Växjö-Linköping

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö-Linköping

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jan 30, 2019 12:06 am

Gubbar! Hallam förtjänar väl åndå lite respekt. Tycker ni åtminstone kan kan använda vettigt namn när ni sågar?
Den goda smaken bör vi väl ändå ha?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö-Linköping

Inläggav bratsson » ons jan 30, 2019 12:09 am

Ger ju noll och inget att sitta och lipa på PK efter en match.

Jag tror Sam tar det i omklädningsrummet och individuellt, som det proffs han är.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Växjö-Linköping

Inläggav Härmapan » ons jan 30, 2019 10:13 am

Jag har funderat lite över Hallams uppträdande vid PK och intervjuer...

När man analyserar och rekapitulerar lite så inser man att han har som taktik att aldrig såga laget efter en förlust!
Samma sak med domare och annat som går emot. Inte ett ord efter en förlust! Då är det alltid små marginaler och studsar hit och dit som avgör...

Däremot när vi vinner hör man ofta honom vara kritisk till laget och plocka fram förbättringsområden och saker som inte var bra!

Detta är ett genomtänkt och väldigt konsekvent förhållningssätt och jag är 100% säker på att det låter HELT annorlunda internt!

Ibland kan man kanske sakna Jannes känsloutspel när man själv är skogstokig över utvecklingen, men jag tror faktiskt (om man tittar på det nyktert) att Hallams förhållningssätt vinner i längden!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö-Linköping

Inläggav bnils » ons jan 30, 2019 10:36 am

Tycker ju ändå att de tillfällena Lakers får till lite organiserat passningspel så blir det farligt, även i 3:e perioden. Allt för ofta skickas pucken upp till ingen nytta eller så har vi bara en gubbe som inte kan göra något vettigt mot fyra försvarande. Slarvar bort chanserna. Back-to-basic har det snackats om - och jag minns att vi brukar kunna spela pucken bra och bygga upp anfall. Kanske är det ny taktik att bara toksatsa på snabba kontringar men som bara blir så katastrofalt dåligt spel av....
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster