Djurgården vs Växjö Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Djurgården vs Växjö Lakers

Inläggav Person » lör okt 27, 2018 8:42 pm

Under andra perioden spelar vi riktigt bra, Carnbäck själv har ju 3 riktigt bra målchanser. Just denna match tycker jag att alldeles för många hänger upp sig på nollan i protokollet, spelmässigt var vi bättre än DIF fram till deras 1-0. Som de sa i studion, Växjö KAN inte fortsätta vara såhär ineffektiva. Förr eller senare släpper det, med de underliggande siffrorna (riktigt bra är de) Växjö har är det mer eller mindre omöjligt att göra såhär lite mål i fortsättningen.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Djurgården vs Växjö Lakers

Inläggav Härmapan » lör okt 27, 2018 9:20 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:Jag tycker ändå att vi gör en bra match idag! Tycker faktiskt att vi borde vunnit!

Utvisningen på Rahimi som ger 1-0 är ju direkt löjlig och vi är (för första gången i Hovet på typ 3 år) bättre än diff!

Att vi inte gör mål är ju besvärande men att hitta målskyttar är nog den lättaste uppgiften för en sportchef! Hade varit värre om back- och grundspel inte funkat!


Jag tycker vi knappt skapar en målchans


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Nä, där tycker vi olika!

Jag tycker vi är klart bättre än dif (något jag absolut inte trodde innan matchen)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Djurgården vs Växjö Lakers

Inläggav Aleks » lör okt 27, 2018 9:39 pm

Spelmässigt är det en positiv trend trots allt. Mot Luleå var vi oftare i slottet och skapade chanser och mot Djurgården gör vi en av de bättre matcher vi någonsin gjort på Hovet.

Som många säger så är det nästan omöjligt för Lakers att fortsätta vara såhär ineffektiva, däremot är det mycket möjligt att Lakers fortsätter släppa in så få mål som vi trots allt gör. Därmed tycker jag det är rimligt att detta lag kan placera sig runt plats 6 utan nyförvärv. Vi är dock inte nöjda med det, vi har ett guld att försvara. Det måste in målskyttar, men jag vill inte ha in några panikvärvningar.

Juntilla är en stor missräkning och även Ortega trots att man antagligen har mer tålamod med honom. I övrigt tycker jag det är helt rätt att matcha juniorerna. Ser gärna att man bänkar Juntilla, Netterberg eller Ortega någon match och testar spelare från juniorlaget. Det tänket vill jag ha in mer i organisationen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Djurgården vs Växjö Lakers

Inläggav PutteA » lör okt 27, 2018 9:48 pm

Håller med. Tycker vi var bättre förutom vissa delar av matchen och sen fram till dom målar. Men jag anser samtidigt att vi inte har det rätta attackmodet mot mål. Vi skymmer inte, vi är inte där och stör målvakten tillräckligt för att vi ska belönas med mål. Sen verkar skyttarna har väldigt svårt för att se nätet, det enda dom verkar se är målvaktsskydd. För som det ser ut just nu måste vi förlita oss på att skyttarna hittar nät direkt, då dom inte får nån hjälp med att störa mv. Sen är ju PP:t alldeles för statiskt medan boxplayspelet är bra!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Djurgården vs Växjö Lakers

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 27, 2018 9:52 pm

Hur alla kan tycka att Ortega är en missräkningen eller rent av en flopp??

Tittar ni på hans stats så ligger han högt internt skott, mål, kontrollerade ingångar osv

Han kommer alltså från ligan ”under” AHL och inte inplockad som en stjärna.
Shinnimin, reddox, Horak, pesonen, juntilla, kiiskinen, Lundberg och möjligen någon forward till så i förhållande till lön tycker jag han är godkänd och att ett gång andra som är större ”floppar” iår ån Ortega. Han har dessutom ett tvåårs så förhoppningsvis kan han lära sig att öka farten i sitt spel och inte vara en temposänkare.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Djurgården vs Växjö Lakers

Inläggav BABCOCK_ » sön okt 28, 2018 7:51 pm

Junttila är väl den som behöver göra betydligt bättre ifrån sig om man ska nämna någon. Ge Carnbäck mer tid nu när många andra är iskalla...såg riktigt bra ut på hovet.
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: Djurgården vs Växjö Lakers

Inläggav Lakershjärta71 » sön okt 28, 2018 11:59 pm

Junttila är inte bättre än Carnbäck nu så visst ge pajken speltid.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Djurgården vs Växjö Lakers

Inläggav Härmapan » tis okt 30, 2018 12:38 pm

StenhårtSlagskott skrev:Hur alla kan tycka att Ortega är en missräkningen eller rent av en flopp??

Tittar ni på hans stats så ligger han högt internt skott, mål, kontrollerade ingångar osv

Han kommer alltså från ligan ”under” AHL och inte inplockad som en stjärna.
Shinnimin, reddox, Horak, pesonen, juntilla, kiiskinen, Lundberg och möjligen någon forward till så i förhållande till lön tycker jag han är godkänd och att ett gång andra som är större ”floppar” iår ån Ortega. Han har dessutom ett tvåårs så förhoppningsvis kan han lära sig att öka farten i sitt spel och inte vara en temposänkare.


Håller med men jag ställde frågan till Hallam rörande vilka förväntningar man borde ha på Ortega (just av anledningen att han på EP inte ser så märkvärdig ut.

Svaret var: han borde vara god för 35-40 poäng - följaktligen har man rätt stora förväntningar på killen!

Och han har ju fått spela ohotad i förstakedjan och PP1 i varenda match...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Djurgården vs Växjö Lakers

Inläggav Person » tis okt 30, 2018 1:52 pm

Härmapan skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Hur alla kan tycka att Ortega är en missräkningen eller rent av en flopp??

Tittar ni på hans stats så ligger han högt internt skott, mål, kontrollerade ingångar osv

Han kommer alltså från ligan ”under” AHL och inte inplockad som en stjärna.
Shinnimin, reddox, Horak, pesonen, juntilla, kiiskinen, Lundberg och möjligen någon forward till så i förhållande till lön tycker jag han är godkänd och att ett gång andra som är större ”floppar” iår ån Ortega. Han har dessutom ett tvåårs så förhoppningsvis kan han lära sig att öka farten i sitt spel och inte vara en temposänkare.


Håller med men jag ställde frågan till Hallam rörande vilka förväntningar man borde ha på Ortega (just av anledningen att han på EP inte ser så märkvärdig ut.

Svaret var: han borde vara god för 35-40 poäng - följaktligen har man rätt stora förväntningar på killen!

Och han har ju fått spela ohotad i förstakedjan och PP1 i varenda match...

Klart att de se en potential och kapacitet i honom, annars hade de aldrig värvat honom. Dock så är det skillnad mellan t.ex. Ortega och Horak. Ortega har potential om allt slår väl ut att göra 35p, Horak däremot SKA göra 35-40p. Där är skillnaden i en stjärnvärvning.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Daste och 18 gäster