Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Lakershjärta71 » tor sep 19, 2019 9:29 pm

Kan vi hoppas på 3500 på lördag?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Varanen » tor sep 19, 2019 9:30 pm

Det var inte backarna eller domarna som gjorde att vi förlorade. Första perioden var lysande, vi fortsatte bra, tappade momentum vid första utvisningen, återtog initiativet, fick inte utdelning och sedan sjönk moralen när FBK gjorde sitt andra. I tredje perioden var vi lama.

Bra att ta tillbaka initiativet efter första svackan, men vi måste kunna göra det fler ggr. Alternativt att vi inte deppar så kraftigt bara för att motståndet gör mål.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav smashinlovely » tor sep 19, 2019 9:33 pm

Inte enbart domarna, men när man är så psykologiskt nedbrutna som laget är nu så hjälper det knappast att det blir så skevt bedömt. Ett starkare psyke och man kan vända det till något positivt, en tändvätska. Nu blir det ridå direkt...
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav vlk » tor sep 19, 2019 9:36 pm

smashinlovely skrev:Inte enbart domarna, men när man är så psykologiskt nedbrutna som laget är nu så hjälper det knappast att det blir så skevt bedömt. Ett starkare psyke och man kan vända det till något positivt, en tändvätska. Nu blir det ridå direkt...


Är man psykologiskt nedbruten efter 2-3 omgångar som spelare så är det nog något fel


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Varanen » tor sep 19, 2019 9:37 pm

smashin - Jovisst är det så. Men det är just det. Det ska inte vara ridå. Teoretiskt hade vi chansen inför tredje, men laget deppade och surade i omklädningsrummet över 0-2 i andra och gav inte sig själva chansen till poäng. Tydligen viktigare att ha pampers-blöjor på sig än att genomföra tre godkända perioder.

Felprioritering.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav smashinlovely » tor sep 19, 2019 9:43 pm

vlk skrev:
smashinlovely skrev:Inte enbart domarna, men när man är så psykologiskt nedbrutna som laget är nu så hjälper det knappast att det blir så skevt bedömt. Ett starkare psyke och man kan vända det till något positivt, en tändvätska. Nu blir det ridå direkt...


Är man psykologiskt nedbruten efter 2-3 omgångar som spelare så är det nog något fel


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Ja.

Varanen skrev:smashin - Jovisst är det så. Men det är just det. Det ska inte vara ridå. Teoretiskt hade vi chansen inför tredje, men laget deppade och surade i omklädningsrummet över 0-2 i andra och gav inte sig själva chansen till poäng. Tydligen viktigare att ha pampers-blöjor på sig än att genomföra tre godkända perioder.

Felprioritering.


Nej det ska inte vara ridå, men likförbannat så har det varit så hittills. Så kanske är det en ledsrskapsfråga ändå.
Jag vill inte byta ut Sam, men något är fel.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Härmapan » tor sep 19, 2019 9:43 pm

Idag hade vi vunnit till 100% med en någorlunda opartisk domare!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Stupet » tor sep 19, 2019 9:44 pm

Kanske inte godnatt VLK men iaf KRIS.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav mollers » tor sep 19, 2019 9:47 pm

Är boxplayspelet som sänker oss idag. 3 insläppta på 5...
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Lakershjärta71 » tor sep 19, 2019 9:59 pm

Var det inte tredje matchen på raken som vi vann skotten.
Då undrar jag var nånstans vi tar våra avslut ??
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav steve_saviano_theking » tor sep 19, 2019 10:05 pm

När ryker Hallam? Hockey är färskvara och det var ett tag sedan han levererade ett bra och jämt spel. Ska man sitta hur säkert som helst bara för att man vunnit 2 guld?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Lakersfan_03 » tor sep 19, 2019 10:08 pm

Kritiken mot sam hallam är absurd. Serien har börjat vi har massa nya spelsre i truppen.
Vi har mött Luleå, Djurgården och Färjestad tre förmodade topplag, dessutom har vi varit med i samtliga matcher. Det är i mars april vi ska vara som bäst.



Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav bratsson » tor sep 19, 2019 10:12 pm

Kom igen. Vill ni ha tillbaka Janne Karlsson igen eller? [emoji28]
Låt Sam vara, ett bra tag till i alla fall.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav noneedforaname » tor sep 19, 2019 10:25 pm

Expressen:

"Hallam reagerade också mot att domaren Wolmer Edqvist tog utvisningen på Shinnimin.
– Jag tyckte att han (Shinnimin) såg ganska lugn ut. Jag tyckte det var Wolmer som stimmade i gång där redan i andra perioden. Vi pratade om kroppsspråk och hur vi agerar med gester mot varandra. Och så åker han runt… Det var en icke-situation, säger Hallam".
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Jocke86 » tor sep 19, 2019 10:26 pm

Saknar Jörgen Jönsson i båset.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav PutteA » tor sep 19, 2019 10:31 pm

Jag tänker så här. Detta laget visar upp ett spel, framför allt offensivt som är av mycket hög kvalite. Och jag tycker att spelet i den första perioden idag var bra åt båda hållen. Men efter 0-2 så blir man naiva och börjar ta korkade beslut på banan. Även om jag håller med om att utvisningarna idag är rejält bedrövliga att se så måste spelarna börja tänka på vad dom gör i dessa lägen när man leder matcher. Ta bort klubban, sluta haka och crosschecka. Åk skridskor och jobba med kroppen istället. Vi rår inte på domarna. Ta bort dessa saker samt håll käften och sluta babbla med domaren. Vi dödar själv vår chans ikväll.

Sen skrev någon något som jag påpekade redan efter premiären. Vårt enormt passiva försvarsspel, framför allt i boxplay, där motståndarna ALLTID kan etablera sitt PP utan problem. Dom åker bara in i zon och ställer upp.

Än så länge hittar den här gruppen nya sätt att förlora matcher på, vilket är ganska frustrerande måste jag säga. 5-12 på 3 matcher är dessutom rejält illa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav StenhårtSlagskott » tor sep 19, 2019 10:37 pm

Lakershjärta71 skrev:Kan vi hoppas på 3500 på lördag?


3500 kräftor kan det nog bli a 10 kr blir 35000 kr. Men sedan håvas den fina degen in på drickan.

Hoppas ändå på 4500. Kokta och klara!

Väldigt starkt av IKO att placera sig som tvåa :clap: nu vår gubbar rycka upp sig lite och orka hålla ledning till periodpaus två.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Flamma » tor sep 19, 2019 10:49 pm

Hurfan kan man förlora denna match? Vi äger äntligen 2 perioder och alla ligger i. Sedan!?
Och Shinnimin fan va han ställer till. Gör ju minst lika mycket skada som nytta. Fast suger.
Martin Lundberg är klart bäst lysande hittills. 2 riktigt bra backar måste in. Tim Erixon har han spelat NHL, måste va fel? Kan vi inte vinna sådana här matcher vilka skall vi vinna då? Ny torsk på lördag. Heja Oskarshamn!
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Wolin » tor sep 19, 2019 11:43 pm

Märkligt att man låter en värmlänning döma i Karlstad. Idag lyste det igenom rejält tyvärr, särskilt på slutet.

Tycker domarinsatsen varit bedrövlig i de två senaste matchen. Enda matchen vi haft en normal domarnivå
var uppe i Luleå.

Det är små marginaler som avgör, och domarna spelar en viktig roll i det hela, går inte underskatta det.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Baker » fre sep 20, 2019 12:15 am

Wolin skrev:Märkligt att man låter en värmlänning döma i Karlstad. Idag lyste det igenom rejält tyvärr, särskilt på slutet.

Tycker domarinsatsen varit bedrövlig i de två senaste matchen. Enda matchen vi haft en normal domarnivå
var uppe i Luleå.

Det är små marginaler som avgör, och domarna spelar en viktig roll i det hela, går inte underskatta det.


Det är väl ungefär samma som när Mogge kommer till Vida.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Lakershjärta71 » fre sep 20, 2019 12:33 am

Jag tycker att man såg en frustrerad och pressad Sam Hallam ju längre in i presskonferensen man kom.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Wolin » fre sep 20, 2019 1:40 am

Baker skrev:
Wolin skrev:Märkligt att man låter en värmlänning döma i Karlstad. Idag lyste det igenom rejält tyvärr, särskilt på slutet.

Tycker domarinsatsen varit bedrövlig i de två senaste matchen. Enda matchen vi haft en normal domarnivå
var uppe i Luleå.

Det är små marginaler som avgör, och domarna spelar en viktig roll i det hela, går inte underskatta det.


Det är väl ungefär samma som när Mogge kommer till Vida.


Jag har aldrig upplevt att Mogge är särskilt frikostig när han dömer i Vida, om man nu skall jämföra domarinsatserna med ikväll.
Förra säsongen i kvarten var han ganska populär på Luleå fansens forum.



När det kommer till tränarfrågan, Sam tror jag sitter säkert som berget, han har blivit en icon för Växjö Lakers,
så länge han själv vill kommer han vara huvudtränare i Lakers, även om det mot all förmodan skulle bli i allsvenskan något år.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Varanen » fre sep 20, 2019 2:51 am

Klart att poängen måste börja trilla in, men första halvan av matchen var ju lysande hockey. Särskilt första perioden. Laget kan alltså spela och då finns ju ingen anledning att kicka coach Hallam. Känslan är att problemet snarare sitter i en viss offer-mentalitet. För många spelare tycker synd om sig själva när målen inte kommer trots bra chanser (vid 1-2 igår exempelvis) samtidigt som motståndarna gång på gång lyckas kvittera till synes enkelt. Moralen kollapsar och man tjurar sig igenom resten av matcherna. Inget vinnande koncept. Och nej, detta är inget lagledningen kan se under preseason eller förutspå skall hända.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav Baker » fre sep 20, 2019 7:59 am

Självklart sitter Sam dyngsäkert med all rätt. Men faktum är att vi har 3 torsk, givetvis ingen katastrof mot tre tilltänkta topplag men lite måste man nog som Sam säger börja skruva på kedjorna. I och med att halva forwardssidan är centrar bör lite nytt testas. T.ex. vare dig EP eller JFK har precis tokdominerat. Saknar definitivt Horak som center t.ex.

På backsidan vetefan vad att göra, på pappret har vi bortsett från Podie bara defensiva backar men till och från ser det virrigt ut. Mycket sönderläst back back och tröga uppspel. Detta till trots 12 insläppta.

Till detta en Fast som inte precis gjort skillnad. Inte för att det kanske betytt något men varför fick inte Andrén stå igår efter att ha hållit nollan? Om inte annat för att markera att man slåss på lika villkor eller gör man inte det?
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav bratsson » fre sep 20, 2019 9:04 am

Om vi bara kan sluta ta ut allt vi har i första och portionerna ut det spelet över 3 perioder så blir det nog bra.

Vi har spelat ut Djurgården och Färjestad totalt i första perioderna men sedan rakt ner i avgrunden....

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Färjestad vs Lakers 19 sep 2019

Inläggav venomizer » fre sep 20, 2019 5:44 pm

Jag har nämnt det någon gång innan. Men hur är det med fysträningen? Sen Rahm slutade presterar dom inte lika bra över tre perioder?! Bara psykologiskt, kanske inte?
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster