Frölunda - Lakers 12 feb

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav rican » tis feb 12, 2019 10:24 pm

Håller med om att det gnälls mycket. Och att sunkigheten är hög håller jag också med om, det kanske tom finns ett samband. Men visst jag håller också med om att det är ledsamt att läsa om det - likt Hallam skola vi alla tigande se på. Fast jag orkar inte mer nu, när jag blir förbannad vill jag bli det för att motståndarna är för jävla bra eller våra spelare för dåliga. Ok, det senare har väl också kännt som en sanning i år, men det är ändå bara domarna som fått mig att stänga av teven och gå svärande därifrån. Att det jämnar ut sig är bara skitsnack - jag blir förbannad när Växjö får skitutvisningar med sig också, bara inte lika förbannad.

Hallam har fel när han säger att domarna måste börja respektera spelare som Shinnimin. De måste börja respektera supporters som håller på spelare som Shinnimin.
rican
Forumamatör
 
Inlägg: 162
Blev medlem: fre sep 19, 2003 3:30 pm

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav teddy » tis feb 12, 2019 10:25 pm

Alltså fyfaaaan.
Vilken jävla skandal.
Så många chanser. Hur kan man inte sätta en enda puck med dessa chanser.
Är vi så jävla väderlösa alltså?

Pinsamt Lakers.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Varanen » tis feb 12, 2019 10:30 pm

Konstig match på något sätt. Såg slappt ut i defensiven i båda lagen. Mål i alla ordinarie perioder från vår del. Inte så ofta det händer.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Lakersfan_03 » tis feb 12, 2019 10:32 pm

Efter dagens match tycker jag att det har vänt. Dagens missar ska brynäs få betala på torsda!


Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Svartvadet » tis feb 12, 2019 10:32 pm

LakersHjärta71 skrev:Är faktiskt inte imponerad av denna värvning. Verkar ha suttit mycket på bänken i NHL. Ingen succé i KHL.
Tycker Evertsson har tappat stinget!


Ja, fy fan vilket kasst nyförvärv. Han tillförde absolut inget alls! En utav Evertssons sämsta i historien
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Varanen » tis feb 12, 2019 10:35 pm

Precis. Versteeg har inga idéer.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Lakershjärta71 » tis feb 12, 2019 10:43 pm

Svartvadet skrev:
LakersHjärta71 skrev:Är faktiskt inte imponerad av denna värvning. Verkar ha suttit mycket på bänken i NHL. Ingen succé i KHL.
Tycker Evertsson har tappat stinget!


Ja, fy fan vilket kasst nyförvärv. Han tillförde absolut inget alls! En utav Evertssons sämsta i historien
Såg inte matchen. Vi får väl se om han blir den tillgång som leder laget en bra bit in i slutspelet. Vi är inte där än på långa vägar. Ser ju hoppfullt ut i alla fall efter en match.
Senast redigerad av Lakershjärta71 tis feb 12, 2019 10:57 pm, redigerad totalt 6 gånger.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Stupet » tis feb 12, 2019 10:45 pm

Hoppas han kan få igång resten av laget oxå.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Varanen » tis feb 12, 2019 10:47 pm

Den här jämförelsen är knas, jag vet, men faktum är att Versteeg ersätter stackars Ortega i truppen. Killen som inte platsade i AHL, men vi trodde skulle kunna ha en offensiv roll (någon som helst roll) i SHL. Redan nu kan konstateras att vi bytt upp oss. Inte så konstigt om man kollar på meritlistorna, men ändå.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav StenhårtSlagskott » tis feb 12, 2019 11:05 pm

Första jämn 1-1 rättvist. Hyfsat dåligt spel. Andra något bättre och där ska vi göra mål och ha med oss oavgjort. Tredje och förlängning nöter vi ner dem och är det klart bättre laget.

Bra bortamatch. Spelar vi såhär så kommer poängen och även målen.

KV10 såg riktigt vass ut och gör bra saker hela tiden. Litet minus att han glider lite väl mycket påväg till båset vid byten. Det måste hallam styra upp!

1-0 målet måste vara ett av de snyggaste vi gjort i år???

Straffarna??? Under all kritik. Slappt!!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Aleks » tis feb 12, 2019 11:07 pm

Vi tar en poäng mot ett skadeskjutet Frölunda, inte särskilt imponerande. Förstalinan är bra, resten måste höja sig. Finnarna ska kunna förlägga mer tid i anfallszon, speciellt när de slipper bevakning från motståndarnas bästa defensiva kedjor.

Trots allt ett marginellt steg framåt. Kan vi fortsätta med små steg framåt varje match mot slutspel så finns det en gnutta hopp om våren.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Towen » ons feb 13, 2019 1:11 am

Glöm inte att det här var en MATCHOTRÄNAD 'STEEGER'. Tänk vad en #10 kan göra i april månad om han får vara hel. Han är verkligen liten till växten. Kul att den spelartypen kan nå toppen i NHL, som blivit snabbare och mer teknisk på senare år.

RR lyckas på PK:n ännu en gång smyga in att laget var NEDTRÄNAT efter lägret :wink: Men han var ödmjuk för två bra lag. Respekt till Frölunda som bärgar TRE CHL-titlar på fem år. Även om turneringen är i sin linda är det vackert att bära den svenska fanan i hockeyeuropa.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Varanen » ons feb 13, 2019 1:34 am

RR borde uteslutande användas för Robert Rosén. Coach Teaterapa kan förkortas exempelvis RogR. Frågan är om han tjatar om deras kroniska nedträning som en medveten ploj. Om så är fallet ökar min respekt för honom.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Towen » ons feb 13, 2019 3:47 am

RR ÄR 'Robban', men det låg så bra intill PK :wink:

När vi ändå är inne på Frölunda:

1. Någon som minns varför vi släppte Ryan LASCH? Han har ju gått "skapligt"..

2. Någon mer än jag som gärna sett Jan MURSAK hos oss nästa säsong? Hör själva - "MURSAK och HORAK" - det är ju nya "HLAVAC och HLINKA".
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav noneedforaname » ons feb 13, 2019 9:46 am

Towen skrev:RR ÄR 'Robban', men det låg så bra intill PK :wink:

När vi ändå är inne på Frölunda:

1. Någon som minns varför vi släppte Ryan LASCH? Han har ju gått "skapligt"..

2. Någon mer än jag som gärna sett Jan MURSAK hos oss nästa säsong? Hör själva - "MURSAK och HORAK" - det är ju nya "HLAVAC och HLINKA".



Hos oss kom Lasch aldrig till sin rätt. Han satte inte sina chanser och spelade allmän dåligt samtidigt som han var rätt dyr. Det som provocerade var att han var för otränad för att jobba hem och vägrade träna hårdare.
När Lasch blommade ut i Frölunda var Hallams fråga till Rönnberg hur de hade lyckats få honom att börja anstränga sig. Det festliga är att Rönnberg faktiskt anspelade på detta på gårdagens presskonferens, om än under lite förtäckta former.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Frölunda - Lakers 12 feb

Inläggav Flamma » ons feb 13, 2019 9:59 am

Jag tycker att vi blivit klart sämre i uppspelen från försvarzon. Där var vi kungar förra säsongen. Motståndarna har förstås lärt sig att det är snabb press och checking som gäller och vi får inte den där extra sekunden i försvarsuppspelet längre . Det märks blir stressat och vi hamnar i problem/panik oftare. sedan saknar jag hårdheten kring sargerna Rahimi? tacklar han inte längre? Hardt tacklade sönder lakers för ett par år sedan vem minns inte det. Har inte sett något av det ännu men hoppas på hans aggresiva spel skall skaka om motståndet. Till sist vi kommer ju inte in till farliga avslut så ofta, peso och kisk är ej i form, book upp och ner. Men hoppas att detta nu vänder med nytändning och KV.
Hoppas att vi är med bland de sex, men något guld gräver vi inte i år.
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster