Lakers saik

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers saik

Inläggav vlk » mån mar 11, 2019 8:37 am

Måstematch känns det som. Malmö har två hemmamatcher kvar och har bra chans på 6 poäng. Vi måste ta 2 poäng till för att säkra slutspel. Dom måste nog tas i morgon, sen väntar Luleå borta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers saik

Inläggav Towen » mån mar 11, 2019 4:50 pm

Vi vann i Luleå senast. Finns inte en scooterförare norr om ekvatorn som gillar att möta oss. Fråga SAIK :wink:

SHINNIMIN visar med hela kroppen stt han vill ha guld igen. Hoppas fler är beredda på uppoffringar i april.

Off topic: Den där känslan när man hittar en finsk deckarserie på Netflix (Karppi) - där karaktären KIISKI är yrkeskriminell.. :wink:
Det stämmer ju förvisso.. ..när han är på banan är han kriminellt bra.
Senast redigerad av Towen mån mar 11, 2019 4:52 pm, redigerad totalt 1 gång.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Lakers saik

Inläggav vlk » mån mar 11, 2019 4:52 pm

Towen skrev:Vi vann i Luleå senast. Finns inte en scooterförare norr om ekvatorn som gillar att möta oss. Fråga SAIK :wink:

SHINNIMIN visar med hela kroppen stt han vill ha guld igen. Hoppas fler är beredda på uppoffringar i april.

Off topic: Den där känslan när msn hittar en finsk deckarserie på Netflix (Karppi) - där karaktären KIISKI är yrkeskriminell.. :wink:


Chansen bör dock vara större att ta poängen på hemmaplan i morgon.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers saik

Inläggav fr12 » mån mar 11, 2019 5:26 pm

Åt lunch på Vida idag, sen så kommer Joel Persson in med kryckor.
fr12
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: sön feb 26, 2012 12:51 am

Re: Lakers saik

Inläggav BABCOCK_ » mån mar 11, 2019 5:38 pm

fr12 skrev:Åt lunch på Vida idag, sen så kommer Joel Persson in med kryckor.


Förmodligen borta ett par veckor...
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... rten-i-shl
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: Lakers saik

Inläggav Härmapan » mån mar 11, 2019 9:10 pm

vlk skrev:Måstematch känns det som. Malmö har två hemmamatcher kvar och har bra chans på 6 poäng. Vi måste ta 2 poäng till för att säkra slutspel. Dom måste nog tas i morgon, sen väntar Luleå borta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Jag vet inte om det är en måstematch...?

Visst vill man komma så högt upp som möjligt men fan vet om jag inte föredrar att spöa Brynäs i playin och sen få Färjestad lika gärna som Dif utan hemmafördel (med allt vad det innebär med skitnödiga stockholmsdomare mm)

Det är fan jämnt skägg!

Och ja, jag tror att vi slår Brynäs! Och gör vi inte det så kvittar det ju för då slår vi definitivt inte dif heller!

Klart som fan att jag vill vinna alla matcher men frågan är om det verkligen är en ”måstematch” - är inte säker...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Lakers saik

Inläggav Lakershjärta71 » mån mar 11, 2019 11:06 pm

Vi ska inte stå och falla som käglor utan Joel. Sen har Peter Andersson gjort det bra i PP.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers saik

Inläggav Svartvadet » tis mar 12, 2019 1:57 am

En liten idé, som troligtvis är helt vrickad, hade varit att sätta Versteeg på Point. Briljant på att fördela pucken, frågan är om han skiter i byxan av att vara sista utposten
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers saik

Inläggav smashinlovely » tis mar 12, 2019 9:25 am

Svartvadet skrev:En liten idé, som troligtvis är helt vrickad, hade varit att sätta Versteeg på Point. Briljant på att fördela pucken, frågan är om han skiter i byxan av att vara sista utposten


Han är ju inte blixtsnabb vid omställning heller.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers saik

Inläggav Varanen » tis mar 12, 2019 2:59 pm

Det är den stora nackdelen med att ha forwards i backposition. Deras försvarsagerande som sista utpost är ofta skrattretande dålig, dessutom kan de inte skydda offensiv blå så SH-gänget har mycket lättare att få pucken ur zon. Jag är så gammaldags att jag vill ha två backar i PP.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers saik

Inläggav smashinlovely » tis mar 12, 2019 4:35 pm

Bernhard och Peter har ändå gjort det ok i PP. Det är mer problem med att det haltar i centerposition, typ Fröbergs eviga snurrar. Han har lätt att fastna i vinkelvolten.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers saik

Inläggav bratsson » tis mar 12, 2019 8:42 pm

Kan man inte bara klappa till pucken i PP så får vi se vad som händer? Bättre än att lalla runt och leta snyggaste passen i universum.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers saik

Inläggav Stupet » tis mar 12, 2019 10:23 pm

Tar vi inte 2 poäng i denna matchen så blir det inget slutspel.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers saik

Inläggav vlk » tis mar 12, 2019 10:25 pm

Så ja,där missade vi slutspel


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers saik

Inläggav Stupet » tis mar 12, 2019 10:26 pm

Bra jobbat killar. Pinsamt!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers saik

Inläggav Lackis » tis mar 12, 2019 10:28 pm

Fan, nu pekar allt mot åttondelsfinalen , bäst av tre känns som rejält lotteri
Lackis
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: fre jan 06, 2017 10:19 am

Re: Lakers saik

Inläggav Baker » tis mar 12, 2019 10:29 pm

Match 27 denna säsong där vi gör 2 mål eller färre. Då vinner man inte många matcher. Snart är säsongen över.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Lakers saik

Inläggav Stupet » tis mar 12, 2019 10:37 pm

Vi går från mästarsäsong till fiaskosäsong. Skitdåligt Lakers! SKITDÅLIGT!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers saik

Inläggav PutteA » tis mar 12, 2019 10:38 pm

Jag undrar lite vad som händer efter full tid och man går in i övertid. Det är precis som man är nöjd med att man tagit poäng. Finns ju inget som tyder på att man går för bonuspinnen. Istället är det SAIK som vill mer. Straffarna ska vi ju inte bara snacka om. 5 straffavgöranden under årets grundserie och man förlorar alla fem och gör bara ett mål på alla dessa försök. Det är faktiskt beklämmande. Tur det inte är straffavgörande i slutspelet. Laget har fortfarande allt i egna händer, och vi har slagit Lule innan där uppe.

Samtidigt kan man ställa frågan: är vi ett kvartsfinallag? Jag tycker inte det. Kanske trots allt är dags för oss att testa på play in.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers saik

Inläggav vlk » tis mar 12, 2019 10:44 pm

Vi är alldeles för trubbiga och obalanserade som lag...jag tror att det är över snart. Ny säsong , nya möjligheter.

Tänd till nu; vi ska ju få Karlström och Sylvegård.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers saik

Inläggav Stupet » tis mar 12, 2019 10:50 pm

Hoppas att det blir Thermells första och sista säsong i ledarstaben.
PP som han har hand om är helt värdelöst!!
Men det är sååå många spelare i detta laget som har sänkt sig själva brutalt i år.
En sak är säker. Vi måste ha en första center nästa säsong. Inte en som man tror kan bli det utan som redan är det.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers saik

Inläggav Lakershjärta71 » tis mar 12, 2019 11:12 pm

PutteA skrev:Jag undrar lite vad som händer efter full tid och man går in i övertid. Det är precis som man är nöjd med att man tagit poäng. Finns ju inget som tyder på att man går för bonuspinnen. Istället är det SAIK som vill mer. Straffarna ska vi ju inte bara snacka om. 5 straffavgöranden under årets grundserie och man förlorar alla fem och gör bara ett mål på alla dessa försök. Det är faktiskt beklämmande. Tur det inte är straffavgörande i slutspelet. Laget har fortfarande allt i egna händer, och vi har slagit Lule innan där uppe.

Samtidigt kan man ställa frågan: är vi ett kvartsfinallag? Jag tycker inte det. Kanske trots allt är dags för oss att testa på play in.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Instämmer! När man kastar in Josefsson och Reddox när det återstår ca 20sek av sudden DÅ går man knappast för ett avgörande.
Senast redigerad av Lakershjärta71 tis mar 12, 2019 11:12 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers saik

Inläggav venomizer » tis mar 12, 2019 11:12 pm

Kan vi starta en insamling för en PP-konsult, tänker Conny kan komma och bjuda på lite bärs. Göra livet lite roligare...
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Lakers saik

Inläggav smashinlovely » tis mar 12, 2019 11:15 pm

Jag sätter hoppet till att örebro slår malmö i sista omgången. Då får vi två hemmamatcher till istället för 1. Bra för lagbygget nästa säsong
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers saik

Inläggav Baker » tis mar 12, 2019 11:15 pm

Fruktansvärt dåligt pp som bl.a. gör att vi gjort 20-30 mål för lite. Total brist på naturliga målskyttar. Lika bra att pack ihop och se framåt till nästa säsong denna är garanterat körd.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Lakers saik

Inläggav Baker » tis mar 12, 2019 11:18 pm

venomizer skrev:Kan vi starta en insamling för en PP-konsult, tänker Conny kan komma och bjuda på lite bärs. Göra livet lite roligare...



Visst nån djävul borde finnas som kan lära ut pp och straffar, vi har inte vunnit på straffar sen fan vet.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Lakers saik

Inläggav Person » tis mar 12, 2019 11:35 pm

Baker skrev:Fruktansvärt dåligt pp som bl.a. gör att vi gjort 20-30 mål för lite. Total brist på naturliga målskyttar. Lika bra att pack ihop och se framåt till nästa säsong denna är garanterat körd.
Vilka fantasisummor har du? 30 mål till i bara PP? Lite objektivitet i kritiken kan man ju iaf försöka lyfta in. PP har inte varit bra, men ett bra PP hade kanske gjort 5-6 mål mer. Malmö är det lag som har flest mål i PP, 12 fler än Lakers. Dock har de 32 fler försök så inte så jäkla mycket bättre procent.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Lakers saik

Inläggav Baker » tis mar 12, 2019 11:42 pm

Person skrev:
Baker skrev:Fruktansvärt dåligt pp som bl.a. gör att vi gjort 20-30 mål för lite. Total brist på naturliga målskyttar. Lika bra att pack ihop och se framåt till nästa säsong denna är garanterat körd.
Vilka fantasisummor har du? 30 mål till i bara PP? Lite objektivitet i kritiken kan man ju iaf försöka lyfta in. PP har inte varit bra, men ett bra PP hade kanske gjort 5-6 mål mer. Malmö är det lag som har flest mål i PP, 12 fler än Lakers. Dock har de 32 fler försök så inte så jäkla mycket bättre procent.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Sorry menade att vi gjort 20 till 30 mål för lite totalt inte i pp. Spelet idag var ok men för lite mål och för mycket utsida. Lyssnade på Sam nu och han är helnöjd. Som sagt blir nog - operationen gick bra men patienten dog.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Lakers saik

Inläggav vlk » tis mar 12, 2019 11:42 pm

Person skrev:
Baker skrev:Fruktansvärt dåligt pp som bl.a. gör att vi gjort 20-30 mål för lite. Total brist på naturliga målskyttar. Lika bra att pack ihop och se framåt till nästa säsong denna är garanterat körd.
Vilka fantasisummor har du? 30 mål till i bara PP? Lite objektivitet i kritiken kan man ju iaf försöka lyfta in. PP har inte varit bra, men ett bra PP hade kanske gjort 5-6 mål mer. Malmö är det lag som har flest mål i PP, 12 fler än Lakers. Dock har de 32 fler försök så inte så jäkla mycket bättre procent.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk



Peter Anderssons lipande i tv ger dem fördelar tydligen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers saik

Inläggav Wolin » tis mar 12, 2019 11:47 pm

Trist förlust, vi var värda mer än 1 pinne idag, skellefte fick ju slå icing puckar stup i kvarten.
, sedan har skellefteå en fantatiskt bra målvakt i Mantas, Fasth kom inte upp i hans klass idag.

När det kommer till Växjös PP, lyssnade på en intervju med Henrik Evertsson för ett tag sedan, där han fick frågan om bla. Växjös PP, han menar att man prioriterar 5 mot 5 spelet, och att det kan påverka 5 mot 5 spelet negativt om man fokuserar/pratar för mycket om PP-spelet. Jag förstår inte varför man inte kan ha både ock, jag kan räkna upp massvis med lag som både har ett fungerande 5 mot 5 spel och ett friktionsfritt 5-4 spel,
jag tvivlar starkt på att det är så, verkligheten visar en annan bild i andra klubbar.
Special teams har ju avgjort ett flertal av Växjös senaste matcher, till vår nackdel, säkert pga att det finns ingen prio på det.
Straffar är kanske samma visa?, inget som är prioriterat därför läggs det i byrålådan, all fokus på 5 mot 5 spelet.
Synd att man inte lägger mer fokus på detta, det hade troligtvis satt oss i en bättre sits inför stundande slutspel.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Lakers saik

Inläggav Baker » tis mar 12, 2019 11:57 pm

Wolin skrev:Trist förlust, vi var värda mer än 1 pinne idag, skellefte fick ju slå icing puckar stup i kvarten.
, sedan har skellefteå en fantatiskt bra målvakt i Mantas, Fasth kom inte upp i hans klass idag.

När det kommer till Växjös PP, lyssnade på en intervju med Henrik Evertsson för ett tag sedan, där han fick frågan om bla. Växjös PP, han menar att man prioriterar 5 mot 5 spelet, och att det kan påverka 5 mot 5 spelet negativt om man fokuserar/pratar för mycket om PP-spelet. Jag förstår inte varför man inte kan ha både ock, jag kan räkna upp massvis med lag som både har ett fungerande 5 mot 5 spel och ett friktionsfritt 5-4 spel,
jag tvivlar starkt på att det är så, verkligheten visar en annan bild i andra klubbar.
Special teams har ju avgjort ett flertal av Växjös senaste matcher, till vår nackdel, säkert pga att det finns ingen prio på det.
Straffar är kanske samma visa?, inget som är prioriterat därför läggs det i byrålådan, all fokus på 5 mot 5 spelet.
Synd att man inte lägger mer fokus på detta, det hade troligtvis satt oss i en bättre sits inför stundande slutspel.


Tyvärr är vi inte värda mer än en poäng idag. Vi gjorde ett mål på 65 minuter och bommade 3 straffar då blir det magert.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Lakers saik

Inläggav Varanen » ons mar 13, 2019 12:24 am

Precis som i matchen mot FBK så krigade vi i alla fall. Ett stort steg framåt bara det. Vi är mycket snabbare med att gå framåt. Även om det inte gett bättre resultat än kontrollhockeyn är det mycket roligare att kolla på.

I slutspelet kan vi säkert variera spelstil, vilket gör oss svåra att läsa in.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers saik

Inläggav smashinlovely » ons mar 13, 2019 7:37 pm

Var det bara jag som reagerade på att Oscar Möller gjorde en Zlatan mot Peter Andersson och gled runt för att titta på tröjan och se vem det var som kaxade. Lite roligt var det trots allt.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster