Skellefteås matchtråd

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Skellefteås matchtråd

Inläggav Kloker » ons apr 18, 2018 9:55 pm

Jag har skuggat igenom denna tråden - och jag vill länka till den så att ni som inte surfar dit får läsa hur insnöade och bittra Skoteraggarna är.

Mycket nöje! :)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav Baker » ons apr 18, 2018 10:23 pm

Att de bara orkar, borde vara tacksamma att spelare flyttar ut i vida världen för att slippa all inavel som bl.a. ger fel antal fingrar.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav Daste » ons apr 18, 2018 10:59 pm

Ibland gillar jag att tänka på alla gamla fina klubbar med gamla anor och ingrodd kultur som vi spelat mot, och lämnat bakom oss. =)
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav BABCOCK_ » tor apr 19, 2018 8:14 am

Bara löjligt.. man får hoppas att majoriteten av sakerna i den tråden bara är "trash-talk" klubbar emellan annars blir jag ytterst orolig över vart mänskligheten är på väg.

Nej..uppskatta den hockeyn vi bjuds på oavsett...alldeles för mycket folk som tror sig veta så jävla mycket. I det anseendet har svensk hockey mycket att lära sig från storebror Nordamerika.

Nu tar vi 4-0 och skiter i vad andra alla tycker...för innerst inne vet vi att alla är något så in i helvete avundsjuka på vad Växjö är/håller på att bli inom svensk hockey.
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav ollebolle » tor apr 19, 2018 9:57 am

Att folk känner att det är fritt fram att kräkas verbalt på sitt eget forum är väl inte så konstigt?
Jag brukar kika in där ibland för att få lite underhållning, och det är jag uppenbarligen inte ensam om.
Jag tror faktiskt att folk behöver lite skriftlig primalskriksterapi för att lätta på trycket och få lite ryggdunk. Om man sen tycker att folk har fel, är korkade och dryga och fan och hans moster? Tja, det har väl hänt förr?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav noneedforaname » tor apr 19, 2018 10:47 am

En 7-0-förlust tar väl inte fram folks bästa sidor. Inte snällt av Shinnimin att gå in och picka på deras forum. Finns inget värre än att picka.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav Härmapan » fre apr 20, 2018 2:51 pm

Efter att ha läst lite på saiks forum blir jag mer och mer säker på att inaveln och tidelag med renar är mer vanligt förekommande uppe i glesbygdsstödsregionerna än vad man tidigare trott!

De är ju något så ofattbart korkade och dåligt pålästa att man baxnar! Det är helt fantastiskt...?

Extremt komiskt att läsa deras förslag för att stoppa oss. (Helst önskar de ju att vi tvångsnedflyttas för att vi är för bra eftersom de inte orkar vänta på att vi ska gå i kk pga av allt skattefiffel och pengatvättande vi håller på med...)
Men om inte det går tycker de att man ska begränsa antalet tranasatlanter till 2 st!
En annan av renknullarna håller med om begränsningen men tycker att det borde få finnas 3-4...

Gissa hur många saik har...? ...Trumvirvel 3,5! (tre fullvärdiga och en dubbelpassare) :D
För övrigt lika många som vi har... Undrar hur många de tycker att det får finnas nästa år??? (gissar att det beror på hur många transatlantiska "legoknektar" de råkar köpa)...

En del ställer hoppet till att Öster ska gå upp i allsvenskan för då kommer alla att sluta gå på hockey...?
Hahaha, de efterblivna renknullarna har inte koll på att Öster var i Allsvenskan för 3 år sen och att det påverkade Lakers ecakt NOLL %...

Sen sitter de och pratar kommunal doping och att journalisterna borde börja gräva i det...????
Det var ju det de gjorde för något år sen och kom fram till att saik får överlägset mest pengar av kommunen!!!
Inte heller det verkar gå in..???

Dessutom så stänger de av personer som inte håller på saik från sitt forum för att få sitta och älta sin dynga oemotsagda...

Det är verkligen en fröjd att läsa när så ofattbart bittra och korkade människor vältrar sig i självömkan och frustration :D :D :D
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav Varanen » fre apr 20, 2018 3:11 pm

En begränsning av transor leder bara till mer släktforskning. Alla vita transor har europeiska rötter och t ex Italien, Portugal och Storbritannien har generösa regler för ättlingar till deras medborgare att "återfå" sitt europeiska medborgarskap.

Antingen är vi en professionell hockeyliga med ambitioner, eller så är vi en utvecklingsliga åt NHL och KHL och inför en mängd begränsningar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav Fredrik R » fre apr 20, 2018 3:18 pm

Tror dom verkligen att dom kan stoppa oss med en kvot på importer?
Då tar vi in Burström istället, framför näsan på dom. :lol:
http://hockeynews.se/articles/2587/
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav vlk » fre apr 20, 2018 4:30 pm

Fredrik R skrev:Tror dom verkligen att dom kan stoppa oss med en kvot på importer?
Då tar vi in Burström istället, framför näsan på dom. :lol:
http://hockeynews.se/articles/2587/


Trissar åtminstone upp priset rejält.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav Kenpa » fre apr 20, 2018 4:41 pm

Hahaha sjuuukt kul läsning! Ingen har någon fakta att erbjuda mer än sin polares polare sa en gång... Egen produkt i Skellefteå är allt inom 30 mils radie. Växjös ekonomi är bara ett stor charad och de har hemliga ryssmiljardärer som pumpar in enorma summor pengar. Jag menar kan man inte bara se och förstå att Växjö är så pass mycket bättre sportsligt tack vare bra förvaltade unga spelare? Något som Skellefteå också en gång var bra på
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav Härmapan » fre apr 20, 2018 5:57 pm

Kenpa skrev:Hahaha sjuuukt kul läsning! Ingen har någon fakta att erbjuda mer än sin polares polare sa en gång... Egen produkt i Skellefteå är allt inom 30 mils radie. Växjös ekonomi är bara ett stor charad och de har hemliga ryssmiljardärer som pumpar in enorma summor pengar. Jag menar kan man inte bara se och förstå att Växjö är så pass mycket bättre sportsligt tack vare bra förvaltade unga spelare? Något som Skellefteå också en gång var bra på


Inte ens 30 mil...

De räknar Kiruna som nästgårds - det är över 45 mil!

Sen är det STOR skillnad på allt!
När vårt J20 plockar spelare från Dlö o Alvesta så ”parasiterar” vi och utarmar de mindre hockeyklubbarna. När dom plockar spelare från hela Lappland så samarbetar de och hjälper ”plantskolorna” - på ett okänt men, väldigt bra sätt...

De påstår tom att Umeå agerar som en tacksam plantskola...??? Haha!

Logiken är så sjukt inkonsekvent och det de påstår har inte tillstymmelse till substans!

Slutsats: renknullare har grava problem när de tänker! De resonerar som om de sniffat thinner 24/7 sen Krobbe Lundberg svingade sin träklubba... Det var bättre förr!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav smashinlovely » fre apr 20, 2018 7:31 pm

Sillytråden är ett annat lästips 8)

Herrejävlar vad det rullar svarta pengar under borden och fifflas med anställningar här nere.
Evert får Sauron att framstå som ett helgon när hans öga spanar ut över världen efter spelare från dussinfingerlandet i norr som han kan lägga vantarna på genom hot och mutor.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Skellefteås matchtråd

Inläggav StenhårtSlagskott » lör apr 21, 2018 12:19 pm

Brukar aldrig läsa motståndarforum. Men nu råkade jag klicka in på deras silly-tråd. Herregud vad mycket sågspån de har i skallarna där upp. De häver ju ur sig det ena dummare än det andra. Fortsätter de spåna så finns det nog inte mycket kvar av den klubben snart.
Pinsamt är bara förnamnet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster