28 mars Kvartsfinal 4:7 VLH-Luleå

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: 28 mars Kvartsfinal 4:7 VLH-Luleå

Inläggav Härmapan » fre mar 29, 2019 4:45 pm

Svartvadet skrev:Nästan så att jag önskar att vi skulle grisa rejält däruppe imorgon. Slasha Olausson i ansiktet, kapa benen på Kovacs och crosschecka sönder ett revben eller tre på Gustafsson. Då kan man ta semester med glädje iaf


Köper det!

Engsund lyckades ju bara i 50% i sina försök att skada Lakersspelare
Men det var tydligen ok? Ingen granskning där inte!

Nu vann ju renknullarna dubbelt! De skadade Cederkvist och fick Shinimin avstängd!
Skitbra gjort!

Finns det en hockeygud så vinner vi imorgon!

Om inte så låt oss hoppas på några riktigt allvarliga skador på den filmande tajfaren, Kovac, svinet Engsund och Lassifjanta

Vad jag önskar Luleåpubliken lämpar sig inte i tryck!

Vi kan lämna VO i semin sen men det vore gudomligt skönt att knäppa både massmedia, cmore, domare, DN och alla inavlade skoterraggare på näsan med en vinst!

Kom igen Junttila och Högberg - fräls mig!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: 28 mars Kvartsfinal 4:7 VLH-Luleå

Inläggav Lakershjärta71 » fre mar 29, 2019 10:27 pm

Jag är faktiskt med lite eftertanke jävligt förbannad på Shinnimin, men det är det väl ingen här mer än jag som vågar säga.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: 28 mars Kvartsfinal 4:7 VLH-Luleå

Inläggav Svartvadet » fre mar 29, 2019 10:39 pm

Antar att du menar för att det är "onödigt"?

Nej, jag håller inte med dig där. Mer tråkigt att DN är efter honom i allt han gör. Hans jobb är att ligga på gränsen, vilket tyvärr inte fungerar i SHL längre.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 28 mars Kvartsfinal 4:7 VLH-Luleå

Inläggav Baker » fre mar 29, 2019 10:42 pm

Härmapan skrev:
Svartvadet skrev:Nästan så att jag önskar att vi skulle grisa rejält däruppe imorgon. Slasha Olausson i ansiktet, kapa benen på Kovacs och crosschecka sönder ett revben eller tre på Gustafsson. Då kan man ta semester med glädje iaf


Köper det!

Engsund lyckades ju bara i 50% i sina försök att skada Lakersspelare
Men det var tydligen ok? Ingen granskning där inte!

Nu vann ju renknullarna dubbelt! De skadade Cederkvist och fick Shinimin avstängd!
Skitbra gjort!

Finns det en hockeygud så vinner vi imorgon!

Om inte så låt oss hoppas på några riktigt allvarliga skador på den filmande tajfaren, Kovac, svinet Engsund och Lassifjanta

Vad jag önskar Luleåpubliken lämpar sig inte i tryck!

Vi kan lämna VO i semin sen men det vore gudomligt skönt att knäppa både massmedia, cmore, domare, DN och alla inavlade skoterraggare på näsan med en vinst!

Kom igen Junttila och Högberg - fräls mig!


Det inlägget kan du inte vara nöjd med i morron när du nyktrat till. Skall ändå ha cred för att stava rätt så packad du ändå är. Skål.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: 28 mars Kvartsfinal 4:7 VLH-Luleå

Inläggav Härmapan » fre mar 29, 2019 11:00 pm

Baker skrev:
Härmapan skrev:
Svartvadet skrev:Nästan så att jag önskar att vi skulle grisa rejält däruppe imorgon. Slasha Olausson i ansiktet, kapa benen på Kovacs och crosschecka sönder ett revben eller tre på Gustafsson. Då kan man ta semester med glädje iaf


Köper det!

Engsund lyckades ju bara i 50% i sina försök att skada Lakersspelare
Men det var tydligen ok? Ingen granskning där inte!

Nu vann ju renknullarna dubbelt! De skadade Cederkvist och fick Shinimin avstängd!
Skitbra gjort!

Finns det en hockeygud så vinner vi imorgon!

Om inte så låt oss hoppas på några riktigt allvarliga skador på den filmande tajfaren, Kovac, svinet Engsund och Lassifjanta

Vad jag önskar Luleåpubliken lämpar sig inte i tryck!

Vi kan lämna VO i semin sen men det vore gudomligt skönt att knäppa både massmedia, cmore, domare, DN och alla inavlade skoterraggare på näsan med en vinst!

Kom igen Junttila och Högberg - fräls mig!


Det inlägget kan du inte vara nöjd med i morron när du nyktrat till. Skall ändå ha cred för att stava rätt så packad du ändå är. Skål.


Jag var inte mer packad när jag skrev det klockan 17 än vad jag är nu!

Skrevs såklart i affekt över DN’s inkonsekvens och alla Luleåiters hån och journalisters lycka (vilket jag gissar att den absoluta majoriteten här inne begriper...)

Men tack för berömmet!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: 28 mars Kvartsfinal 4:7 VLH-Luleå

Inläggav Kloker » fre mar 29, 2019 11:12 pm

Sluta kissa på varandra.

Enas!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: 28 mars Kvartsfinal 4:7 VLH-Luleå

Inläggav Ettan » fre mar 29, 2019 11:54 pm

Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: 28 mars Kvartsfinal 4:7 VLH-Luleå

Inläggav Ettan » lör mar 30, 2019 12:00 am

Disciplinnämnden: Efter granskning av filmsekvensen konstaterar Disciplinnämnden att
Brendan Shinnimin utdelade en relativt kraftig crosschecking mot Luleåspelaren.

Nämnden bedömer att crosscheckingen till viss del träffade övre delen av ryggen men även
att en väsentlig del av kraften träffade nacken på Luleåspelaren. Trots detta väljer nämnden
att försiktighetsvis bedöma händelsen som en crosschecking och inte som en checking to the
head.

Brendan Shinnimin har tidigare den här säsongen bestraffats av nämnden vid två tillfällen
(ärende nr D-SIF-007849 och D-SIF-008245). Det har då varit fråga om filmning och
osportsligt uppträdande. Eftersom den nuvarande händelsen är av en annan karaktär än de
tidigare förseelserna har det förhållande att det är fråga om återfall endast påverkat
avstängningens längd i mindre utsträckning.

Det är även lite skitsnack mellan dessa två punkter....
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: 28 mars Kvartsfinal 4:7 VLH-Luleå

Inläggav Ettan » lör mar 30, 2019 12:16 am

Här kommer dom 2 Jobbiga punkterna.



På en ishockeyspelare är nacken oskyddad och våld med klubban mot nacken kan leda till
mycket allvarliga skador. Nämnden bedömer mot denna bakgrund att Brendan Shinnimins
agerande utsatte motspelaren för stor skaderisk.

Sammantaget anser nämnden att crosscheckingen var våldsam, obehärskad och respektlös
och att Brendan Shinnimin därför ska ådömas en avstängning vars längd bedöms motsvara
tre matcher. Han ska dessutom betala böter med det belopp som framgår av beslut

Att en axel hoppar ur led har inget med nacken att göra. Det är givetvis inte snyggt gjort. Men straffet är överdrivit stort. Enligt mig är det otur att Shinimis Klubba träffade nacken.
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: 28 mars Kvartsfinal 4:7 VLH-Luleå

Inläggav Härmapan » lör mar 30, 2019 10:21 am

Ettan skrev:Här kommer dom 2 Jobbiga punkterna.



På en ishockeyspelare är nacken oskyddad och våld med klubban mot nacken kan leda till
mycket allvarliga skador. Nämnden bedömer mot denna bakgrund att Brendan Shinnimins
agerande utsatte motspelaren för stor skaderisk.

Sammantaget anser nämnden att crosscheckingen var våldsam, obehärskad och respektlös
och att Brendan Shinnimin därför ska ådömas en avstängning vars längd bedöms motsvara
tre matcher. Han ska dessutom betala böter med det belopp som framgår av beslut

Att en axel hoppar ur led har inget med nacken att göra. Det är givetvis inte snyggt gjort. Men straffet är överdrivit stort. Enligt mig är det otur att Shinimis Klubba träffade nacken.


Jag tror inte att axeln hoppade ur led!

Jag tror att Bulan gör en PA och försöker påverka straffets längd - men han är smartare och använder inte hjärnskakningsargumentet för då vet han att Forsberg inte kan vara med på is och ”känna sig för” som miffaren ghorde trots att han var i ”hjärntrappen”...

Det lät som att Forsberg ev är borta idag men inte ner... vi får väl se!

Jag är ganska övertygad om det är skitsnack!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster