Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav teddy » tor jan 25, 2018 10:14 pm

Folkligt.
Festligt.
Fullsatt.

Allt annat vore skandal.
Suveräna serieledarna möter närmaste toppkonkurrent en Löningslördag.
Bättre förutsättningar finns inte.
En lördag som denna borde man kunna sälja ut Vida tre gånger om.

Hoppas att publiken är på tårna och ger stödet spelarna förtjänar.
På tiden att vi på läktaren gör lika bra ifråga sig som spelarna på isen.
Vi ska inte behöva fylla ett tåg med 700 fans för att komma i stämning.

Alla till Vida nu på lördag.
Dags för betongfundamenten att börja skaka. En försmak av vad som väntar kommande motståndare i ett slutspel.
#slutspelsstämning.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav smashinlovely » fre jan 26, 2018 10:16 am

Varanen skrev:Inte bara för tabellplaceringen, men jag anser Dif vara det stora hotet mot vårt andra Guld. De jobbar kopiöst hårt och har fått tillbaka en del av sin Stockholmska överlägsenhet som de tappade under de senaste säsongernas ökenvandring. Det är alltså två lag med stora tuppkammar som drabbar samman på lördag. Bådar för en intressant batalj. Kanske är det ett förspel till förspelet inför finalen? :wink: :lol:


Inte för att vara den som är den som är sån men nu har vi två matchtrådar igen :roll:

Hoppas innerligt att vi kan visa djurrrgååårn att de minsann inte har något att sätta emot oss, ta ner dom på jorden, sänka deras självförtroende till botten.
Ända sedan jag var liten, långt innan tankarna på att ett lokalt lag kunde spela i högsta ishockeyligan, så var det en sak som var klar för mig. Man hejar alltid på ett lag, det lag som möter Djurgården. 8)
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Varanen » fre jan 26, 2018 11:42 am

Hehe...jag som tyckte jag var tidig , men Teddy var så het att han startade sin tråd innan sporten hockey var uppfunnen. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav teddy » fre jan 26, 2018 12:11 pm

Varanen skrev:Hehe...jag som tyckte jag var tidig , men Teddy var så het att han startade sin tråd innan sporten hockey var uppfunnen. :lol:


Nej. Hockey, forum och trådar uppfann Bajen. Det vet alla. :D
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav teddy » fre jan 26, 2018 4:22 pm

Sittplats slutsålt.
Frågan är hur många ståplatser det finns kvar?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Stupet » lör jan 27, 2018 7:34 pm

Varför ska man jämt vara så nervös när Fasth står i mål?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Sura-pelle » lör jan 27, 2018 7:40 pm

Detta var nog den sämsta förstaperiod vi gjort i Vida denna säsongen. Herregud så mjukt.
Kör ÖVER packet!
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav smashinlovely » lör jan 27, 2018 7:53 pm

Nog för att vi har svårt för lag som dif men ja, dålig period
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 27, 2018 8:28 pm

Sura-pelle skrev:Detta var nog den sämsta förstaperiod vi gjort i Vida denna säsongen. Herregud så mjukt.
Kör ÖVER packet!


Andra var desto bättre! Djurgården orkar inte sätta press i andra.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Stupet » lör jan 27, 2018 8:37 pm

Nu märker man hur breda vi är i år.
Känns som att det inte finns något lag i SHL som kan vinna 4 matcher mot oss i slutspelet.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Niles » lör jan 27, 2018 10:29 pm

Undrar om skvallerbladet kör 7 eller 8 helsidor nu :lol:
5 sekunder hit eller dit men det var lite halvrisigt på många håll i kväll.
Nu är det bara 100 poäng till 2:a platsen. Crap oxå.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav smashinlovely » lör jan 27, 2018 10:47 pm

Nu har jag inte sett repriser och sånt.... Men ang. Icing. Om pucken träffar målbur innan den går över förlängd mållinjen ska icing slås av... Skillnaden mellan 3 och 1 poäng.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Varanen » lör jan 27, 2018 10:56 pm

Fröbergs lina hade det extremt svårt idag med Welch och Bohm på backen. Tredje femman klarade inte av att tävla mot sin motsvarighet i Dif. Något som måste ses över.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav smashinlovely » lör jan 27, 2018 11:03 pm

Kände hela matchen att det ar en kombination av att många hade en dålig dag på jobbet samtidigt som DiF har en spelstil som inte alls passar oss.
Luleå, Malmö och DIF är våra största hinder för ett nytt sm-guld... Men i bäst av sju, i dagsläget så tror jag inget av dom är ett hinder.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Härmapan » sön jan 28, 2018 12:14 am

Bara bra att dif får poäng och kommer tvåa! Då slipper vi dom i kvart o semi! Hoppas att någon slår ut dem innan vi får möta dem...
Inget annat lag känns som något hot! De fula ankungarna eller luleå slår vi garanterat!

Men det övergår mitt förstånd hur man kommer ut i en-serielunk-tisdagkväll-halvfullt-mot Mora-mode en kväll som denna!

Det syns på exempelvis hela Fasths kroppsspråk att han inte är påslagen!
Shinimin, Elias och någon till är de enda som verkade vilja något idag...?

Men som sagt: med facit i hand så är det troligen smart att låta dif komma tvåa...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav DeLarge » sön jan 28, 2018 1:45 am

Härmapan skrev:Bara bra att dif får poäng och kommer tvåa! Då slipper vi dom i kvart o semi! Hoppas att någon slår ut dem innan vi får möta dem...
Inget annat lag känns som något hot! De fula ankungarna eller luleå slår vi garanterat!

Men det övergår mitt förstånd hur man kommer ut i en-serielunk-tisdagkväll-halvfullt-mot Mora-mode en kväll som denna!

Det syns på exempelvis hela Fasths kroppsspråk att han inte är påslagen!
Shinimin, Elias och någon till är de enda som verkade vilja något idag...?

Men som sagt: med facit i hand så är det troligen smart att låta dif komma tvåa...


Hur kan du allvarligt talat vara rädd för DIF? Vi kommer slå alla lag i en bäst av sju, och hur ser man på en individ att han inte är påslagen? Hockey och idrott generellt handlar om tillfälligheter. Hade Davidsson missat målet vid 4-3läget så hade du aldrig yttrat dig som du gör. Hade Rosén inte vunnit sin tekning säsongen 14/15 borta mot Örebro den sjätte kvartsfinalmatchen hade vi kanske torskat sjunde matchen hemma och inte vunnit guld. #småmarginaler

Sen är det självklart lätt att vara efterklok att påstå att det skulle vara "smart" att låta DIF komma två.

Min personlig analys av matchen är att det kunde lika gärna blivit 3,2,1, eller 0 poäng. Som det brukar var i dagens SHL-hockey. Vi kommer vinna serien och vinna SM-guld. Straffar är 50/50 likaså förlängningen. Tycker DIF stod upp bra hela matchen trots många på skade/frånvarolistan.

Elias har ett skott och en kvalité som är få förunnat. Relativt intressant att en förbundskapten a lá Grönborg faktiskt värdesätter en spelare som Dick "jag-är-så-jävla-rolig-på-twitter" Axelsson högre än Elias "kommer-vinna-stanley-cup-med-vancouver" Pettersson. Helt obegripligt om ni frågar mig.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Varanen » sön jan 28, 2018 4:23 am

Rädd och rädd. Tror ingen är rädd för någon, men jag har i flera inlägg INNAN denna match beskrivit Dif som det stora hotet. De jobbar kopiöst hårt och ger oss mindre tid att metodiskt mala ner de som vi brukar göra mot de andra lagen. Men kan de behålla samma energi och disciplin i slutet av en lång säsong, och mot en motståndare som gör få misstag och spelar tålmodigt metodiskt, i en slutspelsserie? Det återstår att se.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Härmapan » sön jan 28, 2018 10:19 am

Jag är ”ärligt talat inte rädd för dif” men det är det lag jag helst vill undvika! Är det ok att tycka det?
Har pratat om att jag vill ha dif som tvåa, av ovanstående anledning, sen en bra bit innan jul så ”efterklok” vet jag inte..?

Jag menar självklart inte att jag inte vill vinna alla matcher eller att Lakers tänker så, men förlusten känns inte fullt lika sur i det perspektivet!
Just denna förlust kan det således komma något gott ur!

Om vi vänder på resonemanget så menar du alltså att du aldrig märkt att ett lag/en individ inte går in med 100% inställning???
Jag kan ju inbilla mig men jag hävdar att jag sett både lag och individer underskatta motståndaren (eller på annat sätt inte ge allt)!
Precis som du säger så är det små marginaler och vi kunde lika gärna vunnit eller förlorat med 2-3 mål MEN jag anser att vi igår (likt många andra matcher där vi ibland även vinnit) inte går all in!

När det gäller Fasth så tyckte jag redan i första perioden se en viss nonchalans/ofokusering som han inte visar upp när han är 100! Detsamma gäller flera andra spelare!

Men du verkar ju ha örnkoll!
Du vet ju både hur jag tänker, när jag gör det och hur jag borde tänka istället så det känns ju jätteskönt att få veta att vi enkelt vinner SM-guld i år!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Lackis » sön jan 28, 2018 2:48 pm

Varanen skrev:Fröbergs lina hade det extremt svårt idag med Welch och Bohm på backen. Tredje femman klarade inte av att tävla mot sin motsvarighet i Dif. Något som måste ses över.


Ses över? Det är ju en kedja som ruskats om i pga sjukdom. När Netterberg är tillbaka är det en riktigt bra tredjelina, hade dock hellre satt ner Lundberg med reddox och josen i fjärde och fröberg - rondbjerg - Netterberg med varandra igen
Lackis
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: fre jan 06, 2017 10:19 am

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Kloker » sön jan 28, 2018 2:51 pm

Viktor Fasth i all ära. Han är en jätteduktig målvakt MEN åt helvete för jävla ojämn. Han blandar och ger alldeles för mycket om man utgår från hans tidigare agerande mellan stolparna. Visar för lite strids-kuk vissa matcher - mer ofta än sällan. Första målet han släppte igår...man kan ju få uppstötningar för mindre. Och det är inte första tavlan han har målat denna säsongen.

Just nu känner jag mig tryggare med Andréen i kassen.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Svartvadet » sön jan 28, 2018 3:20 pm

Ang. Fasth så tror jag att det handlar om motivation för honom just nu. Alla matcher i SHL är ju helt ointressanta för oss rent tabellmässigt, tråkigt men sant. Tror att han har ögonen inställda på CHL-finalen och OS och sedan givetvis ett slutspel. Den nivån han kan hålla händer ju då och då, vilket är en extremt hög sådan
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Kloker » sön jan 28, 2018 3:33 pm

Jo, jag skriver under på det. Lunken som vi är inne i nu som överlägsna serieledare kanske inte är den piffigaste motivationshöjaren. Jag tycker inte att han har agerat som en apröv mellan stolparna men tycker att han har svajat nämnvärt vissa matcher och det irriterar mig en aning. Allt eller inget är mitt tävlingsmotto. Halvdana insatser, divalater och gäspig inställning gör mig arg.

Vi får hoppas att han är bäst när det gäller som mest. Det är det viktigaste!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Varanen » sön jan 28, 2018 4:20 pm

Lackis skrev:Ses över? Det är ju en kedja som ruskats om i pga sjukdom. När Netterberg är tillbaka är det en riktigt bra tredjelina, hade dock hellre satt ner Lundberg med reddox och josen i fjärde och fröberg - rondbjerg - Netterberg med varandra igen

Du verkar ju själv se över situationen. :wink:

Jag nämnde även backparet Welch-Bohm som inte är kvickast tillsammans varken i tanke eller rörlighet. Mycket fysisk stabilitet, men jag skulle gärna se de ha en annan partner.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav Lackis » sön jan 28, 2018 4:25 pm

[/quote]
Du verkar ju själv se över situationen. :wink:

Jag nämnde även backparet Welch-Bohm som inte är kvickast tillsammans varken i tanke eller rörlighet. Mycket fysisk stabilitet, men jag skulle gärna se de ha en annan partner.[/quote]

Ja på dig låter det som det är ett stort problem som behöver ses över, det tycker inte jag!
Lackis
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: fre jan 06, 2017 10:19 am

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav nature » sön jan 28, 2018 6:10 pm

Vi var det bättre laget i period 2 och 3. Bra så

Just nu spelar inte poängen så stor roll. Var betydligt viktigare för DIF som har en del lag precis bakom sig
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav rican » mån jan 29, 2018 9:24 am

Det var lite troll i pucken. Djurgården sätter sina slagskott från tekningscirkeln stenhårt i krysset, inte mycket för Fasth att göra på dem. Samtidigt som Växjö missar öppet mål tre gånger i samma powerplay. Låt DIF få denna matchen - vi tar dem i slutspelet!
rican
Forumamatör
 
Inlägg: 162
Blev medlem: fre sep 19, 2003 3:30 pm

Re: Växjö Lakers - Djurgården 27/1 18:00

Inläggav kungberg » fre feb 09, 2018 12:33 pm

smashinlovely skrev:Nu har jag inte sett repriser och sånt.... Men ang. Icing. Om pucken träffar målbur innan den går över förlängd mållinjen ska icing slås av... Skillnaden mellan 3 och 1 poäng.


Var nyss inne och läste ur Svenska Ishockeyförbundets officiella regelbok 2014-2018.
Under regel 64 Icing står det under § IX, punkt 6 klart och tydligt att Icing ska slås av
"Om pucken träffar målburen och sedan passerar icinglinjen".

Hade varit bra om domarna själva hade läst regelboken!
På grund av domarnas inkompetens fick alltså 08:orna ytterligare en tekning i vår zon, med mål som belöning!
Användarvisningsbild
kungberg
Forumamatör
 
Inlägg: 26
Blev medlem: ons maj 18, 2011 7:09 pm


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster