Brynäs - Växjö 3/2

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Flanders » lör feb 03, 2018 4:10 pm

Jag läste precis om tankarna kring att forumet har blivit tystare med åren och inser att det är fem minuter till matchstart och ingen matchtråd. 8O
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Svartvadet » lör feb 03, 2018 4:31 pm

Haha tänkte också på det!

Dock är det inte bara senaste tiden, forumet var glödhett förr och många fler som skrev.
Tror det har med åsikterna att göra, då det var fler som tyckte förr än vad man får göra idag!

Hur som helst, matchen är ganska ointressant. BIF är i sjukt behov utav poäng, vi är inte det - så kommer nog bli ganska konstig match
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Härmapan » lör feb 03, 2018 4:40 pm

Fasths utvisning var nog den mest obegripliga på i alla fall 10 år!
En brynäsare glider in i målgården. Fasth står helt stilla och tittar på honom och åker ut?????????????????????????
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Flanders » lör feb 03, 2018 4:43 pm

Jag tror att det är mätta fans i många fall, hockeyn upplevs för många som mer spännande på vägen upp än när laget står på toppen. Det kommer ta några år innan nästa generation fans tillkommer, som är uppvuxna med oss som ett elitlag, det är då vi har erhållit första stadiet av hockeykulturstatus. De tappra få som kämpar på på forumet får hålla ut medan supporterismen är i hockeylimbo.

(Sen är det också sant att det finns andra ställen än forumet)

Onödigt av Fasth att dra av Brynäsarens hjälm. Däremot kan man undra om det inte är otillåten tackling på Shinnimin innan 2-1?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Stupet » lör feb 03, 2018 4:46 pm

Åter dags för domaren att kliva fram och vara så sinnessjukt jävla dålig. Domarjävlar.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Härmapan » lör feb 03, 2018 4:46 pm

Helt obegriplig domarinsats så här långt...
Hade Rahimi satt huvudtacklingen som Shinimin åkte på så hade han varit borta resten av grundserien...

Åka på målvakten är också helt ok men sen hittar man två utvisningar som INGEN annan än domarna ser!

Pinsam domarnivå! Tråkigt att titta!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Härmapan » lör feb 03, 2018 4:49 pm

Och där kör man på Fasth IGEN???
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Svartvadet » lör feb 03, 2018 4:50 pm

Som jag skrev innan. Brynäs är desperata efter poäng, vi är inte det. De kommer ta till de tjuvnyp som de kan
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Varanen » lör feb 03, 2018 4:54 pm

Men den här säsongen har vi några egna evildoers. Bra träning inför slutspelet. Alla kommer försöka få oss ur balans och det gäller att vi agerar tufft tillbaka utan att gå berserk.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav mollers » lör feb 03, 2018 4:59 pm

Huvudtackling mot shinnimin? Och sedan interference på Fasth efter målet 0 min PP. Hoppas någon väcker domarnjävlarna i paus
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Flanders » lör feb 03, 2018 5:14 pm

Varför blir Clark utvisad, det är ju Martinsson som trycker in honom i Fasth?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Härmapan » lör feb 03, 2018 5:14 pm

Haha, domaren har bestämt sig!
Känns nästan meningslöst att spela...
ge brynäs 3 poäng och kliv av!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Svartvadet » lör feb 03, 2018 5:15 pm

Herregud så dålig fingertoppskänsla av domarna, spyr lite
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Stupet » lör feb 03, 2018 5:27 pm

Känns som att Fasth inte har vaknat ännu idag. Ligger fortfarande hemma och sover. Första och tredje får han tar på sig.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Flanders » lör feb 03, 2018 5:28 pm

Nästan hela Växjö är ju grymt bekväma i alla beslut idag. Blir stillastående med puck i mittzon och offensiv zon, slår passningar mer för att bli av med pucken än för att skapa något och förlorar närkamper. Fokus ligger nog tyvärr på tisdag för flertalet spelare.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav smashinlovely » lör feb 03, 2018 5:31 pm

Har inte möjlighet att se matchen idag, men kan läsa mig till att det inte är mkt att gråta över.

Nånstans bottnar det väl i motivation, men gäller att köra på hela året och inte gå in i viloläge som förra säsongen, blir ju så jävla besvärligt att starta stillastående i slutspelet sen.

Känns bättre att komma med en vinst i ryggen till tisdagens final än torsk för att man sparat sig lite.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Varanen » lör feb 03, 2018 6:21 pm

Så j-a enkelt! :hbang:

Fernström till OS. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Svartvadet » lör feb 03, 2018 6:44 pm

Samtidigt på TV4:

"Spelar vi såhär så är vi laget att slå, den nivån har inget annat lag" -Roger Rönnbajs
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Kenny jönsson » lör feb 03, 2018 6:47 pm

Svartvadet skrev:Samtidigt på TV4:

"Spelar vi såhär så är vi laget att slå, den nivån har inget annat lag" -Roger Rönnbajs
Väldigt kul att det då blir stryk i förlägningen :clappy:
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör
 
Inlägg: 181
Blev medlem: sön dec 01, 2013 7:29 pm

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Svartvadet » lör feb 03, 2018 6:53 pm

Haha, det tyckte nog övriga Sverige med!

Dock är det sjukt att de har 109 avlossade skott mot 28, varav 49 på kassen...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Varanen » lör feb 03, 2018 7:17 pm

- "All resistance is futile. Take me to your leader."

- VLH 2018

Känns som om vi spelar i en egen Galax. De Nedtränade missade rymdskeppet. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav smashinlovely » lör feb 03, 2018 9:31 pm

Känns helt absurt att leda tabellen med 17p och ha 95p efter 43 omgångar.

Men nog känns det som den allmänna kvalitén på SHL sjunker?
I vårt eget lag har vi en junior som dominerar hela ligan (må vara att han är ett slags prodigy), samt en back från division 1. Sen plockar Rögle in Liss från allsvenskan som direkt börjar leverera poäng (4p 2matcher). Bröderna Davidsson storspelar i DIF etc.
Antingen går svensk hockey en ljus framtid till mötes eller så har helt enkelt toppen sänkts.

Så länge VI vinner så kan det iofs kvitta. :roll:

Starkt att vinna idag, nog för att brynäs har en del övrigt att önska vad gäller kanske framförallt burväktare men då ska man ju ha i åtanke att inte heller superstar Fasth var på topp idag (vad jag kunnat läsa mig till, har ju inte sett hela matchen).

På tisdag är det äntligen dags att tävla lite igen, vem trodde att CHL skulle bli en så efterlängtad sak såhär i februari :clap:
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Svartvadet » lör feb 03, 2018 10:01 pm

Njae, vettifan om den sänkts.

Min uppfattning är snarare att själva nivån är högre rent generellt, kanske högre än på länge, men det är inte lika "spetsigt" i trupperna som det var förr.

Elias är en talang utöver det vanliga, absolut. Dock gör han väldigt mycket poäng i ett PP som styrs av en utav de bästa speluppläggarna i världen utanför NHL - Robert Rosén. Samma gäller Persson - visst, han är grymt duktig med pucken, men hur mycket skapar han på egen hand? Robert Rosén gör ALLA spelare bättre runt sig, spelar ingen roll vem du petar in där. Samma egenskap har Kiiskinen. Kolla bara på vad de har gjort senaste åren:

2012 - Lasch. Kom hit efter problem i AHL, sedan vände allt. 20 mål jämte Rosén och är en stjärna i SHL idag.
2014 - Johnson. Samma som Lasch, fick chansen i NHL men höll inte. Bytte hit och vann SM-Guld. Kontraktslös idag.
2015 - Gynge. Hade kört fast i KHL, fick nytändning med gamla radarpartnern Rosén.
2016 - Palola. Skadad i KHL samt petad innan dess. Blev skyttekung här och sedan lite nedför i KHL igen.
2017 - Calof. Petad i SAIK och inte längre önskad. Nu är han skyttekung i SHL.

Nu blev det lite väl mycket Rosén på din fråga, men jag tycker själv att kvalitén på spelet är betydligt bättre nu - även om inte spetsen är riktigt samma. Kolla bara på Mårtensson t.ex eller Pajen. Finns många tidigare "spetsspelare" som är halvdassiga idag
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav nature » lör feb 03, 2018 10:12 pm

Snarare så att istället för 2 skitlag i ligan, har vi 4. Otroligt dumt att utöka ligan

Men ja, vissa topplag har tappat klass. Tur att det inte är vi.

Å andra sidan

Vem hade trott att Bergenström skulle vara en toppspelare i KHL för ett par år sedan? Eller Hersley

Bägge som kom nästan direkt från AS
-------

Nästa säsong får alla lag en del extra cash, vi får se hur det går
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 03, 2018 11:44 pm

Brynäs var bra gnälliga på isen idag.

När kan vi sjunga: segern är vår, segern är vår, vi har vunnit serien iår.

Börja närma sig nu. Kanske efter segern mot Dif nästa vecka.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 04, 2018 12:49 am

Att bra spelare i Hockeyallsvenskan som får chansen i SHL, i en ännu bättre omgivning, lyckas är inte så konstigt. Jag håller med om att kvalitén har sänkts bland de fyra sämsta lagen ( förut var det två sämsta lagen) men i övrigt tror jag att det är ganska jämnt. Kollar man historiskt sett är det inte konstigt att ett lag drar ifrån. Färjestad har väl ett poängrekord på 117 eller 118 poäng i serien återstår att se om vi slår det, om inte så är vi kanske inte så överlägsna som vi tror.

Ska vi ändå prata om sämre nivå så får vi inte glömma att vi åkte ut mot det "sämst rankade laget" så sent som i fjol. Njut av den här tiden, av vår dynasti för den kommer definitivt inte hålla i all framtid. Jag tycker att vi för första gången någonsin i vår historia har det bästa laget och vi har kämpat hårt för att komma dit vi befinner oss idag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Svartvadet » sön feb 04, 2018 2:26 am

FBK var sjukt överlägsna den säsongen. Tror inte att vi kommer ha samma övertag som de hade i ett slutspel.

BIF-FBK 4-5
FBK-BIF 7-3
BIF-FBK 1-2
FBK-BIF 7-2

HV-FBK 1-2
FBK-HV 5-0
FBK-HV 0-8

MoDo-FBK 2-3
FBK-MoDo 7-2
FBK-MoDo 5-3

De gick obesegrade genom slutspelet. De enda som är i närheten är SAIK med 12-1 2012/13 samt 12-2 2013/14.

Jag tror vi kommer få kriga något djävulskt, men guldet skulle smaka så mycket bättre då också!!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 04, 2018 1:08 pm

Svartvadet skrev:FBK var sjukt överlägsna den säsongen. Tror inte att vi kommer ha samma övertag som de hade i ett slutspel.

BIF-FBK 4-5
FBK-BIF 7-3
BIF-FBK 1-2
FBK-BIF 7-2

HV-FBK 1-2
FBK-HV 5-0
FBK-HV 0-8

MoDo-FBK 2-3
FBK-MoDo 7-2
FBK-MoDo 5-3

De gick obesegrade genom slutspelet. De enda som är i närheten är SAIK med 12-1 2012/13 samt 12-2 2013/14.

Jag tror vi kommer få kriga något djävulskt, men guldet skulle smaka så mycket bättre då också!!


Att tro att vi kommer göra en clean sweep som ovan känns överoptimistisk. Vi måste kriga minst lika hårt som play-in lagen för atr inte åka ur.

Förra året hade vi klart mindre poäng till tex Malmö. I år är skillnaden något större vilket borde betyda att vi är något bättre än i fjol i förhållande till play in. Men sedan kommer ju faktorer in som tex dagsform. Börjar vi torska nu på slutet som vi gjorde förra säsongen betyder ju inte förstaplatsen så mycket. Vi får helt enkelt vänta och se till sista omgången hur vi presterar.

30 poängs serieledning är ju bara 10 segrar mer...
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Varanen » sön feb 04, 2018 4:57 pm

Jag vet inte om du var ironisk, men "bara" 10 segrar mer på 43 omgångar är extrem skillnad.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 04, 2018 6:52 pm

Varanen skrev:Jag vet inte om du var ironisk, men "bara" 10 segrar mer på 43 omgångar är extrem skillnad.


Nej da, jag är allvarlig. Betänk att segrarna kan komma tidigt på säsongen, mot lag du inte möter i kvarten, mot lag med spelare borta, sedan går alla lag igenom olika faser. 10 segrar mer ser jag absolut inte som någon garanti för kvartsfinalseger om vi får ”fel” lag och går ner oss lite.

Visst, vi är bra. Men inte så överlägsna att vi kan jogga hem en kvart bara sådär. Krävs toppprestation.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Varanen » sön feb 04, 2018 7:04 pm

Poäng-gap är givetvis ingen garanti i ett slutspel där allting nollställs. Och helt riktigt kommer vi åka ut i kvarten om vi inte lyckas gå in i slutspelsmode och hitta en sund slutspelsilska. Man går inte vidare i ett slutspel genom att ligga i fosterställning och gråta av rädsla som vi gjorde förra säsongen. De stora stygga danskarna skrämde vettet ur oss. Men nu har vi några egna att skicka in i bataljen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav PutteA » sön feb 04, 2018 7:14 pm

10 mer segrar tycker jag är enormt mycket. Det är för tusan 30 poäng mer på 43 matcher. Med 30 poäng mindre hade vi haft 65 poäng nu vilket hade förpassat oss till en 9:e plats i tabellen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 04, 2018 9:42 pm

Jag håller med Putte det är enormt mycket poäng. Vi åker inte ut u kvarten i år det är jag helt 100% säker på. Vi har en helt annan harmoni och helt andra matchvinnare i år. Återigen 30 poäng är otroligt mycket poäng.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Brynäs - Växjö 3/2

Inläggav smashinlovely » sön feb 04, 2018 10:20 pm

Hockey e ju en underlig jävla sport så jag tar fan inget för givet. Märks såväl även i serielunken hur jävla olika lag kan spela i olika matcher, mycket mer påtagligt än i exempelvis fotboll. Förmodligen pga ett intensivare tempo och fler situation/lägen.
Men absolut, i år har vi beståndsdelarna vi saknat de två senaste åren. En spelare som M.Lundberg har ju dessutom levt ett liv i anonymitet under säsongen, skulle inte förvåna mig om en sån som honom ökar 2-3 nivåer medans de flesta övriga stiget med 1. Sen E.P tror jag inte alls kommer göra bort sig i ett slutspel, killen har visat åtskilliga gånger att han klarar av den typen av spel också.
Det jag är mest oroad över är faktiskt att jag inte känner att man har någon som helst koll på motståndarlagen, utöver DIF är det inget av de andra lagen jag faktiskt blivit imponerad av. Vilket såklart kan komma som en otrevlig överraskning när typ nåt lag som skellefteå helt plötsligt kommer in i någon form av formtopp a' 2013
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster