Träningsmatch FHC-VLH 8/8 Varberg

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Träningsmatch FHC-VLH 8/8 Varberg

Inläggav Kenpa » lör aug 11, 2018 10:41 am

Är inte riktgt med på vad du menar.. du anser att vinster på försäsong är viktigt för det kan ge en indikation på hur laget ser ut efter 10 omgångar i grundserien? Varför är det viktigt?

Sen att vinna på försäsong med 1-0 är viktigare än att t.ex förlora med 5-4? Nja då går nog våra värderingar inom hockeyn isär här. Nåväl, vi kan kanske lämna det där.
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Träningsmatch FHC-VLH 8/8 Varberg

Inläggav StenhårtSlagskott » lör aug 11, 2018 10:46 am

Kenpa skrev:Är inte riktgt med på vad du menar.. du anser att vinster på försäsong är viktigt för det kan ge en indikation på hur laget ser ut efter 10 omgångar i grundserien? Varför är det viktigt?

Sen att vinna på försäsong med 1-0 är viktigare än att t.ex förlora med 5-4? Nja då går nog våra värderingar inom hockeyn isär här. Nåväl, vi kan kanske lämna det där.


Läs vad jag skrev.

Det är en indikation och den enda vi har egentligen. Förutom vanligt tyckande. Men I korthet Ja, poängsnitt över tid är en intressant statistik. Sedan är det som med all statistik ingen sanning för framtiden men det ökar chanserna att pricka mer rätt.

Laget är ju egentligen inte bättre än sin senaste match/matcher i min bok.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Träningsmatch FHC-VLH 8/8 Varberg

Inläggav Towen » mån aug 13, 2018 12:40 pm

--> Slapshot --> Svartvadet var ju en överskattad spelare som spelade i fel lag, gärna tappade markering och ofta åkte i fel riktning under sin aktiva karriär ;) - Men här har norrbottningen rätt - ingen spelare minns den här matchen i oktober. Det är ditt lilla huvud som talar, den emotionella vinnarskallen. Jag vet hur det är. Jag känner ofta likadant. Men ofta att Oliwer FJELLSTRÖM gör tre mål på oss i november (utlånad till Hanhals Kings?) - Det är en ny idrott vid säsongsstart.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Träningsmatch FHC-VLH 8/8 Varberg

Inläggav StenhårtSlagskott » mån aug 13, 2018 3:01 pm

Towen skrev:--> Slapshot --> Svartvadet var ju en överskattad spelare som spelade i fel lag, gärna tappade markering och ofta åkte i fel riktning under sin aktiva karriär ;) - Men här har norrbottningen rätt - ingen spelare minns den här matchen i oktober. Det är ditt lilla huvud som talar, den emotionella vinnarskallen. Jag vet hur det är. Jag känner ofta likadant. Men ofta att Oliwer FJELLSTRÖM gör tre mål på oss i november (utlånad till Hanhals Kings?) - Det är en ny idrott vid säsongsstart.


Sjlälvklart minns ingen matchen. Möjligen ortega som kan få något minne framåt Oktober med sitt första mål. Men även det är högst tveksamt. Övriga spelare minns nog inte mycket om några månader.

Men det är ju just här statistik kommer in. Och om vi vill kan vi använda den för att se osynliga mönster som ingen människa kan se eller komma ihåg.

Tex har ju Växjö tagit hjälp av Iceberg för statistik.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster