22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav Wolin » fre mar 22, 2019 10:56 pm

Hoppas inte vi behöver dras med detta domarparet uppe i Luleå igen, de vågade inte ta en enda Lule utvisning, jisses, trodde de var proffs, jag ser en del på NHL, har aldrig sett en enda match där ena laget klarat sig undan utvisningar en hel match. Dessa domare pallade inte trycket från Lule klacken.
Och Bullan Berglund krävde fler utvisningar i intervjun inför 3:e, det levererade domarna till honom på ett silverfat. Är det tanken att Lule skall ha ett handikapp genom hela matchserien?

Tror det är fler lag än vi som upplever samma när man spelar i Coop Norrbotten Arena, därför måste man se till att ha domare som fixar pressen ifrån Bulan och hemmafansen. Att man vågar ta 1 utvisning mot hemmalaget, inte enbart ge 4-4 det är så klart bekvämt med föga rättvist


Övrigt, Olausson borde stängas av 2 matcher för filmning
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav PutteA » fre mar 22, 2019 11:01 pm

Tycker när jag tittar på HV mot FBK att HV utmanar på ett helt annat sätt än vad Lakers ens var i närheten av. Jag är inte förtjust i den passivitet som Lakers visar upp i match efter match.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav vlk » fre mar 22, 2019 11:04 pm

PutteA skrev:Tycker när jag tittar på HV mot FBK att HV utmanar på ett helt annat sätt än vad Lakers ens var i närheten av. Jag är inte förtjust i den passivitet som Lakers visar upp i match efter match.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Håller med men jag orkar inte tjata om det längre . Vi är inte bättre


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav Svartvadet » fre mar 22, 2019 11:12 pm

Så är det PutteA...


Årets upplaga av VLH har en enormt hög högsta nivå och exakt lika låg lägsta. Tyvärr är det att allt "däremellan" är inte ens mellanmjölk.

Jag hade hoppats på att vi skulle åka upp till Renknullarna, visat kuken och krävt hämnd för senast. Att varje närkamp är den sista. Varje passning, varje skär, varje andetag. Men istället åker vi upp dit och har inte ens en tanke på att vi ska utmana dem hemma. Det är som om att laget inte tror på det som de gör.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6379
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav vlk » fre mar 22, 2019 11:16 pm

Svartvadet skrev:Så är det PutteA...


Årets upplaga av VLH har en enormt hög högsta nivå och exakt lika låg lägsta. Tyvärr är det att allt "däremellan" är inte ens mellanmjölk.

Jag hade hoppats på att vi skulle åka upp till Renknullarna, visat kuken och krävt hämnd för senast. Att varje närkamp är den sista. Varje passning, varje skär, varje andetag. Men istället åker vi upp dit och har inte ens en tanke på att vi ska utmana dem hemma. Det är som om att laget inte tror på det som de gör.


Dom tror inte på guld i år...det syns.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav PutteA » fre mar 22, 2019 11:32 pm

Innan om åren har vi alltid haft inställningen att förlägga den mesta tiden i anfallszon, vilket har gjort att vi alltid utmanat oavsett vem som stått på andra sidan. Den här säsongen spelar man utan fart, utan fantasi, utan frenesi. Det är som du säger Svartis, högsta nivån är grymt hög, men för att få nån effekt av den nivån måste man nå upp ditt lite oftare än var tionde match.

Jag är faktiskt väldigt besviken över hur det här laget agerar. Framförallt på borta plan. Med matchserien mot Örebro i minnet och dagens match ser jag inte nånstans hur vi ska ta en match i Luleå. Det är om Fasth fullständigt står på huvudet. Nä, jag säger nog som vlk, vi är nog generellt sett inte bättre än så här.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav Härmapan » fre mar 22, 2019 11:35 pm

Äh, vi gör en dålig match idag och kunde lika gärna vunnit!

Nu krossar vi renknullarna på söndag och kör banjo-style och skriker ”filmare” till tajfaren varje gång han låtsasdör!

Om vi bara kommer upp i 80% så spöar vi skräpet!

Jag tror fortfarande att vi vinner!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav Wolin » fre mar 22, 2019 11:43 pm

Underbar kommentar av Kris Veersteeg från Hockeyexpressen:
Och även Kris Versteeg var rejält kritisk och skeptisk mot domarna:

– Jag har varit här två gånger nu och de har haft åtta powerplay samtidigt som vi haft noll…

– Så det kanske finns en anledning till varför de kom tvåa i SHL när man tänker på det.

Säger det igen domarna vågar inte döma mot publiken i Coop Norrbotten arena, det går inte, det är en omöjlig uppgift. Det man kan sträcka sig till är en 4 mot 4.

Artikeln i sin helhet : https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... en-skulle/
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav Lakershjärta71 » lör mar 23, 2019 12:27 am

Wolin skrev:Underbar kommentar av Kris Veersteeg från Hockeyexpressen:
Och även Kris Versteeg var rejält kritisk och skeptisk mot domarna:

– Jag har varit här två gånger nu och de har haft åtta powerplay samtidigt som vi haft noll…

– Så det kanske finns en anledning till varför de kom tvåa i SHL när man tänker på det.

Säger det igen domarna vågar inte döma mot publiken i Coop Norrbotten arena, det går inte, det är en omöjlig uppgift. Det man kan sträcka sig till är en 4 mot 4.

Artikeln i sin helhet : https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... en-skulle/
Korruption ska bekämpas!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav Härmapan » lör mar 23, 2019 1:14 am

Wolin skrev:Underbar kommentar av Kris Veersteeg från Hockeyexpressen:
Och även Kris Versteeg var rejält kritisk och skeptisk mot domarna:

– Jag har varit här två gånger nu och de har haft åtta powerplay samtidigt som vi haft noll…

– Så det kanske finns en anledning till varför de kom tvåa i SHL när man tänker på det.

Säger det igen domarna vågar inte döma mot publiken i Coop Norrbotten arena, det går inte, det är en omöjlig uppgift. Det man kan sträcka sig till är en 4 mot 4.

Artikeln i sin helhet : https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... en-skulle/


Spot on Versteeg! Patetiskt!

Men tack gode gud att Olausson överlevde! Hela hockeysverige höll andan när han föll livlös till marken...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav Wolin » lör mar 23, 2019 2:27 am

Härmapan skrev:
Wolin skrev:Underbar kommentar av Kris Veersteeg från Hockeyexpressen:
Och även Kris Versteeg var rejält kritisk och skeptisk mot domarna:

– Jag har varit här två gånger nu och de har haft åtta powerplay samtidigt som vi haft noll…

– Så det kanske finns en anledning till varför de kom tvåa i SHL när man tänker på det.

Säger det igen domarna vågar inte döma mot publiken i Coop Norrbotten arena, det går inte, det är en omöjlig uppgift. Det man kan sträcka sig till är en 4 mot 4.

Artikeln i sin helhet : https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... en-skulle/


Spot on Versteeg! Patetiskt!

Men tack gode gud att Olausson överlevde! Hela hockeysverige höll andan när han föll livlös till marken...


Veersteeg talar ju bara om sanningen, ialla fall för de matcher Växjö har spelat där uppe.

Men det är knappast Veersteeg som gjort bort sig , snarare har vi domare som inte klarar av att döma konsekvent i Coop Norrbotten Arena + deras hemmatränare som hela tiden kräver fler utvisningar för bortalaget.
Tydligen är det bara bortalaget som kan få utvisningar med sig i Norrbotten, förutom 4 mot 4 spel då.

Hemmamatcherna blir kopiöst viktiga att vinna i denna matchserie, där kanske vi får något PP med oss.
Tänk dock vilken styrka det hade varit att slå ut Luleå, med 0 PP på bortaplan över en matchserie. Det hade varit ett styrkebesked inför semin. Hoppas detta skapar extra incitament för Lakers spelarna. Där uppe spelar man både mot ett hemmalag och hemmadomare.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav vlk » lör mar 23, 2019 8:59 am

Domarna är inte bra, sant, publiken i Coop är enögd, sant, Lakers är fortfarande extremt lama och passiva på bortaplan, mest sant av alla påståenden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav Härmapan » lör mar 23, 2019 11:07 am

vlk skrev:Domarna är inte bra, sant, publiken i Coop är enögd, sant, Lakers är fortfarande extremt lama och passiva på bortaplan, mest sant av alla påståenden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Sant!

Men Luleå är ju också extremt lama - dessutom på hemmaplan...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav vlk » lör mar 23, 2019 11:23 am

Härmapan skrev:
vlk skrev:Domarna är inte bra, sant, publiken i Coop är enögd, sant, Lakers är fortfarande extremt lama och passiva på bortaplan, mest sant av alla påståenden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Sant!

Men Luleå är ju också extremt lama - dessutom på hemmaplan...


Sant, dom är inte omöjliga att slå. Men dom är omöjliga att ta 4 matcher mot om vi inte höjer oss från gårdagen. Jag har hoppats hela säsongen på ett bättre bortaspel. Nu brinner det i knutarna att leverera det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav Kloker » lör mar 23, 2019 11:28 am

Bedrövlig insats av våra så kallade spetsspelare. Horak, Versteeg, Pesonen, Kiiskinen och den där jävla Fjunttila osv får underkänt. Inget orosmoment överhuvud taget.

Månne ett bevis på att Bulan buttfukkade Sam rejält gällande coachning?

För övrigt så hoppas jag att amish-inavels-bonnjävels-fjollan Olausson drabbas av rejäl KARMA...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav Lakershjärta71 » lör mar 23, 2019 11:26 pm

Man kan skylla förluster på domare hur mycket som helst om.man vill det, men Lakers har fortfarande ett problem. Man gör inga mål. Det DUGER INTE att bara göra ett mål, inte ens uppe i Luleå om man vill vinna den här matchserien. Det är för dåligt!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav Anders L » lör mar 23, 2019 11:48 pm

Varför i helvete kan man inte ta in domare från tex. Finland, Tyskland eller USA i slutspelet?
Så man få in nya friska domare som inte har varit på grillparty med vissa av SHL lagen. Och eller åker runt å klappar spelarna i röven å visar tummen upp!
Senast redigerad av Anders L sön mar 24, 2019 9:14 am, redigerad totalt 1 gång.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Inläggav DeLarge » sön mar 24, 2019 5:58 am

1-1 med några minuter kvar. Kunde slutat hursomhelst.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 17 gäster