SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Lakershjärta71 » lör sep 14, 2019 7:29 pm

Svartvadet skrev:Vi har mer initiativ än Lulä, men de har ett bättre grundspel. Det syns ganska tydligt.

Precis! Lakers är inte där än.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav vlk » lör sep 14, 2019 7:29 pm

Den där snubben som har han om anfallsspelet, hur mycket betyder hans inverkan. Det är som dag och natt jämfört med när Jörgen Jönsson var här. Trubbigt och trögt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Sura-pelle » lör sep 14, 2019 7:31 pm

Vi hade verkligen behövt en kul jävla skräll ikväll efter fjolårets kollaps däruppe, men istället ser det nästan värre ut (vissa stunder) än fjolåret. Jag fattar inte varför ledande spelare som gynge, Emil, Davidsson och Horak visar noll jävla energi i en premiär.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav vlk » lör sep 14, 2019 7:32 pm

Person skrev:Vi har tyvärr en backsida som är alldeles för omodern. I dagens hockey måste man ha skridskoskickliga backar, och det har vi definitivt inte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Håller med, backsidan ser riktigt trög ut


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav bratsson » lör sep 14, 2019 7:40 pm

Hv71 har "världens rörligaste" backsida men det skiter sig ändå.

Inte det allt hänger på.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Person » lör sep 14, 2019 7:42 pm

Fast backsidan kan väl vara vårt problem? Ingen har sagt ett en rörlig backsida löser alla problem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav bratsson » lör sep 14, 2019 7:47 pm

Person skrev:Fast backsidan kan väl vara vårt problem? Ingen har sagt ett en rörlig backsida löser alla problem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jo du sa det precis.... Typ..

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav vlk » lör sep 14, 2019 7:51 pm

Har aldrig sett sämre offensiv , sparka den som är ansvarig för offensiven...grundspelet är ju sönderläst och trubbigt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Svartvadet » lör sep 14, 2019 7:52 pm

Gått en match: "Sparka alla" :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Stupet » lör sep 14, 2019 7:52 pm

Ge Thermell kicken till Alaska. Sämsta tränaren som någonsin tillhört klubben. Hur i helvete kan den idioten ha hand om PP och Forwards?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav vlk » lör sep 14, 2019 7:53 pm

Svartvadet skrev:Gått en match: "Sparka alla" :lol: :lol:


Det har gått en säsong och en match

Jag har inte tyckt om det som hänt sen Themell kom


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav smashinlovely » lör sep 14, 2019 7:59 pm

vlk skrev:
Svartvadet skrev:Gått en match: "Sparka alla" :lol: :lol:


Det har gått en säsong och en match

Jag har inte tyckt om det som hänt sen Themell kom


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Jag håller med ang. Thermell. Men nu under försäsongen tyckte jag det sett bättre ut, hoppades att det var mer beroende på förra årets trupp...samtidigt, vad ska man vänta sig för offensiva specialiteter från en tränare fostrad i Boforshockey.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Lakershjärta71 » lör sep 14, 2019 8:02 pm

Den enda trösten är väl att vi inte står här ensamma och floppar. Roger Rönnberg vrider sig nog också i plågor.
51 omgångar kvar
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Person » lör sep 14, 2019 8:04 pm

Skönt att vi får göra mål! Viktigt för att den diskussionen inte ska följa med till nästa match. Men ser det som en näst intill omöjlig uppgift att få till 2 mål till på 7 min mot Luleå av alla lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Person » lör sep 14, 2019 8:14 pm

Bohm och Peter Andersson på isen med 38 sek kvar. Hur tänker tränarstaben? Mest hjärtlösa slutstöt jag skådat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav vlk » lör sep 14, 2019 8:15 pm

Person skrev:Bohm och Peter Andersson på isen med 38 sek kvar. Hur tänker tränarstaben? Mest hjärtlösa slutstöt jag skådat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Hahahaha


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav smashinlovely » lör sep 14, 2019 8:19 pm

Revansch mot djuuuurgåårn på tisdag helt enkelt.
Vi gjorde iaf ett mål.
Det gick inte lika illa som det gjorde för Frölunda och HV.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Stupet » lör sep 14, 2019 8:37 pm

Förstår inte varför Thermell är kvar i klubbrn efter det vi fick se förra året!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 14, 2019 9:09 pm

Vi måste hitta sätt att gör första målet. Ta första målet idag. En bjudning där vi ska spela back back och missar totalt. Luleå spela upp och skott.

Innan det var det jämnt. Efter det tog Luleå över och kunde lugnt vänta på sina chanser medan Växjö körde fast. Det är skillnad mot ett topplag och inte. De får ofta spela i ledning. Vi måste hitta tillbaka dit där.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Varanen » lör sep 14, 2019 9:28 pm

Vi förlorade mot ett bättre lag idag. Back-back-fadäsen hör till spelet. Spelar man omständigt och inte är vän med pucken blir man straffad. Var inte mycket som kuggade i i övrigt heller. Men på anfallssidan har vi oändliga kombinationer att laborera med. Backbesättningen oroar lite. Men det har bara gått 1/52 hittills. Än behöver inte alla avgå.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 14, 2019 10:30 pm

Enig.

Vad sysslar Peter Andersson med? Åker upp helt ohotad lägger den över hela banan och upp i nätet och vi får en 3 mot 5. Tycker mest det är komiskt att han lägger den över motsatt kortsida. Det ser man inte varje dag. Han kan göra helt oväntade saker den killen. Helt klart. :bash: :D
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Svartvadet » lör sep 14, 2019 10:35 pm

+++ Fredrik Karlström - Händer alltid något när han är på isen. Sjukt spännande.
++ Filip Cederqvist - Mycket jobb i det tysta, men vinner många viktiga 1-mot-1.
+ Emil Petterson - Slet riktigt mycket och gjorde det han kunde.

- Forsbacka Karlsson - Kom inte alls till sin rätta idag. Måste våga mer.
-- Roman Horak - Förväntar mig mycket mer av honom. Ser lite vilsen ut på kanten. -2 är för dåligt.
--- Linus Högberg - Spelar alldeles för slappt. Saknar rappheten och säkerheten.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav vlk » lör sep 14, 2019 11:12 pm

Varanen skrev:Vi förlorade mot ett bättre lag idag. Back-back-fadäsen hör till spelet. Spelar man omständigt och inte är vän med pucken blir man straffad. Var inte mycket som kuggade i i övrigt heller. Men på anfallssidan har vi oändliga kombinationer att laborera med. Backbesättningen oroar lite. Men det har bara gått 1/52 hittills. Än behöver inte alla avgå.


Themell är inne på 53/104


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Wolin » lör sep 14, 2019 11:53 pm

Grymt besviken på ledarstaben, man har haft 6 månader på sig på att förbereda sig taktiskt, och den här matchen var enormt viktig, detta var laget som njöt av att slå ut oss i kvarten, ändå visar man taktiskt att man fortfarande ligger 2 steg efter Bulan hela tiden. Sa man inte någon gång att vi har ett taktiskt geni till tränare?, en naturbegåvning.
Den här matchen var så pass viktig för laget att vinna för självförtroendets skull, fattar det inte. Köper inte snacket om första matchen, och massa ursäkter kring det , man har haft ett halvår på sig att knäcka Bulans spelsystem, ändå sitter man som en åskådare vid sidan av och bara tittar på.

Känner inte tränarstaben någon form av revansch känsla?
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav vlk » lör sep 14, 2019 11:56 pm

Wolin skrev:Grymt besviken på ledarstaben, man har haft 6 månader på sig på att förbereda sig taktiskt, och den här matchen var enormt viktig, detta var laget som njöt av att slå ut oss i kvarten, ändå visar man taktiskt att man fortfarande ligger 2 steg efter Bulan hela tiden. Sa man inte någon gång att vi har ett taktiskt geni till tränare?, en naturbegåvning.
Den här matchen var så pass viktig för laget att vinna för självförtroendets skull, fattar det inte. Köper inte snacket om första matchen, och massa ursäkter kring det , man har haft ett halvår på sig att knäcka Bulans spelsystem, ändå sitter man som en åskådare vid sidan av och bara tittar på.

Känner inte tränarstaben någon form av revansch känsla?


Är det detta som börjar sippra igenom; är Hallam och ledarstaben mätt efter alla framgångar. Är det svårt att mobilisera den riktiga glöden? Jag vet inte, men jag hade hoppats få se ett annat lakers mentalt än det som gled omkring på isen uppe i Luleå .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Primeau » sön sep 15, 2019 1:14 am

Ujujuj, det var ingen snygg premiär: avslaget, energifattigt och håglöst - Déjà vu från förra säsongen.

Är inte Sylvegård värvad som någon slags evil doer / retsticka? Jag har inte sett någonting av det hittills, och varför han får vara inne på PP är en gåta.
Rahimi känns inte speciellt skräckinjagande längre. Har han (omedvetet?) börjat trappa ner?
Backarna känns överlag sega, t o m långsammare än i fjol. Hur tänkte man här?
Luleå borta är en svår match, men det känns lite uppgivet redan från start när man sätter Andrén i målet...?
Coachningen alltså... hela ledarstaben känns lite omoderna...? Kanske inte rätt ord, men hockeyn Lakers levererar sedan ett år tillbaka känns rätt tråkig och förlegad. Poplaget har slutat poppa.
Trist start.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Wolin » sön sep 15, 2019 1:17 am

vlk skrev:
Wolin skrev:Grymt besviken på ledarstaben, man har haft 6 månader på sig på att förbereda sig taktiskt, och den här matchen var enormt viktig, detta var laget som njöt av att slå ut oss i kvarten, ändå visar man taktiskt att man fortfarande ligger 2 steg efter Bulan hela tiden. Sa man inte någon gång att vi har ett taktiskt geni till tränare?, en naturbegåvning.
Den här matchen var så pass viktig för laget att vinna för självförtroendets skull, fattar det inte. Köper inte snacket om första matchen, och massa ursäkter kring det , man har haft ett halvår på sig att knäcka Bulans spelsystem, ändå sitter man som en åskådare vid sidan av och bara tittar på.

Känner inte tränarstaben någon form av revansch känsla?


Är det detta som börjar sippra igenom; är Hallam och ledarstaben mätt efter alla framgångar. Är det svårt att mobilisera den riktiga glöden? Jag vet inte, men jag hade hoppats få se ett annat lakers mentalt än det som gled omkring på isen uppe i Luleå .


Skickat från min iPhone med Tapatalk



Man börjar ju undra, det kändes som man var helt likgiltig inför uppgiften idag. Absolut inget har hänt spel taktiskt sedan uttåget i mars. Det såg exakt likadant ut som i kvarten. Borde man inte kunnat vända på någon sten inför denna matchen, nej man kör samma koncept som i kvarten, och hoppas att det skall gå vägen med några nya spelare, uppenbarligen inte
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Varanen » sön sep 15, 2019 11:30 am

En positiv detalj jag såg igår var att Erixon vågade avlossa några slagskott. Jag tror inte vi sköt ett enda från backplats förra säsongen, vilket givetvis bidrog till känslan av att backarna inte bidrog i offensiven. Ja, jag vet att det kan bli kontring om det tar på benskyddet och studsar rakt ut, och jag vet att skottrörelsen tar längre tid än om man bara pingis-vickar på handlederna, men ser man tex på ALLA mål som gjordes i förra VM ser man att slagskott från backplats låg bakom väldigt många. Antingen direkt eller indirekt. Dessutom skapar bombardemang ofta oreda i försvaret, där man vänder och vrider på huvudena och börjar följa händelserna istället för att agera. Hoppas Erixon vågar, och tillåts, fortsätta med slagskott trots att det mesta fastnade i täcket. Gör inget om fler backar vågar testa. Och om anfallarna dessutom skulle kunna tänka sig att röra sig runt, främst framför, målområdet har vi tagit tag i en av grundbultarna för framgång.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav bratsson » sön sep 15, 2019 11:32 am

Varanen skrev:En positiv detalj jag såg igår var att Erixon vågade avlossa några slagskott. Jag tror inte vi sköt ett enda från backplats förra säsongen, vilket givetvis bidrog till känslan av att backarna inte bidrog i offensiven. Ja, jag vet att det kan bli kontring om det tar på benskyddet och studsar rakt ut, och jag vet att skottrörelsen tar längre tid än om man bara pingis-vickar på handlederna, men ser man tex på ALLA mål som gjordes i förra VM ser man att slagskott från backplats låg bakom väldigt många. Antingen direkt eller indirekt. Dessutom skapar bombardemang ofta oreda i försvaret, där man vänder och vrider på huvudena och börjar följa händelserna istället för att agera. Hoppas Erixon vågar, och tillåts, fortsätta med slagskott trots att det mesta fastnade i täcket. Gör inget om fler backar vågar testa. Och om anfallarna dessutom skulle kunna tänka sig att röra sig runt, främst framför, målområdet har vi tagit tag i en av grundbultarna för framgång.
Ja kolla Luleås första mål..

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Aleks » sön sep 15, 2019 8:09 pm

Hade det här varit efter jul skulle jag inte vara nöjd (vilket jag givetvis inte är med en förlust nu heller. Men hade ni verkligen väntat er att Lakers skulle upp och nita dit Lulä på bortais i premiären? Ganska logiskt resultat mot ett lag som är hopspelat sedan gammalt och dessutom gått bra på försäsongen. Dessutom är de en väldigt stark guldkandidat på förhand. Historia visar också att vi alltid haft svårt i Norrbotten.

Denna upplaga av Lakers är långt ifrån samspelt än och kommer nog inte vara de närmsta 10 omgångarna. Försäsongen har sett ganska knackig ut även om det också visats på en del potential. Jag tror laget kommer bli bättre under säsongens gång. Det vi alltid kan kräva däremot är inställning och att kriga, frö det kommer behövas innan spelet sitter. Poängen måste rulla in ändå
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav PutteA » sön sep 15, 2019 10:28 pm

Självklart är det så att man påbörjat en resa som kommer pågå under lång tid. Och jag ser inte nånting faktiskt på gårdagens resultat, även om det alltid svider att förlora. Nej, jag vill bara se till prestationen och den lämnade faktiskt väldigt mycket att önska. Det var faktiskt ganska tamt, vilket jag hoppas mest beror på en viss nervositet och spänning. Det blir väldigt intressant att se vad som sker utvecklingsmässigt nu de närmaste matcherna. Man ska inte måla fan på väggen efter en match. Men jag hade nog väntat betydligt mer även i en första match av detta laget. Istället började jag undra om jag hade fått på en repris från kvartsfinalserien i våras. Det var otäckt likt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Svartvadet » sön sep 15, 2019 11:18 pm

Det är ett par frågetecken som kommer ta ett tag att rätas ut, så är det bara. Hur man än vrider och vänder.

Gynge - Skadad hela förra året, måste få sin tid trots han är stjärna för vi vet vad vi får.
Pettersson - Inte lirat i SHL på två säsonger, vi vet vad vi får.
Bodie - Aldrig spelat i SHL, behöver tid att vänja sig.
Horak - Inte spelar ytter på flera år, behöver tid.
JFK - Inte spelat seniorhockey i Sverige. Dock lirat i Boston förra året, vi vet vad vi får.
Lundberg - Skadad hela förra året, har en högsta nivå som håller i NHL.
Sylvegård - Flyttat hemifrån första gången, mycket annat runtom.
Erixon - Inte spelat i Sverige på åtta år. Alla vet vad han kan.

Klart många ursäkter, men de flesta känns ganska legit. Känslan är ändå, men ovan ursäkter, att vi gör ändå en hel del bra mot Luleå borta. Vi vinner tekningarna, vi vinner skotten (trots färre PP), vi har en tredjekedja som glänser något otroligt redan nu.

Är bara en riktig PP-back som behövs, sedan vettifan om det går att önska något mer. Det är knappt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Lakershjärta71 » mån sep 16, 2019 8:10 am

Finns det fler försvarstal? Finns säkert 397 till.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Härmapan » mån sep 16, 2019 8:56 am

Fel tråd kanske men vet vi verkligen vad vi får när det gäller Emil Pettersson?

Han var helt fantastisk när han var här sist men innan dess gjorde han ju (i vart fall på seniornivå) inget större väsen av sig, och de två senaste åren har han väl varit ok - men långt ifrån någon stjärna. Han var ju inte ens topp 60 poängmässigt i AHL under sin bästa säsong där

Det var väl ingen som gjorde vågen när han kom hit från saik?

Jag säger inte att han INTE kan blomma ut igen men ska man verkligen räkna med att han är en storstjärna i SHL bara för att han spelade bra i 27 matcher för tre år sen?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SHL premiären Luleå - Växjö 14/9 18:00

Inläggav Svartvadet » mån sep 16, 2019 9:41 am

Bra fråga Härmapan! Jag skulle nog uttrycka det mer såhär:

Han passar inte i AHL.

AHL, även till viss del NHL, handlar mer om kamp-hockey. Det är i princip bara nord/syd och mycket individuellt. Varje spelare i AHL spelar i AHL endast för att få chansen i NHL. Det är alltså inget klubbhjärta alls. Än mindre försöker spelare hjälpa varandra att se bra ut. Dessutom så är Center-rollen mer central i NA-hockey, medan i Sverige har man ett mycket större defensivt ansvar. (För att uttrycka det enklare så är inte Centrar i AHL nere och jobbar i sarghörnen för att hjälpa Forwards eller Backar. De ligger mer mitt i banan som ett understöd, men är sällan den som är fördelare/tar in pucken i anfallet)

Kommer han vara lika bra igen? Vem vet. Svårt att säga att han inte har förutsättningarna för det, med Shinnimin (17 mål förra) och Gynge (21 mål senast) vid sin sida...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster