta. En svensk spelare förväntar sig inte en tackling i det läget i ett PP. Där tror jag en stor bov i det hela ligger.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Jocke86 » fre sep 27, 2019 2:07 pm

Fick precis höra att Shinnimin ska bli polisanmäld. Bra att vi tar upp polisens resurser :roll:
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Varanen » fre sep 27, 2019 2:34 pm

2013-01-22:
Varanen skrev:Nilson och Lundberg rök ihop i senaste matchen mellan SAIK och HV. Lundberg polisanmäldes. Förundersökningen lades omedelbart ner. Polisen säger så här:

– Vi anser att gärningen ej är ett brott. Om man ser händelsen så kan man se det som en misshandel i normalgraden. Men det finns ett accepterande om det sker i en sport som bygger på närkontakt och ishockey är ju en sådan sport. Det finns naturligtvis fall inom ishockey där man blivit fälld, men då har man gått en bra bit över sportens regler och så är det inte i det här fallet. Här har båda parter agerat på samma sätt och varit överens. Naturligtvis kommer det att vara frågor om barn ska se på sådant här, men det är upp till Hockeyligan att avgöra den här frågan. Inte polisens.

Polisen respekterar hockeyns särart.

Marcus Nilsons reaktion: Lundberg ska hyllas.

Veteranen respekterar hockeyns särart.

Hockey är inte en sport för alla.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Aleks » fre sep 27, 2019 3:29 pm

Jocke86 skrev:Fick precis höra att Shinnimin ska bli polisanmäld. Bra att vi tar upp polisens resurser :roll:


Ska supportrar anmäla honom eller vad har du hört det?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav VLHeartofhockey » fre sep 27, 2019 4:00 pm

Person skrev:Kollar vi backsidan så handlar det mycket om skridskoåkning. Vi har för många tröga spelare. Visst behöver man ett par rejäla spelare som inger respekt samt är skickliga i boxplay och när matcher ska stängas. Då vi har Rahimi, Erixon och Andersson, vad är syftet med att ta in Bernhardt och förlänga Bohm? Bodie är inte heller tillräckligt bra och skicklig skridskoåkare för att sticka ut ur mängden, dagens hockey handlar mycket om fart och teknik. Det är ingen slump att DIF och HV har de bästa backsidorna, alla deras backar är mer tekniska än våra. Det blir alltför ofta statiskt och lättläst när Lakers ska sätta igång spelet bakifrån. Jag hade önskat att vi hade något liknande på backsidan:
X/Bodie-Rahimi
X/Nässén (han måste få lite speltid och förtroende)-Erixon
Högberg-Andersson

Jag ser verkligen ingen plats för Bernhardt eller Bohm i detta lag. Inte för att de inte håller SHL-nivå, men vi har redan spelare som gör deras jobb fast lite bättre.

------------------------------------------------------------------------------------

Håller med om (nu i efterhand) att backsidan är komponerad skevt. Men inte riktigt hur du kategoriserar dem.
På förhand var det nog tänkt att Bodie och Erixon skulle vara ledande tvåvägsbackar, dit är det tyvärr en bra bit kvar. Ärligt så är det!
Sen har vi Andersson, Högberg och Bernhardt som vill vara det också. Men alla dessa fem spelar ofta svårare än de klarar av, även när de har en uttalad annan roll. Ibland blir det klass men inte sällan högriskspel i alla zoner. Det syns att det skapar både osäkerhet och frustration i laget. Där är vi nu.

Nässén fick chansen sist men såg väldigt påverkad ut av nervositet. Klart han ska ha fler chanser. Det syns att det finns mycket där när han kan hantera nerverna.

Bohm och Rahimi är väl de enda som någotsånär håller sig till sina i förväg utpekade roller. De är och har varit våra stabilaste spelare i egen zon och BP. Finns väl ingen som spelar så stor andel av sin speltid i egen zon som de, särskilt Bohm. Enligt mig ska de bedömas därefter. Sen önskar jag som alla andra att motståndarna ska vara oroliga när Rahimi är på isen igen och att Bohm stänger ner motståndet i BP.

Tyckte ändå att denna matchen hade några tecken i den riktningen.
Vi har de spelare vi har och det måste vi förhålla oss till hur frustrerande det än är. Tror vi kan få ordning på det här. Tyckte Sam var på det i cmore och i pk:n och det gäller inte bara backarna, sluta slänga puckar osett mitt in i zon, sätt laget först och jobba stenhårt över hela banan. Ledningen sätts på hårda prov nu, ska bli intressant att se hur de klarar av att vända på det. För det gör de, eller?!

Nu tar vi Linköping imorgon samtidigt som tanken går till Oskar Nilssons tillfrisknande :!:


Skickat från min iPhone med Tapatalk
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Svartvadet » fre sep 27, 2019 6:33 pm

Fick höra att Nilsson ligger på intensiven i Växjö och kommer vara under bevakning i en vecka fram minst. Ska ha varit någon typ av epileptiskt-anfall efter smällen.

Håller tummarna för att det inte är bestående men.

Edit: Tydligen har IKO:s Sportchef sagt att han bara blir kvar under natten
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav StenhårtSlagskott » fre sep 27, 2019 6:36 pm

Ja, hoppas verkligen det går bra och att först blir frisk och sedan tillbaka på isen IKO som gjort det mycket bra.

Hoppas även Shinnimin mår bra. Tufft att vara inblandad i sådant även vid olycksfall.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav bratsson » fre sep 27, 2019 7:02 pm

Ja så som Oscar krampade på isen så var det lite mer än en vanlig hjärnskakning.
Och just därför Shinnimin förmodligen tog det så hårt för han satt ju och kollade på när han låg där och krampade. Riktigt läskigt var det.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Jocke86 » fre sep 27, 2019 7:29 pm

Aleks skrev:
Jocke86 skrev:Fick precis höra att Shinnimin ska bli polisanmäld. Bra att vi tar upp polisens resurser :roll:


Ska supportrar anmäla honom eller vad har du hört det?
Såg det på Twitter, skulle gissa att det är en supporter.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav vlk » fre sep 27, 2019 8:03 pm

Jocke86 skrev:
Aleks skrev:
Jocke86 skrev:Fick precis höra att Shinnimin ska bli polisanmäld. Bra att vi tar upp polisens resurser :roll:


Ska supportrar anmäla honom eller vad har du hört det?
Såg det på Twitter, skulle gissa att det är en supporter.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


Då ska lämna in polisanmälan efter varje match, var så säker.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Jocke86 » fre sep 27, 2019 8:11 pm

Blir jobbigt om allt ska dras till sin spets så här. Läser MrMadhawk och skadorna var inte alls så onfattande som det beskrevs inatt. Varför gick man ut med detta? Har det eldat på hatet under dagen?

Lika bra vi förbjuder tacklingar i hockey så slipper vi allt tjafs.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Svartvadet » fre sep 27, 2019 10:00 pm

Det enda jag vet är info från folk som jobbar på Sjukhuset.

Vet dock inte varför man, som Cmore, skriver: "...Nilsson ådragit sig svåra skador, bland annat en kraftig hjärnskakning, flera revbensbrott, en punkterad lunga och en mindre blödning på hjärnan."

När det finns en artikel på Sportbladet där IKO:s Sportchef, Stolt, säger: "– Oskar mådde helt ok. Sa att han inte kände sig så dålig."

Vi pratar en tackling i hockey, inte en frontalkrock mot en buss med en moped...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav StenhårtSlagskott » fre sep 27, 2019 10:24 pm

Nu var det väl Aftonbladet som var källan till de uppgifterna och det är väldigt synd att de inte kollar sin källor bättre och funderar både en och två gånger om det är värt att publicera. Vad spelar det egentligen för roll på detaljerna på skadan. Hjälper ju inte någon i det läget.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Person » fre sep 27, 2019 10:25 pm

Å andra sidan är det spännande kring skaderapporteringen eftersom det är AB som gått ut med de allvarliga skadorna samt dementerat skadorna... Snacka om att sätta igång ett drev som inte finns, men det är ju AB vi snackar om...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Härmapan » fre sep 27, 2019 10:36 pm

Vad är det som gäller nu då? Såg inte att Madhawk kommenterat detta alls?

Vilka skador fick han? Hjärnskakning är ju illa nog men adderar man punkterad lunga, knäckta ben och hjärnblödning blir ju betydligt värre...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav StenhårtSlagskott » fre sep 27, 2019 10:42 pm

Härmapan skrev:Vad är det som gäller nu då? Såg inte att Madhawk kommenterat detta alls?

Vilka skador fick han? Hjärnskakning är ju illa nog men adderar man punkterad lunga, knäckta ben och hjärnblödning blir ju betydligt värre...


En kraftig hjärnskakning handlar det om enligt namngiven person(sportchef från IKO) i barometern som känns mer pålitliga pga det än Aftonbladets anonyma hitte på källa och det är även den intervjun aftonblade nu också hänvisar till.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Härmapan » fre sep 27, 2019 11:04 pm

Illa nog med hjärnskakning men vem fan hittar på hjärnblödning? Det är ju sinnessjukt att göra nåt sånt!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav vlk » fre sep 27, 2019 11:29 pm

Härmapan skrev:Illa nog med hjärnskakning men vem fan hittar på hjärnblödning? Det är ju sinnessjukt att göra nåt sånt!


Aftonbladet så klart som spred massa skit. Som vanligt. Anonyma källor, vad fan är det att komma med i ett sådant här läge. Hjärnblödning, frakturer och punkterad lunga. Sån jäkla skittidning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Svartvadet » lör sep 28, 2019 12:15 am

Som ni andra redan skrivit - Aftonbladet är Aftonbladet. Går absolut inte lite på deras vänster-smörja.

Om Sportchefen säger att det är "en kraftig hjärnskakning" så är det nog endast det. Han har ingen vinst i att ljuga, vi är inte i Semifinalerna än.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Varanen » lör sep 28, 2019 12:53 am

Vet inte hur påhittade skador på en hockeyspelare är vänster. Onödigt att politisera den här diskussionen. Smörja är smörja oavsett om tidningen stöder din politiska syn eller inte.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Svartvadet » lör sep 28, 2019 12:57 am

Var inget ställningstagande till debatten.

Att Aftonbladet är vänster är bara fakta. Välkända inom sina "hokus pokus"-findings.

Om man väljer att blunda för det eller inte, det väljer du själv.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Varanen » lör sep 28, 2019 1:05 am

Ok...tack antar jag. Ska läsa mer höger-smörja framöver nu när jag får välja.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Svartvadet » lör sep 28, 2019 1:44 am

Vi är tydligen väldigt delade där. Jag tycker det är ytterst relevant när det gäller att presentera fakta.

Läser du AB så får du Bonnier och Schibsted-falangen med dig. Exakt lika vinklat som Fria Tider är för Högern.

Jag gillar när det är lite mer seriöst, helst ingen tidning som har en politisk agenda alls.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav vlk » lör sep 28, 2019 6:15 am

Men det är ju knappast vänster eller höger huruvida en hockeyspelare är skadad? Smörja att hitta på saker däremot, och kanske en agenda mot lakers sedan gammalt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Towen » lör sep 28, 2019 7:22 am

Det torde väl vara någon illvillig från Oskarshamns-lägret som läckt falska uppgifter för att svartmåla SHIN' (alt någon från Luleå 8) ).

Verkligheten är ju att all medicinsk data tillhör patientjournalen - och lyder under strikt sekretess. Endast vårdkedjan (och då bara de med medicinsk relevans, inte av nyfikenhet), tillsynsmyndigheter och v b FK, polis och åklagare har rätt till uppgifterna där. Ingenting kan kommuniceras utåt till klubbar, SHL eller media utan patientens skriftliga samtycke.

Säger ju sig självt att uppgifterna om "x antal brutna revben, punkterad lunga etc" är en ryktesanka.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Kloker » lör sep 28, 2019 8:48 am

Att Aftonbladet är en hemsk vänster-PK tidning med ogrundad sensationsjournalistik trodde jag de flesta var medvetna om vid detta laget.

Tydligen inte.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav vlk » lör sep 28, 2019 9:15 am

Kloker skrev:Att Aftonbladet är en hemsk vänster-PK tidning med ogrundad sensationsjournalistik trodde jag de flesta var medvetna om vid detta laget.

Tydligen inte.


Jag tror många tycker så, men det är väl knappast vad detta handlar om.

Ska vi göra detta till ett politiskt forum kan jag garantera att vi är splittrade inom kort. Vi ska fokusera på att bli bättre och på det som förenar oss. Politik söndrar verksamheter och därför väljer vi att inte diskutera det öppet tex inom FM där jag är verksam.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Svartvadet » lör sep 28, 2019 12:55 pm

Skiter fullständigt i vad folk röstar på.

Vill bara framhäva ett den skiten som den tidningen tar upp, bygger mycket på deras bakgrund - TYVÄRR. Sedan om folk är Sossar kunde jag inte brytt mig mindre om.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Varanen » lör sep 28, 2019 12:59 pm

Samtidigt så har en tidnings politiska färg mest med ledarartiklarna att göra. Mest en ankdamms-fråga för andra ledarskribenter, kommunalråd och proffsdebattörer.

Vad Tomas Roos på AB röstar på vet han nog inte ens själv. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: 26/9 VLH-IKO 19.00

Inläggav Varanen » mån sep 30, 2019 10:55 am

Coach Leif Strömberg tycker Shinnimin borde utvisas från Svedala för sin tackling på Nilsson. Wow! Märkligt hur olika vi ser på hockey trots att både Strömberg och jag följt sporten under årtionden.

Det finns en hel del sanning i jämförelsen:

1. Hockey är en bollsport med inslag av kamp.

2. Hockey är en kampsport med inslag av bollsport.

Enligt mig är det respektlöst att inte vara medveten om sin omgivning när man är på isen. Ännu mer respektlöst är det att åka omkring med ett ben och se cool ut, när man borde veta att det försämrar ens förmåga att stå emot en närkamp.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster