Skellefteå - Växjö

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Skellefteå - Växjö

Inläggav Svartvadet » ons okt 03, 2018 1:08 am

Lakershjärta71 skrev:Pesonen är nu bara gammal och har passerat bäst-före-datum och förtjänar egentligen inte en plats i första. Känns som att förstakedjan är långt ifrån självklar. Bara Horak som någorlunda infriar förväntningarna. Andra/Tredjekedjan ser ut som hopplock som kan bli lite hur som helst.
Junttila ser ut att bli en flopp.
Är det sista säsongen i Lakerströjan för Netterberg?
Fröberg med så fina händer och skridskoåkning borde kunna leverera mer framåt än han gör i en andrakedja. Han borde träna mer på sitt skott. Det behöver bli mer välriktat.
Juniorkedjan stjäl tid för de mer etablerade forwardsen..
Vem ska göra målen?
Horak får gärna göra 100 mål..


Jisses.

Det är inte domedagen, tro mig. Förstår att det är jobbigt just nu, när vi inte tar poängen. Men - skotten har varit 43-18, 33-21, 29-29, 38-25, 26-27. Anmärk även att det bara är TVÅ matcher på hemmais hittills.

Pesonen har mycket skill kvar. Gubben kommer att bevisa att gammal är äldst, om än lite segstartad. Junttila gör väldigt mycket rätt ute på isen, men verkar ha liten törn på sitt självförtroende - han kommer komma. Netterberg är ömsom vin, ömsom vatten. Har kvalitén, men kommer aldrig bli en stjärna i SHL. Fröberg kan du ju inte klaga på iaf? Den enda hittills som levererar på den nivån som han avslutade på - det inger respekt.

Lägg även till att vi har en kedja födda 2000-1999-1999. Dessa tre herrar har varit vår bästa kedja hittills! Røndbjerg har tagit det klivet han behövde göra. Bokk är lite gott och blandat, ibland NHL-klass och ibland div.2. Holmberg är dock ett jävla fynd, helvete vad bra han spelar över SAMTLIGA zoner!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Skellefteå - Växjö

Inläggav vlk » ons okt 03, 2018 6:06 am

Svartvadet skrev:
Lakershjärta71 skrev:Pesonen är nu bara gammal och har passerat bäst-före-datum och förtjänar egentligen inte en plats i första. Känns som att förstakedjan är långt ifrån självklar. Bara Horak som någorlunda infriar förväntningarna. Andra/Tredjekedjan ser ut som hopplock som kan bli lite hur som helst.
Junttila ser ut att bli en flopp.
Är det sista säsongen i Lakerströjan för Netterberg?
Fröberg med så fina händer och skridskoåkning borde kunna leverera mer framåt än han gör i en andrakedja. Han borde träna mer på sitt skott. Det behöver bli mer välriktat.
Juniorkedjan stjäl tid för de mer etablerade forwardsen..
Vem ska göra målen?
Horak får gärna göra 100 mål..


Jisses.

Det är inte domedagen, tro mig. Förstår att det är jobbigt just nu, när vi inte tar poängen. Men - skotten har varit 43-18, 33-21, 29-29, 38-25, 26-27. Anmärk även att det bara är TVÅ matcher på hemmais hittills.

Pesonen har mycket skill kvar. Gubben kommer att bevisa att gammal är äldst, om än lite segstartad. Junttila gör väldigt mycket rätt ute på isen, men verkar ha liten törn på sitt självförtroende - han kommer komma. Netterberg är ömsom vin, ömsom vatten. Har kvalitén, men kommer aldrig bli en stjärna i SHL. Fröberg kan du ju inte klaga på iaf? Den enda hittills som levererar på den nivån som han avslutade på - det inger respekt.

Lägg även till att vi har en kedja födda 2000-1999-1999. Dessa tre herrar har varit vår bästa kedja hittills! Røndbjerg har tagit det klivet han behövde göra. Bokk är lite gott och blandat, ibland NHL-klass och ibland div.2. Holmberg är dock ett jävla fynd, helvete vad bra han spelar över SAMTLIGA zoner!


Bara inte tiden går för långt innan allt ovan kuggar i eller lyfter.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Skellefteå - Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » ons okt 03, 2018 6:21 am

Svartvadet, skönt att jag inte behöver oroa mig. Skönt att veta att det blir slutspel då.. :clap: :clap:

1-2-målet, agerar inte Fasth lite konstigt? Han måste ju kliva ur positionen bakom de som stångas vid ena stolpen och söka upp puckhållaren.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Skellefteå - Växjö

Inläggav Svartvadet » ons okt 03, 2018 9:49 am

Säger inte att det blir slutspel. Det jag menar är mer eller mindre att det är bättre att ha ett sådant problem som vi har nu, när det bara gått ett par omgångar, än när det är 20 omgångar kvar.

Tänker du igenom matcherna lite:

Timrå borta - Hur vann vi inte denna matchen? Borde blivit fem mål framåt normalt sett.
LHC hemma - Ortega missade öppet mål, Horak hade en i stolpen. Sömnig match dock.
Brynäs borta - Normal utdelning sett till chanser.
Örebro hemma - Målvaktstavla för tre poäng, en hundradel ifrån två.
SAIK borta - Arvid har TRE lägen där han är helt ren - samtliga i bröstet. Junttila? Två lägen, båda i bröstet. Ortega missar direktskottet vid TRE lägen. Persson gör en dundermiss vid deras andra, samtidigt som han bara hade ETT skott på mål.

Vi kommer inte dominera varendaste match. Det är bara att inse. Det laget vi hade förra året, den säsongen som helhet, kanske vi aldrig får uppleva igen. Det är bara FBK som har slagit oss poängmässigt, men ingen har vunnit en final med 20-1 i målskillnad. Det är nära på komiskt när vi börjar snacka om DOMEDAG när vi får stryk av SAIK på BORTAPLAN i omgång fem?! Lite ödmjuka får vi ändå vara
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Skellefteå - Växjö

Inläggav PutteA » ons okt 03, 2018 9:57 am

Håller med till 100%. Prestationerna så här långt är bra, det vi väntar på är resultaten. Dom kommer!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Skellefteå - Växjö

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 03, 2018 10:26 am

Samtidigt har det hängt i ett tag nu. Betänk att det såg lika illa ut resultatmässigt på tränings/chlmatcher. Sedan är ni ju ett gäng här som inte tycker man kan dra några slutsatser frånförsäsongsmacher. Men för mig börjar det bli en trend som förmodligen kommer från kvaliteten på spelarna. Laget har ju redan gjort fler misstag på 10 matcher som hela förra säsongen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Skellefteå - Växjö

Inläggav smashinlovely » ons okt 03, 2018 5:59 pm

Personligen tycker jag Pesonen öppnat starkare än vad jag hade hoppats på.
Men det märks på hela laget att självförtroende har fått sig en törn, kommer kisspinnen tillbaka tror jag det kan ge en rejäl nytändning.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Skellefteå - Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » ons okt 03, 2018 8:06 pm

När är det kris då? Hur många poäng bör Lakers ha efter 10 -15 matcher för att det inte ska ses som en kris?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Skellefteå - Växjö

Inläggav Svartvadet » ons okt 03, 2018 11:04 pm

Lakershjärta71 skrev:När är det kris då? Hur många poäng bör Lakers ha efter 10 -15 matcher för att det inte ska ses som en kris?


Bra fråga, det där är nog från individ till individ. För dig tror jag att kris = inte topp tre från start. För mig är kris = bland de fyra sämsta efter 20 omgångar
Senast redigerad av Svartvadet tor okt 04, 2018 12:15 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Skellefteå - Växjö

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 03, 2018 11:22 pm

Kris känner jag vi är ganska långt ifrån just nu???
Laget spelar ju ändå hyfsat men lyckas klanta bort poäng på alla möjliga sätt. Men är ändå med i matcherna spelmässigt och målmässigt.

Botten4 efter 25 omgångar.
Då kan men väl börja fundera på om vi eventuellt ska kalla in krisberedskap.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster