Linköping - Lakers 28 feb 2019

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav mollers » tor feb 28, 2019 10:04 pm

På vilket sätt coachas backarna fel

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Primeau » tor feb 28, 2019 10:06 pm

Varför bänkar man inte bara Junttilla och låter Heljemo eller Bokk spela mer i stället?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Person » tor feb 28, 2019 10:09 pm

Nä inte många rätt från Perssons sida idag, den flippmackan skojar man inte bort.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav BABCOCK_ » tor feb 28, 2019 10:19 pm

Person skrev:Nä inte många rätt från Perssons sida idag, den flippmackan skojar man inte bort.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Kan instämma, idag ser det ut ungefär som det gjort de senaste tio matcherna för Högberg
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav vlk » tor feb 28, 2019 10:19 pm

Go seger, men egentligen gör hardt en vansinnig sak i slutet när han slänger pucken bakom ryggen upp i zon. Horribelt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Person » tor feb 28, 2019 10:20 pm

vlk skrev:Go seger, men egentligen gör hardt en vansinnig sak i slutet när han slänger pucken bakom ryggen upp i zon. Horribelt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Såg ju läckert ut, men vad fan tänkte han med där? Vi får iofs inte glömma att han är dansk.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Varanen » tor feb 28, 2019 10:22 pm

Härlig seger. LHCs försvar är ett skämt, så vi borde kunnat göra fler mål. Men samtidigt släppte vi bara in 2 så helt ok. Cederqvist gjorde en kanonmatch.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Härmapan » tor feb 28, 2019 10:22 pm

Haha! Vi vinner IGEN och de sista 10 kommentarerna handlar om hur dåliga alla är!

Nu ligger vi fyra...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Person » tor feb 28, 2019 10:25 pm

Härmapan skrev:Haha! Vi vinner IGEN och de sista 10 kommentarerna handlar om hur dåliga alla är!

Nu ligger vi fyra...
En bra laginsats men Persson såg ut att ha tippat på 1X idag. Annars är jag väldigt nöjd, Shinnimin hade ju t.o.m. 0 utvisningsminuter!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav BABCOCK_ » tor feb 28, 2019 10:25 pm

mollers skrev:På vilket sätt coachas backarna fel

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk


Framförallt saknar jag en aktiv coachning, där man snurrar runt på en del spelar vid olika situationer...framförallt de offensiva, ser det väldigt sällan om inte alls från Hellgren... ett par backar kommer inte in i sitt spel om man ligger på 12-15min. Hade hellre sett att man rullar på 6 backar beroende på hur man ser ut för dagen... bland annat..


Men ja skön vinst även om spelet såg sådär ut (även från domarna....) 3p i protokollet är det som räknas i slutändan.
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav DeLarge » tor feb 28, 2019 10:46 pm

V-I-K-T-I-G-T med tre pinnz. Bra med lite distans till play-in nu
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Varanen » tor feb 28, 2019 10:52 pm

Play-in är clowneri. Återställ ordningen och låt de 8 främsta slåss om Guldet. Man ska inte ens i teorin kunna komma 10:a och bli Mästare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav DeLarge » tor feb 28, 2019 11:19 pm

Instämmer. I dagens jämna hockey så spelar det egentligen ingen roll om man kommer 10a eller 1a. Bättre som det var innan med topp 8.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav StenhårtSlagskott » fre mar 01, 2019 12:32 am

Play-in är bättre än en rak 8 tycker jag som serien ser ut idag. Inte för slutspelet men för serien. Förmånga lag som kan lalla runt halva året då utan varken mening eller mål. Ska man köra rak 8 tycker jag två lag ska ut ur serien och inga upp. Att många lag har något att spela för tycker jag är bra.

Viktiga poäng idag in på kontot! :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Towen » fre mar 01, 2019 1:31 am

Ett evigt dilemma att kombinera sportslig rättvisa och en levande tabell över en hel säsong. Orkar inte komma med ett förslag nu - MEN - en sak vet jag: Jag saknar den mytomspunna, klassiska, underbart underhållande, helvetiska och himmelska - KVALSERIEN. Ge oss tillbaka!
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav noneedforaname » fre mar 01, 2019 3:16 pm

Bernhardt - vilket kap!
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Person » fre mar 01, 2019 4:14 pm

noneedforaname skrev:Bernhardt - vilket kap!
Skapligt uppköp från Johansson. 4 år yngre, redan bättre över hela banan och att vi har honom till 20/21 (så länge Flyers inte rycker i honom)!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Varanen » fre mar 01, 2019 4:25 pm

Ja, de unga var bra igår. Skönt att "JVM-depressionen" verkar vara borta hos Holmberg och Röndbjerg. Tillsammans med Cederqvist var de jobbiga att möta för LHC. Och att få in Bernhardt mitt i säsongen har visat sig vara en succé både för spelaren själv och klubben. Mycket hockey redan nu, och det finns mer att plocka fram.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Kloker » fre mar 01, 2019 4:49 pm

Primeau skrev:Varför bänkar man inte bara Junttilla och låter Heljemo eller Bokk spela mer i stället?

Jag förstår inte heller det. Julius Junttila tillför absolut ingenting nu när det är på upploppet. Som ett trasigt vindflöje på isen. Det femte hjulet.

MVP i Finland. Sedan har det barkat utför...

– Vi har haft ögonen öppna efter skill på forwardssidan och när läget öppnade sig med Julius så kändes det rätt, säger sportchefen Henrik Evertsson...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav vlk » fre mar 01, 2019 6:05 pm

Kloker skrev:
Primeau skrev:Varför bänkar man inte bara Junttilla och låter Heljemo eller Bokk spela mer i stället?

Jag förstår inte heller det. Julius Junttila tillför absolut ingenting nu när det är på upploppet. Som ett trasigt vindflöje på isen. Det femte hjulet.

MVP i Finland. Sedan har det barkat utför...

– Vi har haft ögonen öppna efter skill på forwardssidan och när läget öppnade sig med Julius så kändes det rätt, säger sportchefen Henrik Evertsson...


Blir inte klok på honom. När han väl får lägen att näta, då händer absolut ingenting. Ser ut som hela kroppen låser sig på honom då han som bäst behöver den. Ishockeyns motsvarighet till skidåkningens Halvardsson.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Kloker » fre mar 01, 2019 8:42 pm

Härmapan skrev:Haha! Vi vinner IGEN och de sista 10 kommentarerna handlar om hur dåliga alla är!

Nu ligger vi fyra...

Det finns saker som tåls att ifrågasättas även om Vi vinner.

Det är ett friskhetstecken.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Härmapan » fre mar 01, 2019 10:10 pm

Kloker skrev:
Härmapan skrev:Haha! Vi vinner IGEN och de sista 10 kommentarerna handlar om hur dåliga alla är!

Nu ligger vi fyra...

Det finns saker som tåls att ifrågasättas även om Vi vinner.

Det är ett friskhetstecken.


Fröberg, Junrilla, Högberg, Andersson, alla finnar, Röndbjerg, samtliga backar och spelet i stort suger getballe...?

Självklart skall man ifrågasätta men om man inte kan hitta något positivt efter de senaste fyra matcherna anser jag att det snarare är ett symptom på sjukdom (möjligen naivitet) än ett friskhetstecken...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Kloker » fre mar 01, 2019 10:23 pm

Vad tycker du har varit positivt de senaste fyra vinstmatcherna? Jämka upp allt det negativa.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav vlk » lör mar 02, 2019 12:49 am

Härmapan skrev:
Kloker skrev:
Härmapan skrev:Haha! Vi vinner IGEN och de sista 10 kommentarerna handlar om hur dåliga alla är!

Nu ligger vi fyra...

Det finns saker som tåls att ifrågasättas även om Vi vinner.

Det är ett friskhetstecken.


Fröberg, Junrilla, Högberg, Andersson, alla finnar, Röndbjerg, samtliga backar och spelet i stort suger getballe...?

Självklart skall man ifrågasätta men om man inte kan hitta något positivt efter de senaste fyra matcherna anser jag att det snarare är ett symptom på sjukdom (möjligen naivitet) än ett friskhetstecken...


Instämmer , när det är dåligt kan man kräva bättring men när vi sakta förbättrar och spelar bättre måste man kunna se detta och ge ros åt laget. Snart leder vi serien med bara skitspelare. Tänk vilka lankor de andra lagen måste sitta med på hand då...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav AN » lör mar 02, 2019 12:51 am

Intressant med de som menar att Juntilla borde bort och Bokk spela mer. Kollat +/- på dessa båda?
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav vlk » lör mar 02, 2019 12:57 am

Underbart att få fakta , svart på vitt. Det var inte offside.
Bild



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Varanen » lör mar 02, 2019 12:59 am

vlk skrev:Snart leder vi serien med bara skitspelare.

Sant. Jag brukar säga att jag hellre har dåliga spelare som vinner sina byten än bra som förlorar sina. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Härmapan » lör mar 02, 2019 9:00 am

Kloker skrev:Vad tycker du har varit positivt de senaste fyra vinstmatcherna? Jämka upp allt det negativa.


Jag tycker att det mesta (förutom några enskilda missar såsom indianare och hjärnsläpp) har varit acceptabelt! Givetvis finns det perioder och vissa PP som varit kass men på det hela taget tycker jag inte vi behöver be om ursäkt för senaste tidens segrar!

Sen tycker jag att inställningen förbättrats radikalt! Jag tycker att förstalinan är formidabel! Jag tycker att junisarna gör ett fantastiskt jobb! Visst kan man önska mer av finnarna men Pesonen gör sina mål och För att vara en andra- eller tredjekedja är de mer än ok!
Jag tycker även fjärde gör väldigt bra ifrån sig
Vi kan ju inte räkna med att vara bäst i serien på alla positioner...

Visst kan allt alltid bli bättre men så länge vi vinner på det sätt vi gjort nu ser jag ingen anledning att sågs laget!

Om vi vänder på det: vad är det som gör dig så fruktansvärt missnöjd (mer än allt det som Höneröven gör)?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav vlk » lör mar 02, 2019 9:35 am

Härmapan skrev:
Kloker skrev:Vad tycker du har varit positivt de senaste fyra vinstmatcherna? Jämka upp allt det negativa.


Jag tycker att det mesta (förutom några enskilda missar såsom indianare och hjärnsläpp) har varit acceptabelt! Givetvis finns det perioder och vissa PP som varit kass men på det hela taget tycker jag inte vi behöver be om ursäkt för senaste tidens segrar!

Sen tycker jag att inställningen förbättrats radikalt! Jag tycker att förstalinan är formidabel! Jag tycker att junisarna gör ett fantastiskt jobb! Visst kan man önska mer av finnarna men Pesonen gör sina mål och För att vara en andra- eller tredjekedja är de mer än ok!
Jag tycker även fjärde gör väldigt bra ifrån sig
Vi kan ju inte räkna med att vara bäst i serien på alla positioner...

Visst kan allt alltid bli bättre men så länge vi vinner på det sätt vi gjort nu ser jag ingen anledning att sågs laget!

Om vi vänder på det: vad är det som gör dig så fruktansvärt missnöjd (mer än allt det som Höneröven gör)?


Det mest positiva som hänt har med inställningen att göra. Fokus och engagemang i matcherna har höjts de sista matcherna , det syns tydligt på isen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Varanen » lör mar 02, 2019 11:12 am

Samtidigt är egentligen inställningen det enda jag begär. Att vara en dålig hockeyspelare är inte olagligt. Och så vinner man givetvis fler matcher om man ger järnet. Kollektiv psykologi är intressant.

Jag håller på VLH oavsett vilken kaliber vi har på spelarna, men jag blir sur som satan om jag känner att de inte ger sitt yttersta. Oavsett om känslan är rätt eller fel.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav vlk » lör mar 02, 2019 11:18 am

Varanen skrev:Samtidigt är egentligen inställningen det enda jag begär. Att vara en dålig hockeyspelare är inte olagligt. Och så vinner man givetvis fler matcher om man ger järnet. Kollektiv psykologi är intressant.

Jag håller på VLH oavsett vilken kaliber vi har på spelarna, men jag blir sur som satan om jag känner att de inte ger sitt yttersta. Oavsett om känslan är rätt eller fel.


Words....så känner jag också. Vi kan inte varje år ha ett överlägset lag, inte ens det bästa laget. Det är omöjligt. Vi kan inte ens kriga hårdast i varje match. Dock kan man begära att man krigar med energi i alla matcher även om jag vet att IBLAND blir allt fel och energin inte finns där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Inläggav Härmapan » lör mar 02, 2019 1:24 pm

vlk skrev:
Varanen skrev:Samtidigt är egentligen inställningen det enda jag begär. Att vara en dålig hockeyspelare är inte olagligt. Och så vinner man givetvis fler matcher om man ger järnet. Kollektiv psykologi är intressant.

Jag håller på VLH oavsett vilken kaliber vi har på spelarna, men jag blir sur som satan om jag känner att de inte ger sitt yttersta. Oavsett om känslan är rätt eller fel.


Words....så känner jag också. Vi kan inte varje år ha ett överlägset lag, inte ens det bästa laget. Det är omöjligt. Vi kan inte ens kriga hårdast i varje match. Dock kan man begära att man krigar med energi i alla matcher även om jag vet att IBLAND blir allt fel och energin inte finns där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Exakt!
Och det tycker jag vi har gjort de fyra sista matcherna - och just därför anser inte jag att laget ska totalsågas!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster