Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav Primeau » tor mar 14, 2019 11:19 pm

Lugna o fina nu. Vi har Ortega på kontrakt även nästa säsong, och väldigt bra corsi att bygga vidare på. Detta fixar Evertsson enkelt; först in är Karlström och Sylvegård Jr. Sen är ju hela tränarstaben, från a-lag ner till J20, handplockade från Bofors, gladhockeyns tempelriddare.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav Stupet » tor mar 14, 2019 11:22 pm

Ja det ser ju bra ut. Nästan som att man har målet att ta sig till kvalspel nästa säsong.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav Towen » tor mar 14, 2019 11:28 pm

Det största hotet i möte med Örebro stavas Jörgen JÖNSSON - Han kan Sam och Växjö bättre än sin frus sovvanor. Sen har de en hygglig målvakt - och vi seriens sämsta skytte.. JAPP, tidig sommar..

Tar vi oss till kvarten slår vi nog lika gärna Lule' som FHC el DIF. Vi får lite klirr i kassan nu med åttondel i vart fall.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav Härmapan » tor mar 14, 2019 11:30 pm

Stupet skrev:6 raka förluster. Man går in i playin som förlorare och Örebro går in som vinnare. Tyvärr så tror jag att det kommer se ut exakt så även efter playin. Vi som dom gigantiska förlorarna och Örebro som de stora vinnarna. Jag säger som Sanny nyss sa om Brynäs att huvuden måste rulla och det gäller även hos oss. Vi måste måste MÅSTE ha in renodlade målskyttar i detta laget. Det är just den saken som Evertsson misslyckats totalt med i år. Och sen måste det vara slut med dessa chansvärvningarna nu. Visst att Joel blommade ut till en stjärnback men vi vet alla hur det gick med Ortega, Kalle Johansson och inte minst Juntilla. Försök att förläng med Horak, Pesonen och Shinnimin annars känns det inte som att vi ska ge någon mer förlängning.
Försvarsida ser bra ut på pappret men med facit i hand så tycker jag att det ser lika dant ut här. Martinssons ersättare skulle vara Burström men tyvärr så har han inte levt upp till dom förväntningarna. Rahimi var den där stora tuffa jobbiga att möta spelaren förra året till att bli den där mjuka nallebjörnen som inte sätter sig i respekt längre. Rahimi måste upp i nivå igen.
Ledarstaben. Ja Sam och Hellgren ser jag fortfarande som gjutna men han som kom in i år har inte levererat för 5 öre. Titta bara på vårat PP som är under all kritik. Personligen så hoppas jag att Tobias lämnar. Skiter fullständigt i att Sam och Tobias är gamla polare för detta håller inte.
Månt och mycket så går det inte att säga annat än att det är ett stort fiasko i år när man är regerande mästare.
Med facit i hand så förstår jag faktiskt inte hur det kommer sig att vi får ihop ett så mediokert lag i år? Med tanke på att vi är regerande mästare och att många spelare lyfter sig hos oss så är det märkligt att vi inte får in fler toppspelare till klubben.


En jättebra summering av säsongen!

Jag har bara en sak att invända...

Säsongen är INTE slut ännu!!!!

Ska vi börja kicka folk innan vi spelat klart???

Gissar att inte många av domedagsprofeterna här har sysslat med idrott på speciellt hög nivå...?

Hur i helvete kan ni ge upp????? Helt obegripligt!

Nu spöar vi Örebro och sen har vi ett bättre utgångsläge än om vi vunnit idag och klarat femteplatsen!

Allt att vinna nu! Nu kör vi!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav vlk » tor mar 14, 2019 11:34 pm

Härmapan skrev:
Stupet skrev:6 raka förluster. Man går in i playin som förlorare och Örebro går in som vinnare. Tyvärr så tror jag att det kommer se ut exakt så även efter playin. Vi som dom gigantiska förlorarna och Örebro som de stora vinnarna. Jag säger som Sanny nyss sa om Brynäs att huvuden måste rulla och det gäller även hos oss. Vi måste måste MÅSTE ha in renodlade målskyttar i detta laget. Det är just den saken som Evertsson misslyckats totalt med i år. Och sen måste det vara slut med dessa chansvärvningarna nu. Visst att Joel blommade ut till en stjärnback men vi vet alla hur det gick med Ortega, Kalle Johansson och inte minst Juntilla. Försök att förläng med Horak, Pesonen och Shinnimin annars känns det inte som att vi ska ge någon mer förlängning.
Försvarsida ser bra ut på pappret men med facit i hand så tycker jag att det ser lika dant ut här. Martinssons ersättare skulle vara Burström men tyvärr så har han inte levt upp till dom förväntningarna. Rahimi var den där stora tuffa jobbiga att möta spelaren förra året till att bli den där mjuka nallebjörnen som inte sätter sig i respekt längre. Rahimi måste upp i nivå igen.
Ledarstaben. Ja Sam och Hellgren ser jag fortfarande som gjutna men han som kom in i år har inte levererat för 5 öre. Titta bara på vårat PP som är under all kritik. Personligen så hoppas jag att Tobias lämnar. Skiter fullständigt i att Sam och Tobias är gamla polare för detta håller inte.
Månt och mycket så går det inte att säga annat än att det är ett stort fiasko i år när man är regerande mästare.
Med facit i hand så förstår jag faktiskt inte hur det kommer sig att vi får ihop ett så mediokert lag i år? Med tanke på att vi är regerande mästare och att många spelare lyfter sig hos oss så är det märkligt att vi inte får in fler toppspelare till klubben.


En jättebra summering av säsongen!

Jag har bara en sak att invända...

Säsongen är INTE slut ännu!!!!

Ska vi börja kicka folk innan vi spelat klart???

Gissar att inte många av domedagsprofeterna här har sysslat med idrott på speciellt hög nivå...?

Hur i helvete kan ni ge upp????? Helt obegripligt!

Nu spöar vi Örebro och sen har vi ett bättre utgångsläge än om vi vunnit idag och klarat femteplatsen!

Allt att vinna nu! Nu kör vi!


Man måste få vara både besviken och förbannad så som det ser ut. Vi har olika sätt att handskas med det. Tids nog brukar de flesta av oss tagga om och börja hoppas igen...biljett för 10 kr redan inhandlad [emoji23][emoji23][emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav StenhårtSlagskott » tor mar 14, 2019 11:39 pm

Tycker det börjar lukta guld. Vägen ligger helt öppen för oss att TA det!

Vi har allt i egna händer. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav Towen » fre mar 15, 2019 1:05 am

Sen, om vi för ett ögonblick lägger klubbfärgerna åt sidan - står vi som hockeyälskare inför ett öppet slutspel:

Frölunda - Malmö - fjolårsrepris där FHC har revansch att utkräva. Går det till sju matcher vet vi vilka som är bäst (NED)TRÄNADE..

Djurgården - SAIK - fjolårsrepris där DIF har revansch att utkräva. Känns rätt öppet. Robert Olssons sympatiska person ger karma till semi?

Växjö(?) - Luleå - "Jag kan flyga, jag är inte rädd."

HV71(?) - Färjestad - Modern klassiker skriver ännu ett kapitel. Är det något lag som vet hur man vinner i Löfbergs är det DAVIDSSONS gubbar.

Fakum är att ALLA kvartar känns öppna som en kviga i brunst!
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav Stupet » fre mar 15, 2019 2:04 am

Vart skrev jag att vi ska börja kicka folk innan säsongen är slut????
Speciellt hög nivå kan man ju undra vad du menar med?? Pratar jag just nu med en före detta spelare i SHL eller?
Hög nivå. Jag har följt SHL långt innan Växjö var där, Jag följer NHL ganska hårt och även NFL när den säsongen är igång så jag undrar vad du menar med hög nivå?
Om vi pratar om sporter som man utövat så har jag varit innebandymålvakt i typ 15 år.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav Svartvadet » fre mar 15, 2019 2:10 am

Såhär med några timmars distans till matchen (och ett försök att vara någorlunda nyanserad):

Nej, ingen är nöjd med att spela play-in. Inte föreningen, inte spelarna, inte fansen. Det är ett stort fett minus. Det som förvånar mest är vart alla pengarna har gått åt till? Kostade Burström så pass mycket som jag befarar? Fick Shinnimin dubblad lön? Sparkapital finns, allt annat vore konstigt. Nästa säsong krävs det någon som kan sätta upp PP korrekt och en som kan avsluta. Skiter fullständigt i om herren kommer ifrån div.3 . Det ska vara en jävla bössa som kan smacka in Rosén eller Petterssons smörpass deluxe.

Det positiva? Att vi faktiskt får börja om på noll. Slutspel är en helt annan sak. Dessutom ser jag det nästan som positivt att vi faktiskt får Luleå (om vi löser Örebro) i kvarten. Tar faktiskt hellre dem än DIF/FHC då det är två lag vi har haft det svårt för. Plus att detta kastrerade lag kanske hittar pungkulorna och revanschlust mot just Luleå. Det kan, mot alla odds, bli vändpunkten. Det gäller att hitta ett "vi mot Världen" för laget just nu. Högsta nivån finns där ännu, den har inte försvunnit. Plockar vi fram den så kommer även FBK att få bekänna färg ("ha ha") - tro mig.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav vlk » fre mar 15, 2019 7:40 am

Svartvadet skrev:Såhär med några timmars distans till matchen (och ett försök att vara någorlunda nyanserad):

Nej, ingen är nöjd med att spela play-in. Inte föreningen, inte spelarna, inte fansen. Det är ett stort fett minus. Det som förvånar mest är vart alla pengarna har gått åt till? Kostade Burström så pass mycket som jag befarar? Fick Shinnimin dubblad lön? Sparkapital finns, allt annat vore konstigt. Nästa säsong krävs det någon som kan sätta upp PP korrekt och en som kan avsluta. Skiter fullständigt i om herren kommer ifrån div.3 . Det ska vara en jävla bössa som kan smacka in Rosén eller Petterssons smörpass deluxe.

Det positiva? Att vi faktiskt får börja om på noll. Slutspel är en helt annan sak. Dessutom ser jag det nästan som positivt att vi faktiskt får Luleå (om vi löser Örebro) i kvarten. Tar faktiskt hellre dem än DIF/FHC då det är två lag vi har haft det svårt för. Plus att detta kastrerade lag kanske hittar pungkulorna och revanschlust mot just Luleå. Det kan, mot alla odds, bli vändpunkten. Det gäller att hitta ett "vi mot Världen" för laget just nu. Högsta nivån finns där ännu, den har inte försvunnit. Plockar vi fram den så kommer även FBK att få bekänna färg ("ha ha") - tro mig.


Vi kommer att bli eviga ”1-0” kungar [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23],


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav Härmapan » fre mar 15, 2019 10:06 am

Härmapan skrev:
Stupet skrev:6 raka förluster. Man går in i playin som förlorare och Örebro går in som vinnare. Tyvärr så tror jag att det kommer se ut exakt så även efter playin. Vi som dom gigantiska förlorarna och Örebro som de stora vinnarna. Jag säger som Sanny nyss sa om Brynäs att huvuden måste rulla och det gäller även hos oss. Vi måste måste MÅSTE ha in renodlade målskyttar i detta laget. Det är just den saken som Evertsson misslyckats totalt med i år. Och sen måste det vara slut med dessa chansvärvningarna nu. Visst att Joel blommade ut till en stjärnback men vi vet alla hur det gick med Ortega, Kalle Johansson och inte minst Juntilla. Försök att förläng med Horak, Pesonen och Shinnimin annars känns det inte som att vi ska ge någon mer förlängning.
Försvarsida ser bra ut på pappret men med facit i hand så tycker jag att det ser lika dant ut här. Martinssons ersättare skulle vara Burström men tyvärr så har han inte levt upp till dom förväntningarna. Rahimi var den där stora tuffa jobbiga att möta spelaren förra året till att bli den där mjuka nallebjörnen som inte sätter sig i respekt längre. Rahimi måste upp i nivå igen.
Ledarstaben. Ja Sam och Hellgren ser jag fortfarande som gjutna men han som kom in i år har inte levererat för 5 öre. Titta bara på vårat PP som är under all kritik. Personligen så hoppas jag att Tobias lämnar. Skiter fullständigt i att Sam och Tobias är gamla polare för detta håller inte.
Månt och mycket så går det inte att säga annat än att det är ett stort fiasko i år när man är regerande mästare.
Med facit i hand så förstår jag faktiskt inte hur det kommer sig att vi får ihop ett så mediokert lag i år? Med tanke på att vi är regerande mästare och att många spelare lyfter sig hos oss så är det märkligt att vi inte får in fler toppspelare till klubben.


En jättebra summering av säsongen!

Jag har bara en sak att invända...

Säsongen är INTE slut ännu!!!!

Ska vi börja kicka folk innan vi spelat klart???

Gissar att inte många av domedagsprofeterna här har sysslat med idrott på speciellt hög nivå...?

Hur i helvete kan ni ge upp????? Helt obegripligt!

Nu spöar vi Örebro och sen har vi ett bättre utgångsläge än om vi vunnit idag och klarat femteplatsen!

Allt att vinna nu! Nu kör vi!


Du fick (aningen oförtjänt) skit av mig för den allmänna inställningen på forumet som säger att säsongen är över, alla bör kickas och att vi får sikta på att klara nedflyttningskval nästa år istället.

Jag hävdar att vi har ett bättre läge nu än om vi kommit femma!

Jag håller med i många av dina analyser men att redan nu säga att säsongen är ett stort fiasko tycker jag är lite märkligt med tanke på att den inte är slut...

(och när jag pratar om "nivå" så är det precis den inställningen jag menar! Någon som har inställningen att allt är skit och att säsongen är över (trots att den egentligen inte ens börjat ännu) har troligen aldrig idrottat på någon "högre nivå" - och hade hen det och det så hade hen åkt ut ut laget med huvudet förre!)

Men det var inte specifikt riktat mot dig utan mot alla som har gett upp - så jag ber om ursäkt!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav bratsson » fre mar 15, 2019 10:20 am

Vi har inte lyckats med målgörandet under hela säsongen, förutom enstaka matcher.
Det skylls på otur, studsar hit och dit. Visst, det stämmer till viss del men inte under en hel säsong.

Och tro att detta ska ändra sig över en natt är att vara naiv. Och gå hela vägen med att göra 1-2 mål / match ser jag som högst omöjligt?

Vi har igen Lassinanti eller Virtanen eller Nygårds/Bemström. Vi har inte ens en Welch som kan visa lite pondus när det gäller. Rahimi i all ära men han har blivit för "snäll".

Malmö som har kanske 2/3 av våran budget( kanske även halva våran budget?!) Kommer före oss och gjort mer mål än oss och dom har inte heller någon målskytt av rang att skylta med men dom går på mål, gör det smutsiga som krävs för att få in pucken.... Inte svårare än så ibland.

Alldeles för mycket spelfördelare/hålla i pucken/åka runt mål istället för framför-spelare den här säsongen. Julius +- Junttila är en perfekt synonym för den här säsongen.

Hoppas jag har så sjukt mycket fel.
Krossa Örebro!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav Stupet » fre mar 15, 2019 12:12 pm

Shinnimin anmäld för sitt finger mot klacken. Tycker det börjar bli patetiskt med alla dessa anmälningar. Luleå klacken får visa känslor men inte Shinnimin. Vet att mer än 100 personer visade fingret till Shinnimin från Luleås klack igår men ingen av dessa blir anmälda. Skulle inte förvåna mig ett skit om Shinnimin blir avstängd. Hockeyn börjar gå från en kamp och hård sport till en mjukis och nallebjörn sport.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav vlk » fre mar 15, 2019 12:36 pm

Stupet skrev:Shinnimin anmäld för sitt finger mot klacken. Tycker det börjar bli patetiskt med alla dessa anmälningar. Luleå klacken får visa känslor men inte Shinnimin. Vet att mer än 100 personer visade fingret till Shinnimin från Luleås klack igår men ingen av dessa blir anmälda. Skulle inte förvåna mig ett skit om Shinnimin blir avstängd. Hockeyn börjar gå från en kamp och hård sport till en mjukis och nallebjörn sport.


När spelare som shin tröttnar på shl är denna sovande profillösa liga slut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav BABCOCK_ » fre mar 15, 2019 4:10 pm

2 matcher på Shinni...hur FAN är det möjligt...…
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav Svartvadet » fre mar 15, 2019 4:28 pm

Väldigt konstigt. Men det är bara för att det är han.

Janne Karlsson fick böra 18.000:- för sitt finger, men tydligen är det värre när spelare gör det
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav Stupet » fre mar 15, 2019 4:54 pm

Svenska hockey ligan säger att det går emot deras värdegrund. Men att klackarna står och skriker könsord och ännu mer brutala saker är tydligen helt okej. SHLs värdegrund håller på att ta död på hockeyn i Sverige. Man kommer snart inte få röra varandra utan att bli avstängd. Jag kan acceptera böter för detta men avstängning är bara pinsamt. Lite kul att det är domaren som anmäler Shinnimin för det han gjorde. Det säger bara en hel del om hur fega och dåliga de svenska domarna är. Detta hade aldrig hänt i NHL. Man hade tagit tag i problemet på isen och låtit det stanna där men dom svenska domarna vågar inte detta.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Sista grundspelsmatchen LHF-VLH 14/3

Inläggav DeLarge » fre mar 15, 2019 6:32 pm

All diskussion oavsett område eller ämne kommer alltid göra skillnad på folk och folk. Afroamerikaner kan rappa om h*o*or och *n***as, men skulle en "vit" man göra detta blir det helt plötsligt kalabalik.

Shinnimin har varit på tapeten ett tag hos media och motståndare. Hade det varit Joel Lundqvist hade det 100% stannat vid böter.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster