Årets sista match: DIF-VLH

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 30, 2018 9:31 pm

Primeau skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Jag är framme vid slutspelet.

Med ligans tredje sämsta bortafacit och styvt 2 mål i snitt per match är det inte ens säkert att det blir slutspel...


Därför jag skrev ev slutspel när jag redogjorde för mina lag.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav Lackis » sön dec 30, 2018 9:36 pm

Men hur kan du veta det då när han aldrig fått chansen högre upp i kedjorna?
Är han en brunkare/rollspelare i grund och botten eller har han blivit stämplad som det efter två år i ett stjärnfyllt lakers?
Kolla på vad han har presterat efter förutsättningarna han har fått. Ja han är rollspelare, men i grund och botten en offensiv spelare och det är konstigt att vi inte använder honom mer som det och ger han chansen att visa vad han kan i alla fall.
Lackis
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: fre jan 06, 2017 10:19 am

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav vlk » sön dec 30, 2018 9:46 pm

Lackis skrev:Men hur kan du veta det då när han aldrig fått chansen högre upp i kedjorna?
Är han en brunkare/rollspelare i grund och botten eller har han blivit stämplad som det efter två år i ett stjärnfyllt lakers?
Kolla på vad han har presterat efter förutsättningarna han har fått. Ja han är rollspelare, men i grund och botten en offensiv spelare och det är konstigt att vi inte använder honom mer som det och ger han chansen att visa vad han kan i alla fall.


Med tanke på hur mycket tid ortega fått i toppkedjorna förvånar inget....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav Person » sön dec 30, 2018 9:49 pm

Lackis skrev:Men hur kan du veta det då när han aldrig fått chansen högre upp i kedjorna?
Är han en brunkare/rollspelare i grund och botten eller har han blivit stämplad som det efter två år i ett stjärnfyllt lakers?
Kolla på vad han har presterat efter förutsättningarna han har fått. Ja han är rollspelare, men i grund och botten en offensiv spelare och det är konstigt att vi inte använder honom mer som det och ger han chansen att visa vad han kan i alla fall.

Han har fått det i inledningen av säsongen och även förra säsongen då det var en del skador. Netterberg är ingen toppspelare i SHL, han har för lite spetsegenskaper för det.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav Aleks » sön dec 30, 2018 10:35 pm

Funderar på vad SHL:s hemsida har för "krav" på sig när de skriver referat eller andra inlägg. Förstår att de givetvis i alla högsta grad måste vara opartiska. Men de skriver bara att "hemmalaget fick chansen i 5 mot tre och då slog Davidsson till". Är det inte intressant att skiva varför de fick fem mot tre när det är så uppenbart och många kontroversiella domslut.

Blir givetvis enklare för dom att inte skriva något annat men deras referat ger inte någon bra bild av hur matcherna ser ut.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav teddy » mån dec 31, 2018 11:10 am

Tycker att ett Tifo till nästa hemmamatch mot domarkvaliten i shl är ett måste.
Eller någon form av protest eller ramsa.

Hade varit fett att sätta upp en banderoll på ståplats under andra perioden nästa hemmamatch.
Samtidigt som man tömmer hela ståplats på folk.
Under hela andra perioden.
Helt tomt på västra stå. Med en banderoll med ett väl valda ord om SHL (som är hockeymördare deluxe) samt om Domarna och deras kvalite och hålla varandra om ryggen.

Om inget görs eller sägs så kommer skiten och all värdelöshet med SHL och domarna att fortsätta.
Vi kommer att fortsätta skämmas över kvaliten och övriga hockeyvärlden kommer försätta skratta åt oss.

Något måste göras. Och det nu.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 31, 2018 1:28 pm

teddy skrev:Tycker att ett Tifo till nästa hemmamatch mot domarkvaliten i shl är ett måste.
Eller någon form av protest eller ramsa.

Hade varit fett att sätta upp en banderoll på ståplats under andra perioden nästa hemmamatch.
Samtidigt som man tömmer hela ståplats på folk.
Under hela andra perioden.
Helt tomt på västra stå. Med en banderoll med ett väl valda ord om SHL (som är hockeymördare deluxe) samt om Domarna och deras kvalite och hålla varandra om ryggen.

Om inget görs eller sägs så kommer skiten och all värdelöshet med SHL och domarna att fortsätta.
Vi kommer att fortsätta skämmas över kvaliten och övriga hockeyvärlden kommer försätta skratta åt oss.

Något måste göras. Och det nu.


Hockeymördare är ett så löjligt uttryck tycker jag. Kan vi inte komma på något nytt typ. vad vill vi för att få bättre domslut??

"En videodomare till - om ni inte klarar uppgiften på isen"
eller
"En videodomare till - så att domarna på isen inte kan dömma som DIF vill"

hade gärna sett att det fanns en videodomare per match också som kunde kommunicera med domarna i realtid. kommer bli fel ändå, men kanske mer rätt oftare. hade kunnat tänka mig att ta bort linjedomarna och ersätta med datorer som kollar framförallt offside och sedan fundera på om de huvuddomarana kan ta hand om icing med datorhjälp.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav bratsson » mån dec 31, 2018 2:41 pm

Lär ju vara kontraproduktivt delux.



Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav Aleks » mån dec 31, 2018 3:03 pm

Mot DIF var domarnivån kass, det är vi nog alla överens om. Generellt är det framför allt öppenheten svenska domare måste bli bättre på. Erkänn när ni gör fel och se till att det inte händer igen.

I övrigt vet jag inte om domarnivån är sämre i Sverige. Jämför man med CHL så tycker jag vi har bättre nivå i Sverige. Kollar på en hel del NHL-hockey också och kan konstatera att det tas en hel del konstiga beslut där också. Skillnaden i NHL är att spelare och fans inte reagerar på samma sätt, domarna är mer fridlysta. Känns som att det i Sverige blivit en mer "vi mot dom" kultur.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav PutteA » mån dec 31, 2018 5:41 pm

Daniel Winges chansningar på isen är ju inget nytt fenomen. Och ibland lockar han fram dom här horribla chansningarna som igår. Men för två säsonger sedan satte han sig själv på hela världskartan. Detta blev en jättesnackis även borta i NHL. https://www.youtube.com/watch?v=RepEx1W3YHI
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav bratsson » tis jan 01, 2019 12:20 am

PutteA skrev:Daniel Winges chansningar på isen är ju inget nytt fenomen. Och ibland lockar han fram dom här horribla chansningarna som igår. Men för två säsonger sedan satte han sig själv på hela världskartan. Detta blev en jättesnackis även borta i NHL. https://www.youtube.com/watch?v=RepEx1W3YHI
Det där är så sjukt.

Karln är alldeles för stolt för att vara domare och tar sig själv på för stort allvar.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav Varanen » tis jan 01, 2019 1:23 pm

Frågan är om inte klubbarna borde göra en gentlemannaöverenskommelse när han dömer för att få bort de värsta effekterna av hallucinationerna. Barn som spontanidrottar ute på gården klarar av det, så varför skulle inte de stora bebisarna i hockeyn göra det? Eeeh? Frågan svarade nog sig själv. :wink: :cry:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav Härmapan » ons jan 02, 2019 12:25 pm

Kom att fundera på en sak som jag inte har koll på...

Hur ofta händer det att man får 2+2 för dåligt uppträdande?
(Det får man ju snarare när en motspelare slår en annan motspelare i ansiktet...)

2+10 har man ju däremot sett otaliga gånger när nån blir irriterad och har synpunkter på domaren. Men 2+2 i dessa sammanhang känns mer ovanligt (och det är ju betydligt värre också)?

Kan faktiskt inte påminna mig att jag sett det innan...?

Det är säkert inte regelvidrigt men om nu domaren kände sig så kränkt (och haft typ 1% känsla) så hade han väl kunnat plocka Shinimin 2+10 och inte totalt dödat matchen... Eller är jag ute och cyklar?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav vlk » ons jan 02, 2019 12:31 pm

Härmapan skrev:Kom att fundera på en sak som jag inte har koll på...

Hur ofta händer det att man får 2+2 för dåligt uppträdande?
(Det får man ju snarare när en motspelare slår en annan motspelare i ansiktet...)

2+10 har man ju däremot sett otaliga gånger när nån blir irriterad och har synpunkter på domaren. Men 2+2 i dessa sammanhang känns mer ovanligt (och det är ju betydligt värre också)?

Kan faktiskt inte påminna mig att jag sett det innan...?

Det är säkert inte regelvidrigt men om nu domaren kände sig så kränkt (och haft typ 1% känsla) så hade han väl kunnat plocka Shinimin 2+10 och inte totalt dödat matchen... Eller är jag ute och cyklar?


Nä, du är helt rätt på det. Domaren hade en nagel i ögat till Lakers...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav Varanen » ons jan 02, 2019 2:06 pm

Han fick en 2:a för highsticking + 2 för abuse.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav Daste » ons jan 02, 2019 5:15 pm

Härmapan skrev:Kom att fundera på en sak som jag inte har koll på...

Hur ofta händer det att man får 2+2 för dåligt uppträdande?
(Det får man ju snarare när en motspelare slår en annan motspelare i ansiktet...)

2+10 har man ju däremot sett otaliga gånger när nån blir irriterad och har synpunkter på domaren. Men 2+2 i dessa sammanhang känns mer ovanligt (och det är ju betydligt värre också)?

Kan faktiskt inte påminna mig att jag sett det innan...?

Det är säkert inte regelvidrigt men om nu domaren kände sig så kränkt (och haft typ 1% känsla) så hade han väl kunnat plocka Shinimin 2+10 och inte totalt dödat matchen... Eller är jag ute och cyklar?


Man har ändrat abuse/unsportsmanlike conduct från 10 min personligt vid första företeelsen till 2 minuter. 2+10 döms om du, i samma sekvens, fortsätter att protestera eller kallar domaren för nått olämpligt. Har sen poletten inte trillat ned ordentligt och du insisterar på att fortsätta åker du på ett matchstraff. Ändringen infördes för några år sen och domslutet, som Varanen säger, var 2 minuter high sticking och 2 minuter för protest mot domslutet (slag i sargen), som ingår i abuse of officials.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav smashinlovely » ons jan 02, 2019 11:08 pm

Daste skrev:
Härmapan skrev:Kom att fundera på en sak som jag inte har koll på...

Hur ofta händer det att man får 2+2 för dåligt uppträdande?
(Det får man ju snarare när en motspelare slår en annan motspelare i ansiktet...)

2+10 har man ju däremot sett otaliga gånger när nån blir irriterad och har synpunkter på domaren. Men 2+2 i dessa sammanhang känns mer ovanligt (och det är ju betydligt värre också)?

Kan faktiskt inte påminna mig att jag sett det innan...?

Det är säkert inte regelvidrigt men om nu domaren kände sig så kränkt (och haft typ 1% känsla) så hade han väl kunnat plocka Shinimin 2+10 och inte totalt dödat matchen... Eller är jag ute och cyklar?


Man har ändrat abuse/unsportsmanlike conduct från 10 min personligt vid första företeelsen till 2 minuter. 2+10 döms om du, i samma sekvens, fortsätter att protestera eller kallar domaren för nått olämpligt. Har sen poletten inte trillat ned ordentligt och du insisterar på att fortsätta åker du på ett matchstraff. Ändringen infördes för några år sen och domslutet, som Varanen säger, var 2 minuter high sticking och 2 minuter för protest mot domslutet (slag i sargen), som ingår i abuse of officials.


Så, rent taktiskt sett vore det smartare att i det läget skrika något oförskämt extra till domaren så man vet att 2+2 omvandlas till 2+10 så blir det enbart 2 min boxplay för ens lag... Låter ju logiskt,men bara i SHLvärlden. Hare ju inte hjälpt i denna matchen ändå men likväl en mycket märklig regel.


Edit. Eller antar jag missförstod. Måste väl vara 2+2 > 2+2+10 > 2+2+game.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Inläggav Daste » tor jan 03, 2019 3:08 am

Precis, jag pratade bara om själva abuse/unsportsmanlike.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 26 gäster