Respekt i matchtrådarna?!

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Flamma » fre mar 09, 2018 6:01 pm

Jag tycker det låter inte bra när vi nedvärderar motståndarna i trådarna med rubriker och kommentarer
som typ Lakers mot ankungarna mm, ja ni förstår nog vad jag menar.
Det är väl inget vi Lakerssupporters skall stå för. Andra lag läser ju säkert i vårt forum likt vi ibland kikar in hos ex
brynäs. Läser en massa skit om oss köplag kommunpengar mm.
Men vi bästa Lakers och hockey supporters i världen kan väl skippa detta och visa att Växjö Lakers har de bästa supporters.

Tack för mej!
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav vlk » fre mar 09, 2018 6:48 pm

Den tiden är förbi när jag längre orkar höja mig.....så mycket skit man läst om Lakers genom åren...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Fredrik R » fre mar 09, 2018 7:40 pm

Instämmer med vlk. När andra föreningar, fans mm börjar visa oss den respekt vi förtjänar kan vi börja snacka om vilket förhållningssätt vi ska ha härinne.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Varanen » fre mar 09, 2018 7:58 pm

Skyller inte ifrån mig. Jag anser det skoj att vi ger varandra öknamn. Blir inte det minsta upprörd när någon kallar oss Plast [insert whatever you want here]. Eller när någon inte tycker vår sammanlagda kultur och historik gör oss förtjänta av vår framgång och kör Köpe/Kommun [insert whatever you want here].

På det individuella planet så är det senaste exemplet när en LHC-supporter i ren frustration utropar Kisspinnehelvetet om Kiiskinen ett bevis på respekt.

Så länge man har glimten i ögat och har självdistans så ska vi hugga mot varandra. Jag tror jag kallade LHC ett gäng medgörliga Barbapappor inför senaste matchen. Det står jag för. Att ignorera någon är det mest respektlösa man kan göra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav DeLarge » fre mar 09, 2018 9:26 pm

Flamma skrev:Jag tycker det låter inte bra när vi nedvärderar motståndarna i trådarna med rubriker och kommentarer
som typ Lakers mot ankungarna mm, ja ni förstår nog vad jag menar.
Det är väl inget vi Lakerssupporters skall stå för. Andra lag läser ju säkert i vårt forum likt vi ibland kikar in hos ex
brynäs. Läser en massa skit om oss köplag kommunpengar mm.
Men vi bästa Lakers och hockey supporters i världen kan väl skippa detta och visa att Växjö Lakers har de bästa supporters.

Tack för mej!


Motståndarsupportrar som uttrycker sig via denna retoriken är inte värda att lägga energi på. Det är enbart argument som används i ren och skär avundsjuka. Skulle vi ha 25 egna produkter och Växjö inte hade haft en kommun, hade individer fortfarande hittat och framfört patetiska meningar för att "försöka" nedvärdera vår förening.

Som sagt, lägg aldrig energi på dessa personer.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Varanen » fre mar 09, 2018 9:35 pm

Men nu var ju inte frågan vad de andra gör. Jag tycker vi mycket väl kan "hugga" på motståndet oavsett vad de gör. Jag förstår inte riktigt hur det är en fråga. Ordförande Öhman förutspådde total dominans. Vi lär de andra att vara ödmjuka. Vad är problemet?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav StenhårtSlagskott » fre mar 09, 2018 9:39 pm

Jag tycker helt klart att det ska vara lite ordning på trådnamnen och gärna lite bakgrundsinformation om skadade spelare och tidigare resultat.

Sedan förnedrar vi motståndarna på isen istället. Tex hoppas jag att kiiskinen gör hattrick mot LHC.

:clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav mollers » fre mar 09, 2018 11:47 pm

Varför skulle man som användare på detta forumet inte få uttrycka sig som man vill inom Sveriges lagar? Jävla trams
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Kloker » lör mar 10, 2018 12:09 am

Vilken jävla P.K tråd. Bara hos Lakejerna. Underbart!

:lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Härmapan » lör mar 10, 2018 1:04 am

Gå in och läs i valfri artikel/forum om Lakers och du hittar muppar som spyr galla!

Tycker att man här inne kan få kalla motståndarlagen vad man vill!

Och när det gäller de extremt fula och självömkande och patetiska ankungarna så är ju inte ens det ett öknamn..
Det var ju PA själv som myntade detta i samband med att han uppmanade sina spelare att filma till sig utvisningar i kvarten förra året!

Jag ber till gud att vi får möta de filmande grötfyllda fjantungarna i år igen!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Dannedd » lör mar 10, 2018 12:14 pm

Amen, detta j***a pk-land...
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Flamma » lör mar 10, 2018 12:55 pm

Fan va låga ni är! Kanske skulle man införa 15 års gräns härinne, märks att ni inte är vuxna med bl a rena påhopp på andras tränare. Tror inte detta är något Lakers står bakom utan ni bara hamnar i andra lags huligantrall. Var finns moderatorerna för forumet? Ser att de inte varit inne på månader/ år.
Vilka i Lakejerna står för detta inte jag i alla fall. Skärpning för fan ni skämmer ju ut våra seriesegrare!
Skall fan skicka shinnimin på er!

Tack för ordet
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Dannedd » lör mar 10, 2018 1:07 pm

Öppna ögonen, så länge som det ser ut som det gör i världen är väl det minsta problemet att med glimten i ögat ge ett annat lag ett smeknamn eller driva lite med ett annat lags tränare. Har du över huvudtaget varit inne på andra lags forum? har du öppnat tidningen, har du tittat på nyhetena. Om inte så öppna ögonen...
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Kloker » lör mar 10, 2018 1:11 pm

Men...detta måste ju vara ett prank, eller? 8O

Om inte (gud bevare), så fäll för fan ner p.k-pungen (om du har någon) och landa. Lev i nuet. Carpe diem. Kom in i matchen. Jisses!

Borde bussa Höneröven på dig...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Härmapan » lör mar 10, 2018 2:04 pm

Påhopp???

I detta fall var det ju PA själv som gick ut och kallade sitt lag för ”den fula ankungen” i syfte att påverka domarna!
På vilket sätt är det ett påhopp?

Och som sagt: gå in och kolla valfritt fanforum, SHL-artikel, Fb-inlägg och du kommer att hitta betydligt värre Lakers-öknamn än det Mif kallar sig själva!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Respekt i matchtrådarna?!

Inläggav Jck » mån mar 12, 2018 11:34 am

Är ganska övertygad om att det är någon som är inne och trollar här :D
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster