CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Varanen » ons feb 07, 2018 6:54 pm

Jag var också på plats och det var enbart 3:an och 4.an som klarade av något anfallsspel öht. 1:an och 2:an tillbringade mest tid i egen zon under förvirring för att sedan bara slänga iväg pucken och byta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav vlk » ons feb 07, 2018 7:01 pm

Varanen skrev:Jag var också på plats och det var enbart 3:an och 4.an som klarade av något anfallsspel öht. 1:an och 2:an tillbringade mest tid i egen zon under förvirring för att sedan bara slänga iväg pucken och byta.


Amen på det!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav bratsson » ons feb 07, 2018 7:08 pm

Ok ok. Det hände inte så mycket men vi hade skottövertag och spelövertag iaf men inte så farliga framåt, MEN om vi fått in 1 mål, vilket var väldigt nära så tror jag det här blivit utklassning.

Jag är inte orolig för slutspelet
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 08, 2018 2:35 pm

Finländarna hade gjort sin hemläxa och våra spelare fegade ur. JYP fick matchen exakt dit dom ville. Over and out


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Kloker » tor feb 08, 2018 4:29 pm

Och att Viktor Fasth kan stå på huvudet och i nästa sekund släppa in skitpuckar vet vi också. Hockey-/krona? Knappast. Kanske Kim Jong-Un ska starta upp något hockeytjingtjongbong i Korea och köper loss Fasth?

Hoppas.

Over and out.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav AN » tor feb 08, 2018 5:14 pm

Om man får en avvaktande utvisning med sig med 2.30 kvar av tredje och inte lyckas göra mål inom 30 sek i 6/5, är det inte då taktiskt rätt att släppa pucken, få utvisningen verkställd och sedan spela 6/4 under återstående tid??? När detta inträffade mot JYP spelade bytet tills det 1.28 kvar (om jag minns rätt) och missade alltså 30 sek spel i 6/4. Hur tänkte man här? Eller tänkte man inte alls?
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav PutteA » tor feb 08, 2018 7:41 pm

Jag är mer tveksam till varför man plockar målvakten när man ändå redan är i numerärt över läge. Jag tror inte chansen ökar i ett sånt läge. Hade Fasth stått kvar i målet hade vi fått ett anfall till!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: CHL FINAL: VLH - JYP 6/2

Inläggav Kloker » tor feb 08, 2018 8:26 pm

Fasth hit och Fasth dit. Frälsare! Si (inte IS...) och så många hållna nollor. Han har blivit alldeles för bekväm och målen och tavlorna han hittills har målat ihop är ju i en klass för sig självt. Jag tycker att han borde köpa allihopa själv. Han har ju över två år på sig att måla, det lär ju bli en del tyvärr. Tror ni att Viktor har råd att köpa alla sina tavlor? Kanske någon från OS? Viktor Fasth har definitivt inte agerat som den stabila målvakt som jag trodde. Intäkter till klubben, sponsorer ets. det må så vara. Sportsligt sett så har han varit undermålig. Nu ska han representera Sverige i OS. Är det gånget facit eller aktuell status man går efter? Viktor Fasth och Joel Lundqvist borde ta varandra i hand titta in i spegeln och säga:

Vad FAN gör vi här!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster