CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Stupet » tis feb 06, 2018 9:53 pm

Så jävla dåligt!!!!
Pinsamt ta mig fan!!!!!
Det sämsta jag har sett i år!!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Stupet » tis feb 06, 2018 10:02 pm

GRATTIS JYP!!
200 gånger bättre än Växjö ikväll. Både offensivt och defensivt är JYP sååååå mycket bättre.
Växjö bevisar endast att man är sämst när det gäller som mest ikväll.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav vlk » tis feb 06, 2018 10:02 pm

Detta visar bara att vi inte har ett lag för slutspel , fy fan vad dåligt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Stupet » tis feb 06, 2018 10:10 pm

Ruskigt besviken. Nollade på hemmaplan för första gången i år. Offensiven finns inte idag. Både 1:a och 2:a linan är TOTALT osynliga idag. Spelar vi såhär i ett framtida slutspel så spelar det ingen roll vilket lag vi möter i kvarten. Vi kommer förlora med 4-0 i matcher.
Med handen på hjärtat så är det oroande.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav vlk » tis feb 06, 2018 10:13 pm

Smurfligorna viker ner sig totalt. Ingen offensiv, ingen glöd. Bara loja.

Några av spelarna borde ha svårt att se bänkade Rönbjerg och övriga i ögonen.

Hallam var missnöjd och menade att några spelare var iskalla. Varför spelade då inte Bok? Verkar ju helknäppt.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av vlk tis feb 06, 2018 10:49 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav teddy » tis feb 06, 2018 10:40 pm

Sämst när det gäller.
Precis som förra årets slutspel.
Kommer att bli respass i årets kvartsfinal igen.

Dom visar återigen att spela med favoritskap tynger dom och pressen blir för stor.
Blir tagna av stundens allvar
Km man inte göra ett enda mål på hemmaplan så förtjänar man inget.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Stupet » tis feb 06, 2018 10:45 pm

Hade mycket hellre sett både Madsen, Röndbjerg och Bokk på isen idag än Calof, Pesonen och Kisskininen.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav teddy » tis feb 06, 2018 10:45 pm

Fast sämst idag var alla tattare och turister på ståplats och sittplats.
Skämmes ta mig fan.

Ska man hålla käften på ståplats i en Europafinal kan man lika väl kolla hemma.
Tycker man om sitt lag och vill att det ska vinna hjälper man dom.
Det gör man genom sång och stämning.

Kanske införa någon typ av uppförandekod på västra?
Passar det inte kan man köpa sittplats eller kolla hemma.
På ståplats som är hjärtat och pulsen i hallen och föreningen hjälps vi pt tillsammans för att stödja laget och vinna matcher.
Vi betackar bittra och dryga människor utan hjärta och kärlek för laget.

När endast 10 procent av ståplats gillar Lakers så är något fel.

Något måste göras.
Något radikalt.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Svartvadet » tis feb 06, 2018 10:47 pm

Joel Persson var tillbaka på Div.1-nivå idag, tyvärr. Helt brutalt sopkass, så mycket slarv och dåliga passning och stressad i spelet.

Dock är han, pga att han har varit långt över förväntan i år, ursäktad för att han gör en sådan match.

Hoppas detta ger blodad tand, att vi verkligen är hungriga i Slutspelet istället
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Stupet » tis feb 06, 2018 10:51 pm

Joel har aldrig spelat en riktig slutspels match tidigare. Jämfört med nummer #18, #19, #22, #24, #87 och #40 har gjort. Och dessa grabbarna var kallare än isen ikväll.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav vlk » tis feb 06, 2018 11:05 pm

Stupet skrev:Joel har aldrig spelat en riktig slutspels match tidigare. Jämfört med nummer #18, #19, #22, #24, #87 och #40 har gjort. Och dessa grabbarna var kallare än isen ikväll.


Ja, smurflinorna var hemska att skåda.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav BABCOCK_ » ons feb 07, 2018 2:30 am

Svartvadet skrev:Joel Persson var tillbaka på Div.1-nivå idag, tyvärr. Helt brutalt sopkass, så mycket slarv och dåliga passning och stressad i spelet.

Dock är han, pga att han har varit långt över förväntan i år, ursäktad för att han gör en sådan match.

Hoppas detta ger blodad tand, att vi verkligen är hungriga i Slutspelet istället


Är det matchen den 6/2 mellan Växjö och JYP du menade??

Det enda som var rätt här var att du nämnde Joel i en mening. En av de bättre på planen ikväll, driver ner pucken och vågade utmana i offensiv zon, tar avslut, lägger tre mackor som hade kunnat (borde?) vara direkt matchavgörande men effektiviteten att sätta pucken fanns inte där ikväll...nej, det var betydligt många andra som hade behövt kliva fram ikväll som var ungefär sådär 1000% mindre närvarande.

Men det är bara att ta nya tag, även om det tar emot så vet grabbarna nu hur det är att förlora och det kommer att stärka de mot ett nytt sm-guld!
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Varanen » ons feb 07, 2018 3:32 am

Wow, Vi blev pinsamt avslöjade, Tyvärr så åker vi ut i kvarten. Finns mycket skicklighet, men ingen smärttålighet i laget. Sköna youtube-klipps där man är allmänt skön blir säkert virala. Men Jyp vinner hockeymatcher.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Flamma » ons feb 07, 2018 10:05 am

Vad har hänt med Pesonen? Händer ju ingenting sedan han kom tillbaka från skada. Han måste leverera rejält innan
slutspel annars ersättas!
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav smashinlovely » ons feb 07, 2018 10:54 am

Shinnimin och hans närbesläktade tvärhandskamrater flög runt som fisar i en vårvind när Yonkman och grabbarna kunde härja fritt.
Frustration och total stiltje i anfallsspelet, vi kom inte ens in i zon långa stunder. Finnarna taktiskt överlägsna.
Nerverna låg utanpå, finalfrossa av sällan skådat slag redan i en CHL final bådar inte gott inför våren.
Man kan lätt gnälla på domarna också, men det är inte grundorsaken. Dessutom är det som vanligt svårt att veta om bedömningsnivån är ojämn när vi är prydliga och aldrig närmar oss gränserna.

Ståplats en katastrof, en bidragande orsak: man måste ta mig fan trycka ihop sig lite! När det står folk packade som sillar långt ut i korridorerna bara för att folk har något behov att ha sin personliga sfär fri blir man bara bedrövad. Om det var inbitna varjematchbesökare eller folk som enbart går på stormatcher som bar skulden vet jag inte, men det är ju bra sorgligt att det ska behöva va såhär när det kommer mycket folk.

Det enda positiva från gårdagen var väl just det att det faktiskt blev fullsatt, och på riktigt denna gången. Så här fullt var det inte mot DIF sist. Dessutom tycker jag det kändes proffsigt skött av CHL, bara dessa förbannade powerbreaks man dör lite av varje gång de dyker upp. Men förstår ju att pengarna måste in.

Ang. just DIF, nya tag imorgon. En chans att revanschera sig en aning, och ett bra lag att möta för att täta till flera av ovan nämnda problem. Dock kan man ju gissa att uppslutning blir bra mycket sämre besöksmässigt denna gången.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Jocke86 » ons feb 07, 2018 11:14 am

Hann tyvärr inte se hela matchen, men det jag såg känns det som att hade det varit bäst av sju matcher hade vi vunnit.

Hade målet godkänts tror jag vi hade gjort ett eller två av bara farten. Kändes som att det var det som fattades, att pucken gick i mål.

Sedan tror jag Finländarna var mer taggade än oss och det räcker för en match. Vi hade två som troligtvis inte ville skada sig inför OS också.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Svartvadet » ons feb 07, 2018 11:24 am

BABCOCK_ skrev:
Svartvadet skrev:Joel Persson var tillbaka på Div.1-nivå idag, tyvärr. Helt brutalt sopkass, så mycket slarv och dåliga passning och stressad i spelet.

Dock är han, pga att han har varit långt över förväntan i år, ursäktad för att han gör en sådan match.

Hoppas detta ger blodad tand, att vi verkligen är hungriga i Slutspelet istället


Är det matchen den 6/2 mellan Växjö och JYP du menade??

Det enda som var rätt här var att du nämnde Joel i en mening. En av de bättre på planen ikväll, driver ner pucken och vågade utmana i offensiv zon, tar avslut, lägger tre mackor som hade kunnat (borde?) vara direkt matchavgörande men effektiviteten att sätta pucken fanns inte där ikväll...nej, det var betydligt många andra som hade behövt kliva fram ikväll som var ungefär sådär 1000% mindre närvarande.

Men det är bara att ta nya tag, även om det tar emot så vet grabbarna nu hur det är att förlora och det kommer att stärka de mot ett nytt sm-guld!


Joel hade NIO turnovers igår - N-I-O! Det är långt ifrån okej, sådana siffror ska inte accepteras på denna nivån. Sedan vägrade han spela till Elias i PP? Varför?

Matchens fetaste snyting borde dock gå till divan Fröberg som kan spela Reddox i sidled (garanterat mål) men väljer att göra något halvlojt "jag är McDavid"-move. Lägg till att han hade 1-10 i tekningar i matchen, vilket ger smickrande 9,09% :golfclap:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav PutteA » ons feb 07, 2018 12:16 pm

Jag skrev om just den situationen du hänvisar till i min blogg svartis. Helt otroligt att han inte spelar. Som du säger, det är garanterat mål om Reddox skjuter direkt på ett pass där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav ollebolle » ons feb 07, 2018 12:31 pm

Tråkigt att det blev en sån skitmatch, men kanske bra för att inte få vattenskalle inför slutspelet.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Varanen » ons feb 07, 2018 1:17 pm

Det vi med säkerhet kan säga är att våra motståndare i kvartsfinalen kommer vara i slutspelsmode. Det här laget kan mycket hockey, men verkar sakna kapacitet att ställa om. Kungar i serielunken - losers när det väl gäller.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav BABCOCK_ » ons feb 07, 2018 1:27 pm

Svartvadet skrev:
BABCOCK_ skrev:
Svartvadet skrev:Joel Persson var tillbaka på Div.1-nivå idag, tyvärr. Helt brutalt sopkass, så mycket slarv och dåliga passning och stressad i spelet.

Dock är han, pga att han har varit långt över förväntan i år, ursäktad för att han gör en sådan match.

Hoppas detta ger blodad tand, att vi verkligen är hungriga i Slutspelet istället


Är det matchen den 6/2 mellan Växjö och JYP du menade??

Det enda som var rätt här var att du nämnde Joel i en mening. En av de bättre på planen ikväll, driver ner pucken och vågade utmana i offensiv zon, tar avslut, lägger tre mackor som hade kunnat (borde?) vara direkt matchavgörande men effektiviteten att sätta pucken fanns inte där ikväll...nej, det var betydligt många andra som hade behövt kliva fram ikväll som var ungefär sådär 1000% mindre närvarande.

Men det är bara att ta nya tag, även om det tar emot så vet grabbarna nu hur det är att förlora och det kommer att stärka de mot ett nytt sm-guld!


Joel hade NIO turnovers igår - N-I-O! Det är långt ifrån okej, sådana siffror ska inte accepteras på denna nivån. Sedan vägrade han spela till Elias i PP? Varför?

Matchens fetaste snyting borde dock gå till divan Fröberg som kan spela Reddox i sidled (garanterat mål) men väljer att göra något halvlojt "jag är McDavid"-move. Lägg till att han hade 1-10 i tekningar i matchen, vilket ger smickrande 9,09% :golfclap:



Har inte tittat på varje enskild situation men ärligt talat säger turnovers inte speciellt mycket, oftast innebär det att personen har haft mycket puckinnehav och så var det även i detta fallet. Jag är fascinerad över att du väljer att såga en av de fåtalet spelare som faktiskt gjorde mer nytta och skapade lägen än att bara vara loj på isen (typ halva laget)
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Svartvadet » ons feb 07, 2018 1:48 pm

Som gammal tränare så tycker jag personligen att turnovers säger otroligt mycket. Det är en indikator på att du inte är påkopplad ihop med att spelet går för fort/du gör det för svårt för dig själv.

Visst, han skickade några mackor till Calof i slutet, men han satte sig själv i skiten ett par gånger med 1v2 och 1v1. Har personligen svårt för spelare som tvekar på vad de ska göra, som håller i pucken utan att få något vettigt gjort. Joel hade sin vanliga "QB" (finns inget bra ord i hockeyn) position igår, men varje gång han fick pucken som blev han ängslig och omständig. Hade han något farligt skott som gick igenom? Kan inte minnas detta.

Och, om du läste det jag skrev först, så är han ändå ursäktad då han kommer ifrån en lägre division och har överpresterat hittills i år.

I min värld så fanns det två på isen som verkligen ville vinna och dessa två var Martinsson (förvånansvärt NOLL turnovers) och Netterberg
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Varanen » ons feb 07, 2018 1:54 pm

Varför var Shinnimin på valium igår? Lätt att kaxa upp sig mot några Brynäs-fjantar. En snäll liten hundvalp när han möter några som kan skälla tillbaka.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav BABCOCK_ » ons feb 07, 2018 2:04 pm

Svartvadet skrev:Som gammal tränare så tycker jag personligen att turnovers säger otroligt mycket. Det är en indikator på att du inte är påkopplad ihop med att spelet går för fort/du gör det för svårt för dig själv.

Visst, han skickade några mackor till Calof i slutet, men han satte sig själv i skiten ett par gånger med 1v2 och 1v1. Har personligen svårt för spelare som tvekar på vad de ska göra, som håller i pucken utan att få något vettigt gjort. Joel hade sin vanliga "QB" (finns inget bra ord i hockeyn) position igår, men varje gång han fick pucken som blev han ängslig och omständig. Hade han något farligt skott som gick igenom? Kan inte minnas detta.

Och, om du läste det jag skrev först, så är han ändå ursäktad då han kommer ifrån en lägre division och har överpresterat hittills i år.

I min värld så fanns det två på isen som verkligen ville vinna och dessa två var Martinsson (förvånansvärt NOLL turnovers) och Netterberg


Ja man kan vända och vrida på det hur man vill...samtidigt om man tittar på ett par av de bästa backarna i NHL ligger de ofta på mycket turnovers/giveaways också då de är så spelförande... som du säger hockeyns QB. Håller med om att det fanns situationer på isen som hade kunnat vara bättre samtidigt stängde JYP ner de "vanliga" möjligheterna...t.e.x. pass till Elias kontor, klart att det blir mer omständigt då. Ja, minst två-tre skott på mål åtminstone...till skillnad från många andra som skulle göra det otroligt mycket mer omständligare (togs alldeles för lite avslut generellt)
Nå väl var bara intresserad hur du resonerade, nu vet jag :wink:
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav mollers » ons feb 07, 2018 2:08 pm

Domarskandal att döma bort målet igår.

RULE 95 – GOAL CREASE AS IT PERTAINS TO SCORING GOALS
i. If a skater of the attacking team is pushed, shoved, or fouled by a
defending skater to cause him to be in the goal crease when the
puck enters the goal net, the goal will be allowed unless the attacking
skater had sufficient time to get out of the goal crease
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav BABCOCK_ » ons feb 07, 2018 2:13 pm

mollers skrev:Domarskandal att döma bort målet igår.

RULE 95 – GOAL CREASE AS IT PERTAINS TO SCORING GOALS
i. If a skater of the attacking team is pushed, shoved, or fouled by a
defending skater to cause him to be in the goal crease when the
puck enters the goal net, the goal will be allowed unless the attacking
skater had sufficient time to get out of the goal crease


Kan instämma, målvakten ser ut att söka den samtidigt som man ser att lakers-spelaren tydligt visar att han ska stanna. Att få det bortdömt tog nog musten ur det lilla som fanns kvar i laget...men återigen det ska inte behöva avgöras på en sådan sak, laget själva hade behövt göra det tidigare.
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Daste » ons feb 07, 2018 2:15 pm

BABCOCK_ skrev:
Svartvadet skrev:(text)


Ja man kan vända och vrida på det hur man vill...samtidigt om man tittar på ett par av de bästa backarna i NHL ligger de ofta på mycket turnovers/giveaways också då de är så spelförande... som du säger hockeyns QB. Håller med om att det fanns situationer på isen som hade kunnat vara bättre samtidigt stängde JYP ner de "vanliga" möjligheterna...t.e.x. pass till Elias kontor, klart att det blir mer omständigt då. Ja, minst två-tre skott på mål åtminstone...till skillnad från många andra som skulle göra det otroligt mycket mer omständligare (togs alldeles för lite avslut generellt)
Nå väl var bara intresserad hur du resonerade, nu vet jag :wink:


Turnovers måste kontextualiseras, som all statistik. Det kan vägas mot antalet gånger pucken spelas av spelaren, zoner, komplexiteten/sättet pucken tappas på (svår pass vs satt under press ex), hur spelaren förhåller sig mot övriga lagkamrater samt, kanske mest relevant i detta fallet, felfrekvensen i en match ställt mot spelarens säsongsnitt.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Daste » ons feb 07, 2018 2:27 pm

mollers skrev:Domarskandal att döma bort målet igår.

RULE 95 – GOAL CREASE AS IT PERTAINS TO SCORING GOALS
i. If a skater of the attacking team is pushed, shoved, or fouled by a
defending skater to cause him to be in the goal crease when the
puck enters the goal net, the goal will be allowed unless the attacking
skater had sufficient time to get out of the goal crease

Nu uppstår iofs kontakt med målvakten innan backen trycker till Shinnimin. Bedömningen bör röra sig kring position relativt målgården samt hur medvetet det är av Brendan.

Länk: https://twitter.com/RoadLaker/status/960965948508459008
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Varanen » ons feb 07, 2018 2:41 pm

Det var Lundberg som var framför målet. Brendan låg säkert på rygg någonstans och blev kliad på magen av Jyps materialare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Daste » ons feb 07, 2018 3:09 pm

My bad!
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav bratsson » ons feb 07, 2018 3:19 pm

Förlåt men vi spelade ut JyP stora delar av matchen och hade vi haft någon cm på vår sida hade det varit tvärt om nu.

När vi vann guld så losade vi första hemmamatchen mot Örebro, efter ett ras i 3e perioden. 1 match säger inte så mycket?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Varanen » ons feb 07, 2018 6:14 pm

Spelade ut? Våra två första kedjor skapade ingenting. Och det är anledningen till det som upprör mig mest. Våra topp6-anfallare kan mycket hockey, men de är töntar. Så fort det blir jobbigt gömmer man sig istället för att växla upp. De borde gå i samtal hos Anonyma Töntar ett tag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav vlk » ons feb 07, 2018 6:34 pm

Vi kan glädja oss åt en sak. Inga spelare närmade sig ett NHL-kontrakt. Ingen scout kan väl ha imponerats. Sen får vi hoppas att laget tar lärdom av detta och jobbar med den mentala biten.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav bratsson » ons feb 07, 2018 6:41 pm

Jag satt på plats och kollade och tyckte det stundtals var spel mot ett mål med vissa vassa kontringar av finnarna.

Men kanske såg annorlunda ut på tv?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav vlk » ons feb 07, 2018 6:47 pm

bratsson skrev:Jag satt på plats och kollade och tyckte det stundtals var spel mot ett mål med vissa vassa kontringar av finnarna.

Men kanske såg annorlunda ut på tv?


Jag var också på plats; jag såg inte ett enda långt anfall från Lakers sida mer än på slutet då de hade en avvaktande utvisning. I övrigt alibispel som ständigt körde fast.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster